m
Guest tycker du ska spela Wolfenstein: The New Colossus och stödja svensk spelutveckling!
Petsson skriver om tv-spel i allmänhet och retrospel i synnerhet på Spelbloggen
Develoop tycker du ska prenumerera på fototidningar
Marwin vill tipsa om sin event/spel-inriktade YouTube-kanal HEJSAN.TV
Paul rekommenderar verktyget IPIP för utvecklare
Anders vill att du ska kolla in en stor LEGO-utställning i Huskvarna 28/29 april
Linus vill tipsa om färska fotografier tagna med kommande OnePlus 6
Philip vill tipsa om sin tech-blogg
Vill du också synas här?

Aston Martin presenterar Valkyrie för banan

F1-träning ingår

Bil / Aston Martin

Om du inte tycker att Aston Martins superbil Valkyrie är tillräckligt hardcore presenterar den brittiska tillverkaren nu Valkyrie AMR Pro - en version endast avsedd för banan och som är extremare på alla sätt och vis. Bland annat har bilen bantat ytterligare, fått mer aerodynamiska prylar och ännu mer effekt. Den ska kunna komma upp i över 400 km/h på rakorna och mata 3,3 G i kurvorna. F1-inspirerade keramiska bromsar ska se till att man kan stoppa ordentligt och stampar man på pedalen riktigt hårt kommer man att utsättas för 3,5 G.

Endast 25 stycken exemplar kommer att tillverkas. Alla köpare kommer att få F1-träning i simulator och ute på riktiga banor runt omkring i världen. Alla bilar är redan sålda och de första väntas levereras någon gång 2020.

Visa
Pressmeddelande
ASTON MARTIN VALKYRIE AMR PRO: REDEFINING THE LIMITS OF PERFORMANCE

Fully-optimised, track-only version of world’s most extreme hypercar
Increased power and torque combined with further weight reductions
Significantly increased downforce from all-new aerodynamic package
Capable of achieving lap performance to rival recent Formula One cars
Delivery scheduled for 2020

Aston Martin Valkyrie AMR Pro is an extraordinary track-only evolution of the most extreme Aston Martin in history. Developed in parallel with the road car, but freed from the constraints and considerations of road use, the Aston Martin Valkyrie AMR Pro is the ultimate expression of performance.

The brainchild of Adrian Newey - the most successful Formula One designer of all-time - and the product of the unique collaboration between Aston Martin, Red Bull Advanced Technologies and project partner AF Racing, just 25 Aston Martin Valkyrie AMR Pros will be built. Deliveries are expected in 2020. All cars are sold.

The most obvious changes have been made to the Aston Martin Valkyrie AMR Pro’s exterior. All the aerodynamic surfaces have been revised in the pursuit of significantly increased downforce, including the addition of much larger front and rear wing elements, together with revised active aerodynamic control strategies tailored for the demands of track driving.

The hypercar’s naturally-aspirated 6.5-litre Cosworth-built V12 engine develops more power and torque - exact figures will be released in due course - thanks to a significant engine recalibration and the modification of the road car’s emission control systems. The output of the Rimac Energy Recovery System remains unchanged, but its control systems will be re-programmed.

The AMR Pro runs on wheels of a smaller diameter than the road car (18in front and rear) in order to facilitate the fitment of Michelin racing tyres, which are made to the same specification as those used by LMP1 cars in the World Endurance Championship. The AMR Pro also features F1TM inspired race-spec carbon-carbon brakes as their performance characteristics are perfectly suited to the extremes of track use.

The opportunity has also been taken to make further weight savings, both through the removal of extraneous items such as the heater/de-mister blower and infotainment screens fitted to the road car, and through the fitment of new ultra-lightweight track-specific components. These include polycarbonate windscreen (with heater elements) and side windows, a lighter construction of carbon fibre bodywork, new suspension uprights and carbon fibre wishbones, plus moulded race seats in place of the adjustable road car items. The AMR Pro’s exhaust system will also be lighter than that fitted to the road car due to the minimal silencing requirements.

The result of this unprecedented pursuit of performance is a genuinely mind-blowing car. One with a higher top speed (predicted to be close to 250mph), coupled to the ability to sustain cornering forces in excess of 3.3g and braking deceleration of more than 3.5g. According to Red Bull Technology's extensive simulation work the Aston Martin Valkyrie AMR Pro will be capable of achieving lap times to rival those of a contemporary F1 or LMP1 car - pace previously unthinkable in a car derived from a fully homologated road car.

