Northvolts batteritillverkning hamnar i Skellefteå och Västerås
Ryktena stämde 
43.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Kolla in världens första flytande vindkraftpark
Är det här framtiden? 
43.2°
+
Emmy Zettergren
0
Geordan och hans far har en Venturi 260 APC
Häftig sportbil från Frankrike 
80kg
+
Bobby Green

Google dumpar Flash på sina annonser

2017 är det bara HTML5 som gäller

Foto: Setuix
Visa inte Webb-artiklar
Webb / Google

Google meddelar att man nu planerar att fasa ut Flash helt för sina bannerannonser vilket gör att annonsörer som annonserar via Google AdWords antagligen redan nu bör förbereda sig på att inte göra flashannonser längre utan istället gå över till HTML5.

Från och med den 30 juni kommer annonsörer inte längre att kunna ladda upp annonser gjorda i Flash till Google AdWords och DoubleClick Digital Marketing. Från och med den 2:a januari 2017 kommer annonser gjorda i Flash inte längre att kunna visas i Googles annonsnätverk.

Flash är ett otyg och till och med Adobe som står bakom formatet har tidigare sagt att användare bör sluta tillverka webbaserade saker i formatet. Nu slår Google in ytterligare en spik i Flash kista och har vi tur så kanske vi helt kan glömma flash nästa år eller året därpå.