Quantcast
m
Artiklar i kategorin Bil / Mercedes

Head up-displayen i nya Mercedes S-Klass har AR-teknik
Så här kommer den att fungera

Det senaste bland biltillverkarna är att man tryckt in augmented reality i head up-displayen. Skodas elbil Enyaq kommer att få det, precis som Mercedes nya S-Klass vilket vi får en demonstration av här. I denna kommer man få guidning av pilar, tydligare markeringar av vägens kantlinjer och en målflagga som kommer att dansa på platsen när man väl har kommit fram till sin destination. Nya S-Klass kommer att visas upp den 2 september. Tumnagel
44.9°
+
Bobby Green
0

Mercedes har en ny modell på gång - T-Klass
En kompakt minibuss för familjen

I samarbete med Renault-Nissan-Mitsubishi har Mercedes en ny modell, och klass på gång. Nyheten heter T-Klass och det är en kompakt minibuss för stadskörning som är tänkt för familjen. Lansering kommer att ske under första halvan av 2022. Marcus Breitschwerdt som är chef över Mercedes-Benz Vans säger följande: "With the new Mercedes-Benz T-Class, we will offer a vehicle which makes it possible for families and those with active pastimes to step into the Mercedes-Benz world. These customers seek attractive and practical compact vehicles – and it is precisely these demands which the new T-Class fulfils. " Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Mercedes S-Klass får världens första krockkudde för baksätet
Ska fånga upp personer som en handske

Idag har många nya bilar krockgardiner i baksätet som skyddar huvudet från sidan om en krock inträffar. I nya Mercedes S-Klass tar man det hela ett steg längre och monterar in en krockkudde i framstolarna som ska fånga upp de i baksätet som en handske. Denna ska fungera som den i framsätet gör och utlösas vid en frontalkrock. De ska dock vara lite annorlunda utformade och ska kunna anpassas till barnstolar och fungera i samband med krockkuddarna som finns i säkerhetsbältena. Nya S-Klass har premiär den 2 september. Tumnagel
47.5°
+
Bobby Green
0

Värstingen Mercedes-AMG GT Black Series är här
Bantad och med 730 hästar

Black Series är namnet Mercedes-AMG ger sina allra hårdaste modeller och nu finns det en ny medlem i detta exklusiva gäng - AMG GT Black Series. Den har man bantat i vikt, försett med flera aerodynamiska prylar och trimmat upp till 730 hästar och 800 newtonmeter i vrid. Det är en bra bit över AMG GT R som med sina 585 hästar varit den vassaste i familjen hittills. Under huven sitter den dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter som vi numera börjar bli vana vid. Här har den bland annat fått nya turbosnurror, större laddluftkylare och platt vevaxel. Drivningen sker endast på bakhjulen och dit kommer effekten via en sjustegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h ska kunna klaras av på 3,2 sekunder, 0-200 går på under nio sekunder och toppfarten anges till 325 km/h. Bakom varje hjul sitter keramiska skivor. Den enorma bakvingen ska tillsammans med diffusorn ge ett marktryck på hela 400 kilo i 250 km/h. Läppen fram, kjolarna, huven, bakluckan, stötfångarna och taket är alla i kolfiber. Glasrutorna bak och fram är också tunnare och fälgarna är smidda. Hur mycket man har bantat bilen med framgår dock inte just nu. Priset för ett exemplar kommer att ligga på runt 3,8 miljoner kronor. På tillvalslistan finns bland annat bur i titan, brandsläckare och fyrpunktsbälten så att man sitter still i skalstolarna. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Shmee150 snor en Mercedes-AMG GT R Black Series
Har huvudrollen i ny reklamfilm

Det har varit känt länge nu att en Black Series-version av Mercedes-AMG GT R varit på gång, och nu visar tillverkaren själva upp bilen för första gången i en reklamfilm. En annan gestalt vi får se i denna är YouTubern Shmee150 som spelar en skurkusling som snor bilen. Mercedes lär presentera bilen i sin helhet inom kort. Tumnagel
34.7°
+
Bobby Green
0

