Samsung låter dig köra Linux-dist på telefonen
Linux on Galaxy 
42.3°
+
André Stray
0
Ett nytt alternativ för data på iPad
Men det är inte speciellt bra det heller 
26.8°
+
Roger Åberg
0
Så får Saturday Night Live till sina grejer
Det finns ett recept 
82kg
+
Bobby Green

Facebook börjar med annonser i mitten av videoklipp

Det lär ju bli irriterande

Visa inte Webb-artiklar
Webb / Facebook

ReCode skriver att Facebook inom kort kommer att låta dem som publicerar videoklipp eller streamar live-video på Facebook att köra annonser inne i sina videoklipp. Facebook frångår därmed "branschstandarden" där de flesta väljer att köra annonser före videoklippet drar igång, så kallade "pre-roll"-annonser. Anledningen till detta sägs vara att Facebooks grundare Mark Zuckerberg avskyr pre roll-annonser.

De som lägger upp videoklipp på Facebook får nu möjligheten att lägga in annonser som tidigast 20 sekunder efter klippet startats och annonsen får vara högst 20 sekunder lång. Därefter får man köra nya annonser med två minuters mellanrum i sitt klipp. Kör man annonser i live-sändningar är kravet att den som publicerar annonsen har minst 2.000 följare samt att tidigare live-klipp användaren sänt visats för minst 300 personer samtidigt. I live-video måste man sända i minst fyra minuter innan man kan lägga in en annons.

Intäkterna från annonseringen i videoklipp på Facebooks delas mellan den som lägger upp videoklippet och Facebook där Facebook tar 45% av intäkterna och resten går till den som publicerar videoklippet.