m
Guest tycker du ska spela Wolfenstein: The New Colossus och stödja svensk spelutveckling!
Petsson skriver om tv-spel i allmänhet och retrospel i synnerhet på Spelbloggen
Develoop tycker du ska prenumerera på fototidningar
Marwin vill tipsa om sin event/spel-inriktade YouTube-kanal HEJSAN.TV
Paul rekommenderar verktyget IPIP för utvecklare
Anders vill att du ska kolla in en stor LEGO-utställning i Huskvarna 28/29 april
Linus vill tipsa om färska fotografier tagna med kommande OnePlus 6
Philip vill tipsa om sin tech-blogg
Vill du också synas här?

Aston Martin presenterar vassare Vanquish

Vanquish S får mer effekt och bättre aerodynamik

Bil / Aston Martin

Aston Martin rullar nu ut en hårigare version av modellen Vanquish som får ett litet S i beteckningen. Det innebär mer effekt, bättre aerodynamik, vassare utseende och du gissade rätt - en högre prislapp. Det här tros bli Aston Martins sista modell att använda V12:a utan överladdning innan det blir turbomatade AMG-motorer för hela slanten.

Under huven sitter alltså en vinkeltolva på 5,9 liter och effekten i den har skruvats upp från 575 till 600 hästar genom större insugskanaler och ett ombyggt luftintag. Den åttastegade Touchtronic III-lådan har även omkalibrerats för att erbjuda snabbare nedväxlingar och mjukare gång i lägre hastigheter. Vidare får bilen ett nytt avgassystem med fyra pipor istället för två. Det sitter även vassare bussningar i krängningshämmaren bak och så har man sett över fjädringen som blivit lite hårdare. Som vi kan se förses även med bilen med ett nytt kjolpaket helt i kolfiber. Ny splitter fram och en rejäl diffusor bak är de smaskigaste sakerna. Insidan kläs i läder och mittkonsolen får vad man kallar för "Satin Chopped Carbon Fiber".

Vanquish S kommer i både coupé och cabriolet-utförande (Volante) och priserna börjar på 262 000 euro. De första leveranserna drar igång redan nästa månad.

Visa
Pressmeddelande
VANQUISH S TAKES ASTON MARTIN’S ULTIMATE SUPER GT TO THE NEXT LEVEL

Power of naturally-aspirated 6.0 litre V12 engine increased to 600PS
Suspension set-up honed to deliver greater poise and precision
Exterior features new exposed carbon fibre splitter and diffuser, plus striking new quad exhaust outlets
16 November 2016, Gaydon: Aston Martin has turned up the heat on it’s ultimate Super GT to create the new Vanquish S. Sharper styling, greater potency and increased athleticism define this latest evolution of an illustrious model line. One that originated from Aston Martin’s legendary Works in Newport Pagnell and has proudly served as standard bearer for the marque’s sporting and stylistic values since 2001.

In this, the second generation Vanquish’s evolution to S specification, careful attention has been paid to the engine, chassis and aerodynamics to create a machine honed to deliver more intense thrills and even more scintillating performance.

Central to this is the naturally-aspirated 6.0 litre V12 engine, which now produces up to 600PS (up from 573PS) and enjoys sensational throttle response, thanks to a revised, freer-breathing intake system. These larger volume inlet manifolds allow a greater volume of air to flow into the engine at high revs, creating a relentless power delivery and a stronger feel all the way to the redline.

Building on this increased intensity, the calibration of the 8-speed Touchtronic III transmission has been revised to deliver faster gearshifts and greater refinement at low speeds for a greater sense of precision and immediacy.

Likewise, the suspension, damper internals, spring rates and anti-roll bar bushes have also been re-tuned to give the Vanquish S a keener edge in the more sporting suspension modes, without compromising its ability to deliver supple ride quality on demand.

Visually the Vanquish S can be readily distinguished by a new aerodynamic package. Fashioned from exposed carbon fibre, this revised front splitter and rear diffuser combine to deliver a meaningful reduction in frontal lift with a minimal penalty in additional drag. Combined with visually striking new quad exhaust outlets the Vanquish S has more aggressive appearance, entirely fitting for Aston Martin’s most overtly sporting GT production model.

