m
Artiklar i kategorin Bil / Mercedes

Bruce Wayne ska ratta Maybach-koncept
I kommande filmen om The Flash

Inspelningarna av filmen om The Flash, regisserad av Andy Muschietti, är i full gång. Då läcker det också saker, som att Michael Keaton är med och ska spela Bruce Wayne och Batman. Batman brukar ju köra feta, specialbyggda saker som är svarta. Bruce Wayne däremot får oftast nöja sig med en gnutta mer vanliga bilar, även om de är lyxiga. I filmen om The Flash ska han dock få ratta en riktig goding, nämligen Vision Mercedes-Maybach 6 cabriolet. Det visar bilder tagna på inspelningen. Bilen är otroligt vacker, nästan sex meter lång och så klart eldriven. Under motorhuven hittar man varken motor eller frunk men däremot en del andra små roliga saker. Frågan är om Bruce får dessa att leka med eller om det även kommer att gömma sig lite Batman-leksaker där. Tumnagel
51.6°
+
Roger Åberg
0

En titt på Maybach S-Class S680
Verkar trevlig i baksätet

Maybach var en gång i tiden ett eget märke under Mercedes, numera är det främst Mercedes superlyxversioner av deras bilar. Här får vi en genomgående titt på Maybach S-Class S680 som verkar vara en riktigt, riktigt trevlig bil att färdas i. Fickparkera vill jag däremot inte göra med den här långa besten. Tumnagel
37.6°
+
Roger Åberg
0

Nu kan du köpa en Maybach
Din från 1.912.000 spänn

Om Mercedes-Maybach S-Klass är en äkta Maybach eller inte kan man diskutera i små grupper, men lyxig är den. Perfekt för dig som gillar S-Klass men som vill vara ett snäpp exklusivare helt enkelt. Den presenterades för ett halvår sedan och nu är det säljpremiär. Prislappen börjar på 1.912.000 kronor, men räkna inte med att den slutar där. För den pengen får man 18 centimeter extra att leka med i baksätet och vill man ha tvåtonslack från fabrik är det här det du ska välja, men man kan få med en färg också. Feta skärmar, aktiv brusreducering och annat härligt finns också. Lyx galore alltså. Tumnagel
40.3°
+
Roger Åberg
0

Mercedes visar konceptet EQT
Men det är ingen riktig elbil

Mercedes fortsätter att rulla ut elbilar, men det är egentligen bara kommande EQS som är en elbil som bygger på en plattform som bara är gjord för elbilar. När man nu visar upp konceptet EQT skulle man kunna tro att det rör sig om en helt ny plattform med massor av spännande saker. Men nä, det här är en bil som kommer att komma med bensin, diesel och el som drivning och den delar plattform med Renault Kangoo. Bilen heter alltså EQT vilket betyder att det är en T-klass, en för Mercedes ny klass med minivans. Modellen har skjutdörrar på båda sidor och Mercedes lovar att det ska vara enkelt och hoppa in och ur även till den tredje raden. Precis som på Renault Kangoo har man gjort en lösning som gör hålet för att hoppa in lite extra stort. Klassen ska erbjuda stora möjligheter till variation och vill man använda den för att frakta saker istället för människor är det bara att ta bort den tredje raden och istället köra saker där. Vill man bara köra saker kommer en arbetsversion senare som heter Citan, ett varumärke som vi känner igen sedan tidigare. Tumnagel
36.4°
+
Roger Åberg
0

Bilia köper resterna av Upplands Motor
Blir återförsäljare av Mercedes-Benz

Det har rört rig en hel del på återförsäljarmarknaden i Sverige det senaste året. Det började med att Volvo tröttnade på att inte ha makt över dem så de köpte helt enkelt Upplands motor och 50 procent av Bra Bil. Men Upplands Motor var också återförsäljare åt Mercedes-Benz efter att man tagit över Mercedes egen verksamhet 2017, den delen låg i ett eget bolag som heter Upplands Motor Stockholm och den köper nu Bilia. Det betyder att Bilia så klart tar över de fyra anläggningarna men också att man blir återförsäljare åt Mercedes-Benz. Veho bil som också är återförsäljare åt Merca kommer att fortsätta att vara det. Tumnagel
36.6°
+
Roger Åberg
0

