m

Det här är nya Porsche GTS!
Coupé, cabriolet eller Targa

Nu är det äntligen dags för en GTS-version av senaste generationens 911. Porsche räds inte att fylla på i modellförrådet för denna kommer i hela fem versioner. Du kan välja mellan 911 Carrera GTS som coupé eller cabriolet, 911 Carrera 4 GTS som coupé eller cabriolet och 911 Targa 4 GTS. Den senare är ser riktigt trevlig ut! Under ytan är det samma lika på alla modeller. En sexcylindrig boxermotor med turbo levererar 480 hästar (+30) och 570 Nm (+20) vilket tar bilen till hundra på 3,3 sekunder (911 Carrera 4 GTS Coupé med PDK) (-0,3 sekunder). Chassit och fjädringen är hämtade från 911 Turbo och ger en sänkning på 10 mm, dock inte i targan som har chassit från 911 Targa 4S som har lite mer komfort. Fälgarna med centrumbult (20" fram, 21" bak) och bromsarna hämtas från 911 Turbo. Man kan välja mellan åttastegad PDK eller sjuväxlad manuell. Vill man kan man också välja ett Lightweight Design-paket som lättar bilen 25 kilo. Då får man skalstolar, lättviktsglas på sidan och i bakfönstret, lättare batteri och så slipper man baksätet. Som vanligt är GTS-modellerna väldigt snygga med en massa svarta detaljer. Pris då? Från 1.415.000 kronor. Tumnagel
42.0°
+
Roger Åberg
0

Snart släpps Paramount+ som fristående app
29 april till och med

När streaming-tjänsten Paramount+ lanserades här i Sverige förra månaden valde man att lansera den som "kanal" på AppleTV eller via Boxer, Canal Digital, Com Hem, Telenor och Telia. Någon fristående app släpptes inte då eftersom de tydligen verkligen värderade partnerskapen de har i regionerna vilket ledde till att de prioriterade partnerskapsmodellen först. Men snart kommer tjänsten även släppas som en fristående app vilket ju gör att fler kan börja använda tjänsten. Denna fristående app kommer lanseras här i Sverige den 29 april. Med den kan man kolla in tusentals avsnitt samt filmer från Showtime, CBS och Paramount studios. Priset för Paramount+ är rätt najs då det endast är 69 kronor i månaden. Tumnagel
29.2°
+
Frode Wikesjö
0

Det här är nya Subaru Outback
Har Sverigepremiär den 8 maj

Den 8 maj har nya Subaru Outback premiär och nu får vi bilder som visar hur den ser ut. Designen har uppdaterats och modellen ska nu vara mer "ruggad" än någonsin och redo för äventyr i terrängen. Endast ett motoralternativ kommer att erbjudas och det är en boxerfyra på 2,5 liter utan överladdning. Till den paras en Lineartronic CVT-växellåda som i sin tur driver alla fyra hjulen. Det här är sjätte generationen Outback och den baseras på den senaste Global Platform-plattformen som ska vara styvare och mer robust än tidigare. Köregenskaperna ska ha förbättrats och även åkkomforten. Kupén ska även ha blivit ännu tystare tack vare ljudisolerad vindruta och främre dörrglas. Det finns ett nytt körläge som heter X-Mode som ska vara extra lämpligt för när man kör utanför asfalten. Markfrigången anges till 21,3 centimeter. Den bilen som Subaru smygvisat den senaste tiden var dock specialversionen Outback Wilderness som är ännu mer anpassad för offroad-körning. Den har ännu bättre markfrigång på 24,1 centimeter, mer plast runt om och en robustare känsla i alla detaljer. Dessutom har den ett stort klistermärke på huven som ska förhindra att man blir bländad - perfekt när man kör på tokiga ställen och inte vill störas av solen. Denna får en turbomatad boxerfyra på 2,4 liter som ger 260 hästar. Vad nya Outback kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Nu finns Paramount+ i Sverige
Typ

