m
I år måste du skatta på skins i CS:GO
Om din business går bra 
45.9°
+
André Stray
0
Nu har Jeff Bezos börjat bygga sin jätteklocka
Klockan som mäter tiden i år 
41.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
Brunch på 7-eleven?
Inga konstigheter i Taiwan 
84kg
+
Bobby Green

Aston Martin presenterar V8 Vantage inspirerad av GT-bilarna

Har bantat 100 kilo

Visa inte Bil-artiklar
Bil / Aston Martin

Aston Martin vägrar att låta modellen Vantage dö ut och presenterar därför nu ytterligare en specialversion av V8 Vantage. GT8 som man kallar den för har utvecklats av biltillverkarens motorsportdivision och hämtar mycket inspiration från GT-bilarna. Den ser ut som en bil för banan men är fullt laglig att även framföra på allmän väg.

Under huven sitter en V8:a på 4,7 liter utan konstgjord andning. Den ger 440 hästar och har ett vrid på 490 Newtonmeter. Till motorn kopplas antingen den sjustegade automatlådan Sportshift II eller en sexpetad manuell låda. 0-100 km/h ska gå på 4,5 sekunder och toppfarten anges till 305 km/h. Kolfiber i bland annat stolarna, dörrpanelerna och taket tillsammans med ett avgassystem i titan och bakrutor och vindruta i Polykarbonat hjälper till att göra den här versionen 100 kilo lättare än en vanliga Vantage. Tjänstevikten anges till 1 510 kilo vilket gör den till den lättaste Vantagen hittills. Bilen utrustas även med nya fjädrar och dämpare, 19 tum stora smidda fälgar och större bromsar fram och bak. Utseendemässigt får den en ganska uppseendeväckande färgkombination, ett fett kjolpaket och en vinge som ingen lär missa. Insidan kläs i alcantara, växelpaddlarna är i magnesium och GT8-emblem monteras här och var.

Endast 150 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje har ett pris som börjar på 165 000 pund. De första leveranserna kommer att börja fjärde kvartalet i år.

Visa
Pressmeddelande
Vantage GT8: taking the V8 Vantage to dynamic new extremes
Race-bred Vantage GT8 is the most extreme V8 Vantage
Weight savings of up to 100kg make it the lightest Vantage ever
Strictly limited to 150 production cars

Racing is in Aston Martin’s blood. From outright victory at Le Mans 24 Hours in 1959, to countless race wins in GT3 and GT4 categories and a continued race and title-winning form in the production-based GTE category of the FIA World Endurance Championship (WEC), Aston Martin is proud to be at the forefront of GT racing.

All Aston Martin road cars possess some of that sporting DNA, but the luxury brand’s most extreme models draw directly from that knowledge and passion to deliver something altogether more overt in looks and ability. The new Vantage GT8 is just that.

Director of Special Projects and Motorsport, David King said: “We long held the desire to create a road car that truly reflects our racing activity at Le Mans. With the Vantage GT8, we’ve finally been able to achieve that. By focusing on weight savings and aerodynamics, we’ve taken the V8 Vantage to an entirely different level of agility and aggression. It’s a hugely exciting car honed to the keenest possible edge.”

Inspired and influenced by the 2016 Aston Martin V8 Vantage GTE race car, the Vantage GT8 is a true thoroughbred. The lightest and most powerful V8 Vantage ever, the Vantage GT8’s dramatically sculpted carbon fibre bodywork has been shaped by race-bred aerodynamic function. With a super-sharp chassis tuned for track-focused agility, powered by a revised 446PS1 version of Aston Martin’s rousing 4.7-litre V8 and available with a choice of six-speed manual or seven-speed SportshiftTM II paddle-shift transmissions, the Vantage GT8 has unmistakable style, a no-nonsense stance and a driving experience that’s second to none.

From nose to tail the motorsport inspired special edition is every inch the road racer. Wide-bodied with aerodynamics that clearly take their lead from Aston Martin Racing’s WEC contender, it features extensive use of carbon fibre with the front splitter, front and rear bumpers, fenders, side sills and rear diffuser all fashioned from the lightweight material. One of the most striking standard features is the cutaway front wheelarch, which mimics that of the GTE racer. Those wishing for the most extreme aero configuration can specify the optional Aero Pack, which adds the large rear wing and additional corner elements to the front splitter.

