LIVE onsdag 16.00 Samsung Galaxy Unpacked for Every Fan
m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Philips TV 70 tum kostar nu bara 8990 kr (tidigare 16490 kr)
Artiklar i kategorin Bil / Honda

Doug spanar in Hondan från 2 Fast 2 Furious
Klädd med badrumsmatta

I filmen 2 Fast 2 Furious kör karaktären Suki en rosa Honda S2000 som trimmats och fått ett kjolpaket från Veilside, större fälgar och en rejäl vinge på bakluckan. Denna bil har nu Doug DeMuro tagit sig en närmare titt på. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Bild på Hondas nya eldrivna konceptbil
Bara för den kinesiska marknaden

Beijing Motor Show anordnas nästa månad och där kommer Honda visa upp en ny konceptbil. Den går på el och den här bilden är det första vi får se av den. Den nya modellen är tänkt för den kinesiska marknaden och alltså inget vi kommer att få ta del av här. Mer än så här får vi tyvärr inte reda på för tillfället. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Honda presenterar nya N-One
Kan denna komma till Sverige som elbil tack?

Jag har en fäbless för små bilar och önskar ibland att jag bodde i Japan där det kryllar av massa små godsaker. En modell som Honda säljer där är N-One och den presenteras nu i ett uppdaterat utförande. Första generationen av N-One kom 2012 och 2017 fick denna sig en facelift. Nu är det alltså dags för generation två att göra entré. Designen på den lilla kei-bilen har ändrats på en del ställen och nu kan man få den med manuell sexpetad växellåda. Drivningen sker på framhjulen men du kan faktiskt även få fyrhjulsdrift som tillval. Eftersom denna typ av bilar måste ha en väldigt liten motor är det precis som i många övriga bara en liten turbomatad trecylindrig maskin på 0,66 liter som ser till att ta denna skapelse framåt. Det sitter nya LED-strålkastare framtill och även bakljusen har LED-teknik i sig. Det finns tre stycken olika utrustningsnivåer och dessa är Original, Premium och RS. Den sistnämnda är den sportigaste. Vad man får betala framgår inte. Bilen har premiär i Japan senare i höst. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Honda e i älgtestet
Klarade sig sådär

Här ser vi ett färskt älgtest med Hondas nya elbil e. För att klara testet måste bilen kunna passera konorna på ett säkert sätt i 77 km/h eller högre. Högsta hastigheten bilen klarade var 75 km/h så enligt de här testerna blev den inte godkänd. Tumnagel
35.3°
+
Bobby Green
0

Carfection har nu kört Honda e
Finner den tilltalande

Nu har äntligen Henry Catchpole från Carfection fått provköra Hondas nya elbil e och så här såg detta ut. Vad tycker du om den? Tumnagel
40.9°
+
Bobby Green
0

Bjørn Nyland testar Honda e
Låter den ladda en Tesla Model 3

Den norske elbilsfantasten Bjørn Nyland har fått hänga med Hondas nya eldrivna modell e ett tag. Han testar givetvis räckvidden och hur lång tid det tar att ladda bilen, och passar även på att dela med sig av lite el till en Tesla Model 3. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Honda-museum visar upp NSX från 1990
Ser ut som att den rullade ut från fabriken igår

Honda Collection Hall visar här upp en Honda NSX från 1990 som de har. Bilen är som väntat i ett oerhört bra skick och det ser ut som att den rullade ut från fabriken igår. Det här är första generationen av NSX och den bjuder på en mittmonterad V6:a på 3,0 liter utan överladdning som ger runt 270 hästar. Till paketet kunde man få en fyrstegad automat eller manuell växellåda med fem eller sex steg som driver bakhjulen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Hur står sig en gammal Honda NSX mot en nyare Civic Type R?
Väldigt bra ska det visa sig

Här testar Carwow en första generation av modellen Honda NSX mot en Honda Civic Type R från 2017. Sportbil mot hot hatch, 290 mot 320 hästar. Så vilken av dem presterar bäst när man mäter dragrace, rullande race och bromskapacitet? Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