Mercedes släpper lång version av C-class
Mer benutrymme i lillmercan

Kineserna gillar som sagt långa bilar så även Mercedes har släppt en lite längre version, denna gång är det nya C-class som blir lite längre. Förutom mer benutrymme så får man lite lyxigare nackstöd och större armstöd med mer förvaring, USB-portar och mugghållare. Man har även ordnat lite mjukare dämpning i comfort-läget och bättre ljuddämpning så man slipper lyssna på omvärlden. Tumnagel
37.2°
+
Roger Åberg
0

Mercedes visar upp nya EQB
Elektrisk version av GLB

Mercedes fortsätter att presentera elbilar, förra veckan var det dags för EQS, tidigare i år fick vi EQA och nu är det EQB. Det är som ni ser den elektriska varianten av GLB, en relativt kompakt SUV med plats för sju, något som även EQB har vilket gör det till en få elektriska alternativ för den stora familjen. Modellen som presenteras nu är specificerad för Kina, en europeisk version kommer senare under året. Bilen kommer att tillverkas i Ungeska Kecskemét. En tredje sätesrad finns alltså och den andra går att justera rejält, hela 14 centimeter faktiskt. Ett gäng olika motor och batterialternativ kommer, men det är ingen sportbil för i Kina kommer den snabbaste varianten att ha 268 hästar. Batterier kommer att finnas i storlekar från 66,5 kWh, en version med lång räckvidd ska komma. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

Det här är utsidan av Mercedes elektriska lyxbil
EQS är officiell

Nya Mercedes EQS är deras moderna och elektriska version av deras S-Class. Självklart är det en lång bil, men eftersom den ska gå riktigt långt har man jobbat väldigt mycket i vindtunneln vilket syns på resultatet som verkligen är slankt, cW-värdet (alltså måttet på luftmotståndet) är låga 0,2. Man har även jobbat på ett nytt system som tar hand om energin vid inbromsningar och detta ska kunna generera 290 kW. Räckvidden blir som längst hela 77 mil. Ladda går, om man har rätt stolpe, snabbt - upp till 200 kW. Mercedes säger att man ska kunna ladda 30 mils körning på 15 minuter under rätt förutsättningar och hela batteriet ska kunna laddas på en halvtimme. Batteriet är på 107,8 kWh. Laddar man med laddbox på 22 kW kommer man från 10% till 100% på drygt fem timmar. Mercedes lovar att man med laddbox hemma ska få 10 mils körning på en timme. Men det kräver som sagt 22 kW. Inredningen har massor med skärmar och det går vi igenom här. Säljstart är i juni och första bilarna levereras i augusti. Prislapparna är ännu inte satta. Tumnagel
32.7°
+
Roger Åberg
0

Mercedes EQS verkar riktigt fet
Men är den så speciell?

S-class är ju Mercedes lyxskepp och när deras framtid nu blir elektrisk så blir det så klart orgie i lyx när den elektriska motsvarigheten till S-class presenteras. Modellen heter EQS och utsidan har vi inte fått se ännu, men nu har insidan visats upp och ett gäng har fått kolla in den. Självklart är det superlyxigt, men när man tittar lite närmare på tekniken så är det inte självklart en homerun. I baksätet hittar man till exempel en tablet och det visade sig vara en Samsung S4 som släpptes 2013(!). De stora skärmarna fram verkar så klart imponerande, men de verkar inte kunna göra så mycket mer än helt vanliga skärmar i en A-class. Senare i veckan får vi se utsidan av den här bilen. Tumnagel
39.3°
+
Roger Åberg
0

Priser klara för Mercedes C-Klass
Din från 399.900 kronor

I februari visade Mercedes upp nya C-Klass och nu är priserna klara. Om du har 400.000 spänn på fickan kan du beställa en C 200 SE-Edition och få en hundring tillbaka. Vill du ha kombi får du betala 10.000 kronor till. Mercedes säger att bilarna är välutrustade från start och med från start är bland annat varnare som gör att du inte slänger upp dörren vid fel ögonblick, LED-ljus, parkeringspaket med backkamera och smartphone-integration. Fyra motoralternativ finns, två bensinare och två dieslar, kombin får dock bara ett bensinalternativ. Bensinarna går att få med fyrhjulsdrift. Första exemplaren kommer i sommar och då kommer även lite andra motoralternativ, bland annat laddhybriden som ska kunna köra tio mil på el. Tumnagel
39.2°
+
Roger Åberg
0

Mercedes EQS ska ha räckvidd på 77 mil
Nu snackar vi!

