Angela Merkel inviger årets Gamescom
Gamermakt 
42.0°
+
Emmy Zettergren
0
Valve visar upp sina Knuckles
De nya kontrollerna till HTC Vive 
41.3°
+
Emmy Zettergren
0
Die Antwoord släpper bisarr kortfilm
Jack Black är med! 
97kg
+
Bobby Green

Frågor och svar

Visa inte Feber-artiklar
Feber / Promotion

Bli medlem Om panelen Frågor och svar Kontakta oss Logga in

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

Har du fler frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på bonnier_panel@goexcellent.com eller Cints kundtjänst på membersupport@cint.com.

Medlemskap

Hur blir jag medlem i Feberpanelen?
Du blir medlem i Feberpanelen genom att registrera dig här. Om registreringsformuläret inte syns på sidan så kan du även klicka här. Medlemskapet är helt kostnadsfritt och du kan när som helst avsluta ditt medlemskap.

Hur får jag mitt användarnamn och lösenord?
Ditt användarnamn är den e-postadress du angav då du registrerade dig och ditt lösenord finns i det välkomstmejl som skickades till din e-postadress kort efter att du registrerade dig i panelen. Om du har glömt bort eller inte hittar ditt lösenord kan du begära att få ett nytt genom att gå in på inloggningssidan och trycka på ”Glömt lösenordet?” som syns under inloggningsrutan.

Hur ändrar jag mina personliga uppgifter?
Du kan ändra dina personliga uppgifter genom att logga in på ditt panelkonto. Väl inloggad kan du uppdatera din information genom att svara på de profilfrågor som finns synliga på din medlemssida för att få undersökningar som passar just dig och dina intressen. Du kan även ställa in hur ofta du vill ta emot undersökningar, se ditt aktuella saldo och ändra vilken typ av ersättning du vill växla in dina poäng till.

Hur ändrar jag mitt lösenord?
Om du vill ändra ditt lösenord loggar du in på ditt panelkonto. Väl inloggad klickar du på ”uppdatera din profil” och sedan på ”ändra lösenord” för att välja ett nytt lösenord.

Vad gör jag om jag glömt bort mina inloggningsuppgifter?
Gå till inloggningssidan och tryck på ”Glömt lösenordet?” som syns under inloggningsrutan. Följ instruktionerna där så kommer du att få inloggningsuppgifterna (både användarnamn och lösenord) skickade till den e-postadress du angav vid din registrering. Observera att avsändaren av mejlet med inloggningsuppgifterna är admin@cintindex.com.

Varför ser jag inte allt då jag loggat in på panelen med min mobil?
Panelsidan är inte helt mobilanpassad för tillfället men vi jobbar på att få den så mobilvänlig som möjligt. Vi rekommenderar att logga in på den via datorn men om du ändå vill använda den nuvarande panelsidan i mobilen så fungerar den bättre om du vrider telefonen till ett liggande läge.

Vad händer med mina personliga uppgifter då jag registrerat mig?
Dina personliga uppgifter behandlas i enighet med personuppgiftslagen (1998:204) och lämnas inte ut till någon extern part. Läs mer i vårt användaravtal.

Det verkar som att jag blivit borttagen från panelen, varför?
Den vanligaste anledningen till att man blir borttagen från panelen är att man inte svarar på de undersökningar man blir inbjuden till. Om du inte har svarat på en undersökning under ett års tid så riskerar du att bli borttagen. Om du vill bli medlem igen så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på bonnier_panel@goexcellent.com eller Cints kundtjänst på membersupport@cint.com.

Hur avslutar jag mitt medlemskap i Feberpanelen?
Du kan när som helst avsluta ditt medlemskap och gå ur panelen genom att logga in på ditt panelkonto och kicka på ”uppdatera din profil” och sedan på ”avsluta konto”. Det går även bra att skicka ett mail till oss på bonnier_panel@goexcellent.com och be oss att avsluta ditt medlemskap i panelen.

