LIVE 17:00 NASA presenterar upptäckt på månen
m
Artiklar i kategorin Bil / Elbilar

Tillverkningskostnaden för elbil samma som för vanlig bil 2024
Enligt ny analys

Analysfirman UBS hävdar att elbilar kommer att vara lika "biliga" att tillverka som bilar med förbränningsmotor år 2024. Idag är det batterierna i elbilar som kostar riktigt mycket pengar, men den extra kostnaden väntas dyka till 1900 dollar per bil år 2022 för att sedan inte vara någon extra kostnad alls år 2024. Det skulle ju i sin tur kunna innebära att elbilarnas pris börjar ta sig ner på förbränningsbilarnas nivå. Något som säkert är välkommet av många. Enligt Tim Bush från UBS kommer det inte finnas många anledningar att köpa en ny förbränningsbil efter 2025. Tumnagel
47.3°
+
Bobby Green
0

Pininfarina presenterar laddbox till Battista
Du kan få den i samma färg som bilen

Pininfarina har slagit sina påsar ihop med Green Motion och tagit fram en laddbox speciellt för den eldrivna superbilen Battista. Det går ju liksom inte an att ha en random-box som Svensson har när man äger en bil av den här kalibern. Boxen som är tillverkad av återvunnet och organiskt material heter Residenza och man kan få den i samma färg som sin bil, såklart. I Europa erbjuder den AC-laddning på 22 kW, i Nordamerika är effekten bara 7,2 kW. Battista har ett batteripack på 120 kWh och det kan laddas fullt på sex timmar med hjälp av boxen. I Europa kommer den med Typ 2-kabel. Boxen går givetvis att styra via sin smarta telefon och den är kompatibel med Google Assistant och Amazon Alexa. Förutom att ladda hemma ger Pininfarina alla Battista-ägare fem år gratis laddning via laddnätverket ChargePoint. De erbjuder 115.000 stycken platser att ladda på i Europa och Nordamerika. Där kan man ladda med 180 kW och man kan då få från 20-80 procent på 25 minuter. Vad man får betala för Residenza framgår inte men det spelar troligtvis inte så stor roll heller. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Är detta elbilstillverkaren NIOs flaggskepp?
EE7 Concept visas upp i januari

Den här bilden föreställer elbilen EE7 Concept och den sägs vara NIOs kommande flaggskepps-sedan. Eller i alla fall en förhandsvisning av den. Rykten säger att den ska presenteras officiell på eventet NIO Day som är inplanerat till den 9 januari nästa år. Bilen baseras på den senaste generationen av NP2-plattformen och produktionsversionen ska enligt uppgift börja säljas 2022 och då ha självkörning i nivå 4. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - den eldrivna Hummern
Världens första eldrivna super-pickup

Eldrivna versioner av den klassiska bilmodellen Hummer har funnits i många år. Dock har det då handlat om såna där små saker i plast som barnen åker omkring i. Nu presenteras även en version för vuxna, och den benämns som världens första eldrivna super-pickup. Tumnagel
50.5°
+
Bobby Green
0

Karmas helt eldrivna GSe-6 kommer kosta 79.900 dollar
Ska börjar rulla ut till kunder nästa år

För en månad sedan fick vi reda på att biltillverkaren Karma Automotive har en elbil kallad GSe-6 på gång. Den ska lanseras nästa år och nu får vi reda på att prislappen kommer börja på 79.900 dollar. En reservation går bra att göra på länken nedan nu och den kostar 100 dollar som man får tillbaka om man skulle ångra sig. För pengarna får man en modell som ser ut som Revero GT men som har en elektrisk drivlina istället för range extender-historian. Räckvidden kommer att ligga på 48,3 mil men några siffror kring motor, batteripack och liknande får vi tyvärr inte just nu. Bilen har uppkopplingsmöjligheter, haptiska rattknappar, surround-kamera, adaptiva strålkastare, 21-tumsfälgar och självkörning i nivå 2 som standard. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Throttle House ställer Tesla Model 3 mot Polestar 2
Vilken är bäst egentligen?

