Gravitationsvågor från kolliderande neutronstjärnor upptäckta
Första gången det sker 
45.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Bebispandor tultar runt
Dagens sötaste video 
41.3°
+
Emmy Zettergren
0
Gungcampingstolen som låter dig se stjärnor
Eller bara råchilla 
81kg
+
Roger Åberg

Sponsrade inlägg försvinner från Facebook

Har blivit överflödiga

Visa inte Webb-artiklar
Webb / Facebook

Facebook har publicerat sin så kallade "road map", det vill säga lite punkter om vad som är på gång i framtiden för tjänsten, och i den kan man läsa att de sponsrade inlägg som funnits på tjänsten under några år nu kommer att försvinna.

Det handlar alltså om inlägg där användare som till exempel har gillat ett varumärke kan bli omnämnd när detta varumärke riktar annonser mot deras vänner. Detta är en funktion som man fram tills nu varit tvungen att aktivt stänga av om man inte har velat förekomma i annonser. Till CNET säger Facebook följande:
"As announced in June of last year, we're bringing the best of Sponsored Stories -- social context -- to all ads. Since this update makes Sponsored Stories redundant, we will no longer offer them as a stand-alone ad unit for marketers. Social context will continue to appear with all ads where eligible. Our social advertising honors the audience that people choose, so nobody will see information in social context for an ad that they couldn't already see."

Den 9:e april drar Facebook ur kontakten från sponsrade inlägg.