Baby hör sin mamma för första gången
Gölligt! 
45.6°
+
Roger Åberg
0
Nancy Cartwright kör igenom sina sju Simpsons-karaktärer
Alltid lika skön 
43.5°
+
Roger Åberg
0
Animerat på nakna kroppar
Avtryck som ger intryck 
78kg
+
Bobby Green

Så här fungerar Facebooks nya videoannonser

Startar ljudlöst direkt

Visa inte Webb-artiklar
Webb / Facebook


Tidigare idag skrev vi om ett rykte som gjorde gällande att Facebook inom kort kommer att börja med rörlig annonsering i form av videoannonser som autostartar på sin tjänst och det var något som visade sig stämma.

Facebook skickade precis ut ett meddelande om att man testat autostartande videos sedan i september och man säger att dessa tester visat att annonser med rörlig bild genererat cirka 10% fler visningar, likes och shares.

Man kommer nu att testa ett liknande upplägg på videoannonser och även dessa kommer att startas ljudlöst så fort de blir synliga för användaren. Vill man även höra ljudet så måste man klicka på filmen i fråga. När det gäller autostartande annonser på mobila enheter så kommer dessa ha förladdats till Facebook-appen när användaren är uppkopplad mot WiFi så annonserna kommer inte att kräva någon extra bandbredd om man för tillfället bara är uppkopplad mot mobilnätet.

Facebook säger att man för tillfället endast kommer att testa den här nya typen av annonsering på ett litet antal användare och det finns inga uppgifter om eller när man kommer lansera det på bred front.