Det här är Teslas lastbil
Ska vara snabb som en sportbil 
56.7°
+
Roger Åberg
0
Elon Musk vill bygga tunnelnät för bilar
Det här är The Boring Company 
53.9°
+
Roger Åberg
0
Reebok presenterar två nya skor med Alien-tema
Ett måste för hardcore-fanet 
98kg
+
Bobby Green

Provspelat Agents of Mayhem

Bad versus Evil

Visa inte Spel-artiklar
Spel / Multiplattform

Förra veckan fick jag chansen att åka till London och provspela Windows-versionen av Volitions nya projekt Agents of Mayhem. Vi fick prova fem sekvenser från olika delar av spelet under ett par timmar för att få ett vettigt intryck av spelet.

Agents of Mayhem är en tredjepersonsskjutare som utspelar sig öppen värld som förställer Seol i Sydkorea som är svårt belägrad av terroristorganisationen LEGION. Du spelar som tre olika agenter från MAYHEM, en organisation uppbyggd av labila ensamvargar och avfällingar som balanserar på lagens kant med ett enda mål: Att stoppa LEGION.

Det finns tolv agenter att välja mellan, alla med sina egna färdigheter, personligheter och specialiteter. Du kan när som helst i strid byta mellan dina tre agenter för att utnyttja deras styrkor men du måste samtidigt jonglera deras livmätare som fylls på när den agenten är inaktiv. De tre agenter vi fick börja med under vår spelsession var den äckligt självgode action-skådespelaren Hollywood, luftpiraten Fortune och marinkårsoldaten Hardtack. Hollywood har en automatkarbin och granater och är specialiserad på mellanlångt avstånd, Fortune är snabb med kulsprutor för närstrid och Hardtack är långsam med sitt hagelgevär men dödlig i närstrid. Striderna blir fort en dans av specialförmågor, livmätare och vapenhantering.

Alla karaktärer kan göra trippelhopp och en rushförmåga som beter sig lite olika för varje karaktär vilket gör att man är väldigt mobil på slagfältet. Det finns också en hel drös med olika sätt att uppgradera, levla och skräddarsy sina agenter som påverkar deras utbud av färdigheter.
Spelet är uppbyggt på linjära uppdrag som berättar spelets story, sidouppdrag och karaktärsuppdrag som berättar mer om MAYHEMs agenter. Dessa är på klassiskt vis utspridda över Soul med mycket annat trubbel och samlarobjekt att hitta på vägen. Jag var inte ett dugg sugen på att släppa kontrollen när det väl var dags och är mycket nyfiken hur spelet kommer vara i sin helhet.

Jag funderade på vägen dit hur man fortsätter på Saints Row, och Volition kom på hur:
Man tar de bästa bitarna från serien. Blanda humor, färggranna explosioner, stöddig attityd och superkrafter och låter sjuda i tre år. Smaka av.

Agents of Mayhem släpps till Windows, PlayStation 4 och Xbox One den 18 augusti.