Ännu en dag, ännu en streamingtjänst. Nu är det Paramount som försöker slå sig in i Sverige och nu går det att se innehållet, typ. I dag kan man få det som en "kanal" på AppleTV eller via Boxer, Canal Digital, Com Hem, Telenor och Telia. Vill man köra en helt vanlig app så får man göra det i april. En udda lansering kan tyckas. Det finns en del innehåll att se på, men med det material man har i dag så är det nog knepigt att knuffa bort någon av de andra tjänsterna. Vill man testa på AppleTV så får man dessutom bara sju dagars provperiod. Prislappen ligger sedan på 69 kronor. Tumnagel
26.6°
+
Roger Åberg
0

Gunther Werks senaste Porsche-bygge
En 993:a som väcker habegär

Okej, Gunther Werks bygger endast 933:or och jag har habegär för alla de har presenterat, men ändå. Den här tilltalar mig ändå lite extra, kan det vara färgen månntro? Det här är i alla fall den senaste 993 Remastered-versionen och den är döpt till Irish Green Commission. Förutom den läckra gröna lacken har bilen två stycken kolfibermönstrade linjer som går över hela karossen. I hjulhusen sitter guldfärgade fälgar i Fuchs-stil. Motorluckan som har en fet ankstjärt på sig har även ett grillgaller med hexagonmönster i kolfiber. Insidan badar i ljus skinnklädsel och svart Alcantara. Stolarna som också de är i kolfiber är rejält skålade. Under luckan där bak sitter en boxersexa på 4,0 liter som Rothsport Racing har satt ihop. Den ger 441 hästar och 454 newtonmeter i vrid. Till paketet sitter en sexpetad manuell växellåda. I övrigt har bilen Brembo-bromsar och uppdaterad fjädring från Eisenlohr Racing och JRZ Suspension Engineering. Vad köparen har fått betala för den här skapelsen framgår inte, men det var nog en slant. Tumnagel
45.7°
+
Bobby Green
0

Gunther Werks bygger egen 993 Speedster
En modern tolkning

Gunther Werks senaste projekt är döpt till 993 Speedster Remastered och det är en hyllning till väldigt sällsynta Porsche 993 Speedster. Modellen släpptes aldrig officiellt och endast två stycken exemplar ska ha blivit till. Flera personer har dock byggt egna versioner av bilen och nu ska alltså Gunther Werks göra samma sak. Som motor har man valt en boxersexa på 4,0 liter som Rothsport Racing har byggt. Den ska ge hela 440 hästar och 454 newtonmeter i vrid. Drivningen sker på bakhjulen och kraften dit kommer via en uppgraderad version av 993:ans manuella Getrag-låda. För att få bilen att ha lika bra köregenskaper som deras tidigare 400R har väldigt mycket tid och energi lagts på att förstärka chassiet eftersom ett fast tak saknas. För att kompensera för detta är bland annat den främre huven i kolfiber. Vidare utrustas bilen med ett 3D-printat Inconel-avgassystem, backspeglar och dörrhandtag i aluminium och smidda Fuchs-kopior i hjulhusen. Under de två pucklarna bakom stolarna finns ett tygtak att montera för när vädret är tråkigt. Endast 25 stycken exemplar kommer att tillverkas och planen är att dra igång med detta i början av nästa år. Vad man får betala är oklart. 400R börjar på 565.000 dollar och den här lär bli snäppet dyrare. Tumnagel
40.0°
+
Bobby Green
0

Nu är den här - nya Porsche 911 GT3
Bättre på alla punkter

Porsche presenterar nu precis som utlovat sin senaste GT-modell - 911 GT3. Bilen är proppad med racingteknik från Porsche Motorsport och är en bil för dig som gärna svänger av den allmänna vägen och rastar loss på banan då och då. Motorn är en boxersexa på 4,0 liter som ger 510 hästar. Den bygger på samma drivlina som sitter i 911 GT3 R och saknar överladdning - ingen turbo eller kompressor här alltså. Till maskinen kopplas en sexpetad manuell låda eller en dubbelkopplingslåda. Med den sistnämnda avklaras 0-100 km/h på 3,4 sekunder och toppfarten ligger på 318 km/h. Med manuell låda toppar bilen 320 km/h. På Nürburgrings nordslinga har den nya modellen klockat 6:59,927. Tjänstevikten med manuell låda landar på 1493 kilo, med PDK är vikten 1510 kilo. Saker som håller vikten nere är inget baktsäte, främre huv i kolfiber, lättviktsglas, smidda fälgar och lätt avgassystem. Bilen går att beställa nu och kommer till återförsäljarna i juni. Priset börjar på 1.840.000 kronor. Läs allt om den i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
44.5°
+
Bobby Green
0

