Roboten Stan parkerar din bil
Sjukt smidig lösning! 
43.3°
+
Roger Åberg
0
Kevin Spacey och Gordon Ramsay svär lite
Eller en hel jävla del 
44.7°
+
Roger Åberg
0
Snart kommer Skittles med hetta!
Sweet heat 
92kg
+
Roger Åberg

Sverige har fått en ny logotyp

Ska hjälpa till att sälja Sverige utomlands

Visa inte Pryl-artiklar
Pryl / Övrigt

Ovan kan ni kolla in Sveriges nya varumärkesidentitet som ska hjälpa till att identifiera och marknadsföra Sverige utomlands.

Logotypen består av en svenska flagga mot gul bakgrund samt ordet "Sverige" både på svenska och kinesiska. Logotypen är framtagen av designbyrån Söderhavet som har fått detta uppdrag av regeringen. Håkan Hjort, ansvarig för Sveriges varumärke på UD, säger till Aftonbladet:
"Det är en helt ny grafisk form som kan användas av alla våra ambassader. Ett särskilt typsnitt för att passa både i tryck och digital form. Den nya identiteten är anpassad för att kunna synas på ett bra sätt i sociala medier."

Runt 480.000 kronor ska arbetet med att ge Sverige en ny varumärkesidentitet ha kostat.