-
m

Lotus gör Exige ännu snabbare och lättare

Ny Exige S Club Racer

Bild till artikel
Bil / Nyheter

Den som tycker att vanliga Lotus Exige S är för vek har nu ytterligare ett alternativ i form av denna Club Racer. Den är både snabbare och lättare än sina syskon och passar nog bra in på vilken bandag som helst.

Så här säger Jean-Marc Gales som är vd för Group Lotus:
"Factoring the Club Racer ethos into the Exige enhances the track-focussed potential of this important model. It encompasses our legendary benchmark in handling, with lightweight and efficient construction and that we will always put a peerless and pure driving experience first."
Bilen kommer endast som coupé och under huven hittar vi samma motor som i Exige S vilket innebär en kompressormatad V6:a på 3.5 liter. Effekten är oförändrad och bilen gör fortfarande 0-100 km/h på fyra sekunder blankt och toppar 274 km/h. Det man har gjort i denna banracer är istället att skala bort 15 kilo vikt vilket gör att vågen nu stannar på 1 161 kilo. Man har även monterat en annan splitter och vinge samt gjort hela undersidan flat för att förbättra aerodynamiken.

Exige S Club Racer kostar från 56 900 pund vilket är 2 400 mer än vanliga Exige S kostar.

Visa
Pressmeddelande
New Lotus Exige S Club Racer - faster and lighter

Ÿ Club Racer ethos applied to searingly quick Exige S
Ÿ Weight reduced by 15 kg
Ÿ Lotus benchmarks for handling and pure driving experience

Applying the Lotus refined Club Racer principles to the already stunning Exige S results in the most inspiring version of an already class-leading sports car.

The Exige S is a model that already excels, thanks to its lightweight aluminium chassis-tub and aerodynamically enhanced composite bodywork. Its 3.5-litre supercharged V6 engine delivers exciting performance, benchmark handling and a pure driving experience combined with a 4.0 seconds 0-62mph (0-100km/h) acceleration time and a top speed of 274 km/h (170 mph).

Jean-Marc Gales, CEO of Group Lotus plc, expressed his enthusiasm for the new model: “Factoring the Club Racer ethos into the Exige enhances the track-focussed potential of this important model. It encompasses our legendary benchmark in handling, with lightweight and efficient construction and that we will always put a peerless and pure driving experience first.”

The new Exige S Club Racer occupies an important niche within the Exige range and arrives hot on the heels of the Elise 220 Cup and the forthcoming Evora 400, unveiled recently at the Geneva Motor Show.

Available only as a coupe model, the car possesses 42 kg of aerodynamic downforce at 100 mph (160 km/h), thanks to the front splitter, rear wing and flat underside, all contributing to its phenomenal performance and handling balance.

At 1161 kg, it is lighter by 15 kg compared to the Exige S, because of its new lightweight battery, lightweight centre console in body colour, lighter doors and lightweight sports seats in leather or Alcantara with colour coded stitching. Traction slip thresholds (‘Drive‘, ‘Sport’ and ‘Race’ settings) allowing the driver enhanced vehicle control before intervention is required can be altered via a driver-selectable switch which is now fitted as standard. Both ‘Sport’ and ‘Race’ settings increase throttle responsiveness.

The Exige S Club Racer is available in Metallic White, Exige Orange, Metallic Yellow and Matt Black (option). The front splitter, rear wing, front access panel, roof panel, wing mirrors and rear transom are in matt black. Club Racer decals inside on the dashboard and seats and outside above the side indicator identify this latest special addition to the Exige range.

All this additional equipment amounts to £4,500 worth of extra value, for only £2,400 more than the standard Exige S (£54,500).

The Lotus Exige S Club Racer is on sale now with an MSRP of £56,900. For other currency prices, please contact the Lotus press office. Orders can be placed now.



