m
r
Vi har sett Star Wars: The Last Jedi
Luke Skywalker går och fiskar 
46.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nu börjar vi bädda in information från Wikipedia
Mer kunskap åt folket 
44.1°
+
Roger Åberg
0
Gymnasieelever får privata duschar
För de som vill byta om lite mera privat 
41.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Tyler, The Creator kör kontorskonsert
Det svänger ju 
90kg
+
Bobby Green

Volvo tankar, tvättar och flyttar din bil så att du slipper

Concierge-tjänst drar igång i San Francisco

Visa inte Bil-artiklar
Bil / Volvo

På test drar Volvo nu igång en pilotundersökning i San Francisco där ägare av nya XC90 och S90 kan få ta del av en så kallad concierge-tjänst. Den här tjänsten ska göra att du slipper allt det tråkiga med att äga en bil - det vill säga tanka den, tvätta den och köra den till service. Concierge-tjänsten kommer att bli en integrerad del av den mobila plattformen Volvo On Call. Björn Annwall som är Senior Vice President för Global Consumer Experience på Volvo Car Group säger så här:

"Föreställ dig att du parkerar bilen utanför jobbet på morgonen, och när det är dags att köra hem efter arbetsdagen så sätter du dig i en bil som har varit inne på service, som är tvättad och tankad. Det är den typen av tjänster som vi vill kunna erbjuda våra kunder. Våra undersökningar visar att människor lägger flera timmar varje vecka på den här typen av små ärenden – det är tid som vi vill ge tillbaka till Volvo-förarna, så att de kan göra något annat istället."

Mer om hur det hela är tänkt att fungera står i pressmeddelandet nedan.

Visa
Pressmeddelande
Volvos concierge-tjänst göra ditt liv enklare

Volvo Cars lovar att du aldrig behöver stanna vid en bensinstation, köra bilen till biltvätten eller ens att lämna in bilen på service igen, tack vare lanseringen av en serie concierge-tjänster som kommer att utgöra en integrerad del av den mobila plattformen Volvo On Call.

Volvo tillkännager utrullningen av en pilotundersökning i San Francisco som riktar sig till Volvo-ägare som kör den nya SUV:en XC90 och sedanmodellen S90. Med ambitionen att göra livet enklare för sina kunder har Volvo genomfört djupgående konsumentundersökningar för att kunna leverera på de behov som ännu inte tillgodosetts hos kunderna. Detta pilotprojekt startar i november och kommer att succesivt växa till 300 Volvoägare.

- Föreställ dig att du parkerar bilen utanför jobbet på morgonen, och när det är dags att köra hem efter arbetsdagen så sätter du dig i en bil som har varit inne på service, som är tvättad och tankad. Det är den typen av tjänster som vi vill kunna erbjuda våra kunder. Våra undersökningar visar att människor lägger flera timmar varje vecka på den här typen av små ärenden – det är tid som vi vill ge tillbaka till Volvo-förarna, så att de kan göra något annat istället, säger Björn Annwall, Senior Vice President, Global Consumer Experience på Volvo Car Group.

Undersökningar som har genomförts av Volvo visar att mer än sjuttio procent av kunderna vill ha snabb tillgång till tankningstjänster, medan femtiosex procent vill att deras bil hämtas upp för planerat underhåll, och fyrtionio procent vill kunna få sin bil framkörd till en annan plats vid behov.

- Vår inställning är enkel – vi strävar efter att göra livet lite enklare genom att använda oss av den senaste uppkopplade tekniken i en lättanvänd app för smartphones. Vi har en öppen och dynamisk inställning till det här, och välkomnar samarbeten med partners i form av nya och innovativa serviceerbjudanden. Det här är bara början, säger Anders Tylman-Mikiewicz, Vice President Consumer Connectivity Services på Volvo Car Group.

Volvo-ägarna som deltar i pilotundersökningen kan använda pilot-appen för att hitta concierge-tjänster som tillhandahålls i närområdet och beställa dessa via sina smartphones. Förfrågningar skickas därefter till en av Volvo auktoriserad tjänsteleverantör, som tankar bilen, eller lämnar in bilen för service eller någon annan tilläggstjänst som bilägaren har begärt.
Appen genererar en digital engångskod som är platsspecifik och kopplad till den aktuella tidpunkten och skickar denna till en godkänd tjänsteleverantör. När tjänsterna har utförts låses bilen och den digitala koden kan inte längre användas. Bilen kan även köras tillbaka till den plats där kunden lämnade den eller levereras till en helt annan plats om kunden så önskar.

Volvo Cars nätverk av digitala innovationslaboratorier i Kalifornien, Shanghai och Göteborg fokuserar på att förstå behoven hos företagets växande kundbas i ett försök att ytterligare utöka antalet tjänster som erbjuds. Tack vare Volvo On Call-plattformens skalbarhet kan nya tjänster enkelt läggas till för att så småningom kunna erbjuda en hel rad tidsbesparande tjänster för din bil.
Nu börjar vi bädda in information från Wikipedia
Mer kunskap åt folket 
44.2°
+
Roger Åberg
0
Gymnasieelever får privata duschar
För de som vill byta om lite mera privat 
41.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
I Norge bygger man skilsmässolägenheter
För att barnen ska få det mindre stökigt 
46.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Energidrycker kan få lagstadgad åldergräns
Livsmedelsverket ska utreda 
52.1°
+
Roger Åberg
0
Windows 10 får en egen OpenSSH-app
Slipp installera Putty 
51.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Källa på Postnord: Personal länsar paket
Grejer skickas inte tillbaka till Kina 
10.9°
+
Bobby Green
0
Youthquake är årets brittiska ord
Blev populärt under det brittiska valet 
33.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Uppdaterat Kolla in historiskt SpaceX-lyft
Tänt vare här! 
52.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Apple vill att Siri ska kunna viska
Så att hon inte stör så mycket 
43.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Facebook lanserar snooze-funktion
Tysta dina vänner i en månad 
46.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
iPhone X är den bästa telefonen just nu!
Trots dyr prislapp vinner den 
32.0°
+
Roger Åberg
0