m
Artiklar i kategorin Bil / Hyundai

Hyundai släpper N-version av Kona
Liten SUV med 290 hästar

Hyundai vill att förarens ska le oavsett drivlineteknik eller karrosstyp så därför tycker man att även Kona är värd N-behandling. Man kallar det för en "hot SUV" med tydlig koppling till "hot hatch" och säger att "Kona N kan verkligen skära kurvor på banan och addera spänning till vardagskörning". Hyundai är ju verkligen på gång när det gäller elbilar, men Kona N drivs av en bensinmotor på två liter som ger 280 hästar och ett vrid på 392 Nm. Med ett läge som Hyundai kallar för N Grin Shift får man ut 290 hästar istället, fast bara under 20 sekunder. Det läget får man genom en knapptryckning på ratten och efter de 20 sekunderna får man vänta 40 sekunder innan man kan få extra push igen. En annan funktion kallas för N Power Shift och detta kickar in när man ger mer än 90 procents gaspådrag. Då reduceras minskningen av vridmomentet vid uppväxling så att man får ut mer effekt till hjulen. Det ska ge en extra känsla av knuff och det ska även låta lite extra ur avgasröret. Skoj! N Track Sense Shift gör att bilen känner av att man håller på och leker på bana och ser till att rätt växel ligger i vid rätt tidpunkt och växlingstiden minskas. Växellådan är förresten en åttaväxlad våt dubbelkopplingslåda som man kan stänga av Creep på. När man ligger i D-läget och står still och inte bromsar så börjar ju bilen i vanliga fall att rulla sakta framåt, detta försvinner när man stänger av Creep. Bilen har launch control och med det aktiverat klarar man 0 till 100 på 5,5 sekunder. Standard är också variabelt avgassystem och en elektronisk differentialbroms. Förstärka lättviktsfälgar på 19 tum är också standard liksom prestandabromsar och prestandadäck. Kona N kommer att lanseras efter sommaren och priser kommer framöver. Tumnagel
38.2°
+
Roger Åberg
0

Så mycket kostar Hyundai Ioniq 5
Nu kan man boka First Edition

Ioniq 5 väckte stor uppmärksamhet när vi skrev om den här på Feber och Hyundai säger själva att man aldrig tidigare har upplevt ett så stort intresse för en modell. Från och med i dag kan man boka Ioniq 5 First Edition. Den levereras med, enligt Hyundai, hög utrustningsnivå och batteristorleken 72,6 kWh. Antingen så väljer man bakhjulsdrift och då får man 217 hästar eller så väljer man fyrhjulsdrift och då får man 305 hästar. Räckvidden enligt WLTP är 481 respektive 460 kilometer. Bakhjulsdrift kostar 544.900 kronor och fyrhjulsdrift kostar 579.900 kronor och bokar man någon av dessa så är leverans satt till efter sommaren. Tumnagel
51.3°
+
Roger Åberg
0

Ioniq 5 är fetare än man kan tro
Stor och rymlig

Hyundais kommande elbil Ioniq 5 ser rätt liten ut på bild, som en Golf typ. Men i verkligheten är den betydligt större och en Tesla Model 3 ser faktiskt lite tanig ut vid sidan av Hyundaien. I den här videon får vi även kolla in inredningen lite, som jag inte tycker är så spännande, men baksätet verkar riktigt stort och att det är elektroniskt flyttbart är lite coolt. Vi får även se hur bilen kan backas in och köra ut ur parkeringsfickor med bara en nyckel. Alltså utan att man sitter i bilen. Tumnagel
39.8°
+
Roger Åberg
0

Hyundai släpper pickupen Santa Cruz
Variant av Tucson

För i tiden fanns det en kategori bilar som var hälften personbil, hälften pickup. Kategorin har varit död rätt länge nu men nu gör Hyundai ett nytt, modernt försök där hälften är SUV och hälften är pickis. Låter ju som en helt vanlig pickis tänker du, men nä, det här är lite mer vanlig bil i sin form ändå eftersom SUV-delen egentligen är en Tucson och det inte är någon Land Cruiser direkt utan snarare en crossover. Modellen kallar man för Santa Cruz och här i Europa lär vi inte se den. Faktum är att det nog bara blir USA som den kommer att säljas i. Modellen har fyra dörrar och så klart en pickisbädd och drivs av en bensinfyra på antingen 190 eller 275 hästar. Frågan är om den här bilen kommer att träffa helt rätt i USA eller om de tycker att den är alldeles för liten. Tumnagel
40.8°
+
Roger Åberg
0

