m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Logitech G502 Hero kostar nu bara 399 kr (tidigare 649 kr)
Jämför priser
SteelSeries Arctis Pro kostar nu bara 799 kr (tidigare 1579 kr)
Artiklar i kategorin Bil / Elbilar

Mer information kring Dysons elbil
Därför blev den aldrig verklighet

Förra hösten skrev vi om att Dyson bestämt sig för att lägga ned sin elbilssatsning. För några veckor sedan visade man upp bilen lite smått för The Times. Nu får vi andra även ta del av fler bilder och videoklipp på N526. James Dyson säger följande: "Stopping that project was one of the most difficult decisions we have had to make. Hundreds of our engineers, scientists and designers had poured everything into it. They developed a technology-loaded, beautiful car, which was a joy to drive and avoided belching exhaust fumes – but the backdrop in the automotive industry meant it was not commercially viable. I am incredibly proud of our car and of the team who worked so hard on it. I’m delighted that so many of the automotive team remained at Dyson to apply their expertise in other areas as we develop fundamental technologies and products." Mer information och bilder på projektet som aldrig blev av finns på länken nedan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Nya renderingar på Lordstowns eldrivna pickup
Det blir nog så här den kommer se ut

Lordstown Motors har släppt några nya renderingar på den kommande eldrivna pickupen Endurance. Planen är att visa upp den färdiga produkten senare den här månaden på nätet, och det är troligtvis så här den kommer att se ut då också. Bilen har bland annat fått mer produktionsmässiga strålkastare och vanliga dörrhandtag. Om allt går som det ska kommer 30 stycken förserie-bilar att tillverkas innan december och hela 20.000 produktionsversioner nästa år. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Förslag från EU-kommissionen: bygg en miljon laddstolpar
Det vore ju najs

EU-kommissionen har ett nytt förslag som föreslår att EU ska bygga en miljon laddstolpar för elbilar. I dagsläget finns omkring 150.000 stycken laddpunkter i EU, 8000 av dessa befinner sig i Sverige. En sån här satsning skulle göra massa för laddinfrastrukturen och i långa loppet kanske leda till att fler går över till att köra elbil. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
60.9°
+
Bobby Green
0

Eldrivna Hummer får avtagbara takpaneler
Luftigt värre

GMC har släppt ytterligare ett kort teaserklipp på den kommande helt eldrivna versionen av Hummer. Här får vi reda på att bilens tak består av paneler som går att plocka bort för att släppa in lite mer ljus. Det handlar om en större takbit över föraren och passageraren fram och två mindre bitar över baksätet. Som vi kan se verkar även dörrarna vara bortplockade så att det kanske går att strippa bilen på ganska många delar för att få en lite luftigare upplevelse. Den eldrivna Hummern kommer att få inte mindre än 1014 hästar och hela 15.574 newtonmeter i vrid. Exakt hur man har räknat här framgår inte just nu. 0-100 km/h ska i alla fall gå på runt tre sekunder. Det sägs att batteripacket ska sträcka sig från 50 till 200 kWh och max räckvidd ska ligga på runt 65 mil. Det ska finnas 800-voltsteknik och man ska kunna snabbladda med 350 kW. Exakt när bilen kommer att ha sin premiär är oklart för tillfället. Lanseringen är i alla fall planerad till nästa höst. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Israelisk startup visar eldriven plattform
Framtidens sätt att transportera varor korta sträckor?

Den israeliska startupen REE Automotive har tillsammans med japanska KYB Corporation skapat en eldriven plattform som de tänker att man ska använda till transporter av olika slag. KYB har tagit fram plattformens aktiva fjädringssystem medan REE har stått för all utveckling och design. Styrningen, bromsarna och elmotorn finns i hjulhusen så att så mycket gods ska få plats på plattformen som möjligt. Batteripacket ligger som väntat i golvet. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Bjørn Nyland spanar in el-suven Xpeng G3
Fick låna den i fyra dagar

Våren 2018 skrev vi om den kinesiska elbilstillverkaren Xpeng för första gången. Ett år senare visade de upp suven G3 och nu har norrmannen Bjørn Nyland fått testa just denna under fyra dagars tid. Han ger oss en rejäl genomgång av bilen, testar räckvidd, hur infotainmentsystemet fungerar och hur många banankartonger som ryms i den. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Teaserbilder på MG Cyberster Concept
Är en eldriven tvåsitsig roadster