En Acura NSX som campingbil
Funkar utmärkt om man har taktält

Sportbilen Acura NSX är väl kanske inte den mest praktiska att ha om man ska ut och campa, om man inte har ett taktält förstås! Det har den här snubben och här visar han hur det hela fungerar. Målet är att modda bilen så att den ska fungera att köra tvärs över USA med. Här kan ni följa Instagram-konto ägaren driver. Bonusklipp nedan. Tumnagel
36.5°
+
Bobby Green
0

Honda och General Motors samarbetar kring två nya elbilar
Ska baseras på GM:s nya plattform

2024 ska Honda lansera två nya elbilar i USA och Kanada och båda två kommer att baseras på General Motors kommande plattform. Honda ska stå för design på ut- och insida medan GM sköter tekniken som finns under skalet, även när det kommer till batteri och motor. Man använder sig av företagets Ultium-batterier som kan bjuda på upp till 65 mils räckvidd. Tillverkningen kommer att ske i GM:s fabrik i Nordamerika. Honda håller också på att utveckla egna plattformar för elbilar men dessa kommer inte att vara färdiga förrän 2025. GM:s platta kommer även att användas av Chevrolet och Cadillac till deras kommande elbilar. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Honda går tillbaka till rattar och fysiska knappar
Pekskärmarna distraherar för mycket

Nya bilar är idag i stort sett som stora mobiltelefoner. Skärmarna på insidan har ökat i storlek och de fysiska knapparna har ersatts av touch, gester och röststyrning. Men alla gillar inte utvecklingen, och eftersom kunder hos Honda har klagat på att allt pekande stör väljer tillverkaren nu att ta ett steg bakåt och återinföra de klassiska ratt-reglagen och knapparna vi alla minns. I den senaste upplagan av modellen Jazz styrs nu inställningarna för värmen och AC:n av rattar och tryck-knappar istället. Meny-upplägget i pekskärmen har även gjorts enklare och det ska nu gå betydligt snabbare att hitta till de mest använda funktionerna. Projektledaren för bilen, Takeki Tanaka, säger följande: "The reason is quite simple - we wanted to minimise driver disruption for operation, in particular, for the heater and air conditioning. We changed it from touchscreen to dial operation, as we received customer feedback that it was difficult to operate intuitively. You had to look at the screen to change the heater seating, therefore, we changed it so one can operate it without looking, giving more confidence while driving." Tumnagel
64.4°
+
Bobby Green
0

Jonny Smith kör Honda e
Jag vill ha en ännu mer nu

Jonny Smith gillar ju elbilar och har tidigare klämt på Honda e, men nu får han äntligen köra den. Och han är kär. Precis som vanligt är han duktig på att gå igenom de saker som man som användare verkligen bryr sig om. En sak som är rolig med denna är att förutom USB har den ett riktigt strömuttag i mitten, den har dessutom HDMI-ingång till skärmarna. Så du kan stoppa in en spelkonsol och spela loss som passagerare när du kör eller när du laddar. Eller så kör du in en Chromecast och glor på film. De där skärmarna verkar för övrigt helt ok och man kan köra på ett akvarium om man vill. Även backspeglarna som ju är skärmar fungerar riktigt bra och är mycket bättre än Audis usla skärmar. Det dåliga med Honda e är det typ obefintliga bagageutrymmet och den dåliga räckvidden. Tumnagel
44.9°
+
Roger Åberg
0

Första provkörningen av Honda E
Verkar vara riktigt trevlig!

När konceptet för Honda E kom föll jag pladask. Jag ville ha en direkt. När produktionsbilen sedan visades upp hade den tappat lite av sin uppkäftighet och såg istället söt och lite ledsen ut. Fortfarande väldigt fin, men inte på samma nivåer som konceptet. Hur som helst har den första provkörningen ägt rum och bilen är ju väldigt söt ute i det fria. Jag gillar skarpt hur de har gjort designen av inredningen, som trots allt behåller mycket från konceptet. Räckvidden må vara begränsat, men det är en stadsbil så det är inget stort problem tycker jag. Viktigare är körglädjen och lekfullheten, så länge priset blir rätt. Tumnagel
47.1°
+
Roger Åberg
0