Det här är Hyundais pickup Santa Cruz
Har premiär den 15 april

2015 visade Hyundai upp en koncept-pickup och snart är det dags för tillverkaren att lansera sin allra första modell med flak. Den behåller namnet Santa Cruz och så här ser den ut. Den 15 april kommer bilen att visas upp ordentligt och då lär vi även få bilder från insidan. Till skillnad mot konceptet så är detta en bil med fyra dörrar och designmässigt hämtar den mycket från nya Tucson, i alla fall i fronten. När lanseringen ska ske är dock oklart för tillfället. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Hyundai Tucson som laddhybrid kostar från 414.900 kronor
Nu drar försäljningen igång

Hyundai öppnar nu upp försäljningen för nya Tucson som laddhybrid och därmed får vi även reda på priset - från 414.900 kronor kostar den. För pengarna får du en SUV som bland annat tar sig 5,2 mil på bara el. Drivlinan består av en bensinfyra på 1,6 liter som är parad med en elmotor på 66,9 kW som får sin kraft från ett batteripack på 13,8 kWh. Den sammanlagda effekten anges till 265 hästar och 350 newtonmeter. Till paketet sitter en sexstegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Det här är konceptbilen Genesis X
En eldriven GT-vagn

Det Genesis smygvisade nyligen var Genesis X - en stor eldriven coupé som förhandsvisar lite hur tillverkaren tänker kring framtiden. Den är inte lika sportig som konceptet Essentia men hämtar ändå mycket av sin design därifrån. Hela bilens tema är "Two Lines" vilket är väldigt tydligt. "The Genesis X can be described as the ultimate vision of Athletic Elegance. The signature Two Lines theme and sustainable luxury will be the blueprints for the futuristic designs and state-of-the-art technologies that Genesis seeks to adopt in its future models." För tillfället är det här bara en designstudie och inget som kommer att bli verklighet inom den närmaste tiden. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0

Top Gear provkör Hyundai i20 N
Är den bättre än Ford Fiesta ST?

I oktober förra året rullade Hyundai ut busiga lilla i20 N vilket är den minsta i N-familjen. Nu har Top Gear testat bilen för att se om det är en sån här man ska satsa på istället för en Ford Fiesta ST. Tumnagel
37.0°
+
Bobby Green
0

En liten genomgång av Hyundai Ioniq 5
Dock ingen provkörning än

Motorgraph World tar här en liten titt på Hyundais Ioniq 5 vilket är Hyundais första eldrivna modell under Ioniq-namnet. Ioniq 5 gör 0-100 km/h på 5,2 sekunder, tar sig upp till 48,1 mil på en laddning och kan ladda tio mil på bara fem minuter. Från 10-80 procent batteri ska också bara ta 18 minuter tack vare 800-voltsteknik vilket ju är rätt så tufft. En annan tuff sak är att man kan få bilen med solcellstak dock är det oklart vad det ska ge för strömstyrka. Tumnagel
46.1°
+
Frode Wikesjö
0

Hyundai visar upp minibussen Staria
The real MPV

Efter den dunkla smygtitten drar nu Hyundai täcket av den nya modellen Staria som är en minibuss med plats för upp till nio stycken personer. Dock berättar man inte så mycket utan det är bara bilder det handlar om nu. Det vore ju väldigt intressant om bilen exempelvis skulle erbjudas med eldrift eller så. Inspirationen till bussen säger Hyundai att de har hämtat från loungerna som finns på stora kryssningsfartyg. All information kring Staria ska släppas nu under årets första halva, men exakt när är fortfarande oklart. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0

Hyundai Ioniq 5 ute i det fria
Vad tycker ni?