Polestar 2 vill såklart sno kunder från Tesla och deras Model 3 och det ska bli intressant att se hur många som kommer att välja "svensken" i framtiden. Throttle House har tagit ut en Model 3 Performance och en Polestar 2 för att se vilken av dessa de gillar bäst. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Det här är Foxconns elbilsplattform
Solid-state-batteripack är också på väg

I början av året skrev vi att företaget Foxconn hade planer på att bygga elbilar och visst stämde detta. Nu får vi se hur den kommande plattformen ser ut. Man vill bistå med komponenter och annat elbilsrelaterat till olika tillverkare och målet är att man ska göra detta för tio procent av all världens elbilar mellan 2025 och 2027. Med den nya plattan vill man kunna erbjuda något för alla - sedaner, suvar, transportbilar och annat. 2024 sägs det även att Foxconn planerar att släppa ett solid-state-batteripack för elbilar. Tumnagel
41.8°
+
Bobby Green
0

Det här är Dacias första elbil
Den billigaste elbilen i Europa

I mars fick vi se en eldriven konceptbil från Dacia och nu presenteras den i produktionsutförande. Den ser ut som konceptet, får namnet Spring Electric och kommer att bli den billigaste elbilen i Europa. Svenska priser och lanseringsdatum är dock ej fastställda än. Bilen har en räckvidd på 29,5 mil vid stadskörning och 22,5 mil vid blandad körning enligt WLTP-cykeln. Elmotorn ger 44 hästar och har ett vrid på 125 newtonmeter. Batteripacket är på 26,8 kWh och toppfarten anges till 125 km/h. Med 30 kW DC-laddare kan man ladda 80 procent på en timme, med laddbox på 7,4 kW tar det fem timmar att ladda fullt. Spring Electric mäter 3,73 meter på längden, 1,62 på bredden och är 1,51 meter hög. Det finns plats för fyra stycken vuxna och i bagagerummet ska man få in 300 liter. Bilen har utrustning som infotainmentskärm på sju tum, autobroms, röstigenkänning och Apple CarPlay. Den kommer i tre stycken olika versioner - en för bildelning, en skåpbilsversion och en personbilsversion. Bildelningsversionen är den som kommer att lanseras först och det sker nästa vår. Hösten 2021 släpps de andra två verisonerna. Tumnagel
45.9°
+
Bobby Green
0

Eldrivna trehjulingen Nobe kommer som cabriolet
Ska lanseras nästa sommar

Våren 2018 skrev vi om den gulliga lilla trehjuliga elbilen Nobe. Den har klassiska linjer men en modern drivlina och en trevlig interiör som bland annat bjuder på air condition. Nu presenterar man Nobe 200 C Lilian som är en cabbad version av bilen. Den här säger man ska lanseras nästa sommar. Vanliga Nobe med tak erbjuds i två stycken versioner men ingen har lanserats än. Det går dock att förhandsboka ett exemplar på länken. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

EV West presenterar elmotor-paket för muskelbilar
Passar perfekt under huven

Företaget EV West som konverterar olika bilar till el presenterar nu ett elmotor-paket som de tagit fram speciellt för de som vill bygga om sin muskelbil. Porschen i klippet är som ni vet inte i den kategorin men den har också ett hjärta från Tesla precis som i det här fallet. Paketet består alltså av en motor från Tesla och grejerna har tagits fram i samarbete med Revolt Systems för deras ombyggnationen av en Ford Mustang från 1965. EV West har sett till att paketera hela systemet så att det enkelt går att montera in under huven på just klassiska muskelbilar. Man ska till och med kunna använda original motorfästen. Växellåda behöver du ingen utan du monterar bara kardanaxeln direkt på motorn. Effekten i elmotorn ligger på 609 hästar och vridet på hela 1200 newtonmeter. Motorpaketet kommer att kosta någonstans mellan 25.000 och 35.000 dollar. Notera då att batteripack, styrsystem för detta och laddteknik inte ingår i det priset. Tumnagel
41.3°
+
Bobby Green
0

Försäljningen av elektrifierade bilar i Europa har tredubblats
Och det fortsätter uppåt

