Quantcast
m
Artiklar i kategorin Bil / Cadillac

Cadillac reggar namnen Symboliq, Optiq och Celestiq
Hamnar säkert på framtida elbilar

Lyriq är namnet på Cadillacs kommande elbil som ska visas upp som koncept den 6 augusti. Men fler är som väntat på gång, och de fortsätter på iq-temat. Nu har tillverkaren varumärkesskyddat namnen Symboliq, Optiq och Celestiq och dessa lär användas till framtida elbilsmodeller. Mellan 2021 och 2025 ska Cadillac lansera fem helt eldrivna modeller. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Cadillac visar mer av kommande elbilen Lyriq
Snart premiär för konceptet

Den 6 augusti kommer Cadillac att dra täcket av den eldrivna suven Lyriq i konceptutförande. Inför detta får vi nu ytterligare några teasers och en av dessa är en bild på hur laddluckan vid framhjulet ser ut. Lyric ska dyka upp i produktionsutförande först 2022. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Cadillacs kommande elbil får 33 tum stor skärm
Kommer ta upp hela instrumentbrädan

Det är inte bara biltillverkaren Byton som satsar på ofantligt stora skärmar på instrumentpanelen, även Cadillac har hakat på detta. I nya Escalade har man sammanfogat två stycken skärmar som tillsammans bildar en 38 tum stor yta. I den kommande elbilen Lyriq kör man istället en enda kurvad skärm - och den kommer vara på 33 tum. Måtten är 83,8 centimeter på bredden och 12,7 på höjden. Skärmen kommer att vara uppdelad i tre stycken olika zoner. Längst till vänster kommer man att kunna styra och se interiörljuset och head-up-displayen. I mitten finns den vanliga hastighetsmätaren och till höger infotainment-systemet. De yttre zonerna kommer vara pek-vänliga medan man kommer kontrollera det i mitten med ett fysiskt hjul. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Cadillac teasar eldrivna konceptet Lyriq
Visas upp den 6 augusti

Även Cadillacs framtid är elektrisk och den 6 augusti kommer vi att få en första försmak på en helt ny bil som man har döpt till Lyriq. Den kommer då att visas upp som ett koncept men den ska vara designad för att förhandvisa en kommande produktionsversion. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Cadillac rullar ut långa versionen av Escalade
Är 5,76 meter lång!

Om du inte trodde att Cadillacs maffigaste modell Escalade kunde bli maffigare gick du bet. Nu presenterar man nämligen den långa versionen med tilläggsnamnet ESV och det här blir herren på täppan för den som vill ha en jätte-SUV. Vanliga Escalade som presenterades i början av februari mäter 5,38 meter på längden vilket knappast är något diskret mått. Men ESV är hela 5,76 meter lång! Hjulbasen har också ökat från 3,07 till 3,4 meter. Den nya längden ger 18,1 procent mer lastutrymme och man ska kunna få in upp till sjuka 3584 liter om man trixar bort sätena. ESV erbjuds med två stycken olika motoralternativ och dessa är en V8:a på 6,2 liter som ger 420 hästar och 620 newtonmeter eller en turbomatad Duramax-dieselsexa på 3,0 liter som bjuder på 280 hästar och 620 newtonmeter i vrid. Oavsett val är det tiostegad automatlåda som gäller, och modellen erbjuds både med fyrhjulsdrift eller endast bakhjulsdrift. Prislappen börjar på strax över 80.000 dollar. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Cadillacs eldrivna SUV avtäcks redan i april
Kanske på New York Auto Show

I början av december berättade Cadillac att de skulle presentera sin första elbil om ett år. Nu verkar gänget ha fått bra med eld i baken för nu avtäcks den nämligen redan i april. Det handlar om en crossover i mellanstorlek och den kommer att baseras på en helt ny modulär plattform som många elbilar från General Motors kommer att använda sig av. Plattformen kommer att erbjuda fram-, bak- eller fyrhjulsdrift och den kommande crossovern lär använda sig av det sistnämnda. New York Auto Show pågår mellan den 10 och 19 april och det kan vara där Cadillac kommer att visa upp sin nya bil. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Här är nya Cadillac Escalade
Fläskig har blivit fläskigare