För några veckor sedan rullade Hyundai ut den eldrivna modellen Ioniq 5. Det är en liten bil med stora utrymmen och en del roliga lösningar - som exempelvis en förarstol som går att fälla rejält för när du vill ta en vilostund. Här har vi en video som visar bilen ute i det fria. Föredrar ni tyska finns även en genomgång av den här nedan. Tumnagel
46.9°
+
Bobby Green
0

Första titten på Hyundai Staria
En ny minibuss

En ny minibuss är inget man ser så ofta nu för tiden men det är precis vad Hyundai har på gång. Den här heter Staria och dessa bilder är det första vi får se av den. Enligt tillverkaren ska den yttre designen påminna om ett rymdskepp. Om de med detta menar att man har hämtat inspiration från Eagle 5 i filmen Spaceballs är oklart, men det på bilderna känns inte överdrivet rymdigt om ni frågar mig. När Staria ska presenteras och vilka marknader den kommer att säljas på är för tillfället oklart. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

Fler bilder på Hyundai Kona N
Första sportiga suven

Vi har tidigare fått bilder på en maskerad version av Hyundai Kona N men nu bjuds vi på ett gäng avklädda bilder, om än dunkla sådana. Det här är den första suven som får den sportigare N-behandlingen och förutom lite fräsigare utseende har den alltså en motor med lite mer knuff. Hyundai ska komma med mer information kring versionen inom kort. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Hyundai presenterar Bayon
En till kompakt SUV

Hyundai har nu presenterat den nya modellen Bayon som är ytterligare en kompakt SUV. Modellen som är i B-segmentet vill sno kunder från exempelvis Ford Puma, Nissan Juke och Volkswagen T-Cross. Namnet uttalas "Bye-Onn" och det kommer från franska Basque Country. Man valde detta för att påvisa ytterligare att bilen designats specifikt för den europeiska marknaden. Måtten är 4,1 meter på längden, 1,77 på bredden med en hjulbas på 2,58 meter. Bayon baseras på i20 och drivningen sker endast på framhjulen. Kraften kommer dit via en av två stycken versioner av en turbomatad trecylindrig bensinmotor på 1,0 liter. Den kan man få med antingen 100 eller 120 hästar. Vridet är oavsett val 172 newtonmeter. Båda är mildhybrider och sexstegad manuell växellåda är standard, sjustegad DCT finns som tillval. Insidan hämtar mycket från i20 och man får ett digitalt instrumentkluster på 10,25 tum och antingen en infotainmentskärm på åtta eller 10,25 tum beroende på utrustningsval. Bayon börjar säljas i sommar och priset väntas ligga på runt 17.000 pund. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - Hyundais eldrivna retrotuffing Ioniq 5
Kan laddas riktigt snabbt

Efter en lång smygtitts-kampanj är nu väntan över. Det här är Hyundais första modell under den eldrivna Ioniq-flaggen och man kallar den kort och gott för Ioniq 5. Precis som bland annat Honda flörtar Hyundai rejält med retro-fantaster och den härligt kantiga designen och valet att pixla strålkastare och baklampor tilltalar i alla fall mig oerhört mycket. Men alla bryr sig inte bara om utseendet och vill se bra siffror på pappret också. Ioniq 5 gör 0-100 km/h på 5,2 sekunder, tar sig upp till 48,1 mil på en laddning och kan ladda tio mil på bara fem minuter. Från 10-80 procent batteri ska också bara ta 18 minuter tack vare 800-voltsteknik och att den kan laddas med upp till 350 kW. Köparen får välja mellan batteripack på 58 eller 72,6 kWh. Instegsversionen ger dig en elmotor på bakaxeln och den har 170 hästar och 350 newtonmeter i vrid. Då gör bilen 0-100 km/h på 8,5 sekunder. Den fyrhjulsdrivna ger dig även en motor på framaxeln som är på 72 hästar och 255 newtonmeter. Här går 0-100 km/h på 6,1 sekunder istället. Väljer man det stora batteriet och bara bakhjulsdrift ger motorn 218 hästar och 350 newtonmeter. 0-100 km/h på 7,4 sekunder. Snabbaste får man om man väljer stora batteriet och fyrhjulsdrift. Samma motor på bakaxeln här med men den där fram ger istället 95 hästar. 0-100 km/h går då på 5,2 sekunder och den sammanlagda effekten anges till 306 hästar och 605 newtonmeter i vrid. Med fyrhjulsdrift får man hänga upp till 1,6 ton på dragkroken. Bilen mäter 4,63 meter på längden, 1,89 på bredden och 1,6 på höjden. Hjulbasen anges till tre meter. I bagagerummet ska man få in upp till 531 liter, fäller man baksätet ökas detta istället till 1600 liter. Det finns även en frunk och i den får man ner 57 liter. Men väljer man versionen med fyrhjulsdrift minskar detta till 24 liter. Instrumenteringen består av två stycken skärmar på tolv tum vardera. Det finns även en head up display med AR-teknik i sig. Växelväljaren sitter bakom ratten. Solcellstak finns på tillvalslistan men vad det ska ge för strömstyrka är oklart. Bilen har även V2L-teknik vilket gör det möjligt att ta ström från bilen och ladda andra saker. Bilen ska lanseras här i Sverige i sommar men några svenska priser har vi tyvärr inte än. I Storbritannien snackas det om ett pris på 48.000 pund men vilken version det rör sig om då är oklart. Ioniq 5 följs upp av Ioniq 6 2022 som är produktionsversionen av konceptbilen Prophecy. Efter den kommer Ioniq 7 som är en SUV planerad för 2024. Tumnagel
54.7°
+
Bobby Green
0

