m

Protestlista mot Rogers i Kanada

Mac / Mac

Kanadensarna har fått vänta på iPhone lika länge som vi svenskar, men den 11 juli är väntan över. Kanadensarna är dock inte nöjda med hur abonnemangen ser ut hos operatören Rogers som kommer lansera iPhone i Kanada.

Liksom Telia har Rogers ganska dåliga abonnemang som inte heller har obegränsad datatrafik. Och de dåliga abonnemangsplanerna har gjort många kanadensare upprörda. Så upprörda att det finns en protestlista där man kan visa sitt missnöje.

Är det dags för en liknande protestlista i Sverige?

  tack Macki ruinediphone.com +
RSS 51 kommentarer till artikeln
muffinco
Hatar rogers, laddade nog mitt kontantkort där i vintras med 20 dollar var tredje dag!
av muffinco, måndag 30 juni 2008 kl 23:19
Spacemani
Vi borde absolut kirra nån likande sida!!! Synd att jag har händerna fulla, annars hade jag snickrat ihop en omgående.
av Spacemani, måndag 30 juni 2008 kl 23:19
myraz
Lätt att vi borde ha en lista! Någon som är flitig på kodknackning?
Helt sjukt egentligen att det inte är oändlig datatrafik.
av myraz, måndag 30 juni 2008 kl 23:34
andreasw
Varför kan inte Macfeber fixa en lista?
av andreasw, måndag 30 juni 2008 kl 23:41
coco monkey
Alla fortsätter att missa vad telefonen faktiskt kostar i Amerika:

$199 är enligt Apple och AT&T's hemsida (se det finstilta) priset för 8gb modellen vid tecknande av 2 års abbonemang (vars kostnad tillkommer).
Jämför då det med 1695 kr för 8gb modellen, hos Telia. Ta bort vår höga svenska moms (25%) och telefonen kostar 1356 kr vilket med dagens kurs är $227 dollar. Skillnaden = 170 kr / $28 ca.
Sedan vad själva abbonemanget kostar i respektive land är mindre intressant eftersom det ändå inte känns så smart att ha ett amerikanskt abbonemang i Sverige.

...det här med trafik känns inte heller så farligt. Om man är hemma eller på sitt kontor så använder man väl sitt wlan i första hand ändå?
av coco monkey, måndag 30 juni 2008 kl 23:46
simulacra
Ja, och även om man steppar över MB-gränsen så kostar det ändå max 279kr/månad för surfandet, gnället om priserna är extremt överdrivet, sen kanske folk borde inse att iphonen inte är en ersättare till folks nokia 3310 utan en riktig smartphone, såna som ericsson tar 10k kronor för i butik...
av simulacra, måndag 30 juni 2008 kl 23:53
Johan_
"...det här med trafik känns inte heller så farligt. Om man är hemma eller på sitt kontor så använder man väl sitt wlan i första hand ändå? "
Om man inte är hemma eller på sitt kontor, eller inte ens har ett kontor att snylta på. Vad gör man då? Jo, surfar via 3G. Och vet du vad?! Det drar iväg då och sen börjar det kosta pengar... .($_$).
av Johan_, måndag 30 juni 2008 kl 23:55
Tobbe_01
"Swedish boy" - Håller med dig! Kommer att köpa en 16 gig med iMini på 18 månader. Telefonen kostar då 3295kr och en månadskostnad på 299kr/mån är väl inte så ovanligt eller?! :S Ringer själv för ca 300kr/mån och detta ger en slutnota på ca 5000kr på 18 mån... btw. Är det någon som vet vad uppkoplinggsavgiften är hos telia? har telenor idag och en uppkolingsavgift på typ 79 öre!
av Tobbe_01, tisdag 01 juli 2008 kl 00:14
bena
Men shit, har ni inte råd så köp den inte. Köp en annan mobil istället. Fattar inte problemet, det finns en massa saker jag vill ha som jag inte har råd med.

