m
r
Vi har sett Star Wars: The Last Jedi
Luke Skywalker går och fiskar 
47.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
Renault släpper Star Wars-modell av Zoe
En hyllning till Han Solo 
32.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Hesa Fredrika är Hesa Fredrik i mobilen
Håll koll på Viktigt Meddelanden till Allmänheten 
52.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Tyler, The Creator kör kontorskonsert
Det svänger ju 
89kg
+
Bobby Green

Radion som tar bort reklam

Lär sig reklam-mönster

Visa inte Pryl-artiklar
Pryl / Övrigt

Det är säkerligen många därute som retar sig på kommersiella radiostationer ständiga reklamavbrott. Nu finns det en radio från Hammacher och Schlemmer som råder bot på detta. Man ställer in radion på sin favoritstation och efter två till tre dagar så har radion "lärt" sig de reklammönster som stationen har och är redo att göra det som den är bäst på. Nämligen spela in musiken till MP3-spelaren som följer med, utan reklamavbrott och utan prat från radiopratarna. Hur bra det här fungerar kan man fråga sig och man vill gärna testa själv. Den kostar 275 dollar.

RSS 2 kommentarer till artikeln
EffaBuse
Det är en PopCatcher, en svensk uppfinning som funnits något år på marknaden.
www.popcatcher.com
av EffaBuse, torsdag 16 juli 2009 kl 11:48
trigger
Jag förstår ärligt talat inte dessa typer av prylar. Jag pysslar förvisso med webbutveckling nuförtiden, men har en bakgrund på reklambyrå, så jag kanske är lite färgad. Men alla former av produktioner behöver intäkter, där reklam är en sådan form, speciellt där mottagaren inte betalar någon slags abonnentavgift.

Jag lyssnar iofs inte på den kommersiella smörjan som finns ute i etern, men det beror mer på musikutbudet än att jag stör mig på reklamavbrott.

Föredrar betalvarianten på Spotify, kommer bli urlycklig när den formen av tjänst kommer till bärbara format. Men att sälja produkter som förändrar och censurerar innehåll från avsändaren är fasen inte bra. Det finns en logisk anledning till att det är gratis att lyssna.

Fram tills det finns vettiga betallösningar eller andra intäktskoncept tycker jag de som är flitliga lyssnare faktiskt får stå ut med reklamavbrott. Men en förändring till något bättre borde väl inte ligga alltför långt fram i tiden.
av trigger, torsdag 16 juli 2009 kl 19:39
Kommentera artikeln







Renault släpper Star Wars-modell av Zoe
En hyllning till Han Solo 
32.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Hesa Fredrika är Hesa Fredrik i mobilen
Håll koll på Viktigt Meddelanden till Allmänheten 
52.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nu har Norge stängt ner FM-nätet
Första landet i världen som gör det 
28.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nu börjar vi bädda in information från Wikipedia
Mer kunskap åt folket 
54.3°
+
Roger Åberg
0
Tysta autospelande video med Google Chrome
Ny funktion i senaste betaversionen 
42.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Gymnasieelever får privata duschar
För de som vill byta om lite mera privat 
46.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Vi använder allt mer sömnmedel
Har vi svårare för att somna nu för tiden? 
34.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
I Norge bygger man skilsmässolägenheter
För att barnen ska få det mindre stökigt 
50.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Energidrycker kan få lagstadgad åldergräns
Livsmedelsverket ska utreda 
57.2°
+
Roger Åberg
0
Windows 10 får en egen OpenSSH-app
Slipp installera Putty 
54.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Källa på Postnord: Personal länsar paket
Grejer skickas inte tillbaka till Kina 
4.6°
+
Bobby Green
0
Dansk hockeyspelare får betalt i bitcoin
Och kommer att få spela matcher i Bitcoin Arena 
35.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Alphabet bygger laserinternet i Indien
Varför lägga kablar när man kan skjuta laserstrålar 
41.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Youthquake är årets brittiska ord
Blev populärt under det brittiska valet 
33.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Uppdaterat Kolla in historiskt SpaceX-lyft
Tänt vare här! 
53.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
iPhone X är den bästa telefonen just nu!
Trots dyr prislapp vinner den 
31.9°
+
Roger Åberg
0