Imorgon presenteras Hyundai Ioniq 5
Följ eventet live här

Imorgon klockan 08.00 kommer Hyundai att dra igång en livesändning på länken nedan och avtäcka den nya elbilen Ioniq 5. Precis som vi har visat tidigare får bilen som beskrivs som en mellanklass-CUV en retroinspirerad design och kul lösningar som exempelvis ett 230-uttag som gör att du kan ladda prylar genom bilen - som typ elcykeln. Tumnagel
43.5°
+
Bobby Green
0

Så här ser insidan på Ioniq 5 ut
Ska kännas som ett vardagsrum

Den 23 februari kommer Hyundai att dra täcket av den eldrivna coolingen Ioniq 5. Nu får vi en bild som visar lite hur interiören kommer att se ut. Tyvärr handlar det just bara om en enda bild, resten får vi helt enkelt vänta snällt på. Man berättar att inredningen främst består av miljövänliga material och textilier. Stolarna är klädda i eko-bearbetat läder som är färgat och behandlat med växtoljeextrakt från linfrön. Ytorna på instrumentbrädan, knappar, ratt och dörrpaneler är belagda med en polyuretanbiofärg gjord på oljor från rapsblommor och majs. "Ioniq 5 är ett ställningstagande för design och erbjuder en optimistisk insyn i vad kunder kan förvänta sig av den nya EV-eran. Den långa hjulbasen medför en helt ny dimension av utrymme. Vi designade det här speciella rummet som en perfekt plats för att hämta energi, ett hem hemifrån." Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

Så här ser nya Hyundai Tucson ut i N Line-kläder
Lanseras innan sommaren

Förra Hyundai Tucson erbjöds i det lite sportigare utförandet N Line och det ska givetvis även den senaste upplagan göra, och så här ser den ut. Det här är alltså inte en renodlad N-version utan bara en vanlig Tucson som hottats upp med lite sportigare detaljer på både in- och utsidan. Det handlar om ett fräsigare kjolpaket runt om, större fälgar på 19 tum, en diffusor baktill och dubbla avgaspipor. På insidan får man lite mer skålade säten, annan ratt och röda kontrastsömmar. Sju stycken olika lackalternativ erbjuds och man kan även få tvåtonsfärgat tak. Lansering sker någon gång innan sommaren men något pris har vi tyvärr inte fått än. Läs allt i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Ytterligare en smygtitt på Hyundai Ioniq 5
Har premiär i mitten av februari

Här ser vi ännu en smygtitt på Hyundais kommande elbil Ioniq 5. Återigen är det lite av fronten och baken vi får se, samtidigt som vi får reda på att premiären kommer att ske mitten av nästa månad. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Hyundai visar lite mer av Bayon
Börjar säljas om några månader

Precis som vi har skrivit tidigare har Hyundai ytterligare en crossover på gång och den heter Bayon. Nu får vi ytterligare bilder på denna som visar lite av hur fronten kommer att se ut. Den nya bilen är i B-segmentet och försäljningen kommer att dra igång under årets första halva. Mer information ska komma de närmaste veckorna. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Första bilderna på Hyundai Ioniq 5
Ser tokfrän ut!

