m
Artiklar i kategorin Bil / Renault

Renault Twingo moddad för drifting
Hej vad det går!

Piotr har länge drömt om att använda sin lilla Renault Twingo som driftingbil och drömmen börjar närma sig sanning. Bilen kommer med motorn bak och drivning på bakhjulen original, men försöker man sladda utan att modda stryps gasen och det går helt enkelt inte. Nu är det fixat och så här blev resultatet. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Renault Sport Spider fyller 25 år!
Kul bil!

1995 lanserade Renault en väldigt märklig och kul modell - Sport Spider. Ett rullande badkar där man bara kunde få vindruta mot tillägg och som hade motorn placerad bakom sittbrunnen. Mellan 95 och 99 tillverkade man 1493 stycken exemplar på Alpine-fabriken i franska Dieppe och det handlar om ett chassi i aluminium som sedan klätts med en kaross i plastkomposit. Motorn är en rak fyra på 2,0 liter som ger 150 hästar som i sin tur driver bakhjulen via en fempetad manuell låda. Men även om effekten inte är hisnande väger ekipaget bara 930 kilo vilket gör att det flyttar på sig bra ändå. Nu har den lustiga bilen hunnit fylla 25 år och det vill vi ju givetvis uppmärksamma, så grattis! Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Renault slutar sälja bilar med förbränningsmotor i Kina
Fokuserar på elbilar och kommersiella fordon istället

Renault meddelar nu i ett pressmeddelande att man lägger om lite i strategin när det kommer till den kinesiska marknaden. Fokus kommer att ligga på eldrivna bilar och lätta kommersiella fordon - inga vanliga passagerarbilar med förbränningsmotor kommer att säljas. Förra året såldes bara 18.607 bilar trots att produktionskapaciteten är 110.000 så man kan ju förstå om Renault inte är särskilt nöjda hittills. Tumnagel
45.2°
+
Bobby Green
0

Renault presenterar eldrivna Morphoz
En crossover för framtiden

Efter teaserbilden har Renault nu presenterat sin nya konceptbil Morphoz. Det här är en eldriven crossover för framtiden och enligt Renault är det en bil som kan skräddarsys efter just dina behov. Den har två körlängen - City Mode och Travel Mode. City är som namnet avslöjar anpassad för stan och har därför något kortare räckvidd (40 mil) med sitt batteripack på 40 kWh. Travel har lite mer batteri, 50 kWh, för att kunna göra längre resor på upp till 70 mil. För att växla mellan lägena åker man till en speciell station där man byter batteriet på bara några sekunder via en lucka i golvet. Läs mer om konceptet i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Renault rullar ut Twingo som elbil
Tar sig bara 18 mil på en laddning

Ni med räckviddsångest - titta bort! Renault presenterar nu modellen Twingo som ren elbil och den tar sig bara 18 mil på en laddning. Ganska mycket mindre än konkurrenterna Skoda Citigo iV (26,5 mil) och Volkswagen e-Up! (25,6 mil) alltså. Under skalet på Twingon finns ett batteripack på 22 kWh som i sin tur matar en elmotor på 81 hästar och 160 newtonmeter. 0-50 km/h ska gå på fyra sekunder och toppfarten anges till 135 km/h. Via ett vanligt eluttag ska det ta 13,5 timmar att ladda. Denna tiden kapas till åtta respektive fyra timmar om man har laddboxar på 3,7 kW eller 7,4 kW. Har du en snabbare laddare på 11 kW ska det ta två timmar och tio minuter att ladda från 0-80 procent. Twingo Z.E som versionen kallas kommer tyvärr inte att sälja i Sverige. Är du inte vän med franskan får du sätta på automatisk översättning i klippet nedan. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Renault visar eldrivna konceptet Morphoz i Genève
Ska ge en inblick i den elektriska framtiden

Alla stora biltillverkare går mot elektrifiering. Renault kommer att visa upp ett nytt koncept på mässan i Genève nästa månad som ska ge en glimt av hur deras framtid ser ut. Bilden vi har här är det första vi får av det som kommer att visas upp. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Dacias kommande elbil ska bli billigast i Europa
En Renault K-ZE med annan logga