Mercedes fortsätter sakta men säkert på elbilsspåret och i augusti är det dags för en elektrisk version av S-klass. EQS som den heter har man inte riktigt visat upp, men nu har man berättat lite fakta om den i alla fall. Man lovar en imponerande räckvidd på upp till 77 mil under WLTP-cykeln (lite beroende på modell och utrustning) och det uppnår man bland annat med ett cd-värde på 0,2, vilket betyder att man har rekordlågt luftmotstånd. Mercedes säger att det är det lägsta någonsin för en produktionsbil. Förbrukningen på den klenare versionen (med 333 hästar) kommer att ligga på mellan 16 och 19,1 kWh/100 km och den starkare versionen på 523 hästar kommer att ha en förbrukning på 16,9 till 20 kWh/100 km. Riktigt bra om det stämmer. Man lovar även en ännu starkare modell lite längre fram. Batterierna kommer att finnas i två storlekar på 90 och 107.8 kWh. Bilen kommer att ha ny batteriteknik som är utvecklat av Mercedes själva och som innehåller en hel hög med nyheter som bland annat gör att man kan packa batterierna tätare. EQS kommer som sagt i augusti och det är lovande att andra än Tesla har ny batteriteknik på gång! Tumnagel
57.5°
+
Roger Åberg
0

Hybriderna från Mercedes-AMG kommer ha upp till 815 hästar
Nästa C 63 får turbofyra med över 650 hästar

Nu berättar Mercedes-AMG lite mer om sina kommande hybrider och inte helt oväntat handlar det om effektstinna diton. Tillverkaren håller på att ta fram förbränningsmotorer med både åtta och fyra cylindrar som sedan paras med en elmotor som AMG har utvecklat själva. Max effekt kommer ligga på 815 hästar och nästa C 63 som bara kommer erbjudas med fyrcylindriga motorer kommer i AMG-utförande att bjuda på över 650 hästar. Elmotorn finns inbyggd i en elstyrd tvåstegad växellåda och en elstyrd bakre diffspärr. Den kan ge upp till 204 hästar och 320 newtonmeter i vrid. Den driver i huvudsak bakhjulen men kan även skicka kraft till framhjulen om detta skulle behövas. Flaggskeppet kommer bli Mercedes-AMG GT73 och den kombinerar en dubbelturbomatad V8:a på 4,0 liter som alltså får en sammanlagd effekt på 815 hästar. Vridmomentet anges till 1000 newtonmeter och 0-100 km/h ska klaras av på runt tre sekunder. Nästa C 63 AMG kombinerar den turboladdade fyran på 2,0 liter (M139) med en elmotor. Förbränningsmotorn ska ge 448 hästar och elmotorn 204 hästar vilket sammanlagt blir strax över 650 hästar. Den första elektrifierade AMG-modellen kommer att lanseras senare i år. Läs allt om nyheterna i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Exakt hur lyxig är Mercedes-Maybach GLS?
Doug ger oss en genomgång

En av de flådigaste suvarna du kan köpa är Mercedes-Maybach GLS som släpptes i november 2019. Den här beskrivs som en förhöjd S-Klass och på insidan kan du vältra dig i lyx. Helst hänger du i baksätet där du har alla bekvämligheter du kan tänka dig nära till hands. Här visar Doug oss vad man får för pengarna om man köper en. Tumnagel
41.6°
+
Bobby Green
0

Det här är insidan på Mercedes EQS
Skärmfest!

Den 15 april kommer Mercedes att dra täcket av den nya flådiga elbilen EQS och nu får vi se hur produktionsversionen kommer att se ut på insidan. Centralt är inte helt oväntat den enorma skärmen (som består av flera skärmar) som löper längs med hela instrumentbrädan. Upplägget kallas för Hyperscreen och du får då 1,41 meter lång skärmyta att leka med. Med EQS vill Mercedes utmana både Tesla Model S och kommande Lucid Air. De första exemplaren ska levereras i slutet av året. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes EQS har premiär den 15 april
Batteritillverkningen är i full gång