Financial Times meddelar nu att försäljningen av hybridbilar och elbilar i Europa har tredubblats jämfört med i fjol och att försäljningen i år landar på tio procent. Nästa år tror man att den siffran istället blir 15 procent. Orsaken sägs vara de nya skarpare utsläppsreglerna som straffar fossilbilar hårt och därför tvingar folk att titta på andra alternativ när de köper ny bil. Bilarna får max släppa ut 95 gram koldioxid per kilometer och för att lyckas komma ner i dessa nivåer krävs en hybridbil. Tumnagel
51.9°
+
Bobby Green
0

Ny eldriven MGB Roadster från RBW
Ska börja tillverkas nästa år

För två år sedan skrev vi om företaget RBW som elkonverterar gamla klassiker. Nu har de visat upp en ny version av deras Roadster som är en MGB Roadster där man ersatt drivlinan med en elmotor och ett batteripack. Det sistnämnda sitter där förbränningsmotorn en gång satt medan elmotorn som är på 95 hästar är placerad på bakaxeln. 0-100 km/h ska gå på strax över nio sekunder och toppfarten anges till 129 km/h. Ingen racerbil alltså, men det är inte heller tanken med denna. Med sina sex batterier anges räckvidden till 27 mil. Detta ökar till 32 mil om man istället väljer sju batterier. Det finns även en version med åtta batterier men räckvidden på den får vi inte reda på just nu. En full laddning ska för det klenaste alternativet ta åtta timmar. Karossen är helt nytillverkad precis som alla delar och komponenter som monteras på den. Insidan har läderstolar och modern digital instrumentering. I mittkonsolen har man tryckt in ett infotainmentsystem från Pioneer med en skärm på sju tum. Endast 30 stycken exemplar kommer att tillverkas och priset börjar på 90.000 pund. En MGB GT-version för den som vill ha fast monterat tak ska även erbjudas längre fram. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Amazon visar upp sin första helt eldrivna transportbil
Ett samarbete med Rivian

För lite mer än ett år sedan skrev vi att Amazon hade beställt 100.000 stycken eldrivna transportbilar från Rivian. Nu visar man upp den färdiga produkten som är helt specialanpassad efter Amazons behov. Bilarna har hyllor i lastutrymmet, förstärkta dörrar för bättre säkerhet och dubbla skärmar som kan visa en 360-graders kameravy runt bilen. Vad det sitter för batteripack i golvet framgår inte men på en laddning ska man kunna ta sig omkring 24 mil. De första bilarna ska börja rulla ut på vägarna i USA nästa år. 2022 är målet att 10000 av de beställda bilarna ska vara i drift, 2030 ska resterande 90.000 också vara ute. Tumnagel
43.2°
+
Bobby Green
0

Den eldrivna Hummern har premiär den 20 oktober
Följ livesändningen här

Premiären av den eldrivna Hummern fick som så mycket annat skjutas fram. Nu vet vi datumet när täcket kommer falla och det är den 20 oktober. Live-sändningen av detta kan ni följa i klippet här ovan. Även om bilen kommer att visas snart så dröjer det till nästa höst innan tillverkningen drar igång, och först 2022 ska de första leveranserna ske. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Arrival visar uppdaterad version av eldrivna transportbilen
Ett steg närmare produktion

Arrival visar nu upp Beta-versionen av deras lilla eldrivna transportbil. Den har uppdaterats med diverse olika saker efter att logistikföretag som UPS, DHL och Royal Mail fått komma med synpunkter. Det vi kan se är bland annat att föraren nu sitter lite högre, att sidorutorna blivit mindre och att strålkastarna sitter lite högre upp. Målet är att dra igång de första leveranserna under första kvartalet 2022. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

GAC visar eldrivna sportbilen Enpulse
Kanske kommer sättas i produktion

GAC Group är en av det största biltillverkarna i Kina så självklart är de på plats på bilmässan som äger rum i Peking just nu. Med sig har de den eldrivna konceptbilen Enpulse. Den baseras på en egenframtagen modulär plattform och under skalet ska det sitta dubbla elmotor som får sin kraft från ett litijumjonbatteri. Några specifikationer kring grejerna får vi dock inte reda på. Man säger att det är möjligt att modellen kommer sättas i produktion men när detta kan ske är oklart. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Qoros nya konceptbil ska attrahera Generation Z
Har vindruta som kan fungera som skärm