Cadillac är inte en bil som skäms för sig och nu har den blivit ännu fetare. Den femte generationen är här och är så klart fortfarande store, jättestor, men känns ändå rätt stilig på insidan. Bilen mäter 538 på längden och har vuxit smått galna 20 centimeter. Som ni ser på bilderna lär det inte vara något problem att få in sju personer, även om de alla är långa. Men så klart finns det en ännu värre version. ESV-versionen mäter 576 centimeter och den här är 7 centimeter längre än förra generationen. Bredden mäter in på 206 och höjden 195 centimeter. I bagaget går det in 722 liter i vanliga versionen och 1214 liter i den långa. Men fäller man de bakersta sätena får man in 1784 liter, i långa versionen 2308 liter. Fäller man även mellanraden får man in 3089 liter i den vanliga versionen och 3585 liter i den stora. Det räcker för att flytta med, typ. Självklart finns det en V8 att få (6,2 liter, 426 hästar och 623 i vrid) men det går faktiskt att få en diesel om man vill det, då är det en sexa på 281 hästar och med exakt samma vrid. På insidan är det som sagt ganska så propert och härligt. För föraren är det nytt och snyggt med en gigantisk välvd OLED-skärm Eller två egentligen eftersom de ligger i lager. Tumnagel
35.7°
+
Roger Åberg
0

Nya Cadillac Escalade får kurvad OLED-skärm på 38 tum
Kombinerar instrument med infotainment

Förra veckan läckte lite bilder på nya Cadillac Escalade ut. Där såg vi bland annat att det blir mycket skärm på instrumentpanelen. Nu har Cadillac släppt följande teaserklipp som visar mer av detta, och det handlar om en kurvad OLED på hela 38 tum. Tydligen den första av detta slag att hitta in i en bil. Nya Escalade presenteras den 4 februari nästa år i Los Angeles. Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Nya Cadillac Escalade läcker
Läcker?

Cadillac har en femte generation av modellen Escalade på gång och nu har bilder från fabriksgolvet läckt ut som avslöjar hur den stora suven ser ut. Som väntat är det ingen diskret sak och bilen behåller sin maffiga grill men får mer slimmade strålkastare. Insidan är också helt ny och där har bland annat två stora skärmar tagit plats på instrumentpanelen. En annan sak man lägger märke till är att den enorma rattväxelspaken har försvunnit och ersatts med en konventionell sådan. Nya Escalade bygger på T1-plattformen som nya Tahoe och Suburban gör, även nästa generation GMC Yukon kommer att göra detta. Bilen väntas presenteras någon gång nästa år. Tumnagel
19.7°
+
Bobby Green
0

Cadillacs första elbil presenteras om ett år
20 elbilar från General Motors år 2023

I början av året presenterade Cadillac en eldriven crossover. Den var dock bara ett koncept och ännu har vi inte sett någon produktionsversion av bilen. Men, om lite mer än ett år är det dags enligt Rick Spina som är vice president of electric and autonomous vehicle programs hos GM. Designen lär förändras från konceptet och det enda som är klart just nu är att bilen kommer att baseras på en helt ny plattform framtagen särskilt för eldrivna bilar. Med den kommer man att kunna erbjuda flera olika storlekar, klasser och fram-, bak- och fyrhjulsdrift. General Motors plan är att kunna erbjuda inte mindre än 20 stycken elbilar år 2023. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Cadillac presenterar CT5
Ersätter CTS

Cadillacs ersättare till modellen CTS är nu presenterad. Den här kallar man för CT5 och precis som modellbeteckningen antyder är det här ett mindre syskon åt CT6. Med CT5 vill Cadillac utmana i klassen som Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-Klass och Volvo S90 befinner sig i. Motormässigt finns det två val - en turbomatad fyra på 2,0 liter eller en V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo. En automatlåda med tio stycken växlar är det som gäller och drivningen sker på bakhjulen - fyrhjulsdrift finns dock som tillval. Tyvärr berättar Cadillac inte mer om nyheten för närvarande. Premiär blir det på bilmässan i New York som öppnar den 19 april. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Det här är Cadillacs första elbil
Använder GMs nya elbilsplattform