Ersättning

Hur mycket tjänar jag på en undersökning?
Du får alltid ersättning för att svara på en undersökning förutsatt att du kvalificerar dig för att delta i den. Hur många kronor du tjänar på en undersökning står i det inbjudningsmejl som skickas till din e-postadress och din intjänade ersättning samlas som poäng på ditt panelkonto. Ersättningen varierar för varje undersökning och baseras på hur lång tid det tar att svara på den, man får ungefär lika många kronor i ersättning som det angivna antal minuter det tar att genomföra hela undersökningen.

Vad för typ av ersättning kan jag få för att svara på undersökningar?
Du kan lösa in dina insamlade poäng till flera olika typer av ersättning:

SuperPresentkort: när du samlat ihop 100 kronor eller mer så kan du lösa in dina poäng till ett SuperPresentkort till presentkort hos fler än 150 olika butikskedjor och upplevelser, t.ex. hos H&M, Åhléns, Mio och många fler. För mer information om SuperPresenkortet, besök PresentkortTorgets hemsida, observera att avgifterna för SuperPresentkortet inte gäller dig som är medlem i Gård och Torp-panelen.

Trisslotter: växla in dina poäng till trisslotter som du kan skrapa direkt på Svenska Spels hemsida eller hämta ut via ett av Svenska Spels ombud. Läs mer om trisslotter på Svenska Spels hemsida.

PayPal: när ditt poängsaldo överstiger 100 kronor så kan du växla in dem till kontanter på ett PayPal-konto. Med PayPal kan du handla hos tusentals nätbutiker eller föra över ersättningen till ditt bankkonto. För mer information, besök PayPals hemsida.

SF Biobiljetter: du kan också lösa in dina poäng till biobiljetter hos SF. Biobiljetten skickas som en värdekod till din e-postadress och du behöver endast samla ihop 100 kronor för att kunna lösa in dina poäng till en biobiljett värd mellan 110-130 kronor. För att läsa mer om SF och se de aktuella filmer som visas, besök SFs hemsida.

Välgörenhet: du kan även skänka dina intjänade poäng till någon av de hjälporganisationer vi samarbetar med. Du kan välja bland Läkare utan gränser, Unicef, Världsnaturfonden WWF, Amnesty och Röda Korset.

Hur löser jag in mina poäng till den ersättning jag vill ha?
Du kan välja mellan de olika ersättningsalternativen på ditt inloggade panelkonto och du behöver samla ihop 30 poäng eller mer för att kunna göra en utbetalning. Logga in på ditt panelkonto och gå in på ”din profil” och sedan på ”ditt saldo”. Där ser du vilket ersättningsalternativ du har valt och om du vill växla in dina poäng till ersättningen så gör du det här. Du kan när som helst byta mellan de olika ersättningsalternativen, det kostar inget och du behåller alltid ditt befintliga saldo.

Får jag poäng för en undersökning jag inte slutfört?
Man får ingen ersättning för en undersökning man självmant avbryter då vi tyvärr inte kan använda de ofullständiga svar vi får in. Information om hur många kronor man får för en undersökning står alltid i inbjudningsmejlet. I vissa undersökningar riktar man sig till en specifik målgrupp och man får i början av undersökningen svara på några så kallade screeningfrågor. Om du inte tillhör den efterfrågade målgruppen så avslutas enkäten och du får då ingen ersättning för just den undersökningen.

Varför fick jag inte poäng för undersökningen?
Undersökningarna görs i externa system och ibland kan det dyka upp ett felmeddelande eller så kan länken brytas så att man inte kommer till den sista sidan i undersökningen. Utdelning av poäng kan vid sådana tillfällen dröja lite längre då poängen delas ut först när svar från samtliga deltagare samlats in. I vissa undersökningar riktar man sig till en specifik målgrupp och man får i början av undersökningen svara på några så kallade screeningfrågor. Om du inte tillhör den efterfrågade målgruppen så avslutas enkäten och du får då ingen ersättning för just den undersökningen.