EQS är Mercedes kommande eldrivna flaggskepp och nu får vi reda på att premiären äger rum den 15 april. Tillverkningen av bilens batteripack har dragits igång och det snackas om att upp till 108 kWh med räckvidd på 70 mil kommer att erbjudas. Lansering av EQS kommer att ske i augusti. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes SL genomgår sina sista vintertester
I Sverige

Mercedes har en ny SL på gång och den har nu, precis som så många andra bilar, genomgått ett gäng med vintertester här i kalla Sverige. Den nya upplagan kommer bli den första att SL:en att få 4Matic+-systemet och det är detta man har velat testa extra mycket på våra hala underlag. Bilen har även ett nytt tygtak som fått bekänna färg och hålla testförarna undan de värsta minusgraderna. Nya SL utvecklas av AMG och använder samma plattform som nästa generation AMG GT. Fokus kommer ligga mer på prestanda än lyxglidare denna gång. Troligen börjar bilen säljas innan året är slut men när den presenteras är oklart. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Mercedes varumärkesskyddar modellnamnet E 73
AMG E-Klass som laddhybrid på gång?

Mercedes har lämnat in en patentansökan för modellnamnet E 73 till US Patent and Trademark Office. Det här kan innebära att nästa E-Klass i AMG-utförande kommer som laddhybrid. Sjuan har blivit Mercedes sätt att visa att något är ännu vassare än tidigare. E 63 har ju varit toppversion tidigare men med elektrifiering petas denna ned ett snäpp. Sedan tidigare har Mercedes även reggat G 73, GLS 73, S 73 och nyss smigvisade man kommande GT 73 så det är en hel del på gång. Det här innebär dock inte att bilarna kommer få en V12:a på 7,3 liter som det var förr utan troligtvis blir det den dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter parad med en elmotor som finns under huven. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes visar mer av skärmarna i EQS
Ses bäst på mobilen

I april väntas Mercedes presentera den nya elbilen EQS. Den kommer bland annat få rätt många och stora skärmar på insidan, och här visar ingenjörerna som tagit fram tekniken i dessa lite vad man kan vänta sig. Exempelvis öppnar du inte takluckan genom att trycka eller peta på någon knapp, du gör istället en vinkande rörelse med handen. Tumnagel
34.2°
+
Bobby Green
0

Smygtitt på Mercedes-AMG GT 73
Värsting med hybridknuff

Mercedes visar nu lite försiktigt de första omaskerade (typ) bilderna på Mercedes-AMG GT 73. Det här är en ny värstingversion av modellen som med hjälp av laddhybridteknik kan bjuda på över 800 hästar. På framskärmarna står det V8 Biturbo E Performance vilket är det som avslöjar att det finns el inblandat. Bilen har även ett lite aggressivare kjolpaket med större luftintag än vanliga GT 63. Under skalet sitter den trogna dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter och kopplat till den en elmotor och ett batteripack. När denna värsting kan tänkas presenteras är oklart för tillfället. Tumnagel
40.2°
+
Bobby Green
0

Magnus Walker hyllar det röda svinet
Genom att köra det silvriga svinet

1971 brötade en röd Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG in på racerbanan Spa och folk undrade vad i hundan detta var för åbäke. Bilen var skapad av de båda Mercedes-ingenjörerna Hans Werner Aufrecht och Erhard Melcher som sedan 1967 pysslat med att hotta till olika Mercedes-modeller. Den röda bilen ses som den första riktiga AMG-bilen och den som satte fart på det prestandafyllda märket. Det är nu 50 år sedan och mycket har hänt sedan dess. I det här klippet hyllar Magnus Walker "det röda svinet" genom att hoppa in bakom ratten på en silvrig hyllning till bilen. Historien hittar ni på länken. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Det här är nya Mercedes C-Klass
Laddhybriden klarar tio mil på el

