Vetenskap
/
Forskning
Dr Matteo Cameli vid University of Siena har forskat lite och kommit fram till att energidrycker inte alls är dåliga, utan tvärtom skulle de istället vara bra för dig och ditt hjärta. Drycker som Monster och Red Bull sägs alltså kunna förbättra hjärtmuskelns funktion.
I sin forskning använde sig Matteo av 35 stycken 25-åringar som han fyllde med energidrycker och sedan utförde tester på som blodtryck, puls och både vänster och höger ventrikulär-funktion. Och eftersom dryckerna förbättrade sammandragningarna hos de båda sistnämnda hävdar alltså Matteo att energidrycker skulle vara bra för dig.
Ett forskningsresultat man kanske ska ta med en nypa salt. Och en Red Bull kanske.
via
Gizmodo
www.sciencedaily.com +