För snart ett år sedan visade Renault upp produktionsversionen av modellen K-ZE. Det är en liten helt eldriven crossover från Kina som inte kommer att säljas i närheten av oss. Men det ska den här Dacian göra, som är samma bil fast med annan logga i fronten. När den anländer någon gång nästa år eller 2022 kan den kvala in som billigast i Europa. Förmodligen blir specarna för bilen exakt samma som hos Renaulten vilket innebär en elmotor på 45 hästar kopplad till ett batteripack på 26,8 kWh. Toppfarten är blygsamma 105 km/h och på en laddning ska man komma 27,1 mil enligt NEDC-cykeln. Tumnagel
44.1°
+
Bobby Green
0

Renault Megane har ansiktslyfts
Kommer som laddhybrid

Renault slår på stort och ansiktslyfter Mégane och gör det med alla versioner. Dessutom lägger man till en laddhybrid som kommer "i mitten av 2020" och som nog är varmt välkommen på den svenska marknaden. Pluginhybriden kommer endast i Sport Tourer-version, men det är knappast ett problem för oss svenskar, tvärtom. Batteriet är på 9,8 kWh (400V) och räckvidden är enligt WLTP 50 kilometer men hela 65 kilometer på WLTP*City-cykeln. Kör du mycket i stan ska du alltså komma lite längre. På ren eldrift ska man komma upp i 135 km/h och när batteriet tar slut och de två elmotorerna inte har något som driver dem längre finns det en bensinare på 1,6 liter. Självklart går det att blanda de tre motorerna om man vill. På insidan hittar vi numera en skärm på 10,2 tum framför föraren och en annan på 9,3 tum i mitten. Man har bättrat på körhjälpen och har motorvägs- och köassistans och filcentreringshjälp. Förutom den vanliga Méganen så satsar man fortsatt på R.S. Dels på RS-line som gör den vanliga bilen lite sportigare och fräckare, men även på RS och RS Trophy som är sinnessjukt roliga bilar att köra! Trophy-versionen ger numera 300 hästar och 420 Nm och dämparna har nu blivit 25 procent styvare. Roligt! Tumnagel
38.4°
+
Roger Åberg
0

Nya Renault Captur blir din för 184.900 kronor
Börjar säljas nästa månad

I somras rullade Renault ut nya Captur och nu är det snart dags att dra igång försäljningen av modellen. I samband med detta får vi svenskt pris och det börjar på 184.900 kronor. Orderböckerna öppnar nästa månad. Modellen kommer ju även som vi tidigare har skrivit om som laddhybrid, den lanseras dock i sommar. Något pris där har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

2019 var ett toppenår för Renaults elbilar
Ökade med 23,5 procent - sålde 62.447 stycken

Under förra året sålde Renault 62.447 stycken helt eldrivna bilar vilket är en ökning med 23,5 procent jämfört med året innan. Bara i december lyckades tillverkaren leverera hela 6947 exemplar. Den mest populära modellen är Zoe som man såldes 48.269 stycken av följt av Kangoo Z.E med 10.349 levererade bilar. Modellen Twizy är inte med i beräkningarna eftersom att den anses vara en mopedbil och inte en riktig bil på många marknader. Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Renault visar Captur som laddhybrid
Och Clio som vanlig hybrid

När Renault presenterade nya Captur förra sommaren berättade man att modellen skulle dyka upp som laddhybrid. Nu visar man upp denna tillsammans med Clio som får en vanlig hybriddrivlina utan sladd. Premiär blir det på Brussels Motor Show som äger rum i Belgien mellan den 10-19 januari. Bägge bilarna får tillägget E-Tech och Captur kan ta sig upp till 6,5 mil på bara el. Då är toppfarten 135 km/h. Batteripacket är på 9,8 kWh och det matar två stycken elmotorer. Förbränningsmotorn är en bensinfyra på 1,6 liter och den sammanlagda effekten landar på 160 hästar. Allt är kopplat till en växellåda utan koppling. Den blandade förbrukningen anges till 0,51 liter per mil och utsläppet till 34 gram per kilometer. Clion får ett mindre batteri på 1,2 kWh och ska upp till 80 procent kunna ta sig runt i stan på bara el. Toppfarten är då 70-75 km/h. Systemeffekten här är 140 hästar. Nästa laddhybrid från Renualt blir Mégane. 2022 är målet att tillverkaren ska erbjuda åtta stycken helt eldrivna modeller och tolv stycken elektrifierade. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Nya Renault Clio blir din för 161.900 kronor
Börjar säljas vecka 45