Dom som säljer tar det pris som folk är bereda att betala. Och om det är för högt så att ingen köper mobilen så sänker dom det. Dvs, har ni rätt om att priset är för högt är det bara att vänta tills dom sänker. (vilket dom gör om nu ingen köper)

Problemet existerar alltså inte.
av bena, tisdag 01 juli 2008 kl 00:16
JacobB
Starta listan nu!
av JacobB, tisdag 01 juli 2008 kl 00:40
alekks
Argh.

Som jag skrev sist:

Kollar man generellt på priserna på ett vanligt mobilt abg, hos Telia:
100 minuter = 69 kr på en månad
100 sms = 69 kr på en månad
100 mb = 270 kr på en månad (20 kr per mb, men max 9 kr per dag)
Så använder man allt det där i ett vanligt abg: 408 kr i månaden

Dels ingår också fri wlansurf i Telias surfzoner, d.v.s. på en hel del ställen i relativt många städer, vilket även byggs ut konstant.

"Med iPhone gäller maxtaxan inte bara surf via mobilens webbläsare, utan också för datatrafik från program som e-post och Itunes, alltså allt du gör på internet". Detta gör alltså att om du en dag åker ut på landet, köper en låt på iTunes och sedan surfar och kollar e-posten resten av dagen så blir det (priset för själva låten räknar jag självklart inte in) inte mer än 9 kr om du har slut på fria MB. Men nästa dag kanske du är hemma med ditt WLAN, eller sitter nära en av Telias Surfzoner.

Tänk realistiskt, hur mycket tid sitter du på en dag utan ett WLAN eller en Surfzon i närheten? Idag har var och varannan Svensson en öppen wlan anslutning.

Självklart hade det kunnat vara "bättre". Vi som kommer köpa den nu på engång kommer antagligen få "sämre" priser än vad det är när våra bindningstider tar slut, men så är det med allt. Allt är dyrt i förhållande till vad det kostar efter att man suttit ut sin bindningstid.

Köp ett par pizzor, kebab och någon läsk/godis/chips mindre per månad om det är knapert i plånboken och njut av iPhone och bli hälsosammare på köpet!

Sluta klaga, det är en ny mobil som är hypad och har stor efterfrågan, och sista poängen:

Ta en "likvärdig" smartphone, t.ex. Nokia N95 8GB:
299 kr (ingår inga fria MB) för abg i 24 månader blir en månadsavgift på 499 kr = 11977 kr

iMini i 24 månader 8871 kr
av alekks, tisdag 01 juli 2008 kl 01:46
Tobbe_01
"alekks" - Äntligen någon som förstår!
av Tobbe_01, tisdag 01 juli 2008 kl 01:50
Jckssn
alekks, du har till viss del rätt. Men nu är det så att dom bara släppt knapphändiga uppgifter än en gång. Vad kostar till exempel det 101a sms:et eller 101:a minuten samtal med iMini?
Vad kostar uppkopplingsavgiften, vad kostar det till andra teliatelefoner?

Är det kassa avgifter för samtal så blir ju abbonemangen helt plötsligt svindyra, för även om det är lätt att koncentrera sig på datatrafik är det ju trots allt en telefon som man pratar i.

Använder telia till vänner idag och dom flesta jag ringer till har telia, mao betalar jag bara uppkopplingsavgiften. Något liknande eftersöker jag med ett iPhone-abbonemang.

av Jckssn, tisdag 01 juli 2008 kl 05:53
Martin Gunnarsson
"Liksom Telia har Rogers ganska dåliga abonnemang som inte heller har obegränsad datatrafik."

Suck, nu kommer ännu en våg av arga människor att skriva här. Telias iPhone-abonnemang HAR ett pristak på datatrafiken, bara det att det är per dag istället för per månad, och det är ju faktiskt bättre. Eller hur? Varför ska jag betala för ett pristak de dagar när jag inte surfar något alls? Visst, det är bra för Macfeber med många som går in och kommenterar, men att försöka hålla ett meningslöst flamewar igång är knappast vettigt.

