Blizzard börjar banna folk permanent i Overwatch
Med start nästa vecka 
42.6°
+
Emmy Zettergren
0
Facebook börjar visa reklam baserat på besökta butiker
Om du har platsdata aktiverat 
27.5°
+
André Stray
0
Wu-Tang Clan rappar om Martin Shkreli
Är inte deras bästa polare 
88kg
+
Bobby Green

Sverige har fått en ny logotyp

Ska hjälpa till att sälja Sverige utomlands

Visa inte Pryl-artiklar
Pryl / Övrigt

Ovan kan ni kolla in Sveriges nya varumärkesidentitet som ska hjälpa till att identifiera och marknadsföra Sverige utomlands.

Logotypen består av en svenska flagga mot gul bakgrund samt ordet "Sverige" både på svenska och kinesiska. Logotypen är framtagen av designbyrån Söderhavet som har fått detta uppdrag av regeringen. Håkan Hjort, ansvarig för Sveriges varumärke på UD, säger till Aftonbladet:
"Det är en helt ny grafisk form som kan användas av alla våra ambassader. Ett särskilt typsnitt för att passa både i tryck och digital form. Den nya identiteten är anpassad för att kunna synas på ett bra sätt i sociala medier."

Runt 480.000 kronor ska arbetet med att ge Sverige en ny varumärkesidentitet ha kostat.