Vi har tidigare skrivit om den kinesiska biltillverkaren Qoros och deras samarbete med Koenigsegg. På mässan i Kina visar man nu upp konceptbilen Milestone Concept som är en stor eldriven sedan med väldigt futuristisk design. Med denna vill man locka till sig Generation Z och det ska man alltså bland annat göra genom skjutdörrar som aktiveras med en gest. Bilen mäter fem meter på längden, två på bredden och är 1,4 meter hög. Tyvärr får vi inte reda på så värst mycket kring bilen. Den ska gå att köra autonomt och när man väl gör det kan de som är i bilen istället chilla och titta på vindrutan som man kan projicera videoklipp och liknande på. Tumnagel
31.4°
+
Bobby Green
0

Kravet i Kalifornien - alla nya bilar ska vara utsläppsfria
Börjar gälla 2035

Gavin Newsom är guvernör i Kalifornien och han meddelar nu en verkställande order som säger att alla nya passagerarbilar som säljs i staten från och med 2035 måste vara utsläppsfria. Ordern gäller således även laddhybrider och liknande. CARB (California Air Resources Board) har nu till uppgift att ta fram regler för att säkerställa att de nya direktiven kommer att följas. 2045 ska även reglerna gälla mellanstora och tunga bilar där det är möjligt. Tumnagel
58.7°
+
Bobby Green
0

Karmas första elbil släpps nästa år
Kommer heta GSe-6

Biltillverkaren Karma meddelar nu att deras första elbil kommer att lanseras nästa år. Den har tidigare gått under namnet GTE men nu är detta ändrat till GSe-6 istället och bilden vi ser här är en första teaser. Elbilen ingår i den nya GS-serien som kommer att innehålla flera olika fordon och däribland den nya helt eldrivna bilen. Man ska kunna få den med batteripack upp till 100 kWh och detta ska erbjuda en räckvidd på strax under 50 mil. Bilen går att förhandsboka nu för 100 dollar. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

General Motors presenterar elmotorfamiljen Ultium
Cadillac Lyriq blir först ut att använda

Ultium är namnet på General Motors nya familj med elektriska drivlinor. Dessa kommer att vara det som erbjuds i nästa generation av elbilar från tillverkaren och produktionsversionen av Cadillac Lyriq blir den första att använda sig av grejerna. Även den eldrivna Hummern får Ultium-prylar i sig. Drivlinorna kommer att erbjudas i både småbilar till större pickups och finns med framhjulsdrift, bakhjulsdrift och fyrhjulsdrift. Allt är fortfarande under utveckling och inga specifikationer har släppts än. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Vilka elbilar är billigast och dyrast att ladda hemma?
Tibber har gjort en lista

Tibber som är ett svensk-norskt elbolaget har gjort en lista över de bilmodeller som är billigast respektive dyrast att ladda hemma. Datan har Tibber samlat in från sina kunder och enligt listan ser vi att Hyundai Kona, BMW i3, Opel Corsa och Peugeot 208 är de som hamnar i topp och som är billigast att ladda hemma. Konan kostar 1,53 kronor per mil medan övriga tre alla ligger på 1,56 kronor. I Konans fall innebär det att man kan köra mellan Göteborg och Stockholm för 72 kronor. Tittar man istället på den andra sidan av skalan ser vi att Audis modell e-tron är den som kostar mest att ladda. Här är summan istället 2,32 kronor per mil. Jaguar I-Pace kommer tvåa med 2,29 kronor per mil och på tredje plats hittar vi Tesla Model X som kostar 2,21 kronor per mil. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Den eldrivna Hummern har ett krabb-läge
Fyrhjulsstyrning så att man kan köra diagonalt

Nu är det bekräftat att den helt eldrivna versionen av Hummer kommer att presenteras den 20 oktober. Innan dess hinns det ju självklart med ett gäng teasers för att bygga hype. Nu får vi reda på att bilen kommer att få ett så kallat "Crab Mode". Det innebär i praktiken styrning på alla fyra hjulen vilket ska gör att man kan göra riktigt skarpa svängar. Och att man ska kunna röra sig på diagonalen precis som en krabba kan. Tumnagel
41.8°
+
Bobby Green
0

Eldrivna Genovation GXE sätter rekord runt Thunderhill West
Med Randy Pobst bakom ratten