Porsche smygvisar nya 911 GT3
Har premiär den 16 februari

Det är snart dags för Porsche att presentera en ny upplaga av 911 i vass kostym - nya 911 GT3. Här har vi en första smygtitt på bilen som kommer att täckas av den 16 februari. Som bilden visar får versionen en så kallad svanhalsvinge baktill. I övrigt väntas bilen få boxersexa på 4,0 liter utan överladdning och över 500 hästar. Till detta en manuell sexpetad växellåda eller sjustegad PDK om man så vill. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Tele2 och Com Hem blir ett varumärke i år
Fortfarande okänt vilket namn som blir kvar och vilket som försvinner

För tre år sedan gick de både företagen Tele2 och Com Hem ihop till ett företag. Fram tills nu har dock båda varumärkena funnits kvar men i år verkar det som om det blir ändring på det. Det är nyhetsbrevet TelekomNyheterna som skriver att Tele2 och Com Hem i år kommer att fimpa ett av sina varumärkena. Samuel Skott, kommersiell chef för Tele2, vill än så länge inte avslöja vilket av de båda varumärkena som kommer att få leva kvar och vilket som kommer att skrotas. Han säger att det är något man kommer att meddela någon gång senare i år. Förutom Com Hem och Tele2 så kommer även Boxer att sorteras in under det nya varumärket. Varumärket för Tele2:s lågprisoperatör Penny, som lanserades för exakt ett år sedan idag, kommer att tonas ner och kanske även det gå upp i det nya varumärket. Tumnagel
37.4°
+
Wille Wilhelmsson
0

Paramount+ släpps 25 mars i Sverige
Fler streamingtjänster att välja mellan!

I höstas blev det känt att streamingtjänsten Paramount+ kommer släppas i flera länder, inklusive Sverige. Nu har vi fått reda på när detta kommer ske och streamingtjänsten kommer bli tillgänglig 25 mars. Något specifikt pris för tjänsten verkar för tillfället inte finnas. Det verkar dock som att kunder med TV-abonnemang från Boxer, Canal Digital, Com Hem och Telenor kommer få tillgång till tjänsten via sina abonnemang, troligtvis för ett litet påslag i månadskostnaden. På Paramount+ kommer vi få ta del av över 6000 olika filmer och serieavsnitt (härligt sätt att bumpa upp innehållssiffran för övrigt) som producerats till Showtime, CBS, Paramount Network, Comedy Central, MTV, Nickelodeon och Paramount Pictures. Och framtida Showtime och CBS-produktioner kommer släppas exklusivt på streamingtjänsten, vilket lär betyda att om man vill se den kommande säsongen av Dexter så är det bara att punga upp för en extra streamingtjänst. Tumnagel
3.8°
+
André Stray
0

Porsche firar att Boxster fyllt 25 år med jubileumsmodell
Får fräsiga fälgar

Porsches instegsmodell Boxster har hunnit fylla hela 25 år och detta firas med en jubileumsmodell i begränsad upplaga. Endast 1250 stycken exemplar kommer att byggas och dessa baseras på GTS 4.0-varianten som har boxersexa på 4,0 liter som ger 400 hästar. Bilen får en nytolkning av lackfärgen Neodyme som är en kopparliknande skimrande brun färg på utvalda ställen som fronten, luftintagen och på fälgarna. Denna fanns nämligen på utställningsmodellen 1993. Man kan få den nya bilen i färgerna GT Silver Metallic, Jet Black Metallic eller Carrara White Metallic. Tanklocket har Porsche instansat i sig och sportavgassystemets ändrör är i högblankpolerad aluminum. Ramen till vindrutan är folierad i svart. Cabben är röd, så även läderklädseln som går i Bordeaux Red. Båda går dock att få i svart om man tycker att rött är lite för vågat. Boxster är nu inne på sin fjärde generation och totalt har 357.000 stycken exemplar tillverkats. Boxster 25 Years går att beställa nu och den kommer till återförsäljarna i maj. Prislappen börjar på 980.000 kronor. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Porsche 914/6 - minstingen med rätt motor
Kul bil!