Honda e kan komma i Type R-version
Nya plattformen pallar det

Top Gear har snackat med Takahiro Shinya som är Assistant Large Project Leader och Head of Dynamic Performance när det kommer till Hondas lilla elbil e och han hintade om att det kan dyka upp en Type R-version av modellen. Om kunder vill ha det vill säga. "Well, this new platform, the motor and tyres can all take more. What I can say is we love Type R, it’s such a strong halo brand for us. As engineers we want to make Type R of every model, but it’s whether the customer wants it that matters." Honda e erbjuds i dagsläget med två olika effektlägen - 136 eller 154 hästar. En Type R-version med över 200 hästar, ännu bättre väghållning, sportigare inställd och utrustad med fräsigare utseende kanske kunde vara något? Tumnagel
45.0°
+
Bobby Green
0

Honda lyfter Civic Type R
Får fejkat motorljud

I november förra året fick Hondas modell Civic sig ett lyft. Nu kommer samma behandling till värstingen Civic Type R. Bland nyheterna hittar vi det uppdaterade utseendet, större grill för bättre kylning, bättre känsla i ratten, andra stötdämpare för en lite mjukare körupplevelse, styvare bussningar i baken, uppdaterad interiör och något som många älskar - fejkat motorljud ur högtalarna. Den turbomatade fyran på 2,0 liter är oförändrad vilket fortfarande innebär 310 hästar och 400 newtonmeter i vrid. Drivningen sker som vanligt endast på framhjulen och kraften kommer dit via en sexpetad manuell låda med diffspärr. Lansering sker nu i vår men några priser har vi inte fått än. Tumnagel
32.2°
+
Bobby Green
0

CES 2020 Honda visar självkörande AI-koncept
Ställs ut i Las Vegas

Det är snart dags för CES-mässan i Las Vegas igen och dit kommer Honda med ett gäng nyheter. En av dem är den här självkörande bilen med artificiell intelligens. Den ska sömlöst kunna skifta mellan att vara helt självkörande till att man själv ska kunna ta över när man känner för det. Det ska finnas hela åtta olika körlägen och massvis med sensorer som hela tiden läser av användarens intention för att på så vis avgöra vilket av alla lägen som lämpar sig bäst för stunden. För att starta bilen klappar man till ratten två gånger. För att sedan gasa trycker man den från sig och när det är dags att bromsa drar man den mot sig. Lite av det andra Honda kommer att visa upp ser ni i klippet nedan. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Regular Car Reviews kör kul Kei - igen
Honda Beat från 1991

Den senaste bilen som Regular Car Reviews har testat är urgulliga Honda Beat. Det är en liten tvåsitsig cabriolet i Kei-segmentet. Den har motorn bak, bakhjulsdrift och enligt den här videon känns den nästan som en Ariel Atom. Det är såklart en överdrift men oj vad jag vill ha en ändå. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Honda teasar nya Jazz
Samtidigt som den läcker ut

Imorgon kommer Honda att presentera helt nya Jazz. Innan detta har man skickat ut följande dunkla teaserbild, men en bild på the real deal från en japansk tidning har redan läckt ut så vi vet hur den ser ut. Så frågan är - är den läcker? Världspremiär blir det på Tokyo Motor Show i slutet av denna månad. Tumnagel
31.2°
+
Bobby Green
0

Honda e kommer kosta från 370.200 kronor
Orderböckerna öppnar snart

Honda e är äntligen presenterad i Frankfurt och i samma veva släppte man priserna på den gulliga lilla elbilen. Det svenska priset kommer att börja på 370.200 kronor. För den slanten får man basversionen som bjuder på 136 hästar ur elmotorn. Det finns även en starkare version med 154 men oavsett så är det ett batteripack på 35.5 kWh som gäller. Räckvidden anges till 22 mil på en full laddning. Versionen som heter Advance kommer att kosta från 399.950 kronor. Man ska kunna privatleasa Advance för 4495 kronor i månaden. 40.000 personer har redan reserverat ett exemplar och de första leveranserna ska ske nästa sommar. Den 12 september kommer orderböckerna för alla andra att öppna. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Honda e presenterad i produktionskläder
Går att få med 136 eller 154 hästar