I början av året visade Renault nya Clio och vecka 45 (om fyra veckor) drar försäljningen av modellen igång här i Sverige. Nu får vi reda på vad priset kommer att bli och det börjar på 161.900 kronor. För den pengen får man utrustningsnivån ZEN och en trecylindrig bensinmotor på 100 hästar under huven. Maskinen kopplas till en fempetad manuell växellåda. Vill man ha mer pulver och automalåda är det TCe 130 EDC man ska köpa och den kostar från 201.900 kronor. Nästa år kommer Clio även att lanseras som hybrid där en bensinmotor på 1,6 liter samsas med två stycken små elmotorer. Läs mer om nya Clio i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Evo kör Renault Mégane R.S. Trophy-R
Nästan lika snabb som BMW M4 Competition

Trophy-R-versionen av Renault Mégane R.S. innebär en bantning på hela 130 kilo jämfört med vanliga R.S. vilket inte helt oväntat visar sig när man utsätter bilen för lite bankörning. Det har Evo gjort och den här rackaren är lika snabb som en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och bara snäppet långsammare än en BMW M4 Competition. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Renault ska lansera elbil som kostar runt 100.000 kronor
Kommer till Europa inom fem år

Renault har en superbillig modell som heter Kwid som de säljer i många länder. I tisdags lanserades City K-ZE i Kina och det är en eldriven version av modellen, även den har ett lågt pris. Nu snackas det om att den eldrivna versionen ska börja säljas i Europa och att den då kommer att kosta runt 100.000 kronor. Det är ju verkligen ett bra pris för en helt ny elbil och kanske perfekt för den som inte behöver jättemånga mil i räckvidd eller massa lyx. Enligt NEDC ska den ta sig 27 mil och batteripacket är på 30 kWh. Det i sin tur matar en elmotor på 44 hästar och 125 newtonmeter. Exakt när City K-ZE lanseras och vilka länder i Europa som då får ta del av den är oklart för tillfället. Tidsramen verkar i alla fall vara inom fem år. Tumnagel
52.1°
+
Bobby Green
0

Fully Charged kollar in nya Renault Zoe
Väldigt mycket trevligare insida

Renault Zoe är ingen Tesla Model S P100D, men det är en bil som jag alltid har gillat. Det är liksom en elbil som faktiskt går att köpa för vanligt folk och som är perfekt i stan. Utsidan har alltid varit söt men insidan har verkligen inte varit något att hurra över, visst har det funkat men det har varit rejält trist. Med nya Zoe kommer man inte bara längre på en laddning, man gör det också under trevligare omständigheter eftersom Renault har fixat till inredning och skärmar rejält och det ser faktiskt riktigt bra ut för att sitta i en relativt billig bil. Tumnagel
40.9°
+
Roger Åberg
0

Renault visar klassisk modell i ny tappning
Renault 4 har blivit elektrisk

Den klassiska modellen Renault 4 har blivit lite modern. I alla fall i ett exemplar där Renault har tagit innehållet från elektriska versionen av Twizy och satt på ett klassiskt skal. Inget som kommer att bli verklighet, framförallt med tanke på dagens lagar och regler, men ändå en rolig grej. Det är Renaults Classic-avdelning som har gjort och den visades upp på bilträffen 4L International. Tumnagel
43.5°
+
Roger Åberg
0

I höst kommer Renault Mégane R.S. Trophy-R
130 kilo lättare än vanliga R.S. Trophy