Porsche 914 är en härlig klassiker men för att komma till sin fulla rätt bör den heta 914/6. Den hade nämligen boxersexan från 911T placerad i baken istället för den rätt så tama boxerfyran. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Singer har byggt en Porsche 911 som funkar bra offroad
Inspirerad av 959 Safari

Porscheförädlaren Singer dundrar nu ut nyheten Singer ACS (All-terrain Competition Study) som de byggt tillsammans med det brittiska företaget Tuthill Porsche. Det är en Porsche 911 som fått sig ett ordentligt lyft i ordets rätta bemärkelse och som inte behöver oroa sig när asfalt byts ut mot annat underlag. Den lyftkylda boxersexan med turbo ger 450 hästar, drivningen sker på alla fyra hjulen och det finns fläskiga däck som ska greppa på det mesta. Bilen är byggd åt en kund som ville ha en 911 som skulle kunna palla med lite tuffare tag och som hyllar Porsches rallymedverkande på 80-talet och bilar som 959 Safari. I Top Gears klipp får vi reda på allt som behövs om den. Vad tycker ni? Tumnagel
50.3°
+
Bobby Green
0
2020

Fox lägger ner sin svenska tv-kanal
Försvinner snart från Com Hems utbud

Com Hem skriver på sin sajt att Fox svenska sändningar kommer att upphöra vid årsskiftet. Fox är väl ingen av de direkt större tv-kanalerna i Sverige och har sänt lite olika tv-serier, filmer och andra underhållningsprogram, ni kan se ett urval av vad som sänds för tillfället på Fox på skärmdumpen här nedanför. Här i Sverige har Fox gått att ta del av via Com Hem, Boxer, Canal Digital, Bredbandsbolaget, Viasat och Sappa skriver Fox på sin svenska hemsida. Tumnagel
35.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

TV4 och Com Hem har kommit överens om nytt avtal
Nu dröjer det nog några år tills det börjar bråkas igen

Com Hem skriver i ett pressmeddelande att de har tecknat nytt avtal med TV4 efter den konflikt som blossade upp gällande detta i slutet av oktober. Det skrivs inget om vad det innebär rent ekonomiskt för någon av parterna men det nu kan hur som helst Com Hems och Boxers kunder fortsätta kolla på TV4, Sjuan, TV12 och C More som tidigare. Det nämns även att Com Hem-fastigheter kommer kunna ta del av sitt kanalutbud via andra enheter som till exempel mobiler och surfplattor. Det nya avtaler mellan Com Hem och TV4 är flerårigt men exakt på hur många år det löper nämns inte i pressmeddelandet. Tumnagel
32.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Det här är nya Subaru BRZ
Ingen turbo

Subaru rullar nu ut helt nya BRZ. Men där många kanske hade förväntat sig en turbo och lite annat godis känns det här nästan bara som en utökad facelift. Utsidan har nytt utseende men på insidan har det inte hänt så mycket förutom ett digitalt instrumentkluster. Och under huven sitter det som sagt ingen stressfläkt även om effekten har ökat något. Men det kanske räcker ändå? Motorn är en boxerfyra på 2,4 liter som ger 230 hästar och 250 newtonmeter med ett varvstopp på 7000. Den driver i sin tur bakhjulen och kraften kommer dit via en sexpetad manuell växellåda. Automatlåda med sex steg finns som tillval. Man lovar vassare chassi än föregångaren och det tillsammans med låg vikt (1276 kilo) ska bidra till roliga köregenskaper. Som vi redan tidigare har meddelat så kommer den här inte att säljas i Sverige. Vad den kostar på andra ställen vet vi inte än. Tumnagel
37.7°
+
Bobby Green
0

Fler fräsiga koncept från Porsche
Vilka bilar!

