m

Priset klart för Polestar 1

155 000 euro i Europa

Bil / Polestar

Polestar ställer ut modellen Polestar 1 i Peking och i samband med detta meddelar man nu vad bilen kommer att kosta. Priset är satt till 1 450 000 RMB i Kina, 155 000 euro i Europa och 155 000 dollar i USA. Vad den så kallade "all inclusive"-prenumerationen kommer att kosta får vi dock inte reda på för tillfället. Polestars vd Thomas Ingenlath säger följande:

"Vi har fått mycket positiv respons från våra första kunder. Det gör att vi känner att vårt varumärke har en ljus framtid. Redan 2019 kommer vi att lansera vår nästa bil, Polestar 2 – en renodlad elbil i mellanklassen som är väl utvecklad i sin konstruktionsfas. Vi kommer att följa upp den med Polestar 3, en fantastisk elektrisk SUV med en vacker aerodynamisk silhuett som redan befinner sig långt fram i konstruktionsfasen."

Visa
Pressmeddelande
Slutligt pris för Polestar 1 bekräftat vid Auto China 2018 i Peking

Polestar 1 premiärvisades vid Auto China 2018 i Peking, vilket markerar Polestars återvändande till Kina. Efter att bilen presenterades för media i Shanghai i oktober 2017, och den senaste europeiska lanseringen på bilsalongen i Genève, är detta första gången som den kinesiska allmänheten har möjlighet att se Polestar 1, den första bilen från det nya elektriska prestandabilmärket Polestar.

— Efter vår offentliga introduktion på bilsalongen i Genève i mars är vi glada över att vara tillbaka i Kina – en av de viktigaste marknaderna för varumärket Polestar, säger Thomas Ingenlath, vd för Polestar. — Det känns riktigt bra att kunna ta varumärket Polestar och Polestar 1 närmare allmänheten här i Peking.

Priset för Polestar 1 har nu fastställts till 1 450 000 RMB i Kina, 155 000 euro i Europa och 155 000 dollar i USA, vilket ger kunderna en klar uppfattning om prissegmentet som Polestar 1 kommer att tillhöra. Information om Polestars pris för en all inclusive-prenumeration kommer att bekräftas vid ett senare tillfälle.

I mars öppnades orderböckerna för föreställningar av Polestar 1 för över 7 000 personer i 18 länder som hade uttryckt intresse av att äga en Polestar 1. I samband med förbeställningen betalade kunderna en depositionsavgift som fungerar som en platshållare i kön för bilen.

— Vi har fått mycket positiv respons från våra första kunder, fortsätter Thomas Ingenlath. — Det gör att vi känner att vårt varumärke har en ljus framtid. Redan 2019 kommer vi att lansera vår nästa bil, Polestar 2 – en renodlad elbil i mellanklassen som är väl utvecklad i sin konstruktionsfas. Vi kommer att följa upp den med Polestar 3, en fantastisk elektrisk SUV med en vacker aerodynamisk silhuett som redan befinner sig långt fram i konstruktionsfasen.

Ett annat viktigt steg i Polestars globala tillväxt var utnämningen av August Wu som ny president för Polestar Kina i mars.

— Jag är mycket glad över att vara en del av denna spännande elektrifieringsresa med Polestar, eftersom vi kommer att bli en viktig aktör i bilindustrins utveckling i Kina, säger August Wu.

— Vi ser den kinesiska marknadens potential när det gäller eldrivna fordon, och Polestar har styrkan som krävs för att dra nytta av dessa möjligheter. Vi har ett starkt engagemang i Kina, där vi redan har en betydande närvaro. Vi är också glada över att vara ett varumärke som kan öka medvetenheten om eldrivna prestandabilar och göra dem ännu mer attraktiva.

Polestar började bygga upp ett starkt momentum direkt efter lanseringen i oktober förra året, något som kort därefter följdes av byggstarten för det nya Polestar Production Centre i Chengdu, Kina. Taket har nu lagts på den specialbyggda fabriken och man ligger i fas för installation av verktyg och tester inför produktionsstarten i slutet av 2018. Polestar Production Centre kommer att bygga alla Polestar 1-bilar för kunder världen över.

August Wu kommer att leda utvecklingen av Polestar i Kina med fokus på det nya Polestar-återförsäljarnätverket – kallat Polestar Spaces – där kunderna kommer att kunna ta del av en personlig varumärkesupplevelse utan den typiska försäljningsstrategi som finns hos traditionella bilhandlare. Återförsäljarfunktioner som att lägga en beställning kommer emellertid att vara helt digitala, eftersom Polestar även omdefinierar hur kunderna lever och interagerar med sina bilar.