Minns ni när Honda rullade ut eldrivna EV Concept 2017? Alla gick bananas för att bilen var så retrotuff och jag väntade typ bara på att trycka på beställknappen. Men som oftast när det handlar om koncept så blir det inte riktigt så där kul när den färdiga produkten väl är här. Så blev det tyvärr även för Hondan som gick från att vara en kaxig liten pitbull till en söt liten Shih tzu. I september förra året presenterade Hyundai konceptbilen 45 och även denna var en retroinspirerad liten eldriven sak. Även här trodde man ju att det som skulle komma i produktion hade suddat bort allt det fräna men oj så fel detta var. Nu får vi de första bilderna på den färdiga produkten Ioniq 5 och Hyundai verkar ha fattat att man inte ska visa flådiga koncept och sen leverera disktrasor. Det här blir Hyundais första modell baserad på E-GMP-plattformen (Electric-Global Modular Platform) som är speciellt framtagen för elbilar. Ioniq 5 är en så kallad CUV (Crossover Utility Vehicle) och den kommer bland annat att få V2L-teknik (Vehicle to Load) som gör att du kan driva apparater som typ en cirkelsåg direkt från bilen. Världspremiären för Ioniq 5 äger rum nästa månad. Habegäret är på topp! Tumnagel
51.0°
+
Bobby Green
0

Hyundai smygvisar Kona N
Tillverkarens första prestanda-SUV

I samband med att Hyundai uppdaterade modellen Kona i höstas fick vi reda på att den skulle komma i N Line-version. Det är inte en riktig N utan bara en något sportigare version. Men en riktig N är på väg och nu får vi en första smygtitt på denna. Det här blir Hyundais första prestanda-SUV och den kommer att få en turbomatad fyra på 2,0 liter parad med en åttastegad dubbelkopplingslåda. Effekten är än så länge okänd men i småsyskonet i30 N ger motorn upp till 275 hästar. Exakt när Kona N presenteras officiellt är oklart men det blir i år någon gång. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Specifikationerna för Hyundai Ioniq 5 läcker ut
Elbilen får 45 mil som räckvidd

Hyundais kommande elbil heter Ioniq 5 och nu har en hel del specifikationer kring denna läckt ut på nätet. Bland annat får vi reda på att den kommer ha fyrhjulsdrift, bjuda på 313 hästar, göra 0-100 km/h på 5,2 sekunder och ta sig 45 mil på en laddning. Den får även en 800-voltsteknik som ska göra att man kan ladda från 20 till 80 procent på bara 15 minuter. För att ge batterierna lite extra juice ska det även finnas solceller på taket. Tumnagel
42.9°
+
Bobby Green
0

Det första kring Hyundai Ioniq 5
Konceptet 45 blir verklighet nästa år

I augusti berättade vi att Hyundai valt att göra Ioniq till ett eget varumärke. Den första modellen som ska komma därifrån heter 5 och nu får vi en första videosnutt kring denna, men vi får inte se hur den ser ut. Som väntat handlar det om en helt eldriven bil och lansering ska ske i början av nästa år. 5 baseras på konceptet 45 som presenterades för lite mer än ett år sedan och den bygger på plattformen E-GMP som är helt framtagen för elbilar. Den nya bilen kommer att kunna snabbladdas och den har även dubbelriktad laddningskapacitet - den kan alltså även skicka tillbaka ström, typ till ditt hus. Efter Ioniq 5 kommer Ioniq 6 som är en sedan och sedan Ioniq 7 som är en stor SUV. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Hyundai berättar mer om Tucson som laddhybrid
Lanseras i början av nästa år

I mitten av september rullade Hyundai ut helt nya Tucson. Nu berättar man lite mer om laddhybridversionen av modellen som kommer att lanseras i början av nästa år. Under skalet sitter en 1,6-liters T-GDi Smartstream-fyra som är sammankopplad med en elmotor. Den kombinerade effekten anges till 265 hästar och 350 newtonmeter i vrid. Paketet är kopplat till en sexstegad automatlåda som driver alla fyra hjulen. Batteripacket är på 13,8 kWh och på en laddning ska man kunna köra upp till fem mil på bara el. Ombordladdaren är på 7,2 kW. Batteriet sitter lågt och i bagagerummet ska man få in 558 liter, upp till 1737 liter om man fäller baksätet. Något pris för modellen har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
37.4°
+
Bobby Green
0