Mercedes-Benz visar upp ny version av MBUX
Kolla in ny version av Mercedes infotainment-system

Mercedes-Benz har visat upp en ny version av sitt infotainmentsystem MBUX (Mercedes-Benz User Experience), ett system som man ursprungligen lanserade 2018. I den nya MBUX-versionen har Mercedes satsat på en betydligt mycket fetare pekskärm än den som återfinns i den nuvarande versionen av systemet. Man har även förbättrat röststyrnings-systemet "Hey Mercedes" och försett detta med lite nya funktioner. Dessutom kommer det att gå att skapa olika profiler i MBUX vilka kan aktiveras via användarens fingeravtryck eller ansikts- och röstigenkänning. I videoklippet här nedanför kan ni kolla in när YouTubern MercBenzKing kollar in den nya MBUX-versionen lite närmare. Där får vi även se lite mer av interiören och andra funktioner i kommande Mercedes-modellen. Den nya versionen av MBUX kommer först att dyka upp i Mercedes S-Class-modeller för 2021. Tumnagel
30.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Mercedes Safety Car kläs med regnbågsfärger
F1 lyfter frågan kring rasism och ojämlikheter

På söndag drar F1-cirkusen igång igen och temat är WeRaceAsOne. Det är ett initiativ framtaget efter alla utmaningar pandemin har gett oss samtidigt som man vill lyfta frågan kring rasism och ojämlikheter i sporten och världen över. Mercedes säkerhetsbilar som ligger i täten innan racen börjar har därför klätts med regnbågsfärger. Alla tävlande bilar kommer att ha dekoren och hashtaggen #WeRaceAsOne på sig men detta lär synas allra mest på säkerhetsbilarna. Hashtaggen #PurposeDriven handlar om FIA’s arbete för säkerhet, hållbarhet, jämlikhet mellan könen och diversifiering. Tumnagel
47.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes och Nvidia ska bygga självkörande bilar tillsammans
Tekniken ska lanseras 2024

Igår skrev vi att BMW och Mercedes lagt ner sitt samarbete kring självkörande bilar. Det betyder givetvis inte att någon av parterna inte kommer att satsa på tekniken, bara att de inte kommer att göra detta tillsammans. Nu får vi reda på att Mercedes istället ska göra verklighet av sina planer inom det här området med Nvidia. Tillsammans ska de ta fram "revolutionary in-vehicle computing system and AI computing infrastructure" och planen är att rulla ut den nya tekniken 2024. Precis som hos Tesla rör det sig om att man ska kunna uppgradera framtida modeller med den självkörande tekniken allt eftersom den utvecklas. Det hela ska vara byggt på Nvidias DRIVE-plattform. Läs mer på länken nedan. Tumnagel
40.7°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG E 63 S får sig ett lyft
Uppdaterat utseende men samma effekt

I mars rullade Mercedes ut en uppdaterad version av E-Klass och nu har turen kommit till AMG-versionerna. Här handlar det om lite förfinat utseende men under huven ser det ut som tidigare. Bilarna får nya bakljus, strålkastare, grill och större luftintag. De fyra rektangulära avgaspiporna är också givetvis på plats. Precis som tidigare erbjuds E 63 och E 63 S men det är bara S:en som kommer hit till Sverige. Den kostar från 1.220.900 kronor i sedan-utförande och från 1.238.900 kronor om man vill ha kombin. För pengarna får man en prestandavagn med dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som ger hela 612 hästar och 850 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på 3,4 respektive 3,5 sekunder. Drivningen sker på alla fyra hjulen och kraften kommer dit via en niostegad dubbelkopplingslåda. Försäljningen drar igång den 7 juli. Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Liten glimt på nya Mercedes S-Klass front
Ser elegant ut

Mercedes fortsätter att teasa nya S-Klass och nu får vi två nya bilder på modellen. En av dessa visar en omaskerad front som avslöjar hur de nya strålkastarna ser ut. Den andra bilden visar bilen snett bakifrån men här är det fortfarande ganska hård maskering på så det blir svårt att se alla linjer. Nya S-Klass kommer att presenteras senare i år och tillverkningen kommer att ske på den nya fabriken Factory 56 som ligger i Sindelfingen och som öppnar i september. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes EQV blir din för 855.000 kronor
Priset klart för den åttasitsiga elbilen

