m

Aston Martin presenterar vassare Vanquish

Vanquish S får mer effekt och bättre aerodynamik

Bil / Aston Martin

Aston Martin rullar nu ut en hårigare version av modellen Vanquish som får ett litet S i beteckningen. Det innebär mer effekt, bättre aerodynamik, vassare utseende och du gissade rätt - en högre prislapp. Det här tros bli Aston Martins sista modell att använda V12:a utan överladdning innan det blir turbomatade AMG-motorer för hela slanten.

Under huven sitter alltså en vinkeltolva på 5,9 liter och effekten i den har skruvats upp från 575 till 600 hästar genom större insugskanaler och ett ombyggt luftintag. Den åttastegade Touchtronic III-lådan har även omkalibrerats för att erbjuda snabbare nedväxlingar och mjukare gång i lägre hastigheter. Vidare får bilen ett nytt avgassystem med fyra pipor istället för två. Det sitter även vassare bussningar i krängningshämmaren bak och så har man sett över fjädringen som blivit lite hårdare. Som vi kan se förses även med bilen med ett nytt kjolpaket helt i kolfiber. Ny splitter fram och en rejäl diffusor bak är de smaskigaste sakerna. Insidan kläs i läder och mittkonsolen får vad man kallar för "Satin Chopped Carbon Fiber".

Vanquish S kommer i både coupé och cabriolet-utförande (Volante) och priserna börjar på 262 000 euro. De första leveranserna drar igång redan nästa månad.

Visa
Pressmeddelande
VANQUISH S TAKES ASTON MARTIN’S ULTIMATE SUPER GT TO THE NEXT LEVEL

Power of naturally-aspirated 6.0 litre V12 engine increased to 600PS
Suspension set-up honed to deliver greater poise and precision
Exterior features new exposed carbon fibre splitter and diffuser, plus striking new quad exhaust outlets
16 November 2016, Gaydon: Aston Martin has turned up the heat on it’s ultimate Super GT to create the new Vanquish S. Sharper styling, greater potency and increased athleticism define this latest evolution of an illustrious model line. One that originated from Aston Martin’s legendary Works in Newport Pagnell and has proudly served as standard bearer for the marque’s sporting and stylistic values since 2001.

In this, the second generation Vanquish’s evolution to S specification, careful attention has been paid to the engine, chassis and aerodynamics to create a machine honed to deliver more intense thrills and even more scintillating performance.

Central to this is the naturally-aspirated 6.0 litre V12 engine, which now produces up to 600PS (up from 573PS) and enjoys sensational throttle response, thanks to a revised, freer-breathing intake system. These larger volume inlet manifolds allow a greater volume of air to flow into the engine at high revs, creating a relentless power delivery and a stronger feel all the way to the redline.

Building on this increased intensity, the calibration of the 8-speed Touchtronic III transmission has been revised to deliver faster gearshifts and greater refinement at low speeds for a greater sense of precision and immediacy.

Likewise, the suspension, damper internals, spring rates and anti-roll bar bushes have also been re-tuned to give the Vanquish S a keener edge in the more sporting suspension modes, without compromising its ability to deliver supple ride quality on demand.

Visually the Vanquish S can be readily distinguished by a new aerodynamic package. Fashioned from exposed carbon fibre, this revised front splitter and rear diffuser combine to deliver a meaningful reduction in frontal lift with a minimal penalty in additional drag. Combined with visually striking new quad exhaust outlets the Vanquish S has more aggressive appearance, entirely fitting for Aston Martin’s most overtly sporting GT production model.

This look can be further enhanced with a range of new options. These include carbon fibre bonnet louvres, new forged 5-spoke diamond turned wheels and a choice of striking painted graphics packs. A new Vanquish S badge sits proudly on the tailgate as the perfect piece of jewellery.

Inside, the Vanquish S can be further personalised with a choice of spectacular new ‘Filograph’ quilted leather and the use of new materials and finishes, such as the Satin Chopped Carbon Fibre fascia panel. Sumptuous Bridge of Weir Caithness leather offers an added touch of luxury and tactility, while Vanquish S embroidery on the headrests provides a crafted finishing detail.

Dr. Andy Palmer, Aston Martin President & CEO said: “From the moment the original Vanquish was launched it became a modern icon. It propelled Aston Martin from an era of hand-built cars to one where craftsmanship and technology combined to create a new kind of great British GT.

“In its second generation the Vanquish maintained that momentum with huge engineering advances such as its all-carbon fibre bodywork and compelling, contemporary styling. Now, the Vanquish S takes things a step further, confidently asserting itself within the Aston Martin range and distinguishing itself from the new DB11. A spectacular machine in every sense, the Vanquish S is a magnificent addition to our range.”

Vanquish S is available in both Coupe and Volante and recommended retail price starts from £199,950 in the UK, €262,950 in Germany and $294,950 in the US. Deliveries will commence in December 2016.
Forskare ska besöka de djupaste platserna i världens oceaner
Vad finns under ytan? 
48.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Xprize-vinnare skapar dricksvatten från luft
Smart maskin från Skywater Alliance 
44.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
EPFL utvecklar handskar för virtual reality
Känn på grejer som inte finns 
42.3°
+
Wille Wilhelmsson
0
Just odlar kycklingkött i laboratorier
Riktigt kycklingkött framställt på celler från kycklingfjädrar 
44.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Samsung har snackat lite om framtidens mobilskärmar
Verkar bli rätt grymma 
44.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Jättedrönare visas upp i Linköping
Svenskutvecklade Thunderwasp kan lyfta upp till ett ton 
41.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Astronomer hittar ofattbart stort superkluster av galaxer
Är även tokigt gammalt 
43.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Det här är den nya trion som ska leda Top Gear
Chris får sällskap av Paddy McGuinness och Freddie Flintoff 
26.3°
+
Bobby Green
0
Lexus UX blir din för 339.900 kronor
Går att beställa nu 
33.7°
+
Bobby Green
0
Chrome 70 släppt
Har nu stöd för bild-i-bild 
41.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Hejdå Luke Cage
Netflix lägger ner ytterligare en Marvel-serie 
46.0°
+
Wille Wilhelmsson
0
Julian Assange stämmer Ecuador
Anser att de bryter mot hans mänskliga rättigheter 
22.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
Snygg landning i Bristol
Flygplan krabblandade i storm 
57.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Marques Brownlee tycker till om Pixel 3 XL
Smartaste smartphonen 
42.9°
+
Roger Åberg
0
Sex viktiga ögonblick i Bill Gates liv
Berättat av honom själv 
44.4°
+
Roger Åberg
0
Så får IKEA dig att handla mer
Gå runt i labyrinten 
42.3°
+
Roger Åberg
0
Nu kan du ställa in antal artiklar per sida
Premium-funktion även för de som ser annonser 
48.0°
+
Roger Åberg
0
OnePlus flyttar sitt lanseringsevent
För att Apple snodde deras event-tid 
43.9°
+
Roger Åberg
0
Mui Labs har byggt in en pekskärm i en planka
Kan styra det smarta hemmet och annat 
55.5°
+
Wille Wilhelmsson
0
Googles appar kan kosta upp till 360 kronor att licensiera i Europa
Sverige hamnar i den dyraste kategorin 
1.7°
+
Wille Wilhelmsson
0
Trailer för Escape Room
Klurigt värre! 
43.9°
+
André Stray
0
Fuskare på högskoleprovet kan dömas till hårdare straff
Upp till två års fängelse om brottet bedöms som grovt 
67.1°
+
Wille Wilhelmsson
0