Biltillverkaren MG visar nu upp konceptskisser på en ny eldriven liten roadster som de kallar för Cyberster. Den ska vara designad och utvecklad både av teamet i Storbritannien och de som sitter i Shanghai. Det vi får se är en ganska slank liten bil med sportiga former och en ganska kaxig bakdel. Vad det finns under skalet får vi dock inte reda på nu, inte heller om den här någonsin kommer att bli verklighet. Med bilderna får vi dock texten "preview of something very exciting in the making" och "stay tuned for more". MG:s senaste roadster var modellen TF som slutade tillverkas 2011. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Maven - ny konceptbil från Weltmeister
Lovar 80 mils räckvidd

Den kinesiska elbilstillverkaren Weltmeister erbjuder i dagsläget modellerna EX5 och EX6 Plus. Nu visar de upp konceptbilen Maven som är en slank sedan med sluttande taklinje som sägs ha 80 mils räckvidd. Men värk väl, eftersom det handlar om Kina, så snackar vi siffror enligt NEDC här. En nästan full laddning av batteriet ska ta under en timme. Några fler uppgifter kring bilen får vi inte just nu. Weltmeister siktar på lansering runt 2022. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Kinesiska BYD kommer till Europa i år
Börjar i Norge med eldriven SUV

BYD Auto är Kinas största tillverkare av elbilar. Snart kommer de hit till Europa och man börjar i Norge med SUV-modellen Tang EV600. Lanseringen kommer att ske senare i år men några prisuppgifter har vi tyvärr inte för tillfället. I Kina bjuder bilen på ett 82,8 kWh batteripack som driver antingen en eller två elmotorer beroende på om man vill ha endast framhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Motorn är på 245 hästar och räckvidden enligt NEDC-cykeln ligger på 52 mil. Om allt går bra för BYD i Norge är det inte helt omöjligt att deras modeller även kommer att börja säljas här i Sverige. Tumnagel
34.5°
+
Bobby Green
0

En rundtur i Lordstown Motors fabrik
Premiären av den eldrivna pickupen flyttas fram

Lanseringen av Lordstown Motors eldrivna pickup-modell Endurance har flyttats fram till nästa år istället för i år, schemat går helt enkelt inte ihop som det är just nu. Planen är fortfarande att visa upp pickupen i sommar, men det hela kommer troligtvis att ske över nätet. Fram tills dess får vi nöja oss med det här klippet där vi får en rundtur genom fabriken som just nu är väldigt öde. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Eldriven Land Rover Defender får drivlina från Tesla
ECD har nytt projekt på gång

East Coast Defender (ECD) från Florida är ett företag som skrämmer liv i gamla Land Rover Defenders. Nu meddelar man att en helt eldriven version är på gång, och i den ska det sitta drivlina hämtad från Tesla. Batteripacket ska vara på 100 kWh och räckvidden anges till 35 mil. 0-100 km/h ska gå på runt fem sekunder. Exakt hur mycket grejer man plockar från Tesla är oklart för tillfället, precis som priset. Förhandsbeställningar ska man dock ta emot redan nu om någon känner sig sugen. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

GMC skjuter fram premiären av den eldrivna Hummern
Coronaviruset ställer till det

Planen var att GMC skulle presentera helt nya Hummer som kommer återupplivas med eldrift den 20 maj, men dessa planer sätter viruset stopp för. Man meddelar därför att premiären skjuts upp, men något nytt datum har inte angetts. Vi fick en ny kort teaservideo som tröst, men den visar tyvärr inte så mycket. Tumnagel
36.2°
+
Bobby Green
0