I slutet av maj rullade Renault ut en Mégane R.S. Trophy-R på Ringen och satte då rekord som den snabbaste framhjulsdrivna produktionsbilen. I höst kommer man att kunna köpa sig ett eget exemplar men endast 500 stycken kommer att tillverkas. Fokus när det kommer till den här versionen har varit att få ned vikten ytterligare, vässa till chassiet och förbättra aerodynamiken. Bilen har exempelvis inget baksäte och fälgarna är i kolfiber. Avgassystemet kommer från Akrapovic och det är i titan. Jämfört med en Mégane R.S. Trophy i grundutförande väger den här hela 130 kilo mindre. Vidare har bilen ställbara dämpare från Öhlins och Brembo-bromsar - dessa går även att få med keramiska skivor. Under huven sitter det fortfarande en turbomatad fyra på 1,8 liter som ger 300 hästar. Några bilar kommer till Sverige och dessa kan nu förhandsbeställas hos följande återförsäljare: - Upplands Motor i Akalla, Stockholm - Bilia Segeltorp i Stockholm - Hedin Bil i Mölndal, Göteborg - Tage Rejmes i Norrköping Tumnagel
38.9°
+
Bobby Green
0

Renault rullar ut nya Captur
Kommer som laddhybrid

Renault visar nu nya Captur och en av de största nyheterna är att modellen kommer som laddhybrid. I övrigt uppdateras designen på både in- och utsida. Svensk premiär blir det i januari nästa år. Nya Captur bygger på en ny plattform som heter CMF-B. Det är även den som nya Clio bygger på. Modellen har vuxit med elva centimeter på längden och jämfört med föregångaren har hjulbasen ökat med två centimeter. Det här gör bland annat att man nu kan knö in 27 liter mer bagage där bak - totalt 536 liter med stolsryggarna uppfällda. Baksätet går även att skjuta 16 centimeter och ryggstödet går att dela 1/3 eller 2/3. Det ska gå att lasta saker som är upp till 1,57 meter långa här bak. Under huven erbjuds bensinmotorer från 100 till 155 hästar och dieselmotorer från 95 till 115 hästar. Maskinerna kopplas antingen till fem eller sexpetade manuella lådor eller en sjustegad med dubbelkoppling. Nästa år lanseras även laddhybriden som kombinerar en ny 1,6-liters bensinmotor med två stycken elmotorer. Alla motorer driver framhjulen. Batteripacket är på 9,8 kWh och räckvidden på bara el ska vara 4,5 mil om man håller sig under 83 km/h. Vad nya Captur kommer att kosta är oklart för tillfället. Läs alla nyheter i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

Renault presenterar Triber
Kompakt sjusitsig SUV för Indien

Renault presenterar nu ytterligare en SUV och den heter Triber. Modellen har plats för sju stycken personer och är speciellt framtagen för den indiska marknaden. Trots att man får plats med mycket folk i bilen är den kompakt. Endast 3,99 meter på längden, 1,73 på bredden och 1,64 på höjden. Hjulbasen mäter 2,63 meter och torrvikten ligger på låga 947 kilo. Med alla stolar på plats går det endast in 84 liter bagage. Med sex säten är siffran upp till 320 liter och tar man bort sista och andra raden går det in 625 liter. Andra raden sitter på räls och är lätt att skjuta fram och tillbaka. De två små stolarna längst bak ska även vara enkla att lyfta i och ur. Triber bygger på en ny modulär plattform som Renault tagit fram för sitt B-segment i Indien. Motorn delar man med Clio och det är en trecylindrig maskin på 1,0 liter som ger 72 hästar och 96 newtonmeter i vrid. Till den kopplas antingen en fempetad manuell låda eller en automatlåda. Modellen lanseras under andra halvan av året. Tumnagel
34.2°
+
Bobby Green
0

Renault presenterar ny Zoe
Kommer nu 39 mil på en laddning

Renault rullar nu ut tredje generationen av elbilen Zoe. Den har fått ett större batteripack på 52 kWh och tar sig nu 39 mil enligt WLTP-cykeln på en laddning. Dessutom får den likströmsladdning som gör att du kan snabbladda upp till 50 kW. Modellen har fått en ny motor som man kallar för R135. Den är på 100 kW (135 hästar) och har ett bättre vrid än tidigare, 225 newtonmeter. 0-100 km/h ska gå på under tio sekunder och toppfarten anges till 140 km/h. Det finns ett nytt körläge som kallas för B-Mode som förstärker "motorbromsen" när man släpper gasen, så att man slipper använda bromspedalen lika mycket. Det går fortfarande att få nya Zoe med den gamla motorn som heter R110. När nya Zoe lanseras och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Läs allt om bilen i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
49.5°
+
Bobby Green
0

