Stora kolkraftverk i Texas stängs ner
Motsvarar 4000MW kolenergi 
61.8°
+
Emmy Zettergren
0
Feber har blivit snabbare även med annonser
Och bättre ska det bli! 
42.1°
+
Roger Åberg
0
Laga mat med bara solen
Smart grej! 
84kg
+
Roger Åberg

Spotify låter företag sponsra spellistor

Nytt sätt för Spotify att dra in deg

Visa inte Webb-artiklar
Webb / Spotify

Spotify meddelar nu via sin blogg att företag från och med nu ska kunna sponsra de spellistor som Spotify själva har sammanställt.

Det handlar om över 400 stycken spellistor som företag kan välja att sponsra och då får man bland annat sin logotyp visad på spellistan på Spotifys mobila klient och en bildannons på datorklienten. Än så länge ska varumärken som KIA, McDonalds och den amerikanska stormarknadskedjan Target ha betatestat sponsring.

Sponsring av spellistor finns än så länge bara tillgängligt i USA samt som ett betatest i Storbritannien.