Eldrivna Xpeng P7 lanseras i Kina
En utmanare till Tesla Model 3

För två år sedan skrev vi om den nya kinesiska elbilstillverkaren Xpeng Motors. Precis som så många andra hade de storslagna planer och ville bli landets motsvarighet till Tesla. Förra året visade man upp den lilla suven G3 och nu lanseras sedanen P7 så allt var kanske inte bara snack och konceptskisser. P7 är en direkt konkurrent till Tesla Model 3 och batteripacket är på 80,9 kWh. Vad det handlar om för elmotorer under skalet får vi dock inte reda på. Instegsversionen driver bara på bakhjulen och har en räckvidd på 56,8 mil, dock enligt NEDC-cykeln. Den man kallar för Super-Long Range har istället upp till 70,6 mil enligt NEDC. Sen finns det en prestandaversion med dubbla motorer (och antagligen fyrhjulsdrift) som ska göra 0-100 km/h på 4,3 sekunder men vad den har för räckvidd framgår inte. Att ladda från 30 till 80 procent ska ta under en halvtimme och laddar man tio minuter ska man kunna få upp till tolv mils räckvidd. Bilen ska ha självkörning i nivå 3 och ett system med 14 stycken kameror, tolv stycken ultraljudssensorer och radar. P7 går att beställa i Kina nu och de första leveranserna ska ske i juni. Priset börjar på motsvarande strax under 30.000 euro och dyrast blir prestanda-versionen som kostar från 45.000 euro. Tumnagel
31.4°
+
Bobby Green
0

Ny eldriven sedan på gång från Roewe
Ännu en elbil från Kina

SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) har ett bilmärke som heter Roewe och nu visar de teaserbilder på elbilskonceptet R-Aura. Roewe har som mål att släppa flera elbilar under R-epitetet och det här ska vara en första provsmakning på vad man har på gång. Det handlar om en sedan med ganska slanka former, lång LED-list i fronten och ett stort glastak. Några specifikationer kring bilen har vi inte fått än. Tumnagel
33.0°
+
Bobby Green
0

Brittisk startup bygger in eldrift i klassiska bilar
Går att återställa utan problem om man ångrar sig

Ionic är en ny brittisk startup som har som mål att bygga om klassiska bilar till eldrift. Man ska lägga mycket vikt vid att inte sabba något på originalet och göra det fullt möjligt att montera tillbaka förbränningsmotorn igen om nu ägaren skulle ångra sig någon gång. Man använder sig alltså av samma motorfästen, sågar inte sönder något och ser till att bädda in extra instrument och liknande utan att det förstör vare sig bil eller utseende. Företaget ska ha köpt upp gamla Jaguar E-Types, Pagodor som bilden visar och Porsche 911:or som de ska bygga om. En Merca har man redan byggt klart och under skalet på den finns en elmotor som ger 180 hästar och 550 newtonmeter i vrid vilket ska ge en 0-100-tid på sju sekunder. Räckvidden anges till 25 mil. En ombyggnation tar runt sex månader och målet är att bygga tre stycken i månaden. De första ombyggda modellerna ska släppas ut på vägarna i juni och för en Pagoda får man betala från 250.000 pund. Som väntat kan man speca sin bil på alla möjliga vis och det är bara plånboken som säger till när det roliga är slut. Tumnagel
50.0°
+
Bobby Green
0

Triton Solars eldrivna SUV har 112 mils räckvidd
Siffror är kul

Triton Solar är ett företag från New Jersey som nu presenterar Model H - en helt eldriven SUV som tydligt inspirerats av den senaste versionen av Cadillac Escalade. Bilen har en elmotor vid varje hjul och tillsammans genererar dessa 1500 hästar. De fyra motorerna får sin kraft från ett batteripack på hela 200 kWh. 0-100 km/h ska gå på runt tre sekunder och på en laddning ska man kunna ta sig 112 mil. Vill man dra släp efter bilen är den godkänd för vikter upp till nästan sju ton. Det här låter ju som kanonsiffror! Men det är ju också väldigt enkelt att bara hitta på något som låter bra för att sälja in sin produkt. Triton Solar har ingen tidigare erfarenhet av att bygga bilar men den här ska man kunna förhandsbeställa om man är sugen och villig att släppa från sig 5000 dollar i deposition. De första 100 stycken exemplaren av en så kallad Founderx27s Edition ska redan vara förbokade, och priset på den är 140.000 dollar. Prestanda-versionen som bjuder på 1500 hästar ska kosta 180.000 dollar. Om Model H någonsin kommer att bli verklighet återstår att se. Tumnagel
33.5°
+
Bobby Green
0

