Stora kolkraftverk i Texas stängs ner
Motsvarar 4000MW kolenergi 
63.0°
+
Emmy Zettergren
0
Feber har blivit snabbare även med annonser
Och bättre ska det bli! 
42.1°
+
Roger Åberg
0
Laga mat med bara solen
Smart grej! 
85kg
+
Roger Åberg

Apple bad Microsoft sluta med Laptop Hunter

Det har Microsoft ingen tanke på

Visa inte PC-artiklar
PC / Övrigt

Apple hade ju ett ett eget svar på Microsoft Laptop Hunter reklamkampanj tidigare i år men nu kommer en del intressant information från några av Microsofts chefer om deras egen kampanj och vad Apple egentligen tyckte om den.

Microsofts COO, Kevin Turner, sade vid en konferens som Microsoft hade med sina partners att Apple faktiskt bad Microsoft att sluta sända Laptop Hunter-reklamerna i TV. Han sade att företaget fick ett samtal från Apples juridiska avdelning där de sade att Microsoft kunde sluta med Laptop Hunter serien nu eftersom Apple hade sänkt priserna av sina datorer.

Turner hade också frågat om det här var ett skämt från den som ringde men allt verkade dock vara äkta. Han avslutade också med att säga att det här var det bästa samtalet han mottagit under alla år han jobbat. Han bekräftade också att Microsoft definitivt inte tänker sluta med sin uppenbarligen framgångsrika reklamkampanj, Laptop Hunter.

RSS 12 kommentarer till artikeln
adex
Haha så lågt när Apple själva ständigt hånar Microsofts produkter...
av adex, lördag 18 juli 2009 kl 21:33
petter-
Framforallt nar Apples reklamer inte stammer i halften av fallen! Illa Apple...
av petter-, lördag 18 juli 2009 kl 22:31
jonasn
Han klämde även ur sig att reklamen är "completely unscripted", dvs spontan, improviserad och helt enkelt utan manus. Jag vet inte riktigt hur det går ihop med att de bevisligen använder skådisar?

www.microsoft.com

I call BS. De har inte fått nåt samtal, det här är ren PR, och det funkar ju uppenbarligen eftersom storyn finns över hela nätet.

Reklamen har en poäng, men det är lite sorgligt att de inte har något annat att komma med än lågt pris.
av jonasn, söndag 19 juli 2009 kl 01:43
Phillip
Jag skulle säga att valfrihet är en ganska stor poäng.
av Phillip, söndag 19 juli 2009 kl 09:09
jonasn
Valfrihet? Självklart är det en poäng, men jag ser inte riktigt var det kommer in i bilden. Det är inte det reklamen går ut på, och du får inte mer valfrihet för att du väljer en Windowsdator.
av jonasn, söndag 19 juli 2009 kl 13:11
adex
Han syftar nog på att Apples urval är rätt begränsat medan man kan välja mellan otaliga PC-modeller från många olika tillverkare.
av adex, söndag 19 juli 2009 kl 14:40
Threepwood
Vad löjligt. Ska Apple ha skit för att de inte gör operativsystem för alla andra tillverkares datorer och därmed skjuter sig själva i foten? Jag förstår inte gnället.

De här reklamfilmerna handlar ju bara om siffror. Pengar och specar. Snark.
av Threepwood, söndag 19 juli 2009 kl 17:44
adex
Vem har pratat om att ta skit? Det är ju bara ren fakta att valmöjligheterna ökar avsevärt när alla möjliga tillverkare säljer Windowsdatorer.

Priset är ju Microsofts starkaste punkt, enda orsaken till varför jag inte kan tänka mig en Mac, förutom rädslan över att bli en självgod skitstövel då.
av adex, måndag 20 juli 2009 kl 13:03
tva
Snacka om att reklamen inte når ut om man måste göra reklam om att man försöker göra reklam. Dessutom om man måste ljuga för att göra reklam om ljugreklam. Men det är ju tredje steget från MS på senare tid så man får förstå att det hänger chefspositioner på om de inte lyckas. För allvarligt: Det är ju tredje fasen i en lång plan, och får de alltjämt bara en diskussion om reklamen istället för genomslag på reklamen så är det ju så mycket pengar och prestige rakt ner i avloppet...
av tva, måndag 20 juli 2009 kl 14:25
Phillip
Tva ditt trottelblock, ska du verkligen snacka om "ljugreklam"? Du har ju fan nästintill patent på att ljuga.
av Phillip, måndag 20 juli 2009 kl 20:49
Bascha
Phillip +1

Är man insnöad så är man.
av Bascha, tisdag 21 juli 2009 kl 07:49
Fredrik
Allvarligt talat Feber, se över svenskan i era artiklar. Det är ju provocerande dåligt skrivet. "Han sade att företaget fick ett samtal från Apples juridiska avdelning där de sade att Microsoft...." Det räcker alldeles utmärkt med alla stavfel och särskrivningar ni annars brukar lyckas med. Sorry om jag trampar någon på foten men ni måste upp en nivå och få ett flyt i era texter. Det är jobbigt att läsa när ni missar just flytet med era konstiga meningsuppbyggnader..
av Fredrik, onsdag 22 juli 2009 kl 17:36
Kommentera artikeln