Är det någon som på allvar tror att Telia skulle sänka sina priser på grund av en protestlista? Det känns lika bortkastat som när fotbollsspelare ska fram till domaren och prata och se oskyldiga ut efter att de har fått en frispark mot sig, det spelar ingen roll hur fel domslutet var, man kan inte ändra det för att någon tjatar, då faller ju hela systemet.
av Martin Gunnarsson, tisdag 01 juli 2008 kl 06:08
Martin Gunnarsson
Annars håller jag med Jckssn, det ska bli intressant att se vad abonnemangen egentligen kostar, men jag väntar mig verkligen ingen välgörenhet från Telias sida. Det är ett företag som har som uppgift att tjäna pengar, inte en iPhone-outlet.
av Martin Gunnarsson, tisdag 01 juli 2008 kl 06:10
Lucius
Felia kommer att förstöra iphonen. Jag skriver lätt på.
av Lucius, tisdag 01 juli 2008 kl 06:37
Onne
tänk - i en perfekt värld hade 3 fått iPhonen och alla hade varit glada :)
av Onne, tisdag 01 juli 2008 kl 06:53
Sir Arthur
Jesus, en protestlista för en kommersiell produkt värd några tusenlappar. Lägg energin på nåt vettigt istället!
av Sir Arthur, tisdag 01 juli 2008 kl 07:17
Ramlösa
Sug min * * * Telia och Apple, jag köpte min för 25000 spänn och noll spänn i månaden.
av Ramlösa, tisdag 01 juli 2008 kl 07:48
Pinniewooh
Skulle ha varit trevligt med en variant där man hade mycket data, men ingen taltid samt fria sms, jag pratar ytterst sparsamt i den, vill bara surfa med den, men vi får se vad de kommer med för alternativ till oss som redan är Telia kunder.
av Pinniewooh, tisdag 01 juli 2008 kl 08:17
danielhedman
äh, är folk missnöjda ska de klaga. Så enkelt är det, eller tycker ni som säger att folk inte ska klaga att tex de missnöjda busschaffisarna inte ska strejka för de ska se hur det är i andra länder, har minimilön etc. snälla rara ;P

Kvittar vad den kostar är bara att klaga ändå, finns liksom inget att förlora där mer än att bolagen de rör märker av missnöje hos kunderna.. Kunden har ju i princip alltid rätt sort of speak.
av danielhedman, tisdag 01 juli 2008 kl 08:18
Ronnie Persson
iMini med 9kr pristaket passar mig perfekt, hade räknat med ca 500kr i månaden för ett iphone ab, orimligt att räkna med en så mycket lägre kostnad än det.

Men hade telia haft lite känsla så hade man erbjudit ett flatrate abonnemang. Klantigt...

Men visst gärna mer konkurrens på tele marknaden, så in med fler utländska operatörer. Tror inte på protestlistan faktiskt
av Ronnie Persson, tisdag 01 juli 2008 kl 08:24
Zulando
Som sagt, Apple+Telia erbjuder er en produkt för ett visst pris. Det är upp till er om ni vill köpa eller inte, ingen tvingar er :) Sluta gnäll om priset, det kommer som sagt sänkas ganska omgående om det visar sig vara "för högt".
av Zulando, tisdag 01 juli 2008 kl 08:34
onnyt
Jag tycker att hummer och löjrom är aldeles för dyrt. Kan vi inte starta en protestlista mot det också:)
av onnyt, tisdag 01 juli 2008 kl 08:55
eway
starta en lista mac.feber!
av eway, tisdag 01 juli 2008 kl 09:18
Yngve
alekks: Fina argument! Jag vet ju inte var du befinner dig någonstans, men att påstå att var och varannan Svensson har ett öppet wlan är väl till att ta i. Jag tycker snarare att var och varannan Svensson lärt sig stänga sina wlan från inkräktare. T.o.m. centralt i Malmö är det svårt att ta sig ut på nätet via "lånade" wlan med min iPhone G1....det kanske är lättare där du bor. Vill man surfa på iPhonen får man tyvärr tar sig ut via Edge, som är svindyrt och slött. Man hade därför hoppats på att Telia hade erbjudit ett abonnemang som inkluderade fria MB till ett pris som inte kostade skjortan!
av Yngve, tisdag 01 juli 2008 kl 09:22
myraz
Hela grejen är ju att telia inte fattat att man vill använda iphonen till datatrafik.
Bättre är ju att köpa fastpris 599/mån + fri data 199/mån. Då har man ingen begränsning alls och det är fortfarande billigare än iMaxi.
Hoppas bara man inte tvingas köpa ett i-abbonemang, en extra tusig för luren kan kvitta. Då är det givet!
av myraz, tisdag 01 juli 2008 kl 09:25
quarken
Om jag vill köpa en TV gå jag till butiken och köper en. Jag åker sedan hem, betalar min TV-licens och tittar så mycket jag vill på rörliga bilder från public service-TV i full färg och med ljud i renaste stereo. Om jag sedan VILL kan jag skaffa fler kanaler. Självklart eller hur. Men tänk dig scenariot att du var tvungen att köpa ett kontantkort eller teckna ett 12- eller 24 månaders abonnemang för att få tillgång till "fri TV". Tänk dig dessutom att vissa TV-apparater inte gick att köpa utan att du tecknade ett visst abonnemang med en viss operatör. Visst låter det helt uppåt väggarna?