Det här är en ny eldriven superbil från Finland
Välj själv hur du vill att den ska se ut

Tritium Automotive är ett finskt företag som har en eldriven superbil på gång och så här ser den ut. Designen är en blandning mellan Lamborghini Aventador och något ur Ferraris katalog. Gillar man inte looken ska man dock kunna få bilen att se ut som man själv vill. Enligt Tritium kan kunden modifiera allt utom rörramen, motorn, batteripacket och skärmarna på insidan - men resten ska vara fritt fram. Under skalet ska det finnas 680 hästar och ett batteripack som räcker för 30 mils körning. Endast elva stycken bilar kommer att tillverkas och varje kommer att kosta runt en miljon euro. Planen är att visa upp bilen i Monaco i juni. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Revero GTE blir Karmas första helt eldrivna modell
Toppversionen ska ta sig 64,4 mil på en laddning

Biltillverkaren Karma erbjuder för tillfället modellen Revero. Den går på el men inte hela tiden, när krämen är slut hoppar en förbränningsmotor igång och fungerar som en räckviddsförlängare. I slutet av förra året visade man upp den helt eldrivna modellen SC2 men den är bara ett koncept som vi inte lär se i produktion på ett tag. Men det finns en helt eldriven bil som ska lanseras nästa år, och det är Revero GTE. Modellen kommer initialt att erbjudas med 75 kWh eller 100 kWh-batteri och räckvidden kommer vara 32,2 respektive 48,3 mil. Ytterligare ett alternativ med hela 64,4 mils räckvidd kommer att presenteras efter dessa. 0-100 km/h ska klaras av på runt fyra sekunder men vilken av versionerna det gäller framgår inte just nu. Snabbladda med upp till 150 kW ska vara möjligt. Inom några månader kommer man att börja ta emot förhandsbeställningar för GTE, men vad den kommer att kosta vet vi inte än. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Förserie-versioner av Byton M-Byte har rullat av bandet
Snart får första kunderna den nya el-suven

Snart ska de första kunderna få sina exemplar av Bytons helt eldrivna SUV M-Byte och nu har de första förserie-bilarna rullar av bandet i fabriken. I höstas fick vi bilder på hur bilen skulle se ut i produktionsform och inget ser ut att ha förändrats sedan dess. Kina är första marknaden att få ta del av bilen och där kommer två stycken versioner av modellen att säljas. En som har en elmotor på 270 hästar under skalet, bakhjulsdrift, batteripack på 72 kWh och en räckvidd på 36 mil enligt WLTP. Den andra versionen har dubbla elmotorer, över 400 hästar, batteripack på 95 kWh och en räckvidd på 43,5 mil. Som vi tidigare har nämnt är det Hedin Bil som kommer att stå för försäljningen här i Sverige och lanseringen kommer att ske någon gång nästa år. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

Företag från Australien presenterar 1340 hästar stark elmotor
Kan användas till hyperbilar och hyperloopar

HyperPower Technologies som är ett företag i Australien presenterar nu QFM-360-X. Det är en kompakt elmotor som genererar hela 1340 hästar. Tycker man inte det räcker och behöver mer effekt ska man kunna seriekoppla motorerna, upp till tio stycken, och då få ut 13.400 hästar som max. För att demonstrera motorns prestanda har man gått samman med Top EV Racing och stoppat fyra motorer i ett dragster-bygge som man hävdar ska kunna göra 0-200 km/h på 0,8 sekunder, 0-530 km/h på 3,7 sekunder och toppa ut vid 610 km/h. HyperPower tänker sig att motorn i framtiden skulle kunna användas inom allt från rymdindustrin till gruvarbeten, hyperloops och även hyperbilar för privatpersoner. Vad motorn kostar och när den eventuellt ska lanseras på marknaden är oklart för tillfället. Tumnagel
43.0°
+
Bobby Green
0

Lucid Air har klarat 64,4 mil på en laddning
Körde från San Francisco till Los Angeles i ett svep

Den produktionsklara versionen av Lucids helt eldrivna modell Air skulle presenteras den här månaden men det har blivit uppskjutet på grund av den pågående pandemin. Medan vi väntar har vi fått ett nytt klipp och det visar när en prototyp körde från San Francisco till Los Angeles på en laddning vilket är en sträcka på 64,4 mil. Tumnagel
45.1°
+
Bobby Green
0