Så, då har skynket fallit från nya Mercedes C-Klass. Tidigare uppvisning av interiören och läckta officiella pressbilder gör att bilen utseendemässigt inte är någon överraskning, men nu får vi även lite fakta kring vad som döljer sig under skalet. Det som sticker ut mest är nog att laddhybriden klarar tio mil på bara el vilket säkert är välkommet av många. Alla versioner av C-Klass är elektrifierade, antingen är det mildhybrid eller laddhybrid som gäller. Mildhybriderna har ett 48-voltsystem som kan ge 20 hästar extra om du gasar hårt, och gör det även möjligt att "coasta" om du kör på motorväg. Laddhybriderna får ett batteripack på 25,4 kWh och en ombordladdare på 11 kW. Man ska kunna snabbladda batteriet med upp till 60 kW. Precis som vi har skrivit tidigare kommer nya C-Klass endast att erbjudas med fyrcylindriga motorer. Exakt vilka specar som är aktuella här i Sverige vet vi inte än. C300 som kommer till USA har i alla fall den turbomatade M254-maskinen på 2,0 liter. Effekten anges till 259 hästar och 400 newtonmeter i vrid. 0-100 km/h ska gå på 5,9 sekunder och toppfarten är elektroniskt begränsad till 208 km/h. Ingen manuell växellåda kommer att erbjudas till nya C-Klass utan alla får den niostegade 9G-Tronic-lådan. Bilen har vuxit sex centimeter på längden och har en hjulbas som nu är 2,5 centimeter längre. Det ska bland annat göra modellen rymligare på insidan, speciellt i baksätet. Totalt mäter bilen 4,68 meter på längden, 1,86 på bredden och 1,47 på höjden. På insidan hittar vi bland annat generation två av infotainmentsystemet MBUX. Detta styrs via en stor skärm på mittkonsolen och det finns möjlighet att uppdatera systemet via molnet. I övrigt har mycket teknik hämtats från storebror S-Klass. En nyhet är Mercedes Digital Light som finns på tillvalslistan. Det innebär att strålkastarna kan projicera bilder på vägen - exempelvis visa hur bred bilen är om man kör där det är trångt, eller peka ljuset på något som skulle kunna innebära en fara. Nya C-Klass börjar säljas i slutet av mars och de första kunderna ska få sina bilar i sommar. Hur priserna ser ut vet vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
45.5°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes C-Klass läcker ut
Läcker?

Senare idag sker den officiella avtäckningen av nya Mercedes C-Klass. I vanlig ordning har dock internet hunnit före och kan visa hur bilen ser ut redan nu. Vad tycks? Tumnagel
32.3°
+
Bobby Green
0

Imorgon har nya Mercedes C-Klass premiär
Kommer bara erbjudas med fyrcylindriga motorer

Imorgon har nya Mercedes C-Klass premiär. En sak som vi vet kring den nya generationen är att den endast kommer att erbjudas med fyrcylindriga motorer. Det innebär alltså att nästa C63 AMG inte kommer att få en mullrig V8:a och inte ens en mustig rak sexa, utan en fyra av något slag. Högst troligt med hybriddrift och massvis med hästar, men det blir alltså inte med lika många cylindrar som vi är vana vid. Rykten kring att den dubbelturbomatade V8:an på 4,0 liter skulle spolas för nästa C63 AMG började cirkulera i slutet av 2019. Under denna tid var Tobias Moers vd för Mercedes-AMG och det sägs att han stormade ut ur mötesrummet när det blev klubbat att efterföljaren bara skulle erbjudas med fyra cylindrar. Några veckor efter detta avgick han som vd och är nu istället vd för Aston Martin. Och Aston Martin använder sig som ni säkert redan vet av AMG-V8:an i flera av sina modeller. Men varför stoppar inte Mercedes ner den raka sexan (M256) under huven då? Chefsingenjören Christian Früh säger att man då hade behövt göra nosen på bilen fem centimeter längre och även fått en högre belastning på framaxeln och därigenom sämre egenskaper. Har man bara fyrcylindriga motorer som är relativt små kan dessa placeras på ett bättre sätt i motorrummet och så adderar man bara hybriddrift när man vill ha mer effekt. En C63 med rak sexa och hybriddrift hade helt enkelt blivit tyngre än föregångaren, och det går inte. Speciellt eftersom det även snackas om att denna version ska få fyrhjulsdrift. Den digitala världspremiären drar igång klockan 14.00 imorgon. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Doug spanar in en gammal Maybach
Kostade 500.000 dollar ny

När Maybach 62 släpptes var det den lyxigaste bilen man kunde få tag i, men det kanske man ändå ska förvänta sig när man lägger en halv miljon dollar på en bil. Doug spanar in ett exemplar för att se hur den har klarat tidens tand. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Ny instegsversion och sportversion av Mercedes EQC
Kostar nu från 66.068 euro