Specifications:

Each Lotus Exige S Club Racer will have the following as standard:

* Body coloured light weight centre console

* Leather, or Alcantara (no cost), lighter sports seat trim option

* Colour-coded stitching on seats and door cards

* Colour-coded seat hoops

* Sports steering wheel

* ‘Drive‘, ‘Sport’ and ‘Race’ settings for Traction slip thresholds

* Lightweight battery

* Matt Black distinguishing exterior trim pack

* A choice of four exterior colours - Exige Orange, Metallic White, Metallic Yellow, Matt Black (option)

* ‘Exige S CR’ decals externally and on dashboard stereo blanking-plate



Options

Air Conditioning £1,250

CD/Radio and USB Connection and NVH Pack £1,200

Matt Black Paint £2,000

Lightweight Two-Piece Brakes £1,850



Fuel consumption for Exige S Club Racer:

Urban 19.5 mpg – 14.5 litres / 100 km. Extra urban 37.2 mpg – 7.6 litres / 100 km.

Combined – 28.0 mpg – 10.1 litres / 100 km. CO2 emissions 235 g CO2 / km.
39.6°
0

Lotus gör Exige ännu snabbare och lättare

Ny Exige S Club Racer

Populäraste
Teaser för Star Trek: Picard
Dags att sluta odla vindruvor 
Tumnagel
45.9°
+
Roger Åberg
0
Arnold svarar på lite frågor på Reddit
Trailer-post blev AMA 
Tumnagel
46.8°
+
Roger Åberg
0
Opel Corsa-e tar sig 33 mil på en laddning
Nu officiell 
Tumnagel
53.3°
+
Bobby Green
0
Skodas första elbil är här
Citigo med ny motor 
Tumnagel
46.3°
+
Bobby Green
0
EU ska göra egna inspektioner av Boeing 737 MAX buggfix
Europeiska pilotföreningen litar inte längre på amerikanska FAA 
Tumnagel
64.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nu släpps webbläsaren Tor till Android
Surfa krypterat och anonymt på mobilen 
Tumnagel
44.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Apple introducerar annonser som inte spårar dig på webben
Det kommer inte Facebook och Google att gilla 
Tumnagel
61.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Skatteverket och Försäkringskassan jobbar tillsammans
Samarbete har dragit in 652 miljoner 
Tumnagel
62.4°
+
Roger Åberg
0
Här är trailern för Terminator: Dark Fate
Pepp! 
Tumnagel
48.4°
+
Bobby Green
0
Här är den bärbara spelkonsolen som är skapad av svenskar
Säg hej till Playdate 
Tumnagel
43.3°
+
Roger Åberg
0
Teslas Sentry Mode bryter antagligen mot GDPR
Man får inte filma hur som helst i Sverige 
Tumnagel
32.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Knutbydramat blir tv-serie
Mordfall blir tv-serie med manus från Jonas Bonnier 
Tumnagel
33.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Senaste
Rykte Snart vet Amazon om du är deppig
Deras smarta assistent Alexa sägs snart kunna höra det 
Tumnagel
36.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Facebook har raderat 3 miljarder konton
På bara ett halvår 
Tumnagel
38.5°
+
Roger Åberg
0
En titt på insidan av OnePlus 7 Pro
Och en snygg bakgrund 
Tumnagel
37.2°
+
Roger Åberg
0
Trailer till The Black Godfather
Vem är Clarence Avant? 
Tumnagel
37.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
James Cameron snackar lite mer om Terminator: Dark Fate
Och det gör öven regissören Tim Miller 
Tumnagel
37.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
USA åtalar Julian Assange för nya brott
Riskerar att dömas till över hundra års fängelse 
Tumnagel
35.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
Teaser för Star Trek: Picard
Dags att sluta odla vindruvor 
Tumnagel
45.9°
+
Roger Åberg
0
The Lonely Island har släppt...något
Halvtimmes lång visuell poesi 
Tumnagel
38.5°
+
Roger Åberg
0
Bond Bug med turbomatad Hayabusa-motor
Bra drag 
Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0
Arnold svarar på lite frågor på Reddit
Trailer-post blev AMA 
Tumnagel
46.8°
+
Roger Åberg
0
Varför låter det när du knäcker knogarna?
Varning för eventuellt obehagligt ljud 
Tumnagel
38.0°
+
Roger Åberg
0
Så här gör man ett bowlingklot
Rätt coolt! 
Tumnagel
39.0°
+
Roger Åberg
0