Lite gameplay från Tomb Raider

x3
Spel / Multiplattform

Tre klipp från den lovande rebooten för Tomb Raider.

Ytterligare två klipp kan hittas efter hoppet.

www.thesixthaxis.com +
Läs mer...



Unreal Engine 4 är nu gratis

PC / Mjukvara

Grafikmotorn Unreal Engine är numera gratis och kan laddas ner av alla som vill använda den för att exempelvis utveckla spel eller för att skapa filmer och animationer. Tidigare har motorn kostat 19 dollar i månaden att använda.

Tim Sweeney, grundare av Epic Games som ligger bakom motorn, berättar om förändringarna i en ny video och nämner även det provisionssystem som finns för de som kommersiellt vill sälja en kreation som baserats på motorn.

  tack alla som tipsat www.unrealengine.com +

Piketen i Malmö visar upp sina vapen för Vickers Tactical

Pryl / Övrigt

Här kan ni kolla in ett kort inslag när den vapenintresserade Larry Vickers från Vickers Tactical får kolla in vapenarsenalen som piketpolisen i Malmö förfogar över och han verkar minst sagt imponerad.

  tack Paul P youtube.com +

Världens första eldrivna och fyrhjulsdrivna Aston Martin

Bil / Aston Martin

Aston Martin överraskar alla och visar nu upp konceptbilen DBX på bilmässan i Genève. Det här blir företagets första eldrivna och fyrhjulsdrivna bil och det ser alltså ut som om även Aston Martin är på väg in i crossover-segmentet.

Vdn Andy Palmer säger följande:
"The DBX Concept is a challenge to the existing status quo in the high luxury GT segment. It envisages a world, perhaps a world not too far away, when luxury GT travel is not only stylish and luxurious but also more practical, more family-friendly and more environmentally responsible. I asked my team at Aston Martin to expand their thinking beyond conventions, to explore what the future of luxury GT motoring would look like in years ahead, and the DBX Concept you see before you is the result. This is, clearly, not a production-ready sports GT car, but it is a piece of fresh, bold thinking about what Aston Martin GT customers around the world could request of us in the future. The DBX Concept is more than a thought starter for us and for our customers, though. We will, in due course, be entering a car into the new DBX space and I am very much looking forward to seeing how this concept is received not only here today, but also by our legion of existing loyal customers and by those potential customers around the world who have, to this point, yet to consider one of our cars."
Bilen har plats för fyra och alla sitter i välformade fåtöljer. Insidan i övrigt är extremt futuristisk och så där överdriven som en konceptbil brukar vara. Utsidan bjuder på den klassiska grillen men bortsett från baklamporna är det många linjer som är nya, något som Aston Martin inte brukar skämma bort oss med.

DBX är som sagt helt eldriven och det ska finnas fyra stycken små elmotorer som även gör bilen fyrhjulsdriven. Dessa är placerade i mitten av bilen. Några effekt eller prestandauppgifter får vi inte för tillfället. I övrigt ska det finnas drive-by-wire-teknik, kolfiberkeramiska bromsar med KERS-system och kameror istället för vanliga backspeglar.

För nu kan vi se DBX som ett futuristiskt koncept som möjligtvis kan mynna ut i något verklighetsbaserat, som då givetvis kommer att tonas ner en hel del.

Vad tycker ni om den?

ASTON MARTIN DBX CONCEPT CHALLENGES CONVENTION

Aston Martin today challenges the nature of luxury GT travel in the 21st Century with the debut at the 85th Geneva International Motor Show of the innovative DBX Concept.

Created to defy conventional thinking about the luxury GT segment, the DBX Concept widens the appeal of the iconic British luxury brand and reaches out to a more diverse global audience than ever before.

Unveiling the concept, Aston Martin CEO Dr Andy Palmer said: “The DBX Concept is a challenge to the existing status quo in the high luxury GT segment. It envisages a world, perhaps a world not too far away, when luxury GT travel is not only stylish and luxurious but also more practical, more family-friendly and more environmentally responsible.

“I asked my team at Aston Martin to expand their thinking beyond conventions, to explore what the future of luxury GT motoring would look like in years ahead, and the DBX Concept you see before you is the result.”

Dr Palmer added: “This is, clearly, not a production-ready sports GT car, but it is a piece of fresh, bold thinking about what Aston Martin GT customers around the world could request of us in the future.

“The DBX Concept is more than a thought starter for us and for our customers, though. We will, in due course, be entering a car into the new DBX space and I am very much looking forward to seeing how this concept is received not only here today, but also by our legion of existing loyal customers and by those potential customers around the world who have, to this point, yet to consider one of our cars.”