Cadillac har visat upp bilder på en crossover som ska vara deras första elbil. Bilderna är rätt konceptuella så det här är troligen inte helt hur produktionsbilen kommer att se ut. Men bilen ska byggas och dessutom vara den första på GMs nya plattform för elbilar. Tumnagel
43.1°
+
Roger Åberg
0

Eldriven Cadillac kommer 2021
Eller i alla fall senast 2022

Cadillac ELR var en hybridmodell som tillverkades mellan 2013 och 2016. Ingen succé direkt med under 3.000 stycken exemplar sålda. Ska man göra en någorlunda uppföljare nu för tiden bör den nog gå helt och hållet på el, och det har Cadillac planer på. 2021 eller senast 2022 är planen att deras första rena elbil ska presenteras men så mycket mer än så vet vi tyvärr inte för tillfället. Det vore ju trevligt om man gjorde verklighet av konceptbilen Escala som presenterades 2016 och som togs emot väldigt bra. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Cadillac lyfter flaggskeppet CT6
Först ut med nya V8:an

Våren 2015 fick vi se Cadillacs lyxiga tysk-utmanare CT6. Nu är det dags för modellen att få sig ett lyft och så här ser den ut. Förutom nytt utseende blir det den första modellen som får ta del av den nya dubbelturbomatade V8:an på 4,2 liter som ger 550 hästar och 850 newtonmeter. Motorn ska vara helt ny från grunden och sägs vara en perfekt balans mellan prestanda, effektivitet och ett kompakt format. Maskinen är kopplad till en tiostegad automatlåda som i sin tur skickar kraften till alla fyra hjulen. Väljer man toppversionen V-Sport får man stora Brembo-bromsar med fyrkolvsok, sportigare fjädring, styvare chassi och motorn som tidigare nämnts. Vad bilen kommer att kosta och när den lanseras är oklart för tillfället. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Cadillacs VD dissar CarPlay
Inte kasta sten osv

CarPlay är absolut inte en färdig produkt, efter att det släpptes har det inte hänt supermycket och antalet appar som fungerar med lösningen är helt klart lätträknade. Mycket kan alltså göras, vilket Cadillacs VD Johan de Nysschen gärna pratar om - There are a lot of things about this product I like, and other things that drive me absolutely nuts, säger han til Yahoo Finance. It can bring a lot of functionality in the car, but I will also tell you it is extremely clunky. Framförallt gillar han inte Apple Maps, en produkt som nog alla i hela världen håller med om behöver mer kärlek. - Apple map data is still at the early stage. It was not originally conceived for a vehicle traveling at 75 miles per hour. Like when it says turn left here—at the off ramp you have passed. That kind of stuff will need further work. Han klagar också på att det är så krångligt att växla mellan funktioner som CarPlay erbjuder och som finns i bilens system, något han på sätt och vis har helt rätt i. Vissa tillverkare har löst detta lite bättre, som Volvo, medan andra system är oerhört trubbiga. Man märker på Johans ton, och andra som pratat om detta, att Apple och Google inte är helt lätta att arbeta med när det kommer till detta. Men samtidigt så hade varken CarPlay eller Android Auto behövts alls om tillverkarna gjort system som var helt ok. Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Cadillac uppdaterar XTS
Ny design och mer teknik

Cadillac har uppdaterat modellen XTS och så här ser den ut. Designen har ritats om en smula samtidigt som man packat bilen med mer teknik och förbättrat komforten. Förutom detta går det att få lite nya färgkombinationer på insidan och det har tillkommit två nya fälgalternativ. Framstolarna har fått en annan form på stoppningen, ramen som håller den och stolsvärmen för att göra dessa mer bekväma. Ingenjörerna ska även ha jobbat med att ljudisolera kupén ytterligare så att oväsen utifrån får svårare att leta sig in. I mittkonsolen sitter den senaste generationen av Cadillacs infotainmentsystem som består av en åtta tum stor pekskärm. För att göra turen ännu trevligare kan bilen utrustas med Magnetic Ride Control och Rear Air Leveling. Vill man ha lite mer kraft under huven väljer man det nya alternativet XTS Platinum V-Sport som bjuder på en dubbelturbomatad V6:a som ger 410 hästar. Den här versionen har även fyrhjulsdrift som standard. Annars är det en V6:a på 3,6 liter med 304 hästar kopplad till en sexstegad automatlåda som gäller. Förarassistanssystem som erbjuds är bland annat Low Speed Automatic Braking, Following Distance Indicators, Adaptive Cruise Control, Forward/Reverse Automatic Braking, Lane Change Alert och Side Blind Zone Alert. Vad uppdaterade XTS kommer att kosta, när den släpps och om den kommer att säljas i Sverige är oklart för tillfället. Tumnagel
35.2°
+
Bobby Green
0