— Kontakten med Polestar kommer att vara digital och våra bilar kommer i första hand att erbjudas i form av en prenumerationstjänst. Med en månadsavgift som täcker alla de traditionella kostnaderna kopplade till bilägandet gör vi det möjligt för kunden att fokusera på att njuta av körningen. Vi tror att detta kommer att hjälpa Polestar att bygga en ny relation mellan oss och våra kunder, avslutar August Wu.

Polestar 1 är en eldriven Hybrid GT som levererar imponerande 600 hk och ett vridmoment på 1 000 Nm, kombinerat med en räckvidd på 150 km enbart på el — längst av samtliga hybrid-bilar i världen.

Den elektriska prestanda-hybriddrivlinan består av en förbränningsmotor som driver framhjulen, medan dubbla elektriska drivsystem på bakaxeln driver bakhjulen med en batterikraft på totalt 34 kWh. Utöver detta är Polestar 1 också en elbil med de fördelar som en förbränningsmotor ger som ett komplement till eldriften över långa sträckor när det behövs.
MKBHD tycker till om OnePlus 6
So, this is a pretty great phone! 
41.6°
+
André Stray
0
Amazon tar över The Expanse
Jeff Bezos avslöjar stor nyhet på rymdkonferens 
54.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
iOS 12 får fler NFC-funktioner
Kom in på jobbet med telefonen 
48.5°
+
Roger Åberg
0
Facebook och Google redan anmälda för GDPR-brott
Av organisationen None Of Your Business 
55.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Far Cry 5: Hours of Darkness släpps i juni
Byt ut Montana med Vietnam 
42.4°
+
André Stray
0
Nissan Leaf som cabriolet
Bilen ingen har efterfrågat 
33.2°
+
Bobby Green
0
Nu fungerar Curiositys borrmaskin igen
Har återupptagit borrning på Mars 
50.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
A-Ford med drivlina från Honda S2000
Ovanligt och oväntat bygge 
43.0°
+
Bobby Green
0
Reddit får nattläge
Nytt tillskott i nya designen 
43.7°
+
André Stray
0
Uppdrag Granskning tar en titt på piratkravbreven
Inte ett enda kravbrev har gått till domstol 
63.2°
+
André Stray
0
Bond 25 regisseras av Danny Boyle
Nu helt bekräftat 
43.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Porrsajt drar igång en VPN-tjänst
Alla ska få titta på porr 
54.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Uppdaterat Telia vill köpa Bonnier Broadcasting
Alltså TV4, CMore och finska MTV3 
26.1°
+
Roger Åberg
0
McDonald's kommer fortsätta med sugrör i plast
Men letar dock miljövänligare alternativ 
17.3°
+
Bobby Green
0
Ny trailer för Sicario 2: Day of the Soldado
Biopremiär 29 juni 
42.2°
+
Bobby Green
0
Logan-regissör kan göra Boba Fett-filmen
Låter riktigt intressant 
45.3°
+
André Stray
0
Uppdaterat EU-medborgare blockeras från vissa sajter
På grund av GDPR 
24.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Fascinerande film på Botswanas natur
Annorlunda! 
43.1°
+
Roger Åberg
0
Samsung måste betala Apple 539 miljoner dollar
För patentintrång 
24.7°
+
André Stray
0
Ny Mercedes stjäls på 20 sekunder
Tjuvarna snor nyckelns signal  
23.2°
+
Bobby Green
0
Steam Link kommer inte till iOS
Apple ville inte det 
26.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Google Home är den smarta högtalare som säljer bäst
Puttar ner Amazon Echo från tronen 
41.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
John 'TotalBiscuit' Bain har gått bott
Vila i frid 
-29.9°
+
André Stray
0
Spotify betalar 112 miljoner dollar för att lösa royalty-tvist
Tvist från 2015 löst 
33.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Örn försöker sno kanin från räven
Båda slank ur näven 
53.0°
+
Roger Åberg
0
Honda Civic Type R som pickup
Tja, varför inte? 
32.9°
+
Bobby Green
0
Twitch ska köra Doctor Who-maraton
I sju veckor! 
41.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Se vingen på Zenvo TSR-S jobba
Ser lite speciellt ut 
45.7°
+
Bobby Green
0
Det här gäller på Feber kring GDPR
I morgon smäller det! 
53.3°
+
Roger Åberg
0
Bloxvox hjälper gaphalsar att prata i telefon tystare
Är detta världens bästa uppfinning? 
44.5°
+
Bobby Green
0
Nu lanserar vi Feber Premium(beta)!
Slipp reklam, tjäna karma, få oändlig scroll 
53.7°
+
Roger Åberg
0