Stora kolkraftverk i Texas stängs ner
Motsvarar 4000MW kolenergi 
61.2°
+
Emmy Zettergren
Feber har blivit snabbare även med annonser
Och bättre ska det bli! 
42.1°
+
Roger Åberg
Laga mat med bara solen
Smart grej! 
84kg
+
Roger Åberg

Spotify rullar ut vertikala videoannonser

Så annonsörer bättre kan få fram sitt budskap

Visa inte Webb-artiklar
Webb / Spotify

Adage rapporterar att Spotify nu börjar rullar ut sina första vertikala videoannonser för de runt 70 miljoner gratislyssnarna som använder musiktjänsten. Spotify kallar det för Branded Moments och några av de första annonsörerna som kommer använda denna annonstyp är Bacardi, Bose samt Gatorade.

Dessa videoannonser visas när man kör igång en av Spotifys låtlistor (chill time, träning, fest, middag, fokus eller sömn) vilket gör att reklamen även kan anpassas till vilket humör användaren är på då Spotify då vet vad man vill lyssna på. När videoannonsen är klar så erbjuds man upp till 30 minuter reklamfri lyssning. När den reklamfria tiden är över så dyker det upp en ny annons på skärmen.