Det är lätt att bli smått konspiratiorisk när så enkel teknik som vanlig telefoni, på samma sätt som TV, inte tillåts levereras utan konkurrerande mellanhänder. Dessutom har dessa mellanhänder (operatörerna) mage att ta vissa telefoner som gisslan och därefter begär lösensummor som går direkt till aktieägarna.

Om ett antal år tror jag människor kommer undra hur det fick pågå så länge utan att någon i regeringen eller på post- och telestyrelsen reagerade. Dagens sätt att leverera telefoni hör inte hemma i en demokrati. Marknadsekonomi i all ära men detta är en avart som ger de med pengar och arbete tillträde till viss teknik och information och samtidigt utesluter andra.
av quarken, tisdag 01 juli 2008 kl 09:43
macki81
känns lite dubbelmoral... först gnäller många om hur dyrt det är och nu när man vill göra en protestlista så tycker många tvärtom helt plötsligt?! rädd för FRA? :P
av macki81, tisdag 01 juli 2008 kl 10:05
vilden
Protestlista? Ge er.
Allt handlar om, som vilken marknad som hellst, tillgång och efterfrågan. Ökar efterfrågan = Höjt pris
Minskar efterfrågan = Lägre pris

Låt bli att köpa iPhone och sluta gnäll som om ni var 5 år och ni fick mjuka paket på julafton.

Ni är Patetiska!

av vilden, tisdag 01 juli 2008 kl 10:37
LinusEkenstam
haha helt allvarligt, varför är folk så arga!? 7877kronor, för mini i 18 månader... Var är det som är fel med meningen?! jo i vilket annat fall hade vi satt ett totalpris efter vad abonemangskostanden är?! kolla tillexempel på en Nokia N95 Plum, för 1 krona. Ja den kostar ju bara en krona.. eller? anslutningsavgiften på 449 kronor tillkommer vid anslutning, förhöjd månadskostnad på 149 kronor i månaden i 24 månader, sen tillkommer abonemangspriset 249 kronor i månaden 9 971 plus en krona som telefonen kostade. Totalt blir detta 9972 kronor och då är du bunden i 2 år, Varför har ingen skrivit ut priser så här innan? det är ju perfekt kan ju skriva på alla annonser i framtiden, SE C902 endast 1 krona, (11 234:-) då skulle ju SE verkligen sälja bra mycket mer telefoner eller?! dessutom är iPhone den bästa telefonen på marknaden, ingen annan telefon är ens i närheten.
av LinusEkenstam, tisdag 01 juli 2008 kl 11:32
PointMan
Kommer köpa min från USA och köra med mitt rabatterade 3 abonnemang. Varför gå och betala enorma summor varje månad till Felia när man kan betala en klumpsumma och sen betala för det man ringer/surfar. 3 har som ni kanske även vet det bästa 3G nätet i Sverige.