I augusti förra året presenterade Mercedes den eldrivna minibussen EQV. Nu drar man igång försäljningen av denna och i samband med det får vi reda på det svenska priset som är från 855.000 kronor. För den slanten får man en bil med sex separata fåtöljer, MBUX med navigation, ett batteripack på 100 kWh och en räckvidd på 38 mil. Drivningen sker på framhjulen och elmotorn som sköter detta är på 204 hästar och har ett vrid på 362 newtonmeter. Toppfarten ligger på 160 km/h och förbrukningen anges till 2,63 kWh/mil. Laddar gör man med en CCS-kontakt. Kör man växelströmsladdning (AC) används en ombordladdare på 11 kW. Med den laddar man fullt på tio timmar via en vanlig laddbox. Kör man likströmsladdning (DC) kan man ladda med upp till 110 kW. Då kan man gå från 10 till 80 procent på 45 minuter. EQV går som sagt att beställa nu och levereras senare i år. Tumnagel
41.6°
+
Bobby Green
0

Mercedes teasar nya S-Klass
Samtidigt som nästintill omaskerad bil läcker ut

Mercedes öppnar upp sina fabriker igen vilket man med denna video vill visa, samtidigt som man teasar nya S-Klass lite. Vdn Ola Källenius hälsar anställda välkomna tillbaka samtidigt som han står bredvid en maskerad bil. Dock har bilder på en nästan helt omaskerad bil redan läckt ut, och dessa kan du beskåda på länken nedan. Vi en snabb titt ser den nya bilen inte ens ut som en Mercedes om ni frågar mig, i alla fall inte framifrån. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Häng med till Brabus
Se fläskiga Mercor bli superfläskiga

Brabus har gjort om Mercor sedan 1977 och här får vi följa med in i deras högkvarter där de ger vissa bilar extra 20 hästar men det är så klart inte så roligt, så man fokuserar istället på deras galna byggen. Tumnagel
39.2°
+
Roger Åberg
0

Det här är Mercedes nya rattar till E-Klass
Får kapacitiva skärmar istället för fysiska knappar

En av nyheterna uppdaterade Mercedes E-Klass kommer med är ny design på ratten. Nu får vi reda på lite mer om just detta och förutom nytt utseende saknas knappar. Eller det finns självklart funktioner man kan styra, men istället för fysiska tryckknappar handlar det om små kapacitiva skärmar man trycker på. Om du vill höja eller sänka ljudet på stereon sveper du exempelvis med tummen över ytan, samma gäller för farthållaren. Det finns tre stycken olika rattar med den nya tekniken och dessa heter Supersport, Sport och Luxury. Hur Sport ser ut vet vi tyvärr inte än. Tumnagel
22.0°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG G63 bränner upp för en kulle
Och har dragkamp med andra biffiga suvar

Här får vi se när två stycken Mercedes-AMG G63:s behandlas på ett sätt som gemene ägare troligtvis inte brukar. Man bränner upp för en kulle i fullt blås, sladdar runt och har dragkamp med en Lexus LX570 och en Volkswagen Touareg. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG A 35 mot A 45 S
Hur mycket skiljer egentligen?

Förra sommaren presenterade Mercedes den hårigaste versionen av A-klass man kan köpa - Mercedes-AMG A 45 S. Den lille krabaten bjuder på hela 421 hästar ur sin turbomatade fyra och det är verkligen för mycket effekt i en sån här bil. Därför finns även A 35 som är en något mildare version med "bara" 306 hästar. Men inte bara effekt skiljer de båda åt utan även lite utseende. Här ställs de mot varandra så att man enklare kan se skillnaderna på pappret och i praktiken. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Mercedes GLC som diesel-laddhybrid börjar säljas
Kostar från 601.900 kronor