Undersökningar

Hur deltar jag i undersökningarna?
Inbjudningar till att delta i undersökningar skickas till din e-postadress. I inbjudningsmejlet finns en webblänk som tar dig direkt till undersökningen som öppnas i ett separat fönster. Det står alltid hur lång tid undersökningen tar att svara på och hur många kronor du tjänar in efter att du slutfört den i inbjudningsmejlet. Du bestämmer själv om och när du vill svara på undersökningen.

Hur ofta kan jag delta i undersökningar?
Du väljer själv hur ofta du vill bli inbjuden till att delta i undersökningar genom att logga in på ditt panelkonto. Väl inloggad, klicka på ”uppdatera profil” och välj sedan hur många undersökningar som maximalt kan skickas till dig i månaden under ”optimal undersökningsfrekvens”. Gör du inget aktivt val så får du ungefär en till tre inbjudningar i månaden beroende på hur många aktiva undersökningar som finns i systemet.

Hur lång är en undersökning?
Undersökningarnas längd varierar från gång till gång men är vanligtvis mellan 2 och 10 minuter långa. I inbjudningsmejlet står det alltid hur lång tid det tar att genomföra undersökningen och hur mycket man får i ersättning om man slutför den.

Varför åker jag ibland ut ur undersökningen efter några frågor?
Ibland är undersökningarna riktade till en specifik grupp människor, till exempel personer som bor i villa. Därför inleds undersökningarna med ett antal frågor, så kallade screeningfrågor, för att se om du passar in i den önskade profilen. Om du inte tillhör den målgrupp som efterfrågas så avslutas undersökningen och du får då inte någon ersättning för just den undersökningen. Ibland skickas du direkt till nästa lediga undersökning. Du kan göra din profil mer specifik genom att svara på de profilfrågor som finns på ditt panelkonto och på så sätt öka chansen att få inbjudningar till undersökningar som passar just din profil och intressen.

Det kan även vara så att undersökningen avslutas tidigt även då du faktiskt passar in i undersökningens målgrupp och det beror oftast på att vi redan hunnit få in det antal svar som behövs för just din målgrupp i undersökningen. Du hamnar då på en slutsida med ”quota full” i länknamnet och du får besked om detta i början av undersökningen eller efter att du svarat på screeningfrågorna. Även här skickas du ibland direkt till nästa lediga undersökning.

När jag klickar på webblänken i inbjudan står det att undersökningen är stängd eller avslutad, vad betyder det?
Alla som blir inbjudna till en undersökning kommer inte att delta i denna och därför skickar man ut inbjudningar till fler personer än det antal svar en undersökning kräver. Undersökningen avslutas när tillräckligt många svar samlats in och andra panelmedlemmar kan då inte längre delta i just den undersökningen. För att delta i så många undersökningar som möjligt rekommenderar vi att man svarar på undersökningen så snart man kan.

Vad gör jag om jag har problem med en undersökning?
Om du har problem med en undersökning eller ditt panelkonto så är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på bonnier_panel@goexcellent.com eller Cints kundtjänst på membersupport@cint.com.

Vänligen notera att de flesta undersökningar avslutas automatiskt om du är inaktiv i mer än 10-15 minuter och det är tyvärr inte möjligt att starta om den eller få den skickad till sig igen efter det. Det vanligaste problemet med undersökningar är att man inte tillåter cookies i sin webbläsare och då fungerar inte alltid återkopplingen till panelen från det externa systemet som undersökningen ligger i. För att förhindra att detta sker så kan du som panelmedlem se över om du har blockerat cookies i din webbläsare samt undvika att genomföra undersökningarna i privat surfläge.

Hur hanteras mina svar och personuppgifter?
Alla svar samlas in med stor sekretess och dina personliga uppgifter behandlas i enighet med personuppgiftslagen (1998:204) och lämnas inte ut till någon extern part.