Hyundais nya crossover heter Bayon
Lanseras nästa år

Hyundai har en ny crossover på gång och nu får vi reda på att namnet på den blir Bayon. Bilen kommer att lanseras under första halvan av nästa år och det blir en helt ny modell bland tillverkarens SUV-utbud. Den nya bilen är i B-segmentet och det blir en instegsversion för suvarna. Namnet är inspirerat av den franska staden Bayonne som ligger mellan Atlantkusten och Pyrenéerna. Tumnagel
36.7°
+
Bobby Green
0

Hyundai lyfter även den eldrivna versionen av Kona
Ser nu ut som sina syskon

I början av september fick Hyundai Kona sig ett lyft. Nu kommer samma behandling till den eldrivna versionen som heter Kona Electric. Den ser nu alltså också ut som sina syskon men saknar som vi kan se en konventionell grill i fronten. På insidan hittar vi ett digitalt instrumentkluster med skärm på 10,25 tum. Infotainmentsystemet får en lika stor skärm fast med pekfunktion. Man kan nu även koppla ihop bilen med telefonen via en app och i den kan man bland annat förvärma kupén och ställa in laddtid. Annat nytt är säkerhetssystemen som nu kan upptäcka korsande trafik i döda vinkeln och bakom bilen. Tekniken påminner dig även om bilen framför dig börjar köra och du inte gör något. Kona Electric går precis som tidigare att få med två stycken olika batteripack - 39 eller 64 kWh. Det första ger dig 30,5 mil medan du ska komma 48,4 mil med det större. Effekten i elmotorn är 136 respektive 204 hästar. Vridet är dock detsamma för båda - 395 newtonmeter. Snabbladda går att göra med upp till 100 kW och laddaren ombord är på 7,2 kW. Som tillval finns laddare på 10,5 kW. Bilen börjar säljas nästa år men något pris har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Bilder på nya Hyundai Tucson i N Line-utförande
Tuffar till suven en aning

I september drog Hyundai täcket av helt nya Tucson. Och även om den inte kommer att släppas i en sportig N-version kommer den dyka upp som N Line. Det innebär lite fräsigare utseende men ingen vassare motor under locket. Nu får vi se de första teaserbilderna på hur bilen ser ut och den får bland annat större fälgar och biffigare kjolpaket. Man lovar även unika färgval och utrustning. Tucson N Line kommer att lanseras under nästa vår. Något pris har vi dock inte fått än. 2022 lovar Hyundai att man ska erbjuda sju stycken N eller N Line-versioner. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Genesis visar bilder på den kompakta suven GV70
Börjar säljas nästa år

Hyundais lyxmärke Genesis visar nu modellen GV70 som är en hyfsat kompakt SUV som anammar samma designspråk (Athletic Elegance) som den större suven GV80 och sedan-syskonen G70 och G80. Jämfört med GV80 har GV70 en något slankare taklinje som så många tycker är populärt nu för tiden. Genesis delar än så länge bara med sig av bilder på utsidan av bilen och ingen övrig information. Suven baseras på G70 och den lär erbjuda samma drivlinor som denna, vilket innebär en turbomatad fyra på 2,5 liter eller en dubbelturbomatad V6:a på 3,5 liter. Till detta kopplas antagligen en åttastegad automatlåda. Om inte drivningen sker på alla fyra hjul som standard lär det finnas som tillval. Lanseringen ska ske någon gång under början av nästa år. Tumnagel
39.1°
+
Bobby Green
0

Uppdaterade Hyundai i30 blir din från 204.900 kronor
Nu som mildhybrid

Igår drog Hyundai igång försäljningen av uppdaterade i20 som vi fick en skymt av i februari för första gången. Bilen kostar från 204.900 kronor och för de pengarna får du i30 5-dörrars. i30 Kombi kostar från 214.900 kronor och i30 Fastback från 234.900 kronor. Förutom en ny design bjuder bilen bland annat på uppkopplingsmöjligheter och mildhybridteknik. Nytt är också att man för första gången även erbjuder i30 Kombi med N Line-paketet. Läs allt om nyheterna i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0