-
m

Lotus gör Exige ännu snabbare och lättare

Ny Exige S Club Racer

Bild till artikel
Bil / Nyheter

Den som tycker att vanliga Lotus Exige S är för vek har nu ytterligare ett alternativ i form av denna Club Racer. Den är både snabbare och lättare än sina syskon och passar nog bra in på vilken bandag som helst.

Så här säger Jean-Marc Gales som är vd för Group Lotus:
"Factoring the Club Racer ethos into the Exige enhances the track-focussed potential of this important model. It encompasses our legendary benchmark in handling, with lightweight and efficient construction and that we will always put a peerless and pure driving experience first."
Bilen kommer endast som coupé och under huven hittar vi samma motor som i Exige S vilket innebär en kompressormatad V6:a på 3.5 liter. Effekten är oförändrad och bilen gör fortfarande 0-100 km/h på fyra sekunder blankt och toppar 274 km/h. Det man har gjort i denna banracer är istället att skala bort 15 kilo vikt vilket gör att vågen nu stannar på 1 161 kilo. Man har även monterat en annan splitter och vinge samt gjort hela undersidan flat för att förbättra aerodynamiken.

Exige S Club Racer kostar från 56 900 pund vilket är 2 400 mer än vanliga Exige S kostar.

Visa
Pressmeddelande
New Lotus Exige S Club Racer - faster and lighter

Ÿ Club Racer ethos applied to searingly quick Exige S
Ÿ Weight reduced by 15 kg
Ÿ Lotus benchmarks for handling and pure driving experience

Applying the Lotus refined Club Racer principles to the already stunning Exige S results in the most inspiring version of an already class-leading sports car.

The Exige S is a model that already excels, thanks to its lightweight aluminium chassis-tub and aerodynamically enhanced composite bodywork. Its 3.5-litre supercharged V6 engine delivers exciting performance, benchmark handling and a pure driving experience combined with a 4.0 seconds 0-62mph (0-100km/h) acceleration time and a top speed of 274 km/h (170 mph).

Jean-Marc Gales, CEO of Group Lotus plc, expressed his enthusiasm for the new model: “Factoring the Club Racer ethos into the Exige enhances the track-focussed potential of this important model. It encompasses our legendary benchmark in handling, with lightweight and efficient construction and that we will always put a peerless and pure driving experience first.”

The new Exige S Club Racer occupies an important niche within the Exige range and arrives hot on the heels of the Elise 220 Cup and the forthcoming Evora 400, unveiled recently at the Geneva Motor Show.

Available only as a coupe model, the car possesses 42 kg of aerodynamic downforce at 100 mph (160 km/h), thanks to the front splitter, rear wing and flat underside, all contributing to its phenomenal performance and handling balance.

At 1161 kg, it is lighter by 15 kg compared to the Exige S, because of its new lightweight battery, lightweight centre console in body colour, lighter doors and lightweight sports seats in leather or Alcantara with colour coded stitching. Traction slip thresholds (‘Drive‘, ‘Sport’ and ‘Race’ settings) allowing the driver enhanced vehicle control before intervention is required can be altered via a driver-selectable switch which is now fitted as standard. Both ‘Sport’ and ‘Race’ settings increase throttle responsiveness.

The Exige S Club Racer is available in Metallic White, Exige Orange, Metallic Yellow and Matt Black (option). The front splitter, rear wing, front access panel, roof panel, wing mirrors and rear transom are in matt black. Club Racer decals inside on the dashboard and seats and outside above the side indicator identify this latest special addition to the Exige range.

All this additional equipment amounts to £4,500 worth of extra value, for only £2,400 more than the standard Exige S (£54,500).

The Lotus Exige S Club Racer is on sale now with an MSRP of £56,900. For other currency prices, please contact the Lotus press office. Orders can be placed now.