Given the car’s extraordinary capabilities Valkyrie AMR Pro customers will be taken through an intensive and comprehensive driver development programme. Tailored to their individual experience and skill levels, owners will have access to the same facilities as Aston Martin Red Bull Racing’s F1TM drivers. This includes time in the simulator and professional on-track tuition, plus programmes to improve their physical fitness. They will then be ready to enjoy their cars to the full with a series of dedicated track events held at some of the world’s most prestigious race tracks.

Red Bull Technology’s Chief Technical Officer, Adrian Newey, said: “While it is endowed with extraordinary performance, it has always been vitally important to me that the Valkyrie functions well as a true road car, and that naturally comes with some constraints. However, with the track-only Valkyrie AMR Pro we have the freedom to create an extreme evolution that makes no such concessions. While the core elements of the road and track versions are shared, every aspect of the AMR Pro – aerodynamics, chassis, powertrain and weight – has been optimised to significantly extend the performance envelope. It offers a level of track performance significantly beyond any previous two seat closed roof car.”

Dr Andy Palmer, Aston Martin President and Chief Executive Officer, adds: “Valkyrie has always been about pushing the limits and redefining the possible. The road car will set new benchmarks for performance, engineering and technology - a hypercar in the truest sense - and with the track-only Valkyrie AMR Pro those limits will be pushed further still. It’s a remarkable project. One that’s propelling Aston Martin and 25 of our most passionate customers into a new and extraordinary realm”.
Forskare vill skapa europeisk hub för artificiell intelligens
Europa halkar efter USA och Kina i AI-utveckling 
42.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
HBO Nordic höjer priset med en tia
99 kronor i månaden 
15.1°
+
André Stray
0
Apa får inte upphovsrätten till selfie
Ingen får upphovsrätten till världskänt fotografi 
46.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Tanzania inför blogg-skatt
Motsvarar nästan en årslön i landet 
9.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Amazon börjar leverera till bagageluckan
Samarbetar med Volvo och GM 
42.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Bruce Campbell pensionerar Ash
Blir inget med Evil Dead med Bruce 
33.0°
+
André Stray
0
Maybach-konceptet kommer med ett te-set
Håll dig på insidan så du slipper se utsidan 
30.5°
+
Bobby Green
0
Tjänst visar om spel innehåller mikrotransaktioner
Kommer du att få betala mer när du köpt spelet? 
48.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Uppdaterad Samsung Pay får Paypal-stöd
Betala med din digitala plånbok  
45.4°
+
André Stray
0
Hack till Nintendo Switch publicerade
Nu kan man köra egna grejer på Switchen 
43.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snart blir det förbjudet att köra bil i Central Park
Börjar gälla i juni 
58.0°
+
Bobby Green
0
Netflix beställer animerad Fast & Furious-serie
Ska göras av DreamWorks Animation 
27.2°
+
André Stray
0
Nu kommer Apple Watch med e-simkort till Sverige
3 först ut 
49.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Fler och fler kuggar teoriprovet
Krävs 2,1 prov i snitt för att bli godkänd 
30.5°
+
Bobby Green
0
Chris Hadfield krossar rymdmyter
Rymden är lite läskig 
44.6°
+
André Stray
0
Musikbranschen hade ett toppenår 2017
Tacka streamingen för det 
45.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
MIT har utvecklat system som kan kontrollera drömmar
Som kanske kan göra oss kreativare? 
41.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
EU ska titta närmare på Apples köp av Shazam
Är uppköpet skadligt för konkurrensen? 
41.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snubbe får ny penis och pung
Unik operation genomförd i USA 
48.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Ny trailer för Venom
Och ny affisch 
54.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
YouTuber som lärde hund att heila döms till böter
Ansågs vara hatbrott när mops heilade 
13.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
40 mil kommer man med Audis eldrivna SUV
Enligt WLTP-cykeln 
45.2°
+
Bobby Green
0
KTH har utvecklat benlim
Limma ihop benbrott 
65.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
25 år sedan webbläsaren Mosaic släpptes
Tut i luren! 
44.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Overload släpps 31 maj
Själslig uppföljare till Descent 
41.1°
+
André Stray
0
Kurzgesagt pratar om svarta hål
Svarta hål är konstiga 
43.1°
+
André Stray
0
Sätt på och stäng av prylar med Ewa Switch
Smart elkontakt 
19.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Pete Lau bekräftar glasbaksida på 6
Lovar premiumkänsla 
31.6°
+
André Stray
0
Nvidia fixar AI som kan rekonstruera fotografier
Ersätter och byter ut saknade pixlar 
42.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Lexus LFA såld för 770 000 dollar
Hade bara 258 mil på mätaren 
41.4°
+
Bobby Green
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.3°
+
Roger Åberg