Google släpper Flutter 1.0
Gränssnitts-ramverk för både iOS och Android

Under vårens Mobile World Congress-mässa i Barcelona visade Google upp sitt ramverk Flutter. Det är tänkt att användas för att bygga grafiska användargränssnitt till både Android och iOS som baseras på en gemensam kodbas.
Det finns liknande ramverk och verktyg för det men Flutter sägs ge utvecklare större möjlighet att lägga till olika grafiska element och annan funktionalitet som andra verktyg saknar. The Next Web skriver om Flutter:
"UI elements can take advantage of GPU rendering, as Flutter uses the same Skia 2D graphics engine as Google and Android. In addition, Flutter compiles natively to 32-bit or 64-bit ARM code for both Android and iOS.And unlike other cross-platform toolkits, Flutter does this without handcuffing developers to a narrow selection of visual elements. According to Google, Flutter gives developers control over every pixel of the screen, and comes with tools that let designers insert and animate graphics, videos, text, and app controls."
Google släppte Flutter i en 1.0-version idag och arbetar du med mobilappar och inte redan kollat in Flutter så är det bara att hoppa vidare på länken nedan. Där hittas allt man behöver veta för att börja använda Flutter när man utvecklar mobilappar.
UI-ramverk för att utveckla mobilappar snabbare