Cadillac startar prenumerationstjänst
Byt bil 18 gånger om året

Det nya svarta i bilbranschen är att vi som är kunder inte ska behöva anstränga oss så mycket. Man verkar faktiskt försöka anpassa sig efter kundernas behov och de är inte längre en bil hela tiden. En del kanske behöver bilen någon gång i månaden och då behöver man en typ av tjänst. Andra behöver olika bilar vid olika tillfällen. Cadillac startar nu BOOK by Cadillac som är en prenumerationstjänst. Du betalar 1500 dollar i månaden och så får du välja vilken av Cadillacs modeller du vill. Och byta när du vill, upp till 18 gånger om året. Du väljer bara en ny bil i appen och så kommer de och byter den åt dig. Underhåll, service och allt sånt ingår så klart. 1500 dollar i månaden är inte skitpengar men det finns nog helt klart en marknad för detta. Tumnagel
50.0°
+
Roger Åberg
0

Cadillac ska börja köra prototypracing igen
Nästa säsong ställer man upp med DPi-V.R

Det var 14 år sedan Cadillac sist var med och tävlade med en racingprototyp i USA men snart är det dags igen. Bilen kallar man för DPi-V.R och den byggs enligt Daytona Prototype-standarden. Nästa år kommer den att vara med och tävla i prototypklassen i IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Bilen baseras på Dallara LMP2-chassiet och under skalet sitter det en V8:a på 6,2 liter utan överladdning. Vad den har för effekt är dock oklart för tillfället. Tumnagel
43.5°
+
Bobby Green
0

Det här är Cadillac XT5
Uppföljaren till SRX

Cadillac visar nu de första bilderna på den nya modellen XT5 som kommer att ersätta dagens SRX. Vi får inga uppgifter kring bilen men det sägs att den bygger på GM:s nya Chi-plattform. Motormässigt kommer XT5 att få samma motorer som i modellen CT6. Bilen har premiär på mässor i Dubai och i Los Angeles i November. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Motor Authority kör nya Cadillac CTS-V
En Corvette Z06 med fyra dörrar?

Motor Authority har nu presenterat sitt test av helt nya Cadillac CTS-V som presenterades i slutet av förra året. Sedanen får samma motor som i Corvette Z06 men med något mindre effekt (10 futtiga hästar), dock skäms den knappast för sig. Den kompressormatade V8:an på 6.2 liter pumpar ur sig 640 hästar och har ett vrid på 854 Nm. Det räcker för en 0-100-tid på 3.8 sekunder och en toppfart på 320 km/h. Så hur är den då att köra? Kolla på videon så får du svaret. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Det behövs mer än snygga linjer för att klå tyskarna
Jag har kört Cadillac ATS Coupé

Att Tyskland är duktiga på att leverera bra bilar det vet vi. Alla andra har som riktmärke att nå upp till samma nivå och en av de som försökt länge nu är Cadillac. Det har gått lite knackigt men amerikanarna ger inte upp. Den nya modellen ATS Coupé är deras vassaste motståndare hittills, men den är inte riktigt där än. Designmässigt har man äntligen hittat rätt och lyckats skapat något som sticker ut, men som vi alla vet är inte utseendet allt. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Motor Trend testar Cadillac ATS-V
Är den bättre än BWM M3?