Karma visar ny plattform för laddhybrider
Anpassad för självkörande transportbilar till superbilar

Karma Automotive presenterar nu Karma E-Flex Platform som är en plattform framtagen för laddhybrider. Den här ska passa lika bra för självkörande transportbilar som för vardagsbilar och exklusiva superbilar. Plattan är grunden i deras senaste modell Revero GT som använder förbränningsmotorn som en räckviddsförlängare. Den nya plattformen ska göra det möjligt att tillverka bilar snabbare och till en lägre kostnad. En plattform för rena elbilar är också under utveckling. Så här säger Kevin Pavlov som är Chief Operating Officer på företaget: "We created a physical product that can be formatted into five different products, what others have called a one-dimensional skateboard, but what we call our E-Flex Platform, a multi-use solution. There are up to 22 different possible configurations available, covering various battery-packaging variants and different drive motor drive systems." Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Batteri från Samsung kan få elbilar att klara 80 mil
Prototyp med fast elektrolyt

Samsung jobbar på med sin batteriteknik och har nu tagit fram ett prototypbatteri med fast elektrolyt som ska kunna ge elbilar en räckvidd på hela 80 mil. Tekniken skulle kunna ersätta dagens litiumjon-batterier och förutom att vara effektivare är de mindre, säkrare och lättare. Problemen med fast elektrolyt har tidigare varit att dendriter (utväxter) formas - något som kan leda till kortslutning. Detta har nu forskarna hos Samsung löst genom att ersätta anoden av litiummetall med komposit av silver och kol (AG-C) istället. När den nya typen av batteri skulle kunna finnas tillgänglig är oklart för tillfället. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
60.6°
+
Bobby Green
0

Kvinna snor laddsladd från annan elbil
Så tarvligt

Tesla har en funktion som de kallar för Sentry Mode på Model 3. Den kan fånga upp aktivitet kring bilen med hjälp av kameror - perfekt att ha som bevismaterial om någon vill busa med din bil när du inte är där. Här ser kamerorna hur en kvinna drar ur laddsladden för att sätta i sin egna elbil. Hon tyckte uppenbarligen att hon behövde laddningen mer än den bilen som redan laddade. Vanligtvis är laddsladden låst i bilen, men eftersom det här inte var en av Teslas laddstationer krävdes en adapter för sladden, och då kan man tyvärr rycka ut den även om bilen är låst. Notera att det här klippet är från januari men precis har börjat snurra runt på nätet, därav publiceringen även här. Tumnagel
26.0°
+
Bobby Green
0

Apex visar AP-0 Concept
Eldriven sportbil med 659 hästar

För en månad sedan skrev vi om den kommande brittiska eldrivna sportbilen AP-0 från företaget Apex. Den skulle visas upp i Genève men som ni säkert redan vet blev mässan aldrig av. Nu presenterar man i alla fall bilen på nätet och konceptet ska bli verklighet i slutet av 2022. Under skalet finns ett batteripack på 90 kWh som matar en elmotor som ger 659 hästar. Drivningen sker endast på bakhjulen och 0-100 km/h ska gå på kvicka 2,3 sekunder. Toppfarten anges till 306 km/h. På en laddning ska man kunna ta sig 51,5 mil enligt WLTP-cykeln och med en snabbladdare ska man kunna gå från urladdat till 80 procent på under 15 minuter. Bilens tjänstevikt ligger på 1200 kilo. Det är en stund innan produktionsversionen är här men när den väl lanseras ska den kosta runt 160.000 euro. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Hispano Suiza släpper reklamfilm för Carmen
En annorlunda syn på vägarna

Förra våren visade Hispano Suiza upp elbilen Carmen på bilmässan i Genève. Först nu får vi en film på när bilen är ute och kör på gatorna så att vi kan se att den faktiskt fungerar. Bonusklipp nedan. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0

Bollinger visar upp sin elbils-plattform
Världens första Heavy Duty Class 3 för elbilar