Genovation GXE är en helt eldriven Corvette C7 och nu har man slagit ytterligare ett rekord med bilen. Detta skedde på Thunderhill West och bakom ratten satt racerföraren Randy Pobst. Tiden han satte blev 1:21.16 vilket innebär att bilen är snabbare än Corvette C8. GXE har ett batteripack på 60 kWh och dubbla elmotorer som tillsammans genererar 800 hästar och 949 newtonmeter i vrid. Den är fortfarande under utveckling men målet är att tillverka 75 stycken exemplar för allmänheten - alla med ett frånpris på 750.000 dollar. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Eldrivna superbilen Aspark Owl nu redo för leverans
Accelererar snabbast i världen

I höstas presenterades den japanska elbilen Aspark Owl i produktionskläder. Nu säger företaget att man är redo att dra igång leveranserna till kunder. Endast 50 stycken exemplar kommer att tillverkas och varje kostar, håll i er nu, 2,9 miljoner euro. För pengarna får man en 2012 hästar stark superbil som når 96 km/h efter bara 1,72 sekunder. Förutom att vara den snabbast accelererande bilen på marknaden just nu är det även den lägsta med sina 99 centimeter i höjd. Hur många bilar som är sålda är oklart för tillfället. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Det här är ORA Good Cat
Liten elbil från Great Wall Motors

ORA är ett kinesiskt bilmärke som fokuserar på att bygga elbilar. Deras senaste modell heter Good Cat och det är en liten kompakt sak som verkar ha hämtat inspiration från Volkswagen Bubbla och Fiat 500. Strålkastarna känns även lite Porsche 911. Den goda katten mäter 4,23 meter på längden, 1,82 på bredden, 1,59 på höjden och har en hjulbas på 2,65 meter. Under skalet finns en elmotor på framaxeln och den ger 145 hästar och 210 newtonmeter i vrid. Räckvidden på en laddning anges till 50 mil men detta är enligt NEDC-cykeln. Bilen börjar säljas på den kinesiska marknaden den 25 september men vad den då kommer att kosta är oklart. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Lucid Air är äntligen här
Billigaste versionen kostar under 80.000 dollar

I december 2016 dök det nya företaget Lucid Motors upp med sin helt eldrivna modell Air. Den verkade rätt spännande och man lovade mycket. Som vanligt när det ploppar upp helt nya elbilstillverkare var många skeptiska till om det ens skulle bli något mer än snygga renderingar. Men företaget hängde kvar och nu presenterar de den helt färdiga produkten som i princip ser exakt ut som konceptet som nu alltså har hunnit bli fyra år. Man beskriver Air som världens mest kraftfulla eldrivna lyxbil och det stämmer troligtvis också. Som bäst ska man på en laddning kunna ta sig hela 83,2 mil. Denna ska även vara snabbast att ladda på marknaden och batteripacket som är på 113 kWh ska palla upp till 3,2 mils laddning per minut. Det innebär att man skulle kunna tanka i 48,2 mil på bara 20 minuter. Bilen kommer att erbjudas i fyra stycken olika versioner - Lucid Air, Lucid Air Touring, Lucid Air Grand Touring och Lucid Air Dream Edition. Air är insteget och den kommer att börja på under 80.000 dollar och lanseras 2022. Det är inte annonserat vad den här har för effekt eller hur lång den tar sig på en laddning än. Air Touring som har ännu mer utrustning och 620 hästar lanseras i slutet av 2021 och kostar från 95.000 dollar. Den här gör 0-100 km/h på 3,2 sekunder, klarar kvartsmilen på 11,4 sekunder och toppar 250 km/h. Air Grand Touring är maxad med prylar, bjuder på 800 hästar, kostar från 139.000 dollar och lanseras i mitten av nästa år. Det är denna som har den bästa räckvidden - 83,2 mil. 0-100 km/h går på tre sekunder och toppfarten anges till 270 km/h. Kvartsmilen klaras av på 10,8 sekunder. Air Dream Edition har allt man kan önska sig och kommer bara i en begränsad upplaga. Det är denna som lanseras nästa vår och priset börjar på 169.000 dollar. Det är också denna som får mest effekt - 1080 hästar. 0-100 km/h går på snabba 2,5 sekunder, kvartsmilen tar 9,9 sekunder och toppfarten ligger på 270 km/h. Räckvidden anges till 74,8 mil med 21-tumsfälgar och 80,9 mil med 19-tumsfälgar. Bilen mäter 4,97 meter på längden, 1,93 på bredden och är 1,41 meter hög. Initialt kommer man inte att kunna få den med dragkrok men det kanske kommer i framtiden. Man ska dock kunna smälla på ett räcke på taket om man vill lasta större saker som inte ryms i bilen. Tillverkningen kommer att dra igång i fabriken i Casa Grande i Arizona de närmaste månaderna. De första leveranserna ska äga rum i Nordamerika i början av nästa år. I slutet av 2021 är planen att 20 stycken Lucid Studios och Services Centers ska ha öppnat, även dessa i Nordamerika. Leveranser till Europa och Mellanöstern, exakta priser för dessa marknader och liknande kommer att annonseras vid ett senare tillfälle. Bland de sista bilderna hittar ni teasers på Lucid Motors nästa modell som är en SUV. När den lanseras är dock oklart. Tumnagel
56.2°
+
Bobby Green
0