Felia kan dra något gammalt över sig.
av PointMan, tisdag 01 juli 2008 kl 11:34
LinusEkenstam
du kommer inte kunna köpa den från USA längre som innan, du kommer vara tvungen att täckna abonemang vid köp och inte senare som det var vid förre versionen, så eporteringen på iPhones kommer att avta, medans de länder som får kontantkort kommer ha höga nivåer av iPhones som försvinner ut ur landet.!
av LinusEkenstam, tisdag 01 juli 2008 kl 11:40
quarken
Protestlistor mot enskilda erbjudanden ger faktiskt ett lite löjets skimmer över sig.
Däremot hade jag direkt skrivit på en protestlista mot att operatörer kidnappar telefoner.
av quarken, tisdag 01 juli 2008 kl 11:58
Koprofilisten
Sir Arthur : Tack, jag satt och letade efter en vettig kommentar.
av Koprofilisten, tisdag 01 juli 2008 kl 12:23
mikke
För min del handlar det inte om att abonnemangen är dyra, utan att de är idiotiska. Fri data är det enda rätta, det erbjuder inte Telia och därför tänker jag inte ge dem mina pengar. Jag skall ha 500 minuter, 250 SMS och fri data. Eftersom Telia inte kan ge mig det tänker jag fixa ett abonnemang på annat håll. Köper en iPhone genom något annat land som säljer den med kontantkort. Sen skall jag låsa upp den och använda den med vilket abonnemang och med vilken operatör jag vill. Så som det ska vara.
av mikke, tisdag 01 juli 2008 kl 13:03
oskar
om alla bara vägrar köpa den med deras kassa abb så måste de följa marknaden och ändra sig ...


av oskar, tisdag 01 juli 2008 kl 13:51
LinusEkenstam
oskar: Exakt, men om tillgång och efterfrågan gör så att alla iPhone som kommer till Sverige den 11 Juli tar slut inom en snabb framtid, kommer telia inte sänka priset på abonemangen. Dessvärre tror jag att det är många som köper att det är den bästa luren och under två år kan tänkas betala ca: 8000kronor för det. Jag kommer göra det synd är det men det är bara att bita i äpplet och vara glad att den äntligen är här! med GPS och 3G, och AppStore!
av LinusEkenstam, tisdag 01 juli 2008 kl 14:29
andreasw
Protestlista för sverige
av andreasw, tisdag 01 juli 2008 kl 14:32
Calue
Fri data skulle förmodligen krascha hela Telia nätet första dagen. samma sak med samtal mm det måste finnas vissa spärrar annars skulle hela mobila telefon/datanätet Krascha. Därför gör de det dyrare eller krångligare för att färre ska ha fri data och telefoni.
av Calue, tisdag 01 juli 2008 kl 14:34
quarken
Calue:
Det råder överkapacitet på nätet och har gjort så i många år. Tro inget annat. Denna överkapacitet säljs och köps mellan de olika operatörerna runt om i världen. Det är som om någon ägde Vänern och sålde vatten till alla simhallar i trakten. Sedan säger Bredbandsbassängen AB till sina kunder att de bara kan bada lite åt gången för att vattnet annars inte skulle räcka till de andra badarna.
Vänern borde vara allas egendom men så är det inte. "Någon" har nämligen bestämt att det är ok att skruva åt kranarna...men bara så mycket att folk kan få släcka törsten då och då samtidigt som man kan krama ur så mycket pengar som möjligt under så lång tid som möjligt.


av quarken, tisdag 01 juli 2008 kl 14:50
NoZ
Calcue: Precis, det ingen hittills förstått är att Telia inte vågar sätta ett lägre pris på telefonen eller abonnemangen. Deras nät är sjukt kasst. Tro mig, jag har varit inblandad i en hel del Super-3G byggen i våras och de klarar inte av hur många abonnenter som helst. Tänk om 500 pers ligger på samma mast och lattjar med sina iPhones, då snackar vi inga Mbit/s... Du kan nog få vara glad om du får ut gprs-hastighet.
av NoZ, tisdag 01 juli 2008 kl 15:17
Osten
Min kompis har på något bissart sätt fått tag i en 8gb iphone 3g via USA. hackat upp den och använder sitt comviq kompis på den nu!