Renault Megane RS Trophy-R slår rekord på Ringen
Är nu den snabbaste framhjulsdrivna bilen där

Renaults modell Megane RS Trophy-R kan nu titulera sig som den snabbaste framhjulsdrivna produktionsbilen på Nürburgrings nordslinga. Med föraren Laurent Hurgon bakom ratten sattes nyligen tiden 7:40.100 vilket är 3,7 sekunder snabbare än den tidigare rekordinnehavaren som var en Honda Civic Type R. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Renault visar ny eldriven Kangoo som koncept
Produktionsmodell kommer nästa år

Renaults eldrivna Kangoo Z.E ska komma i en ny generation och nu får vi en förhandsvisning av bilen med detta koncept. Nästa år är tanken att produktionsmodellen ska rullas ut och då kommer antagligen vissa saker att tonas ned, men grunderna lär bli kvar. Troligtvis inte backspegelkamerorna dock. Räckvidden på konceptbilen ska enligt NEDC vara 27 mil men något mer kring drivlinan får vi tyvärr inte reda på just nu. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Renault visar helt eldrivna City K-ZE
En bil byggd i Kina, för Kina

Bilmässan Auto Shanghai är i full gång och inte helt oväntat är det elbilar som dominerar. Renault visar nu upp modellen City K-ZE som är en bil i A-segmentet byggd för den kinesiska marknaden. Bilen är dessutom byggd i Kina i samarbete med fordonstillverkaren Dongfeng. City K-ZE har en hjulbas på 2,42 meter och ska ha plats för 300 liter bagage där bak. Markfrigången anges till 15 centimeter och man får väl beskriva den som en slags crossover. Vad det finns för elmotor och batteripack under skalet får vi tyvärr inte reda på just nu. Att ladda ska ta 50 minuter om man har en snabbladdare, annars gäller fyra timmar. Vad man tar sig milmässigt när man laddat fullt vet vi inte heller. När den visades upp som koncept hade den dock 25 mil enligt NEDC vilket kanske inte är så jätte-imponerande, förhoppningsvis har dessa siffror skruvats upp nu när man presenterar produktionsversionen. Det kan bli så att modellen kommer att säljas i Europa i framtiden, men om den någonsin kommer till Sverige återstår att se. Tumnagel
37.3°
+
Bobby Green
0

Renault inleder pilotprojekt med vehicle-to-grid
Elbilar delar med sig av sin el

Nu drar Renault igång ett stort pilotprojekt i Nederländerna och Portugal med V2G (vehicle-to-grid). Detta kallas även reversibel laddning och innebär att elbilarna tar emot och ger tillbaka elektricitet till elnätet och följer användarens behov. Den reversibla laddaren finns i bilen men det krävs att befintliga laddningsstationer anpassa för detta. Först ut på test är en flotta med 15 stycken Renault Zoe. Efter detta kommer fler pilotprogram att dras igång i Frankrike, Tyskland, Schweiz, Sverige och Danmark. Gilles Normand som är direktör för elbilar på Groupe Renault säger följande: "Med detta initiativ uppfyller Renault sin roll som ledande inom el-mobilitet för alla och som aktör i övergången till alternativ energi. V2G är en viktig del i de smarta elektriska ekosystemen som Renault har satt upp. Vi har valt teknik inuti bilen som också optimerar kostnaden för laddningsstationer och underlättar därmed en storskalig utveckling." Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Hoppa in bakom ratten på nya Alpine A110
POV

Här får vi se hur det ser ut när man tar sig en åktur med nya Alpine A110 i Légende-utförande. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Det här är utsidan på nya Renault Clio
"Elegantare och sportigare" än föregångaren