Bollinger har en helt eldriven SUV kallad B1 på gång och en pickup kallad B2. Nu visar man upp plattformen som bilarna bygger på och den ska vara världens första Heavy Duty Class 3 för elbilar. Det innebär att den är speciellt anpassad för kommersiella fordon och det är något som Bollinger kommer att presentera i framtiden. Den är fullt anpassningsbar och kan fås med fram- bak- eller fyrhjulsdrift. Plattformen är också tillverkad så att man hyfsat enkelt ska kunna erbjuda den med olika hjulbaser. Batteripack på 120 kWh och 180 kWh är det man har tänkt sig och lastkapaciteten anges till 2268 kilo. Vidare finns det oberoende fjädring både fram och bak som är självjusterande och antispinn-system. Fortfarande har inga bilar levererats men man tar emot reservationer på 1000 dollar styck. Priserna börjar sen på 125.000 dollar. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Aiways presenterar eldrivna crossover-coupén U6ion
Och avslöjar pris på U5

Den kinesiska elbilstillverkaren Aiways har nyligen visat upp den nya konceptbilen U6ion. Det är en crossover-coupé som trots koncept-stämpeln ser hyfsat färdig ut för produktion, bortsett från ratten då kanske. U6ion baseras på samma plattform som modellen U5 och beskrivs med orden "the perfect companion for young and active customers who are looking for a stylish zero-emission SUV". Vad som finns mer under skalet får vi dock inte reda på nu, men det borde ju handla om samma grejer som i systerbilen. Den har bland annat ett batteripack på 65 kWh och ska ha en räckvidd enligt WLTP på 40 mil. U5 ska lanseras i Europa och nu får vi även reda på vad den kommer att kosta - från 40.000 euro. När produktionsversionen av U6ion ska presenteras är oklart. Tumnagel
35.7°
+
Bobby Green
0

PSA-chefen: "Elbilar köps bara av miljöaktivister"
Fortfarande för dyra för gemene man

Jag skulle gärna ha en elbil, men inte primärt av den anledningen att jag tänker på miljön. Batterier växer som ni säkert redan vet inte i marken eller i träd och att ta fram dessa är allt annat än snällt mot miljön. Jag ser istället till att gamla bilar lever och fungerar framför att köpa nya. Men jag skulle gärna ha en elbil också, som bruksbil. Slippa slabba med oljebyten och vara orolig för att kamremmen ska ryka eller något liknande. Carlos Tavares är just nu vd för PSA-gruppen och snart chef över den kombinerade PSA-FCA-gruppen och han snackade nyligen lite om elbilsförsäljning. Enligt honom är det bara miljöaktivister som köper elbilar än så länge och anledningen är för att gemene man inte har råd. "Electric cars are only bought by "green addicts" and lack broader appeal needed to reach mainstream consumers. We are selling our electric vehicles to green addicts. We didn’t move to the pragmatists. When some markets are cancelling some subsidies, demand collapses. The battle from now on is that zero emission vehicles become affordable between now and 2025. The lack of a dense charging network, the limited operating range of electric cars as well as uncertainties surrounding the long-term price of electricity, are hindering a broader adoption of electric cars." Motivera gärna varför just du vill ha en elbil, om du nu vill det, i kommentarerna nedan. Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0

General Motors visar ny elbils-plattform
Många elbilar på gång

General Motors delar nu med sig av lite framtidsplaner och i dessa ingår att märkena Buick, Cadillac, Chevrolet och GMC alla kommer få elbilar. Den helt eldrivna Hummern kommer att presenteras den 20 maj men dessförinnan dyker en annan ny elbil upp i april - en crossover från Cadillac som får namnet Lyriq. Förutom denna bil kommer General Motors även att presentera en ny version av modellen Chevrolet Bolt och lanseringen av den är förlagd till slutet av året. Troligtvis handlar det om en enklare facelift här. Ett år efter det kommer Bolt EUV att presenteras och det är en crossover. Den väntas bli omkring tio centimeter längre än vanliga Bolt och ha en 7,4 centimeter längre hjulbas. Vi får även se en teaservideo på General Motors nya elbils-plattform som kommer att ligga till grund för många kommande modeller. En kompakt crossover, en coupé och en uppföljare till Cadillac ELR väntas vara på gång. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0