master
master
master

Nytt på väg från Pixar

Film / Nyhet

Animationsstudion har flera trevliga filmer på gång åt oss de kommande åren. Läs allt om dem här...

Dia de los Muertos (arbetstitel) - Baserat på den mexikanska högtiden De dödas dag, är det förhoppningsvis studions första steg mot lite mörkare barnfilm. Låter egentligen som något Tim Burton kunde ha gjort, men Lee Unkrich ("Toy Story 3") regisserar och premiären är satt till 2015.

Untitled Mind Trip Project (arbetstitel) - Efter att ha tagit med publiken till de mest fantastiska världar, går Pixars nästa resa inåt, till den mänskliga hjärnan. Outforskat område sedan "Hannibal". Lite äckligt kanske, lyckas de få det sådär Pixargulligt? Återstår att se. Pete Docter ("Upp", "Monsters, Inc") i registolen. Premiären väntas till 19 juni 2015.

The Good Dinosaur - Vad hade hänt om asteroiden som utrotade dinosaurierna hade missat vår planet? Det ska den här filmen ta reda på. Dinosaurier var hetare än lava på 90-talet och flera tecknade filmer på temat finns redan - känns på pappret som den minst lovande titeln här. Bob Peterson ("Ett småkryps liv") står för regin. Premiären blir den 30 maj 2014.

via MovieZine.se www.moviezine.se +
Läs mer...

Monsters studentliv - Håriga Sulley och klotrunda Mike är tillbaka - i skolbänken. En uppskattad comeback, för en gångs skull, efter onödiga fortsättningen på trista "Bilar". Dan Scanlon har regisserat uppföljaren (rättare sagt prequeln) som går upp på bio 23 juni 2013.

Hitta Nemo 3D - Mångas favorit-Pixarfilm kommer tillbaka på biograferna. 3D-konverteringen bör göra susen för alla fina undervattensscener och ger en ny generation chansen att upptäcka denna blivande klassiker på stor duk. Biopremiär på juldagen i år. "Just keep swimming, just keep swimming..."

Och i sommar är det givetvis dags att stifta bekantskap med den orädda prinsessan i "Modig". Filmen har premiär den 31 augusti.

Snuskig reklam från Sony

Spel / Sony

Remote Play är på pappret en cool funktion som Sony verkar börja pusha för nu och ett steg i den kampanjen är den här rätt pinsamma reklamfilmen. Sony släppte den på sin Youtube-kanal men drog rätt snabbt tillbaka den. Frågan är hur den nådde hela vägen dit över huvud taget.

Filmen är gjord av Sony i Belgien och det är ansedda reklambyrån TBWA som ska ha gjort den.

www.theverge.com +

Historien om spelgrafiken

Spel / Multiplattform

Spelgrafiken har kommit långt sedan åttiotalet och i den här dokumentären i fem delar får vi oss en genomgång av dess historia, från Pong till dagens fantastiska spel.

youtube.com +

En titt på IBMs smarta klocka

Pryl / Klockor

Smarta klockor är på allas läppar men ingens armar ännu. Tanken har funnits där länge och i den här videon får vi en enkelt genomgång av en klocka som visades upp 2001. Namnet var WatchPad 1.5 och bakom den stod IBM.

Den började så klart aldrig att säljas men konceptet är på många sätt rätt likt Apple Watch faktiskt.

youtube.com +

Microsoft fortsätter dissa Apple i ny reklamfilm

Mobil / Microsoft

Microsoft har sin egen version av Siri i Windows Phone som de kallar för Cortana och de tycker så klart att den är betydligt bättre än Apples variant. I den här reklamfilmen dissar man nya iPhone 6 Plus rätt hårt som man bara tycker har blivit större, inte smartare.

youtube.com +

Reklamfilm för Candy Crush Soda

Mobil / Övrigt

Mobilspel är big business och då behövs det marknadsföring. Svenska King har slagit på stort för sin senaste produkt Candy Crush Soda och gjort en riktigt mäktig reklamfilm.

youtube.com +
Redaktionen Annonsera Cookies
bloggportalen