m

Tim Cook skriver öppet brev om säkerhet

Personlig integritet är viktigt för Apple

iOS / Appar

Förutom att man gjort det omöjligt för sig själva att komma runt användares lösenordsskydd på sina iOS-enheter så har Apple även lanserat en minisajt för alla dina frågor om säkerhet och personlig integritet. På den sajten så kan man även läsa ett öppet brev från Tim Cook där han skriver om hur viktigt det är för Apple att alla användare känner sig säkra när de använder Apples produkter.

Här har ni det öppna brevet:

At Apple, your trust means everything to us. That’s why we respect your privacy and protect it with strong encryption, plus strict policies that govern how all data is handled.

Security and privacy are fundamental to the design of all our hardware, software, and services, including iCloud and new services like Apple Pay. And we continue to make improvements. Two-step verification, which we encourage all our customers to use, in addition to protecting your Apple ID account information, now also protects all of the data you store and keep up to date with iCloud.

We believe in telling you up front exactly what’s going to happen to your personal information and asking for your permission before you share it with us. And if you change your mind later, we make it easy to stop sharing with us. Every Apple product is designed around those principles. When we do ask to use your data, it’s to provide you with a better user experience.

We’re publishing this website to explain how we handle your personal information, what we do and don’t collect, and why. We’re going to make sure you get updates here about privacy at Apple at least once a year and whenever there are significant changes to our policies.

A few years ago, users of Internet services began to realize that when an online service is free, you’re not the customer. You’re the product. But at Apple, we believe a great customer experience shouldn’t come at the expense of your privacy.

Our business model is very straightforward: We sell great products. We don’t build a profile based on your email content or web browsing habits to sell to advertisers. We don’t “monetize” the information you store on your iPhone or in iCloud. And we don’t read your email or your messages to get information to market to you. Our software and services are designed to make our devices better. Plain and simple.

One very small part of our business does serve advertisers, and that’s iAd. We built an advertising network because some app developers depend on that business model, and we want to support them as well as a free iTunes Radio service. iAd sticks to the same privacy policy that applies to every other Apple product. It doesn’t get data from Health and HomeKit, Maps, Siri, iMessage, your call history, or any iCloud service like Contacts or Mail, and you can always just opt out altogether.

Finally, I want to be absolutely clear that we have never worked with any government agency from any country to create a backdoor in any of our products or services. We have also never allowed access to our servers. And we never will.

Our commitment to protecting your privacy comes from a deep respect for our customers. We know that your trust doesn’t come easy. That’s why we have and always will work as hard as we can to earn and keep it.
Tim

Dreamhack Summer 2018 är slut
Verkar ha varit en lyckad tillställning 
45.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Europas ålar har ett kokainproblem
För mycket droger i våra floder 
33.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nu får saudiska kvinnor köra bil själva
Landet blir lite mer modernt 
49.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Hejdå Vinnie Paul
Panteras andre grundare har knallat vidare 
28.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
MediaMarkt lanserar ehandels-leverans på en halvtimma
Om du hämtar i butik 
43.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Piratar man spel kan man bli bannad från online-spel på Switch
Nintendo vill att vi köper deras spel 
43.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Paul McCartney sjunger lite karaoke i bilen
Med James Corden 
46.1°
+
Roger Åberg
0
Youtube börjar med betalt medlemsskap
Går i Twitchs fotspår 
15.8°
+
André Stray
0
Nintendo hyllar cross-play i ny reklamfilm
Det är roligare att göra saker tillsammans! 
49.5°
+
André Stray
0
Ozark återvänder 31 augusti
Andra säsongen är snart här! 
59.5°
+
André Stray
0
Gorillan Koko har dött
Vila i frid! 
10.2°
+
Roger Åberg
0
Adam Savage hänger med Onewheel
Bygger egen elbräda 
41.7°
+
André Stray
0
Första recensionerna av Audi Q8 är här
Bör Mercedes GLE Coupé och BMW X6 oroa sig? 
29.6°
+
Bobby Green
0
Trailer för Welcome to Marwen
Steve Carell leker med dockor 
46.4°
+
André Stray
0
Google fixar bättre kontohantering i Android
På tiden! 
42.0°
+
André Stray
0
USA:s regering ogillar Googles samarbete med Huawei
Anses vara risk mot nationell säkerhet 
21.4°
+
André Stray
0
Bose släpper lurar du ska sova med
Byssan lull... 
50.2°
+
Roger Åberg
0
Fox godkänner Disneys bud på 71,3 miljarder dollar
Disney kommer äga nästan hela Marvel-universumet 
30.9°
+
André Stray
0