I början av året presenterades priserna på Mercedes GLC som laddhybrid, från 559.900 kronor. Nu presenterar man priserna för den version som istället för en bensinmotor kombinerar elmotorn med en dieselsnurra. Suven kostar från 601.900 kronor medan "coupén" kostar från 636.900 kronor. Under skalet sitter en dieselfyra på 194 hästar tillsammans med en elmotor på 122 hästar. Systemeffekten anges till 306 hästar och 700 newtonmeter i vrid och 0-100 km/h ska gå på 6,2 sekunder. På eldrift ska man kunna ta sig fyra mil och batteripacket är på 13,5 kWh. Att ladda från 10 till 100 procent tar 1,5 timme med 7,4 kW. Bränsleförbrukningen anges till cirka 0,2 liter per mil när förbränningsmotorn är inblandad. CO2-utsläppet ligger på mellan 48-57 gram och siffrorna tillsammans gör att bilen får en preliminär miljöbonus på ca 25.000 kronor. Årsskatten ligger på runt 1230 kronor. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

En gammal Mercedes 190 som fått V12:an från 600 SEL
Spännande projekt som verkar fungera bra

Den här till synes oskyldiga gamla Mercedesen från 1984 döljer något rejält under huven. Där det en gång i tiden satt en förgasar-fyra på 2,0 liter med blyga 90 hästar sitter det nu en V12:a på 6,0 liter med 424 hästar hämtad från lyxskeppet 600 SEL. En inte helt lätt uppgift som tog sex månader att färdigställa, men resultatet ser riktigt bra ut. Och verkar passa bilen rätt så bra också. Läs allt om bygget på länken nedan. Tumnagel
40.3°
+
Bobby Green
0

En titt på en väldigt fin Mercedes 300SL
Ägaren har haft den i 40 år

Mercedes 300SL, eller Måsvingen som många antagligen kallar den, är en väldigt vacker gammal klassiker som är värd mycket pengar idag. Här får vi träffa en herre som renoverat upp ett exemplar som han ägt i 40 år. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Mercedes-Benz 190E 2.5-16 Evo II fyller 30 år!
Dat wing

Tiden går fort när man har roligt. Nu är det nämligen hela 30 år sedan Mercedes rullade ut fantastiska 190E 2.5-16 Evo II - en fyrkantig kloss med jättevinge och bra pulver under huven. Det här var en gatlegal version av DTM-racern och den baserades på 190E 2.3-16 som lanserades 1984. Presentationen ägde rum den 8 mars 1990 på bilmässan i Genève och endast 502 stycken exemplar tillverkades - alla i den svartblåa metalliclacken. Bilen stack ut mycket tack vare sina skärmbreddare och fikabordet på bakluckan. Jämfört med Evo I hade Evo II 21,2 kilo mer downforce i fronten - 57,1 kilo i baken. Vidare styvades chassit upp ytterligare och i hjulhusen satt nya 17-tummare. Under huven satt en rak fyra på 2,5 liter utan överladdning som gav 235 hästar och 245 newtonmeter i vrid. Toppfarten anges till 249 km/h. Bonusklipp nedan. Tumnagel
51.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes lyfter E-Klass
Uppdaterad design och teknik

Mercedes rullar nu ut en facelift för alla versioner av modellen E-Klass och det handlar om lite uppdaterad design och mer teknik på insidan. Bilen får nya LED-strålkastare som standard, ny grill och ny design på stötfångaren fram. Även baklamporna uppdateras. Insidan får nu de dubbla 10,2 tum stora skärmarna för instrumenteringen som standard. Infotainmentsystemet MBUX är nu av den senaste generationen och detta kan styras med gester, rösten, knappar eller med fingrarna. Under huven erbjuds sju stycken olika motoralternativ och det finns både mild-hybrider och ladd-hybrider att välja mellan. Effekten sträcker sig från 156 upp till 367 hästar om man vill köra på bensin, för diesel gäller 160 till 330 hästkrafter. Det finns även en AMG-version från start och det är E53 4MATIC+ med 440 hästkrafter. Lansering sker nu i sommar men hur priserna ser ut vet vi inte just nu. Läs allt om lyftet på länken nedan. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Mercedes-AMG GLA 45
Lill-suven som går att få med 421 hästar