Harmonious design

Imagined by Chief Creative Officer Marek Reichman and his team at the brand’s global headquarters in Gaydon, Warwickshire, the all-electric DBX Concept showcases not only cutting edge engineering but also a major evolution of the British brand’s world-renowned and highly-regarded design language.

Clearly signalling an extension to the brand’s existing model lines in the future, the all-wheel drive DBX Concept seamlessly combines traditional Aston Martin beauty with elegant new engineering that gracefully aligns form and function.

Capable of accommodating four adults in comfort, the DBX Concept also majors on day-to-day practicality. It offers generous luggage capacity by virtue of the fact that its rear trunk and forward load bay can both accept passengers’ belongings.

Opulence and cutting edge style go hand-in-hand in the DBX Concept thanks to a unique fusion of high luxury and advanced technology. These characteristics, allied to the ingenious use of unconventional materials and finishes inside and out, are calculated to further broaden the appeal of Aston Martin.

The concept’s exterior bright work emphasises the brand’s approach to the use of authentic materials, and is made up of machined billet aluminium with visible milling lines in a piece of exquisite craftsmanship intended to be seen as the car’s jewellery. The DBX Concept’s unique paint finish – Black Pearl Chromium – has been specially created to mimic the look of a genuine black pearl, and comprises a micro-fine layer of chrome to deliver a level of reflectivity that cannot be obtained through normal paint finishes.

Inside, the deliberate use of non-automotive standard materials generates a uniquely soft, cocooning ambience. The extensive application of velvet-like Nubuck leather contrasts with the concept’s hard, hi-tech equipment. The exposed leather reveals a sandwiched accent layer, more akin to high-end furniture, while the car’s interior bright ware matches that of the exterior with the addition of a gold ‘pin striping’ element on the edging.

Marek Reichman explained: “The exceptional craftsmanship, with detailing more typically seen on luxury consumer goods or fine jewellery, gives the DBX Concept genuinely global appeal.”

Experimental engineering

Embracing the very latest engineering techniques and theories, the DBX Concept needs no engine compartment thanks to its use of electric, inboard-of-wheel, motors powered by lithium sulphur cells.

Drive-by-wire electric steering, toughened glass with an auto-dimming ‘smart glass’ inter-layer, and bespoke driver and passenger head-up displays are further examples of its cutting edge technology.

Active LED exterior lights, carbon ceramic brakes with a kinetic energy recovery system (KERS) and rear view cameras in place of conventional mirrors also underline the mould-breaking nature of this luxury GT concept.

Dr Palmer explained: “A concept car such as this should, in my view, challenge conventional thinking and explore the art of the possible. In the DBX Concept, I believe we have created a new type of luxury car that can not only broaden the appeal of Aston Martin to a whole new generation of customers, but sit with pride alongside the rest of our range.”

Podo är en mobil selfiestick

Mobil / Tillbehör

Podo är en liten kamera som är tänkt att ersätta den så kallade selfiesticken för de som gillar att ta selfies. Eller ja, den går givetvis att använda till annat än att ta selfies så man ska väl mest se Podo som en slags förlängning av mobilens kamera.

Tanken är alltså att man fäster Podo där man tycker det är lämpligt och sedan tar man selfien med den tillhörande appen och Podo kontrolleras från mobilen via en Bluetooth-uppkoppling. Därefter är det bara att posta bilden till Instagram eller var man nu gör av sina selfies. Det här är ingen direkt ny teknik och vi har sett liknande, lite mer avancerade mobila kameror, från bland annat Sony och Olympus tidigare.

Podo har en kamera på 8 megapixel som kan filma i 720p, 4GB inbyggd lagring och batteritiden sägs vara på upp till två timmar. Man försöker nu finansiera Podo via Kickstarter och den kampanjen ser snart ut att vara i mål med 48 dagar kvar till avslut. Runt 100 dollar kommer en Podo att kosta i butik. I de tre filmerna här kan ni kolla in Podo lite närmare.

www.kickstarter.com +

Amplitude får nytt multiplayerläge

Spel / Sony

Harmonix jobbar vidare på sin nyversion av spelet Amplitude och meddelar nu att det kommer att få ett nytt multiplayerläge: Team Multiplayer. Spelare kommer att kunna dela upp sig i lag om två mot två eller tre mot en och slåss mot varandra. Spelet kommer också att få det klassiska Free-for-all-läget i multiplayer.

Ovan kan ni se hur det hela fungerar i en färsk video.

blog.us.playstation.com +
Redaktionen Annonsera Cookies
bloggportalen