Det snackades mest om Natal under E3

Spel / Multiplattform

Ett företag vid namn Buzzstudy roade sig under E3 med att mäta "buzz" kring de olika produkterna som presenterades under mässan. Alltså ungefär hur mycket det snackades om en viss produkt. Märk väl att det inte handlar om huruvida produkten omnämndes i positiva eller negativa ordalag, bara att det snackades om det.

Vinnaren? Föga förvånande handlar det om Microsofts Natal, före PSP Go. Mest omdiskuterade spel blev alltså Metal Gear Solid. Kolla till höger för topp tio, komplett publicerad lista finns också som bild.

infegy.com +

Fredagsdansen

Video / Kul

Idag är det fredag och då ska man ut och dansa!

youtube.com +

Pratande löpband skämtar med folk på gymmet

Video / Humor

Träningen för de här människorna blev plötsligt lite roligare när deras löpband på gymmet började psyka dem. Givetvis är det någon som skämtar med dem, men vid närmare eftertanke kanske det inte vore så dumt med ett löpband som pushar orkar lite.

www.viralviralvideos.com +

Nu kan du även fynda på Playstation Network

Spel / Sony

Om du inte har hittat bra och billiga spel ännu bland alla reor som pågår så har du ytterligare ett alternativ på Playstation Network. Nu finns deras europeiska utbud ute och det är några riktigt trevliga titlar på listan.

Till PS4 finns bland annat Alien: Isolation (36,99 euro), FIFA 15 Delux edition (44.99 euro) och Middle-earth: Shadow of Mordor Legion Edition (34.99 euro). Till PS Vita har vi bland andra Call of Duty Black Ops: Declassified (14.99 euro) och Raymand Legends (14.99 euro). För PS3 finns även där Alien: Isolation, men snäppet billigare, (26.99 euro), Beyond: Two Souls (19.99 euro) och Mass Effect-trilogin för 14,99 euro.

De flesta erbjudanden slutar 1 december medan olika versioner av Destiny är nedsatta endast fram till imorgon. På flera av spelen får man också ytterligare 10 procent rabatt om man är Playstation Plus-medlem. Jag har sagt det förr men säger det igen. Skynda fynda!

blog.eu.playstation.com +

Svenska Dagbladet testar att sälja tid

Foto: Sonja Langford
Webb / Övrigt

Det vanligaste sättet att ta betalt för annonser är via antal exponeringar. Men nu testar Svenska Dagbladet tillsammans med mediebyrån Mediacom ett nytt koncept där de istället tar betalt för hur lång tid någon tittar på reklamen. Dock minst tio sekunder, skriver Dagens Media.

– Mediacom har drivit frågan om inscreen länge. Det är ett steg framåt att medierna börjar förstå att denna betalningsmodell krävs för att utveckla internet som brandingmedia, säger Fredrik Pettersson, digitalplanerare på Mediacom, som har tagit fram affären tillsammans med SvD.

– Målet är att hitta en digital valuta som inte handlar om klick utan om kvaliteten på exponeringen.

Först ut i testet är Volkswagen som gör reklam för lanseringen av sin nya Passat och annonsen kommer att ligga på SVD Näringslivs sajt där ständiga uppföljningar av resultatet kommer att genomföras. Det nya tidsformatet testas också internationellt, bland annat av Financial Times.

www.dagensmedia.se +

Någon har lyckats fånga Overwatch på film

Spel / PC

Maxim Korea har lyckats filma en skärm där Overwatch spelas och bland annat får vi se läget där man väljer karaktärer samt lite faktisk gameplay. Och nu blev jag själv riktigt sugen på att testa det. Men passa på att kolla för det är inte säkert att Blizzard låter det här ligga uppe om de får reda på att videon finns.

via Reddit youtube.com +
Redaktionen Annonsera Cookies
bloggportalen