Specifications:

Each Lotus Exige S Club Racer will have the following as standard:

* Body coloured light weight centre console

* Leather, or Alcantara (no cost), lighter sports seat trim option

* Colour-coded stitching on seats and door cards

* Colour-coded seat hoops

* Sports steering wheel

* ‘Drive‘, ‘Sport’ and ‘Race’ settings for Traction slip thresholds

* Lightweight battery

* Matt Black distinguishing exterior trim pack

* A choice of four exterior colours - Exige Orange, Metallic White, Metallic Yellow, Matt Black (option)

* ‘Exige S CR’ decals externally and on dashboard stereo blanking-plate



Options

Air Conditioning £1,250

CD/Radio and USB Connection and NVH Pack £1,200

Matt Black Paint £2,000

Lightweight Two-Piece Brakes £1,850



Fuel consumption for Exige S Club Racer:

Urban 19.5 mpg – 14.5 litres / 100 km. Extra urban 37.2 mpg – 7.6 litres / 100 km.

Combined – 28.0 mpg – 10.1 litres / 100 km. CO2 emissions 235 g CO2 / km.
39.6°
0

Lotus gör Exige ännu snabbare och lättare

Ny Exige S Club Racer

Populäraste
Tut i luren I dag är det Europaparlamentsvalet
Rösta på! 
Tumnagel
44.4°
+
Frode Wikesjö
0
Kvinna testar på att vandra på vatten
Det gäller att vara uppmärksam ibland 
Tumnagel
46.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Warner Bros. spikar premiärdatum för Akira
Med Taika Waititi som regissör 
Tumnagel
45.2°
+
Frode Wikesjö
0
Huawei får inte längre använda SD-kort
Kickades ut ur SD Association 
Tumnagel
23.8°
+
Frode Wikesjö
0
Manipulerad video visar berusad politiker
.fejk 
Tumnagel
30.6°
+
Frode Wikesjö
0
Sonic-filmen försenas till 2020
Attans? 
Tumnagel
46.8°
+
Frode Wikesjö
0
May och Hammond bygger Lego
Och dricker inte alls vodka 
Tumnagel
44.3°
+
Roger Åberg
0
Kina visar upp nytt maglev-tåg
Har en topphastighet på 600 km/h 
Tumnagel
44.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Vi har kollat in Audi Q4 e-tron concept
Svulstig bil som gärna får bli verklighet nu 
Tumnagel
45.6°
+
Roger Åberg
0
Facebook ryktas lansera kryptovalutan GlobalCoin 2020
Ska börja konkurrera med banker 
Tumnagel
18.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Vice släpper dokumentär om Greta Thunbergs klimatrörelse
Skipping School to Stop Climate Change 
Tumnagel
42.0°
+
André Stray
0
Ni som fotar och filmar olycksplatser bör skämmas
Polisman är riktigt upprörd 
Tumnagel
84.1°
+
Bobby Green
0
Senaste
Malmö FF vinner eAllsvenskan
Blir svenska mästare i FIFA 19 
Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Säkerhetslucka i macOS ignorerar Gatekeeper-kontroll
Kan drabba icke datorvana användare 
Tumnagel
37.7°
+
Frode Wikesjö
0
The Boring Company jämför transportsträckor
Väg vs. tunnel 
Tumnagel
37.5°
+
Frode Wikesjö
0
Tut i luren I dag är det Europaparlamentsvalet
Rösta på! 
Tumnagel
44.4°
+
Frode Wikesjö
0
Snubbe bygger radiostyrd LEGO-helikopter
Tufft drönarbygge 
Tumnagel
40.5°
+
Frode Wikesjö
0
Lite gameplay från den stängda Nioh 2-alfan
Jag vill också vara med! 
Tumnagel
37.3°
+
Frode Wikesjö
0
Kvinna testar på att vandra på vatten
Det gäller att vara uppmärksam ibland 
Tumnagel
46.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Kolla in bortklippt scen från Captain Marvel
"How about a smile for me huh" 
Tumnagel
37.5°
+
Frode Wikesjö
0
Adam Savage bygger ett litet rymdskepp
Nytt endagsbygge 
Tumnagel
37.8°
+
Frode Wikesjö
0
Rykte Ubisoft visar upp nytt spel på E3
Roller Champions heter det 
Tumnagel
37.1°
+
Frode Wikesjö
0
Warner Bros. spikar premiärdatum för Akira
Med Taika Waititi som regissör 
Tumnagel
45.2°
+
Frode Wikesjö
0
Sony säkrar patent på ansiktsigenkänning i kontrollen
Kan läsa av ansikten och konvertera dem till emojis 
Tumnagel
36.3°
+
Frode Wikesjö
0