Cadillac ATS-V presenterades förra vintern och det har från början varit helt klart varför Cadillac tagit fram denna bil - för att klå ärkerivalen BMW M3. Motor Trend har testat bilen för att ta reda på om den lever upp till dess lömska plan. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Man färdas som en kung i nya Cadillac Escalade
Jag har kört den bästa suven Amerika har att erbjuda

Allt är större i Amerika. Och ja, i detta fall stämmer det faktiskt. Escalade har alltid varit stor såklart, men det är inte så ofta man stöter på en här hemma i Svedala. Nu säljs den dock här och då måste man ju givetvis prova på hur det är att ratta det den stora familjen med lite tjockare plånbok kör där borta. Jag fick nycklarna till ett exemplar och efter ett dygn förstår jag varför bilen har fått den status den har. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Cadillac drar täcket av CT6
En lyxbil som ska utmana tyskarna

Efter lite teasers hit och dit presenterar Cadillac nu den nya modellen CT6 innan portarna till New York Auto Show slår upp. Det här är en lyxsedan med ett tydligt mål - att konkurrera med modeller som exempelvis BMW 7-serie. CT6 bygger på GMs nya plattform Omega. Plattformen består av inte mindre än elva stycken olika material, allt för att hålla vikten nere. Exakt vad bilen väger får vi inte reda på men Cadillac säger att det är under 1 600 kilo. CT6 mäter 5.18 meter på längden, har en hjulbas på 3.1 meter, bredd på 1.87 meter och en höjd på 1.47 meter. Magnetic Ride Control ska sköta dämpning och ge en behagligare åktur med flera inställningsmöjligheter. Här finns även teknik som bakhjulsstyrning som förutom att förminska vändradien även gör bilen stabilare vid filbyten och liknande. Vid lanseringen finns det tre stycken olika motoralternativ att välja mellan, gemensamt är att alla kopplas till en åttastegad automatlåda. Motorerna är en turboladdad fyra på 2.0 liter som ger 265 hästar, en V6:a på 3.6 liter utan överladdning som ger 335 hästar och en dubbelturbo-V6:a på 3.0 liter som ger 400 hästar. Den sistnämnda utrustas med cylinderdeaktivering för att spara bränsle. En plug-in-hybrid kommer presenteras längre fram. Fyrhjulsdrift är standard på alla CT6 med V6:a, övriga är bakhjulsdrivna. Insidan bjuder på läder, trä och kolfiber. Framstolarna är utrustade med massagefunktion och där bak ska du kunna justera sätet så att du sitter så bra som möjligt. Baksätesåkarna får även varsin 10-tums pekskärm att leka med. För första gången i en bil monteras även Boses Panaray-system med inte mindre än 34 stycken högtalare. Säkerhetsfunktioner som kameror, night vision, backspegel med skärm istället för spegel, parkeringshjälp och kollisionsvarningssystem finns också. De första bilarna kommer till utställningshallarna mot slutet av året. Några prisuppgifter finns tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
44.0°
+
Bobby Green
0

Cadillac presenterar nya CTS-V
En riktig killer med 640 hästar

2004 dök den prestandafokuserade V-versionen av Cadillacs modell CTS upp för första gången. Fyra år senare var det dags för generation två och nu är det således dags för generation tre - och det blir något i hästväg. Den nya bilen får samma motor som nya Corvette Z06 och gör 0-100 km/h på omkring 3.8 sekunder. Motorn som är den centrala delen i denna vagn är en kompressormatad V8:a på 6.2 liter. Effekten anges till 640 hästar och 854 Nm. Den relativt stora sedanen på 1 880 kilo ska kunna ta sig till 100 på 3.8 sekunder och det roliga sägs vara slut först vid 320 km/h. Effekten skickas endast till bakhjulen och detta sker via en åttastegad automatlåda med paddlar bakom ratten och möjligheten att dra iväg med hjälp av launch control. I övrigt vässas allt i bilen upp för att matcha prestandan. Chassi, fjädring, dämpning, bromsar, spårvidd och så vidare. Utseendemässigt förses den med ett biffigare kjolpaket och om man vill kan man lägga till ventilationshål på huven, splitter fram och diffusor bak - allt tillverkat i kolfiber. På insidan sitter man i skålade sportstolar från Recaro som är utrustade med både värme och ventilation. Premiär för nya CTS-V blir på Detroit Auto Show i januari. Tumnagel
47.2°
+
Bobby Green
0