I december förra året rullade Mercedes ut nya GLA och nu presenteras modellen i AMG-utförande. Den här kallar man för Mercedes-AMG GLA 45 och det är ett litet krutpaket som har samma saker som A45 och CLA 45 under skalet. Det innebär turbomatad fyra på 2,0 liter och en effektsiffra som säger 387 hästar och 480 newtonmeter i vridmoment. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda som ser till att driva alla fyra hjulen. 0-100 km/h ska gå på 4,4 sekunder och toppfarten anges till 250 km/h. Kastar man in några extra kronor får man GLA 45 S som istället bjuder på hela 421 hästar och 500 newtonmeter ur samma motor. Fjädring och chassi är givetvis vassare på AMG-versionerna jämfört med övriga och som standard sitter det fyrkolvsok fram. Väljer man AMG Dynamic Plus får man bland annat större bromsar med sexkolvsok istället. Några svenska priser för bilen har vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
36.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes släpper teaserbilder på deras nästa elbil
Prototyper av EQA vintertestas i Sverige

Mercedes elbilar heter något med EQ och sedan en bokstav. Nästa modell kallas för EQA och nu får vi ett par första teaserbilder på denna. Bilen fick vi en försmak på redan 2017 när Concept EQA visades upp. I år är det dags att visa upp den färdiga produkten och troligtvis ryker skynket på bilmässan i Paris i höst. EQA är modellen GLA:s eldrivna syskon och en bil som kommer att hamna under EQC i utbudet. Den baseras på plattformen MEA EVA II och den väntas komma med flera olika batteripacksval - från 60 till 110 kWh. Den minsta räckvidden tros bli 40 mil och tre olika effekter ur elmotorn väntas - 204, 272 eller 340 hästar. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Mercedes F1-bilar kan göra hjulinställning under körning
Justera toe-vinkeln med hjälp av ratten

Formula 1 har blockerat videon för inbäddning så ni får hoppa vidare på YouTube-länken nedan för att se den. Försäsongen i Formel 1 har börjat och Mercedes-AMG-teamet testar lite ny teknik. Det handlar om ett styrsystem som gör att föraren under körning kan justera toe-vinkeln på framhjulen. I klippet förklaras hur det fungerar och vi ser även när Lewis Hamilton testar det samtidigt som han kör. Han drar ratten mot sig när han kommer ut på start- och målrakan och puttar den sedan från sig när det är dags att bromsa. Läs mer här. Tumnagel
43.7°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes GLA blir din för 329.900 kronor
Laddhybrid lanseras senare i år

I december rullade Mercedes ut nya GLA och nu får vi reda på vad modellen kommer att kosta. Priserna börjar på 329.900 kronor och för den slanten får du en GLA 200 med 163 hästar. Nya GLA har fått mer SUV-karaktär än tidigare och den har vuxit tio centimeter på höjden och tre på bredden jämfört med sin föregångare. Den får bland annat det röststyrda infotainmentsystemet MBUX och uppdaterade assistent- och säkerhetssystem med självkörande funktioner. Två olika dieselmaskiner och tre bensinmotorer erbjuds. Som sagt så kommer även en laddhybridversion att lanseras senare i år men några specifikationer kring denna har vi inte fått än. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes-AMG presenterar nya GLE 63 Coupé
Alla behöver slank SUV med 612 hästar

Mercedes presenterar nu den senaste upplagan av bilen ingen behöver - GLE 63 Coupé. En SUV med sluttande taklinje och upp till 612 hästar. Fullt rimligt alltså. Bland uppdateringarna hittar vi det senaste utseendet för GLE och eftersom det här handlar om AMG-versioner är det stora hjul, kjolpaket och gapande luftintag som gäller. Väljer du GLE 63 Coupé S får du förutom lite mer effekt även 22-tummare som standard. Kraften hämtar man ur den numera välkända turbomatade V8:an på 4,0 liter som här ersätter den gamla på 5,5 liter. I standardutförande ger den 571 hästar och 750 newtonmeter i vrid. S:en levererar alltså hela 612 hästar och här är vridet istället 850 newtonmeter. Båda två är dessutom utrustade med EQ Boost som kan pytsa till ytterligare 21 hästar och 250 newtonmeter om det skulle behövas. Drivningen sker på alla fyra hjulen och för GLE 63 Coupé tar det fyra sekunder från 0-100 km/h, för S:en avklaras detta på bara 3,8 sekunder. Toppfart 250 respektive 280 km/h. Keramiska bromsar finns som tillval annars är det sexkolvsok med 400 millimeter stora skivor fram som gäller. Bak sitter skivor som mäter 370 millimeter. Premiär blir det i Genève nästa månad. Några priser har vi inte fått än. Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0