tänkte bara dela med mig av den glada nyheten:)
av Osten, tisdag 01 juli 2008 kl 15:40
Calue
Som jag menar och NoZ också poängterar så finns det en begränsning på varje cell. Som att tömma vänern med en trädgårdsslang typ, som dessutom 25simmhallar ska dela på.
av Calue, tisdag 01 juli 2008 kl 16:36
Netzach
"Om jag vill köpa en TV gå jag till butiken och köper en. Jag åker sedan hem, betalar min TV-licens och tittar så mycket jag vill på rörliga bilder från public service-TV i full färg och med ljud i renaste stereo."

Två "fel".
1. Tv-licensen är en styggelse pga att den är tvingande med hot om polisvåld. "-Betala. Annars låser vi in dig eller tar ifrån dig allt vad du äger och har" är en mentalitet folk tror att staten skyddar oss ifrån, men i själva verket utför självt mot de egna undersåtarna.
2. Att kalla SVT för "Public Service" är lite väl magstarkt, oavsett vad de själva kallar sig.

"Om ett antal år tror jag människor kommer undra hur det fick pågå så länge utan att någon i regeringen eller på post- och telestyrelsen reagerade."

Monopol som är konsumentfientliga går enbart att få med en statsmakt. På en fri marknad går det enbart att få monopol genom att erbjuden en tjänst till kvalitet och pris som konkurrenter inte kan konkurrera med, vilket är rätt döfött då vissa föredrar pris framför kvalitet och vice versa. Staten har uppenbarligen inte klarat av att göra vad "folket tycker" att den skulle göra, dvs skydda konsumenterna från rovföretagen, utan istället genom lagskrivande säkrat dessas marknadsposteringar för ytterligare utsugning av skatteslaveriet. Detta system brukar kallas för korporativism eller fascism 2.0,

"Vänern borde vara allas egendom men så är det inte"

Kollektivt ägande resulterar i plundrande av naturresurser då det inte längre blir en förlustaffär att att göra detta, och ingen egentligen blir skyldig då gemensamt ägande i praktiken resulterar i gemensamt ansvar, konceptet "demokrati" är ett bra exempel på detta; vem är egentligen ansvarig för FRA-spektaklet? Idioten som genomförde det eller idioten som gav idioten tillåtelse?
av Netzach, tisdag 01 juli 2008 kl 18:35
D Leben der anderen
Alltså det centrala problemet är inte den fria marknaden där företag får sätta vad fan för pris de vill vilket kapitalismen påbjuder. PROBLEMET är ju för fan att Telia har monopol på skiten. Hur skulle det vara om Elgiganten hade monopol på platt-TV som man bara kan köpa med något djävla digital-TV abonnemang kopplat på 18 månader? Hade inte det sugit enormt? Logik för helvete. LOGIK!
av D Leben der anderen, tisdag 01 juli 2008 kl 21:29
bena
Men nu är inte iPhone den enda smart-phonen.
Och om elgiganten hade ensamrätt på den enda platt-tvn som fanns så hade någon annan tillverkat en annan platt-tv och låta t.ex. siba eller vem som helst sälja den utan abonnemang.

Så problemet existerar fortfarande inte. Har ni inte råd med iPhone så köp den inte! Vad är problemet? Köp en nokia n95 instället! om det nu är billigare.