Vi har sedan tidigare vetat att produktionsversionen av Hondas kommande elbil e till 99 procent skulle stämma överens med prototypen vi har fått se. Alltså inte det allra första konceptet utan det som visades upp i januari i år. Nu presenterar man bilen officiellt och visst blev det på detta viset. I samma veva får vi reda på att den kommer att erbjudas med två stycken olika effektlägen - 136 eller 154 hästar. Oavsett val kommer vridet att vara detsamma - 315 newtonmeter. Den starkare versionen kommer att klara 0-100 km/h på runt åtta sekunder. Drivningen sker på bakhjulen. Batteripacket är på 35,5 kWh och på en laddning ska man kunna ta sig upp till 22 mil. Snabbladdning från noll till 80 procent ska gå på 30 minuter. Produktionsbilen får som vi kan se kameror som backspeglar och infällda handtag. Även insidan är oförändrad sedan konceptet och instrumentbrädan domineras av inte mindre än fem stycken skärmar. De två yttersta är för de digitala backspeglarna. Ombord finns även AR-systemet Honda Personal Assistant som du kan utnyttja genom att säga "OK Honda" och sen vad du vill att bilen ska göra, exempelvis höja ljudet på stereon. Förbokningar ska gå att göra nu i Storbritannien, Tyskland, Frankrike och Norge. När detta öppnar i Sverige och vad bilen kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
59.6°
+
Bobby Green
0

Honda håller på med en ny typ av airbag
Fångar upp huvudet bättre

Honda håller tillsammans med svenska Autoliv på att utveckla en ny krockkudde för passagerare som ska skydda ännu bättre vid en frontalkrock. Den ska se till att omsluta huvudet mer och på så vis minimera risken att man skadar sig för att huvudet vrids eller glider av kudden. Istället för bara en uppblåsbar del har denna tre - en i mitten och två på sidorna. Om allt går som planerat kommer den nya kudden att introduceras i Honda-bilar nästa år, i alla fall i USA. Tumnagel
42.6°
+
Bobby Green
0

Honda NSX kommer i klassisk gul färg
Det är inte fult med gult

Honda NSX är en klassisk modell och den första generationen såldes i en numera klassisk gul färg. Hela 20 procent av de som såldes mellan 1997 och 2003 var faktiskt gula. Färgen hette Spa Yellow och Indy Yellow Pearl på vissa marknader och det är det senare namnet man använder när man nu tar tillbaka färgen till senaste generationen NSX. Tumnagel
46.7°
+
Roger Åberg
0

Så här funkar skärmarna i Honda e
Borde vi kalla det skärmpanel snart?

En instrumentpanel vet ju alla vad det är, men i de moderna bilarna finns väldigt få instrument där. Tesla kör ju bara skärm i sin Model 3 och nya Honda E har i princip bara en stort skärm längst hela "instrumentpanelen". I den här videon får vi se hur det fungerar med en så bred skärm. Principen är att ju längre till höger desto mindre viktigt för föraren. Jag gillar konceptet, men det krävs att man testar och kör på riktigt för att se om det verkligen fungerar. En rolig detalj är förresten HDMI-ingång! Vad tycker ni? Tumnagel
42.5°
+
Roger Åberg
0

Patentbilder kanske visar Hondas kommande eldrivna sportbil
Ser frän ut

I början av förra året visade Honda upp en väldigt snygg eldriven sportbil som koncept. Den kommer kanske att dyka upp efter kompaktmodellen e som är på gång, och då kanske den kommer att se ut så här. Vis av erfarenhet vet vi ju dock tyvärr att e också såg frän ut som koncept men att den tappade sin tuffhet när den började närma sig produktion. Dessa patentskisser kanske inte säger något alls om hur sportbilen ser ut, men de är ändå intressanta att se. Formerna skiljer sig dock lite från Sports EV som sportbilskonceptet kallas, så kanske kan det här handla om en helt ny modell? Tumnagel
44.7°
+
Bobby Green
0