Cadillac CT6 får också skärm istället för backspegel
Strömmar video från en kamera där bak

Cadillacs kommande modell CT6 får teknik som vi tidigare har sett att bland annat både Nissan och Audi har tänkt att implementera i sina bilar - en skärm istället för en konventionell backspegel. Skärmen är i sin tur kopplad till en kamera där bak som strömmar högupplöst video (1280 x 240). Enligt Cadillac ska skärmen ge fyra gånger bättre sikt än en vanlig spegel, framförallt eftersom C-stolparna och nackstöden inte hindrar här. Cadillac CT6 har premiär nästa år. Tumnagel
46.8°
+
Bobby Green
0

Cadillac ATS-V officiell
Kommer som både sedan och coupé

För exakt en vecka sedan läckte V-versionen av Cadillacs modell ATS ut och nu presenteras den officiellt. Det köparna kommer att få är en prestandafokuserad modell med en dubbelturbomatad V6:a på 3.6 liter under den bulkiga huven som är tillverkad i kolfiber. Motorn ger 455 hästar och har ett vrid på 603 Nm. Till den kopplas en gammal hederlig sexpetad manuell låda med automatisk varvtalsmatchning vid nedväxling. Det finns även en automatlåda med åtta steg (Hydra-Matic 8L90) och väljer man den gör bilen 0-100 km/h på 3.9 sekunder och toppar 299 km/h. Kraften skickas endast till bakhjulen. Som väntat kittas bilen med ett fetare kjolpaket än sina syskon, samt större bromsar från Brembo och fyra avgaspipor där bak. Allt om modellen finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Premiär och pris får vi inte reda på än tyvärr. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Cadillac ATS-V läcker ut
Får 450 hästar

Igår kunde vi visa upp en teaser inför släppet av Cadillacs nya prestandavagn ATS-V och idag har officiella pressbilder läckt ut på nätet. Precis som väntat får bilen ett kaxigare utseende, fetare kjolpaket och fyra avgaspipor där bak. Piporna är i sin tur kopplade till en dubbelturbomatad V6:a på 3.6 liter som ger ifrån sig 450 hästar och 603 Nm. Motorn är samma som sitter i modellen CTS Vsport men här ger den lite mer effekt. Kraften skickas till bakhjulen via antingen en sexpetad manuell låda eller en åttastegad automat - utan dubbelkoppling. Vikten på bilen sägs ligga på omkring 1 600 kilo. Fler läckta bilder finns på länken nedan. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Cadillac teasar ATS-V Coupé
Premiär den 18 november

Hos Cadillac får de mer prestandafokuserade modellerna ett V i namnet. Den 18 november tillkommer en medlem i den familjen - ATS-V Coupé, och nu får vi den första officiella teasern på bilen i form av en burnout. Till skillnad från övriga V-versioner har ATS-V en dubbelturbomatad V6:a på 3.6 liter istället för en V8:a. Effekten kommer att ligga omkring 425 hästar och bilen är tänkt att konkurrera med exempelvis BMW M4. Till motorn kopplas enligt ryktena en sjustegad manuell låda eller en åttastegad automat. Kraften kommer endast att skickas till bakhjulen. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Cadillac visar upp coupé-version av ATS
En slankare ATS

Cadillac är som så många andra biltillverkare också på plats i Detroit och i deras monter visar de upp helt nya ATS Coupé. Det här är Cadillacs första premiumcoupé i den här klassen och en lite smärtare version av vanliga ATS. Bilen kommer med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift och under huven sitter det en turboladdad fyra på 2.0 liter som ger 276 hästar och har ett vrid på 400 Nm. Till motorn kopplas antingen en sexpetad manuell låda eller en sexstegad automat. 0-100 km/h ska gå på 5.8 sekunder. Uwe Ellinghaus, som är chief marketing officer hos Cadillac, säger följande: "The Cadillac ATS Coupe is a natural step in the brandx27s progression, and another distinctive, fun-to-drive and technologically advanced car for a new generation of drivers extending our target groups. It is an exclusively distinctive American alternative, unique in its class, yet delivering a sporty and sophisticated driving experience rivaling the worldx27s best." ATS Coupé lanseras till hösten. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0