Apple betalar 15% till ägare av trasiga iMacs

Foto: DeclanTM
Mac / iMac

Det har dykt upp flera rapporter från bland annat UK och USA om att Apple har börjat kompensera de som har drabbats av problem med sina skärmar och som inte har fått detta fixat.

Det verkar som att de som levererar LCD-panelerna helt enkelt inte har kunnat leverera den mängd och kvalitet som har efterfrågats. Tyvärr har man inte bara accepterat faktum och sagt till väntande kunder att de får vänta lite till utan levererat paneler som inte har hållit måttet.

Extra tråkigt är det för de som har fått en dålig panel, det finns helt inga paneler att byta till just nu.

gizmodo.com +

Minigrisar äter äpple

Video / Djur

Precis som rubriken antyder har vi här ett gäng minigrisar som smaskar på ett äpple.

www.youtube.com +

Sony presenterar Metal Gear Solid-version av PS4

Spel / Sony

En röd och exklusiv version av Playstation 4 har presenterats av Sony. Det handlar om en specialdesignad version i samarbete med Konami för att hylla Metal Gear Solid V där designen tagits fram med inspiration av Snakes bioniska arm. Handkontrollernas färger kommer i sin tur från Snakes vapen och båda är dekorerade med Diamond Dogs-loggan.

Tyvärr är konsolen exklusiv för Japan och än så länge har varken releasedatum eller pris presenterats. Vi får nöja oss med att betrakta skönheten.

www.freshnessmag.com +

Rök tobak diskret med ny röktröja

Pryl / Övrigt

Om man röker tobak så kan det hända att man ibland står med massa tobak, men ingenting att röka tobaken med. Hood Horkerz Clothing ger oss en lösning på detta ödesdigra problem genom att ta fram en tröja som har ett band som du kan använda som pipa. Det är bara att peta in tobaken i ena änden, tända på och suga i andra änden.

Som sagt. En smidig tröja om man ofta glömmer pipan, men tröjan lär dra åt sig rätt mycket uppmärksamhet på grund av vissa dofter: Och ja, hela tröjan lär lukta skräp efter ett tag oavsett vad du pillar i pipan.

Vill du införskaffa dig en alldeles egen luvtröja från Hood Horkerz så hittar du länk till butiken här under. Priset på en tröja ligger på runt 125 dollar och du måste vara 18 år för att ens besöka sidan.

via Incredible Things www.hoodhorkerz.com +

@gbattles @therealmichelob know what's good! Buy NOW at HoodHorkerZ.com #HoodHorkerZ

Ett filmklipp publicerat av Hood Horkerz Clothing (@hood_horkerz_clothing)

Snöskoter "äter" upp ryss

Video / Allvar

En snubbe vill åka bakom en snöskoter men han kommer inte långt innan skotern biter tillbaka och börjar tugga på honom.

www.autoevolution.com +

Valve har lekt med Half-Life i VR

Spel / Multiplattform

När nyheten om att Valve och HTC samarbetar kring en VR-lösning rullade ut började många fans av Half-Life fantisera om ett HF-spel i VR-miljö. Nu kanske det aldrig kommer att bli verklighet, men det kan ändå vara kul att veta att Valve faktiskt testat en del av Half-Life till HTC Vive.

Det var en av journalisterna på Kotaku som under GDC frågade av programmerarna vid Valve, Jeep Barnett, rakt ut om de lekt med tanken på ett Half-Life med stöd för VR. Och svaret var att de under utvecklingen använt sig av en del av spelens karaktärer och vapen för att se hur de skulle bete sig i den virtuella miljön.

"We've said, 'Let's take some existing art and see how it fits. So yeah, we'll grab some headcrabs, we'll grab the machine guns from Half-Life, the rocket launcher—all those different fun things—and see how they play in VR. But right now, it's a tool for exploring the different kind of game designs we want to do."

Med andra ord finns det inga garantier för att Valve någonsin kommer att släppa ett Half-Life-spel med stöd för VR. Däremot kan det absolut mynna ut i något annat spel med stöd för teknologin. Idén till Portal kom exempelvis från experiment gjorda med material från Half-Life.

"We're not saying, 'no, but we don't know what the right thing is [yet]. Our most precious resource is time, and we don't have enough time for people to do everything. Would we like to make all of our franchises in VR? Absolutely. But we don't have enough time or people. So we have to figure out what's the best fit, what plays to the strengths of VR."

kotaku.com +
Redaktionen Annonsera Cookies
bloggportalen