The Vantage GT8 is further distinguished by a new 5-spoke alloy wheel, with ultra-lightweight seven-spoke centre-lock magnesium rims available as an option. Both standard and optional wheels are shod with Michelin Pilot Sport Cup 2 tyres for exceptional performance on-road and track. Three optional ‘Halo‘ paint schemes are available; striking combinations of China Grey and Blue, Stratus White and Green or Stirling Green and Lime that perfectly capture the Vantage GT8’s dynamic character and performance.

Improved performance through weight saving is central to the Vantage GT8. A standard-fit lithium ion battery sheds more vital kilos while further (optional) weight saving measures include a carbon fibre roof, polycarbonate rear screen and rear side windows and a titanium centre mounted exhaust. Together with the standard-fit lightweight carbon fibre sports seats (with manual adjustment, again to save weight) and carbon fibre door panels, this comprehensive suite of lightweight components saves up to 100kg, making the Vantage GT8 the lightest Vantage ever. Air-conditioning, a 160w audio system and Aston Martin’s latest AMi III infotainment system ensures it remains genuinely road-useable.

Announcing the introduction of the new Vantage GT8, Aston Martin CEO Dr Andy Palmer said: “Road cars are our business, but racing is the beating heart of Aston Martin. The Vantage GT8 expresses that combination perfectly: an authentic and unashamedly extreme road car that draws directly from our Le Mans racing programme to amplify the inherent dynamism that has long made the Vantage such a fine sports car. Beautifully engineered and set-up to be equally at home on a fabulous road or a demanding race track, the Vantage GT8 is a driver’s car in the truest sense of the word.”

Appealing to collectors as well as pure driving enthusiasts, the Vantage GT8 will be strictly limited to just 150 examples. Recommended retail price starts from £165,000 and deliveries will commence in Q4 2016.
I år måste du skatta på skins i CS:GO
Om din business går bra 
45.9°
+
André Stray
0
Nu har Jeff Bezos börjat bygga sin jätteklocka
Klockan som mäter tiden i år 
41.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
Ferrari presenterar vassa 488 Pista
Bör McLaren 720S vara orolig? 
42.0°
+
Bobby Green
0
Översvämning skapar surrealistisk gångtur
Vackert! 
51.8°
+
Roger Åberg
0
Trailer för femte säsongen av Silicon Valley
Pied Piper växer! 
42.5°
+
André Stray
0
Slut med diesel hos Porsche
Känns väl ändå rimligt? 
47.7°
+
Roger Åberg
0
Snubbe bitchar med en robothund
Vill inte att SpotMini ska gå ut 
43.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Burnout Paradise Remastered på gång
Släpps med 4K-upplösning nästa månad 
43.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Bahnhof släpper fett bredbandsabonnemang
Om du vill driva en serverhall hemma 
67.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Smart lösning frigör inparkerad bil busenkelt
Uppfanns redan på 50-talet 
45.8°
+
Bobby Green
0
Mitsubishi hoppas att deras kameror ska ersätta backspeglar
Spegellös framtid på gång 
44.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
Google har AI som kan hitta hjärtsjukdomar
Genom att studera en patients öga 
48.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nya Seat Ibiza Cupra läcker ut
Läcker? 
32.9°
+
Bobby Green
0
Flygsimulator-utvecklare stal piraters lösenord
Hämnden är ljuv? 
42.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Här är Marcus Ericssons nya tjänstebil
Alfa Romeo Sauber C37 
53.3°
+
Bobby Green
0
Tesla Model S sålde bättre än premiumtyskarna i Europa
Slog för första gången Audi, BMW och Mercedes 
55.6°
+
Bobby Green
0
Så tillverkas Paintball-kulor
Intressant 
45.7°
+
Bobby Green
0
Spotify kanske jobbar på egen smart högtalare
Enligt nya jobbannonser 
43.3°
+
André Stray
0
Tjej torkar trosor på flygplan
Passagerarna vet inte riktigt vad de ska säga 
43.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Krama varandra i kommentarsfältet!
Vanligt, hederligt hyfs regerar 
103.6°
+
Roger Åberg
0