This look can be further enhanced with a range of new options. These include carbon fibre bonnet louvres, new forged 5-spoke diamond turned wheels and a choice of striking painted graphics packs. A new Vanquish S badge sits proudly on the tailgate as the perfect piece of jewellery.

Inside, the Vanquish S can be further personalised with a choice of spectacular new ‘Filograph’ quilted leather and the use of new materials and finishes, such as the Satin Chopped Carbon Fibre fascia panel. Sumptuous Bridge of Weir Caithness leather offers an added touch of luxury and tactility, while Vanquish S embroidery on the headrests provides a crafted finishing detail.

Dr. Andy Palmer, Aston Martin President & CEO said: “From the moment the original Vanquish was launched it became a modern icon. It propelled Aston Martin from an era of hand-built cars to one where craftsmanship and technology combined to create a new kind of great British GT.

“In its second generation the Vanquish maintained that momentum with huge engineering advances such as its all-carbon fibre bodywork and compelling, contemporary styling. Now, the Vanquish S takes things a step further, confidently asserting itself within the Aston Martin range and distinguishing itself from the new DB11. A spectacular machine in every sense, the Vanquish S is a magnificent addition to our range.”

Vanquish S is available in both Coupe and Volante and recommended retail price starts from £199,950 in the UK, €262,950 in Germany and $294,950 in the US. Deliveries will commence in December 2016.
Avicii har dött
Blev 28 år 
-210.3°
+
André Stray
0
Mindre än 5 procent av världens webbsidor använder nu Flash
Nere på noll 2020? 
60.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Facebook plockar "hem" 1,5 miljarder användare
Så att dessa inte omfattas av GDPR 
7.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Tim Cook vill inte slå ihop Apples operativsystem
iOS och macOS bör vara separerade enligt Apples VD 
50.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
David Leitch hoppar på The Division-filmen
Intressant! 
41.8°
+
André Stray
0
Lamborghini Diablo i Lego
Snyggt bygge 
41.0°
+
Bobby Green
0
Mercedes Maybach-SUV läcker ut
Läcker? 
13.6°
+
Bobby Green
0
Nya Porsche 911 GT3 RS har kört på Ringen
Satte tiden 6:56.4 
43.2°
+
Bobby Green
0
Idag släpps God of War
Cory Barlog levererar hälsning från utvecklarna 
41.7°
+
André Stray
0
Jaquet Droz har gjort en signeringsmaskin
När du inte orkar skriva din egen namnteckning 
45.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Buick visar eldrivet SUV-koncept
Tar sig 60 mil på en laddning 
43.2°
+
Bobby Green
0
Trailer för Anon
Ny thriller från Netflix 
41.8°
+
André Stray
0
SJ lanserar Anslutningsguiden
Gör det enklare att resa vidare när man lämnat tåget 
46.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Säg hej till Apples nya robot Daisy
Ska återvinna iPhones 
44.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
DOOM-soundtracket släpps på vinyl i sommar
Årets måste-ha-platta 
45.8°
+
André Stray
0
Rykte Netflix funderar på att köpa egna biografer
För att deras filmer ska kunna vinna priser? 
55.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snabbt tidningsbud på trampcykel
Jobbar ej åt Postnord 
43.0°
+
Bobby Green
0
Chat är Googles nya chattsystem
Arbetet med Allo läggs på is 
33.5°
+
André Stray
0
Håll koll på spelföretags aktier med GamingAktier
Ny tjänst bevakar börsnoterade spelbolag 
44.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Sverige kommer att förbjuda uranbrytning
Centern hoppar på tåget 
22.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Storbritannien kommer att förbjuda sugrör i plast
Och andra engångsgrejer i plast 
91.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Lär dig koda med Grasshopper
Ny app från Google 
43.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snart kan du spela spel i Facebook-annonser
Testa innan du installerar 
25.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Iran ska också blockera Telegram
Hakar på Ryssland 
23.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Trailer för The Equalizer 2
Mer action med Denzel Washington  
47.5°
+
André Stray
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.5°
+
Roger Åberg
0