Renault har valt att dela upp presentationen av nya Clio i två delar - en för interiör som vi såg igår och en för exteriör som vi får se idag. Så, så här ser alltså den nya bilen ut. Ingen revolution direkt men en uppdatering i alla fall. Enligt Renault ärver den här bilen den tidigare generationens sensuella design. Håller ni med? Bilen har blivit 1,4 centimeter kortare men bjuder ändå på mer plats på insidan. Den har fått en sänkning på tre centimeter vilket tillsammans med 17-tumsfälgar ger ett sportigare intryck. Strålkastarna är LED och det finns elva stycken nya lackalternativ att välja mellan. Bagageutrymmet har ökat och där går nu in 391 liter. Fäller man baksätet får man ett helt plant golv. Vill man sporta till looken ytterligare väljer man R.S. Line som är inspirerat av Renault Sport. Då får man bland annat F1-emblem, andra fälgar, bikake-galler i grillen, sportstolar, kolfiberdetaljer, sportratt och aluminiumpedaler. Vad som finns under huven på nya Clio framgår inte och jag antar att Renault vill spexa till det hela genom att skicka ytterligare ett pressmeddelande kring detta, typ imorgon. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

Renault visar insidan på nya Clio
Har den största skärmen en Renault någonsin har haft

Den femte generationen av Renaults modell Clio är snart här och nu får vi se hur insidan på den ser ut. Ledorden för bilen har varit "Evolution och revolution" och förutom en modernare utsida ska insidan vara helt ny och inspirerad av bilmodeller i de högre segmenten. Här ska materialen vara mer avancerade än tidigare samtidigt som stoppningen nu är mjukare på instrumentpanelen, dörrpanelerna och mittkonsolen. I mitten sitter en pekskärm på 9,3 tum varifrån man sköter det mesta. Istället för traditionella mätartavlor sitter nu även här en digital skärm. Den går att få mellan 7-10 tum och den största bjuder på GPS-navigering. Mer om nyheterna i interiören finns att läsa i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
47.3°
+
Bobby Green
0

Renault uppdaterar Twingo
Facelift och ny motor

Den tredje generationen av Renault Twingo har redan hunnit fylla fyra år och det är dags för en uppdatering. Den består av ett litet ansiktslyft och en ny motor för att modellen ska kunna leva några år till. Bilen får en ny stötfångare fram, nytt utseende på grillen och strålkastare med integrerat DRL-ljus. Stötfångaren bak är också ny och förses med lite krominlägg. Ett litet handtag under torkaren bak har också hittat dit (fanns inte det tidigare alltså?). Nya färger erbjuds också och dessa är Mango Yellow och Quartz White. På insidan finns en ny mittkonsol och det finns två stycken nya infotainmentsystem med pekskärm på sju tum att välja mellan. Oavsett vilket du väljer så får du Renault Easy Connect, Apple CarPlay och Android Auto. Motormässigt är nyheten SCe 75. Den har tre cylindrar, är på 1,0 liter och levererar 75 hästar och 95 newtonmeter i vrid. Maskinen kopplas till en fempetad manuell växellåda. Övriga motoralternativ är SCe 65 och TCe 95. Den sistnämnda har turbo, 93 hästar och går att få med en sexstegad dubbelkopplingslåda. Om toppversionen Twingo GT kommer att få en ersättare framgår tyvärr inte just nu. Inte heller vad den här faceliftade versionen kommer att ligga på i pris. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Carwow har testat Alpine A110
Hur bra är den på att drifta?

Det är många som har fått möjlighet att testa nya Alpine A110 och här får vi se hur det såg ut när Carwow gjorde det. Bonusklipp nedan. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Maffigt självkörande koncept från Renault
Så här kanske vi färdas i framtiden

Renault ställer även ut konceptbilar som är ett gäng år bort i sin monter i Paris och den vi ser här kallas för EZ-Ultimo. Det är den senaste medlemmen i EZ-familjen - en självkörande elbil som fungerar som ett rullande lyxigt vardagsrum som tar dig dit du behöver åka. Man kan använda den för privata ärenden, som ett sätt att transportera turister eller kanske som en plats att hålla ett viktigt möte i. Inspirationen till konceptet kommer från typisk fransk stil och samtida arkitektur och insidan är klädd med trä, marmor och läder. Tumnagel
44.8°
+
Bobby Green
0