Helt sjukt att folk tror att iPhone skulle vara någon mänsklig rättighet.
av bena, tisdag 01 juli 2008 kl 22:34
quarken
bena:
iPhone, eller någon annan telefon för den delen, är ingen mänsklig rättighet. Däremot borde det vara en rättighet att få KÖPA en vara var som helst och använda den på samma sätt som all annan teknik utan hinderbana och utsugande mellanhänder och då menar jag inte bara svenska mellanhänder.
Telefoner verkar idag bara fungera ihop med en operatör. Var finns logiken i det som den arga personen ovan så klyftigt utryckte det? Operatörer ska ha lika lite med telefoner att göra som SVT eller TV4 har att göra med TV-apparater.
av quarken, tisdag 01 juli 2008 kl 23:09
Ragge
Quarken: Din jämförelse är totalt irrelevant och dum.
av Ragge, onsdag 02 juli 2008 kl 10:28
[taG]
Nå har også nordmenn begynt å samle underskrifter: fri-iphone.org (Nettopp startet)
av [taG], onsdag 02 juli 2008 kl 11:41
Ted
Starta en lista på namnupproret.se och jag skriver på direkt :)

Nejdå, tycker inte det är så värst farligt med priserna men "fri data" skulle varit ett måste på en sådan telefon, där har telia inte fattat poängen med iphone riktigt!
av Ted, onsdag 02 juli 2008 kl 14:17
Kommentera artikeln







Facebooks ryktas visa upp Portal nästa vecka
Första prylen för smarta hemmet från Facebook 
27.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Eric Schmidt förutspår att Internet delas i två delar till 2028
En "amerikansk" del och en "kinesisk" del 
28.1°
+
Wille Wilhelmsson
0
Rykte Blir Apples streaming-tjänst en barnkanal?
Apple vill inte ha sex och våld i sin kommande tv-tjänst 
18.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Japan har landat på asteroiden Ryugu
Två av deras farkoster genomförde en lyckad landning i helgen 
45.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Cancersjuk kille fick spela Super Smash Bros. Ultimate
Fick testa demo av Nintendos kommande spel på sin dödsbädd 
51.9°
+
Wille Wilhelmsson
0
Kina blockerar Twitch
För att minska spelandet i landet? 
26.4°
+
Wille Wilhelmsson
0
OnePlus rullar ut Oxygen OS 9.0 till OnePlus 6
Baseras på Android 9 Pie 
42.8°
+
André Stray
0
Tommy Wiseau har laddat upp hela The Room på Youtube
Grattis världen! 
49.5°
+
André Stray
0
Telltale stänger ner butiken
Sparkar 90 procent av arbetsstyrkan 
22.9°
+
André Stray
0
Det här är Mars Base Alpha
Verklighet 2028? 
52.1°
+
Roger Åberg
0
Sandviks självkörande lastare försöker att inte krossa glas
Kör genom labyrint 
58.9°
+
Bobby Green
0
Trent Reznor och Atticus Ross komponerar Watchmen-serien
Intressant! 
43.0°
+
André Stray
0
Huawei gav bort powerbanks till köande iPhoneköpare
Tänkte att det skulle komma till användning 
82.6°
+
Roger Åberg
0
Bytons elbilar lanseras i Europa 2020
Crossovern är först ut 
43.3°
+
Bobby Green
0
Saknar du magnetlåsningen på Apples nyare datorer?
Då finns lösningen här 
43.0°
+
Bobby Green
0
Nu kan artister ladda upp musik direkt på Spotify
Slipper gå via partners 
63.9°
+
Roger Åberg
0
Världens sämsta pappa arresterad för Nintendo Switch-stöld
Skickade in sin unge i spelautomat 
50.8°
+
André Stray
0
Inbound visar upp en elektrisk sparkcykel
Verkar ytterst kompetent 
42.7°
+
Roger Åberg
0
Motorcykel rejsar mot F1-bil och jetplan
Spoiler i videons text 
44.0°
+
Bobby Green
0
Har ni fått er iPhone eller Apple Watch?
Eller har ni struntat i att köpa? 
23.6°
+
Roger Åberg
0
PC-version av Red Dead Redemption 2 inte helt utesluten
Hopp finns kvar 
45.9°
+
André Stray
0
Ford visar lastbil för framtiden
Självklart eldriven och självkörande 
41.6°
+
Bobby Green
0
Maniac ute nu på Netflix
Emma Stone och Jonah Hill möts i mystisk läkemedelsprövning 
41.1°
+
André Stray
0
3,3 miljoner exemplar av Spider-Man sålda på 3 dagar
Poppis lir, det där 
43.8°
+
André Stray
0