Mercedes breddar nu utbudet när det gäller den eldrivna suven EQC. EQC 400 4MATIC lanseras som färdigspecad instegsversion med ett frånpris på 66.068 euro och en sportigare version kallad EQC 400 4MATIC AMG Line proppad med AMG-prylar presenteras. Den kostar från 73.208 euro. Bägge bilarna är utrustade med en ombordladdare på 11 kW som standard. Båda två ska gå att beställa nu och de väntas dyka upp hos återförsäljare i maj. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Mercedes har nu byggt 50 miljoner bilar
75 år tog det

Mercedes har nu passerat en ganska så mäktig milstolpe och det är 50 miljoner tillverkade bilar under 75 års tid. Jubileumsbilen blev en Mercedes-Maybach S-klass som rullade av bandet på fabriken i Sindelfingen häromdagen. Styrelsemedlemmen Jörg Burzer säger följande: "Mercedes-Benz has always been synonymous with luxury. That’s why I’m very proud of this very special production anniversary: Fifty million vehicles produced is a significant milestone in the history of our company, and an exceptional achievement by the team. I would like to thank the colleagues in the plants around the world for their work and their commitment. Their expertise and passion in the production of our stars make the wishes of customers all over the world come true day after day." Tumnagel
44.5°
+
Bobby Green
0

En första tur i nya Mercedes C-Klass
Maskerad prototyp

Biltillverkarna har insett att det kan vara en smart grej att bjuda in folk att titta på deras bilar innan de ens är presenterade. Även i maskerat utförande kan man visa lite funktioner och skapa ännu mer hajp kring vad som komma skall. Och då slipper man kanske att extremt dåliga smygfilmade videos på bilarna snurrar runt på nätet. Nya C-Klass har sin premiär den 23 februari. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Mercedes eldrivna EQA kostar från 529.900 kronor
Går att beställa nu

Nu går det att beställa Mercedes eldrivna modell EQA och i samband med detta får vi reda på vad man får betala för ett exemplar. Prislappen börjar på 529.900 kronor (innan klimatbonusen på 70.000 kronor) och för den slanten får man versionen som heter EQA 250 SE Edition. Elmotorn ger 190 hästar och batteripacket som är på 66,5 kWh ska ge 42 mils räckvidd. Med snabbladdare kan man ladda från 10 till 80 procent på 30 minuter. Via en laddbox tar 10 till 100 procent runt sex timmar. Standarutrustning i bilen är bland annat förarassistentpaket med självkörande funktioner, det röststyrda infotainmentsystemet MBUX, backkamera, LED-strålkastare med helljusassistent och bromskraftåtervinning i fyra steg. De första exemplaren av EQA väntas komma till landet i april. Längre fram kommer fler versioner med upp till 270 hästar, fyrhjulsdrift och 50 mil som räckvidd. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Mercedes släpper nytt klipp på Project One
Hyperbilen som snart är här, kanske

Hösten 2017 presenterade Mercedes sitt nya hyperbilskoncept Project One men ännu har inga kunder fått sina bilar. Ett år senare bestämde man sig för att byta namn från Project One till bara One, men när man nu släpper ett färskt klipp på bilen benämner man den återigen som Project One. Förvirrande. Men den är alltså på väg men exakt när den släpps lös är fortfarande oklart. Alla 250 stycken byggslotar är dock redan bokade och för dessa har kunderna fått betala 2,5 miljoner dollar var. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Restomoddad Mercedes 300 SL Roadster
Får man göra på detta viset?

Måsvingens öppna syskon - Mercedes 300 SL Roadster, är en klassiker av rang som i fint skick kan vara värd sjuka summor. Den tillverkades mellan 1957 och 1963 och det finns inte svinmånga av dem kvar. John Sarkisyan har genom åren byggt några galna Porschar och faktiskt även en 300 SL Coupé (måsvingen) som han restomoddat. Det vi ser här är hans senaste bygge som alltså är baserat på en Roadster. Även här har han blandat det gamla med det nya och under skalet finns en SLK 32 AMG från 2002. Förutom kralligare motor har bilen fått större bromsar, större fälgar och diverse andra moderniteter. Vad tycker ni om bygget? Tumnagel
43.3°
+
Bobby Green
0