Nu är laddpriserna för Mercedes-Benz hos Ionity klara
Full tank kommer att kosta 248 kronor

I januari gick Ionity ut med sina priser för att ladda med deras snabbladdare. Och folk satte kaffet i halsen, minst sagt, eftersom priset låg på 8,70 kronor per kWh. De flesta som kommer att ladda på Ionitys laddstationer kommer troligen ha en deal via det bilmärke som de har köpt och nu är den första dealen klar. Det är Mercedes-Benz-ägarna som har fått sitt pris - och det är 3,10 kronor per kWh. Det betyder att om du har en Mercedes-Benz EQC och laddar den fullt så kommer det att kosta dig 248 kronor. Medlemsskapet är gratis under första året. Dealen med Ionity är dock inte exklusiv. – Vi håller just nu på att förhandla med andra aktörer på den svenska marknaden och efterhand som vi får priserna klara kommer vi att kommunicera dem, säger Louise Grimsgård som arbetar med elbilsfrågor hos Mercedes-Benz Sverige. Tumnagel
8.6°
+
Roger Åberg
0

Mercedes lägger ner X-klass
Efter bara två år

När Mercedes presenterade X-klass var det väl inte många som skrek "äntligen". En Nissan Navara med Merca-ansikte, var det verkligen en match skapad i himlen? Tydligen inte, för försäljningen har varit usel. Vilket är lite trist, jag ser ju hellre en X-klass än en Navara på vägarna. Tydligen sålde man bara 15.300 pickuper under 2019, vilket ska jämföras med Navaran som har sålts i 66.000 exemplar. Inga supersiffror det heller, men i alla fall lite bättre. Jag ser Mercan då och då här i Stockholm men den lite udda kombinationen av arbete och lyx verkar alltså inte ha gått hem. Tumnagel
40.4°
+
Roger Åberg
0

Köp dig en gammal Maybach trimmad av Brabus
Din för 199.900 euro

Det här med värdeminskning på lyxbilar är kul, om man inte är den första köparen utan den som tar över efter några år när det värsta tappet är över vill säga. Om du 2006 fick för dig att köpa en Brabus-kittad Maybach 57S fick du lasta upp den helt sjuka summan 504.804 euro. Nu finns det en sådan till salu - över 300.000 euro billigare än när den var ny. 199.900 euro står det på prislappen på bilen som bara har gått 1480 mil och det är ju såklart fortfarande helt sjukt mycket pengar, men smakar det så kostar det som det så fint heter. För slantarna får du 118 extra hästar och den dubbelturbomatade V12:an på 6,0 liter lämnar här 730 hästar. Vridet är maffiga 1320 newtonmeter vid låga 1750 varv. Men, för att inte växellådan ska explodera är vridet begränsat till 1100 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på raska 4,4 sekunder och toppfarten är Autobahn-vänliga 300 km/h. Förutom trim är bilen utrustad med 21 tum stora fälgar och sänkt luftfjädring. Bilen var redan fullsmetad från fabrik på insidan så det enda som Brabus ändrade här var hastighetsmätaren som nu toppar ut vid 320 km/h istället. Slå till nu! Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Mercedes E-Klass facelift läcker ut
Läcker?

Mercedes har en facelift av modellen E-Klass på gång och nu har bilder på just denna läckt ut. Vi får se en bild som visar en vanlig E-Klass framifrån och en på Mercedes-AMG E63 bakifrån. Den uppdaterade modellen kommer att ha sin premiär på mässan i Genève i mars. Tumnagel
43.2°
+
Bobby Green
0