500 000 h spenderas på Feber / månad

Rätt målgrupp och rätt annonsmiljö ger rätt effekt
Målgrupp och statistik
Det är svårt att nå vår målgrupp på andra ställen än på Feber och eftersom vi känner den så väl hjälper vi dig gärna att möta den på absolut bästa sätt. Vi bryr oss om både våra besökare och våra annonsörer och arbetar hela tiden på att ni ska mötas på absolut bästa sätt, på bådas villkor.

Här kommer lite snabb statistik:
160 000 unika webbläsare, 500 000 besök och 1.3 miljoner sidvisningar varje vecka.
Våra besökare besöker oss i snitt 3.2 gånger per vecka, läser 3 sidor per besök och stannar 14 minuter, vilket är roligt eftersom vi gillar att de läser vad vi skriver - och ser era annonser så klart. Mer statistik på kiaindex.se.

Att folk läser oss gör också att vi har väldigt bra inscreen-värden, på alla placeringar.
Vi ser helt enkelt till att ni syns.

Våra besökare är 99% män, är mellan 16 och 46 år med en medelålder på 28 år.
De är early adopters och kritiska sådana, villiga att ge sin omgivning råd om vilka prylar och tjänster de ska köpa.

Du hittar dem jämnt spridda över landet och i allmänhet är de som folk är mest, bara mer intresserade av det som vi på Feber skriver om. Och era produkter.

Låter det intressant? Läs vidare eller kontakta Roger Åbergroger@feber.se eller 0735-317010.

Stora format gör att ni syns

Rätt format är grunden för all bra displayannonsering
Det här är våra displayformat
Den vanligaste annonseringen på Feber är displayannonseringen och vi har två grundformat som går att justera på höjden. Har ni andra format så löser vi det, hör bara av er.

Vi har aldrig mer än en annons per skärm!

Desktop:
980x300 pixlar (225 CPM), 980x480 pixlar (300 CPM) och 980x600 pixlar (400 CPM)

Exempel (klicka för större version):


Mobil:
320x160 pixlar (150 CPM), 320x240 pixlar (175 CPM), 320x320 pixlar (225 CPM)

En unik nativeupplevelse!

Syns i en miljö som våra besökare älskar!
Om vårt native-erbjudande
Vi gillar innehåll och har under 10 års tid arbetat fram det ultimata sättet att presentera vårt innehåll och nu kan du presenteras på samma sätt. Våra sponsrade artiklar har samma utformning som våra vanliga artiklar, men är självklart tydligt annonsmärkta, och det gör att möjligheterna är stora att visa video, mängder med bilder och annan media. Du ordnar materialet men vi är självklart med som bollplank eftersom vi kan vår målgrupp så bra och gärna delar med oss av det vi vet om dem. Den sponsrade artikeln visas alltid överst i flödet och visas en gång per unik webbläsare.

Priset är 2 kronor per unik visning.

Exempel: Arla, Nissan, Volvo och Microsoft.
Video på riktigt!
Nå ut med ert rörliga material
Våra besökare älskar video och vi har ungefär 60 000 videostarter per dygn. Vi har gjort en videospelare som har samma utformning som vår vanliga videospelare men som vi lägger mellan artiklarna, och i denna kan vi placera era videos. Förutom själva videon syns er rubrik och er logotyp.

Priset är 500 CPM.

Videospelaren med er video presenteras maximalt tre gånger per unik webbläsare.
Videospelaren fungerar både på desktop (även med adblock) och på mobilen.

Exempel kan ni se här nedanför!
Sponsrad video:
Armani code ice
Nå besökare som använder Adblock!
Ett bra erbjudande vill ju faktiskt alla ta del av
Febers målgrupp har hög teknisk kompetens och väldigt stor andel använder Adblock, hela 37% (maj 2015). Men vi erbjuder ett sätt att nå denna målgrupp, som inte alls är så fientligt inställd till reklam som man skulle kunna tro.

Vi frågade besökarna som använder Adblock och 65% sa inte nej till reklam men de allra flesta sa bara ja under vissa förutsättningar. Därför ställer vi vissa krav på dig som vill annonsera mot den här målgruppen:
- Annonserna får inte vara rörliga, endast stillbilder (formatet är fortfarande 980x300 pixlar)
- Relevanta erbjudanden, gärna specialerbjudande för Febers läsare
- Ingen tredjepartsmätning (vi mäter dock antalet visningar)
- Du måste tillåta att besökaren kan gömma annonsen (gömda visningar räknas inte)

Minsta köp är 250 000 visningar och priset är CPM 75.

Exempel:
Wallpaper är ett nytt, massivt format som inte stör
Budskap som verkligen syns!
Hur når man fram med riktigt, riktigt stora format som verkligen syns men som ändå inte stör? Man placerar dem i bakgrunden och låter besökaren upptäcka dem själva. Vårt Wallpaper-format gör just det och som exempel kan du här ovan.

Materialet är enkelt att ordna, det enda vi behöver en bild som är minst 1280x1280 pixlar och det är viktigt att budskapet är placerat i mitten på bilden. Vi ordnar en mall åt er.

Wallpaper når alla våra desktop-besökare, även de med adblock! När vi frågade våra användare gillade 78% formatet och 80% hade sett kampanjen. Det kan ju faktiskt inte bli bättre än så!
Det finns två alternativ, antingen syns man mellan två artiklar eller så syns man mellan alla artiklar. Impacten med det senare är så klart fantastisk.

Wallpaper köpes per vecka, ca 600 000 visningar. Priset är 500 CPM.
Så här mycket kostar Feber
Format- och prislista
 
Storlek
CPM
Maxvikt

Desktop
980x300 px
225
50 kb

 
980x480 px
300
75 kb

 
980x600 px
400
150 kb


Mobil
320x160 px
150
50 kb

 
320x240 px
175
50 kb

 
320x320 px
225
50 kb


Adblock
980x300 px
75
50 kb


Native
Artikel
1000
-

 
Material: Rubrik, nedryckare, text, youtubefilm, bilder.


Video
980x550
500
-

 
Material: Youtubefilm, logotyp (png) och rubrik.


Wallpaper
1920x1920
500
200kb

 
Material: Bildfil.


Vill du veta mer eller få en offert, kontakta Roger Åbergroger@feber.se eller 0735-317010.

Tack!