Motorn i Hondas kommande elbil ger 150 hästar
Och 300 newtonmeter

Honda har nu släppt lite mer uppgifter kring den kommande elbilen e. Nu får vi reda på att motorn som driver den ger 150 hästar och 300 newtonmeter i vrid. Ganska modest kan tyckas men det är heller ingen stor och tung bil det handlar om. e mäter 3,89 meter i längd, 1,75 i bredd och 1,49 i höjd. Några accelerationssiffror eller toppfart får vi inte, men Honda lovar att bilen kommer att bjuda på "highly responsive dynamics, efficiency, and performance". Det kommer även att finnas ett sportläge som ger lite bättre gasrespons. Viktfördelningen anges till 50/50 och sedan tidigare vet vi att bilen blir bakhjulsdriven. Räckvidden har man också avslöjat tidigare och den ska ligga på omkring 20 mil. Produktionsversionen av Honda e kommer att presenteras på Frankfurt-mässan i september. Prototypen vi ser här kommer att dyka upp på Goodwood Festival of Speed som drar igång på torsdag. Teknikens Värld har fått en första provsmak och intrycken från detta kan du läsa här. En första provkörning av Fully Charged hittas som klipp nummer två. Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

Hondas första modell i USA får nytt liv
En N600 från 1967 renoveras

I år fyller American Honda Motor Co. 60 och för att fira detta har man bland annat släppt den här dokumentären. I den får vi se den allra första Hondan som togs in till USA renoveras. Det är en N600 från 1967 och det är verkligen en härlig liten bil. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Honda visar vad som finns under skalet på elbilen e
Har ett vattenkylt batteripack på 35.5 kWh

Honda visar nu upp en bild på plattformen som den kommande elbilen e vilar på. Vi får i samband med detta även reda på att den får ett vattenkylt batteripack på 35.5 kWh. Plattformen är helt ny och framtagen för elbilar, och modellen e blir först ut att använda den. Batteripacket är placerat mellan hjulaxlarna och viktfördelningen mellan fram och bak ska vara 50/50. Batteriet kommer att kunna laddas via Type 2 AC-kontakt eller CCS2. Med den senare säger Honda att man ska kunna få 80 procents laddning på 30 minuter. På årets Goodwood Festival of Speed som drar igång den 4 juli kommer en prototyp som är nära produktion att visas upp. Den färdiga bilen väntas presenteras någon gång senare i år. Tumnagel
50.9°
+
Bobby Green
0

Hondas kommande elbil får backspegelkameror som standard
Tar bort mycket av döda vinkeln

Lexus var först ut med kameror som backspeglar på en produktionsbil när de i höstas lanseraden nya ES i Japan. Audi var tätt efter med detta som tillval till elbilen e-tron. Nu får vi reda på att den här typen av backspeglar blir standard på Hondas kommande elbil e. Bilderna här visar hur det kommer att se ut med dessa på. Insidan får en skärm på 6 tum på vardera sida som visar vad kamerorna ser. Det ska finnas två stycken lägen på skärmarna - normal och wide. I det första läget minskar de "döda vinkeln" med 10 procent, i wide-läget upp till 50 procent. Honda e presenteras senare i år. Tumnagel
44.9°
+
Bobby Green
0

Honda Civic Type R är snabbaste framhjulsdrivna på Bathurst
Jenson Button rattade hem rekord

Hondas kvicka modell Civic Type R har slagit ännu ett rekord. Denna gången handlar det om utmärkelsen snabbaste framhjulsdrivna produktionsbilen på racerbanan Bathurst. Varvet tog 2:35.207 och bakom ratten satt F1-föraren Jenson Button. Han säger så här om upplevelsen: "Anything you drive around Mount Panorama is pretty amazing. Up across the top of the mountain, the Type R is so fast through there, so once I got into a rhythm and got used to the speed you carry, it was really good fun. I definitely put the car through its paces and it was quick time, 2 minutes and 35 seconds is a really good time in a front-wheel drive car, and it was hot as well, so I think if it was cooler, you could go a bit quicker, but I do feel like a got everything out of the car." Type R är för närvarande även snabbast på Nürburgring, Spa-Francorchamps, Silverstone, Estoril och Magny-Cours. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Hondas elbil kommer att heta "e"
Urban EV byter namn

Honda bekräftar nu namnet på deras kommande lilla gulliga elbil och det blir kort och gott e. Honda e alltså. Det här blir tillverkarens första modell att baseras på en plattform man tagit fram enbart för elbilar. Den kommer att ha fem dörrar och motorn bak som i sin tur driver bakhjulen. Honda lovar att den ska ta sig över 20 mil på en laddning och kunna snabbladda 80 procent på en halvtimme. Produktionen drar igång senare i år och de första leveranserna ska ske någon gång under nästa år. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0