ECD Automotive presenterar sin eldrivna Defender
Har batteri och drivlina från Tesla Model S

I maj skickade ECD Automotive ut en teaser på att de tänkte bygga om en Land Rover Defender och stoppa in drivlinan och batteripacket från en Tesla Model S i den. Nu är bilen klar och skapelsen är framtagen tillsammans med Electric Classic Cars. Effekten är 450 hästar och för att kunna klara ökningen har bilen bland annat fått uppgraderade drivaxlar och en stryktåligare kardanaxel. Batteriet är på 100 kWh och allt som allt ska ekipaget inte väga så väldigt mycket mer än original. Vikten är dessutom numera placerad lägre vilket ska ge lite bättre köregenskaper. 0-100 km/h ska gå på under fem sekunder. Tycker man det är för långsamt erbjuds även en version med 600 hästar som klarar 0-100 km/h på runt tre sekunder istället. Om man vill att ECD bygger en sån här till en får man räkna med att betala mellan 200.000 och 265.000 dollar. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Lucid Air klarar kvartsmilen på under tio sekunder
Är därmed den snabbaste eldrivna sedanen på sträckan

Om exakt en vecka, den 9 september, kommer Lucid Motors äntligen att presentera elbilen Air i sin helhet. Trots att den inte är här på riktigt än lovar företaget guld och gröna skogar och att den här i princip ska vara bättre än alla elbilar som finns tillgängliga idag. Nu kommer nästa grej på det spåret och det är att man kört kvartsmilen på 9,9 sekunder vilket innebär att det här är den snabbaste eldrivna sedan-modellen på sträckan. Man hävdar också att man kan göra det om och om igen utan att matta ut bilen. Det ska bli väldigt intressant att se vad den här bilen klarar av ute i den riktiga världen när den väl har lanserats. Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Dragrace mellan Ferrari 488 Pista och Ferrari F40
Dubbelkopplingslåda har sina fördelar

Båda dessa bilar har dubbelturbomatad V8:a under skalet men där slutar likheterna. Så hur står sig egentligen klassikern F40 mot en 488 Pista i ett dragrace? Lovecars testar och så här såg det ut. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Lunaz elkonverterar brittiska lyxklassiker
Erbjuder nu även Rolls-Royce

Lunaz är ett brittiskt företag som specialiserat sig på att elkonvertera gamla klassiska bilar. Fokus har legat på modeller från Jaguar och Bentley och nu meddelar man att även Rolls-Royce kommer att finnas med i utbudet. Modellerna som finns att tillgå är Phantom V och Silver Cloud. Man är precis klara med en helrenovering och ombyggnation av en Phantom V från 1961 och det är den vi ser här. Batteripacket man använder sig av är på 120 kWh och räckvidden ska ligga på runt 48 mil på en laddning. Varje bil man konverterar strippas ned totalt för att sedan byggas upp igen som en elbil. Det gör att kunderna också kan få till sina egna idéer och liknande under processen. Priset för en elektrifierad Silver Cloud börjar på 350.000 pund, en Phantom kostar istället från 500.000 pund. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0