Northvolts batteritillverkning hamnar i Skellefteå och Västerås
Ryktena stämde 
43.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Kolla in världens första flytande vindkraftpark
Är det här framtiden? 
43.2°
+
Emmy Zettergren
0
Geordan och hans far har en Venturi 260 APC
Häftig sportbil från Frankrike 
80kg
+
Bobby Green

Reklamkampanj visar hur värdelösa Facebook-likes är

Bättre att hjälpa till på riktigt

Visa inte Webb-artiklar
Webb / Facebook

Här är två annonser som är framtagna för Crisis Relief Singapore som ska visa hur lite det hjälper att stödja en "god sak" med ett like på Facebook.

Hänger ni på Facebook så har ni med stor sannolikhet då och då, eller ja antagligen dagligen, stött på sidor som man uppmanas att gilla på grund av den ena eller den andra goda saken. Då är det kanske lätt att trycka "like" och känna att man har gjort dagens goda gärning.

Men istället ska man nog ställa sig frågan hur mycket det hjälper till exempel en flykting i Syrien genom att man sitter hemma och lajkar saker bakom ett tangentbord. Nä, har man möjlighet så är det bättre att donera lite pengar eller hjälpa till på något annat, lite mer konkret, sätt.