Igår skrev vi om ett gäng koncept Porsche varit tysta om men som de nu gladeligen visade upp. Totalt handlar det om 15 stycken som tillverkades mellan 2005 och 2019. Igår visade vi fyra av dem, här är ytterligare åtta stycken. Först ut är 960 Turismo och det är konceptet som slutligen blev Taycan. Frågar ni mig så är det så här jag hade velat att den färdiga produkten såg ut. Sen har vi Le Mans Living Legend som är en Cayman-liknande skapelse där man stoppat ner en V8:a bakom sittbrunnen. Med den här ville man hylla coupé-versionen av racerbilen 550. 2013 byggde man 904 Living Legend som är en hyllning till 904 / Carrera GTS från 60-talet. Egentligen är det här en Volkswagen XL1 med annan kaross och som motor sitter där faktiskt en V2:a. Japp, där satt faktiskt en vinkeltvåa som man hade hämtat från Ducati 1199 Superleggera. Den är på 1,2 liter, ger 200 hästar och varvar upp till 12.000 varv. 911 Safari Concept och Macan Safari var två stycken skogsmulle-versioner som tillverkades 2012 respektive 2013. Båda fick högre markfrigång, plast runt hjulhusen och saker som extraljus på taket. Vision 918 RS var ett koncept man tog fram två år efter att produktionen av 918 Spyder lades ned 2015. Det här var en vidareutveckling av bilen där man tog den ännu mer in i framtiden. Något som skulle kunna fungera både på bana och på gata. Togs fram av Porsches Weissach-team men blev aldrig verklighet. Sist men inte minst har vi Vision 916 och 906 Living Legend som båda två är racerbilar för framtiden. Dessa togs fram 2016 respektive 2005. 906 Living Legend hämtar sin inspiration från 906 som man började tävla med 1966. Med Vision 916 ville man skapa en modern version av klassikern 914, fast med eldrivna navmotorer och mycket mer effekt. 916 var en 914 fast med boxersexa istället för boxerfyra, endast elva stycken exemplar tillverkades. Konceptet ritades av en praktikant på designavdelningen. Vilket eller vilka av alla koncept som Porsche nyligen visat gillar du bäst? Tumnagel
48.9°
+
Bobby Green
0

Com Hem förlänger avtalet med TV4
Dock endast tillfälligt

Natten till i dag riskerade 2,1 miljoner Com Hem- och Boxer-kunder att bli av med hela tv-utbudet från TV4. Detta eftersom parterna inte kommer överens då Com Hem tyckte att TV4 ville höja priset på sina tjänster lite väl mycket. Men de flesta märkte kanske i natt att TV4-utbudet inte försvann och detta för att parterna tillfälligt förlängt avtalet. Tydligen är de fortfarande inte överens över nya prisläget men ingen av parterna ville väl se att de 2,1 miljoner kunderna blev av med kanalutbudet på grund av denna konflikt. Hur länge denna tillfälliga förlängning kommer gälla är oklart just nu. Tumnagel
28.8°
+
Frode Wikesjö
0

Gunther Werks 400R är snabb
Randy matar runt på banan

Nyligen levererade Gunther Werks det första kundexemplaret av deras Porsche 993-baserade modell 400R. Racerföraren Randy Pobst fick möjlighet att testa bilen på bana och så här såg det ut. Bilen som officiellt heter Porsche 993 Remastered by Gunther Werks har en luftkyld boxersexa på 4,0 liter utan överladdning som lämnar 437 hästar och 423 newtonmeter i vrid. Varvstoppet ligger på 8100. Vikten på bilen ligger på 1224 kilo. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Dubbelkopplingslåda till toppmodellerna av Porsche 718
För den som inte vill spaka själv

Köper du en ny Boxster eller Cayman med boxersexa har det varit manuell låda som gäller. Nu lägger Porsche även till att man kan få dessa med den sjustegade dubbelkopplingslådan PDK. Detta gör bland annat att 718 Spyder och 718 Cayman GT4 med denna låda tar sig från 0-100 km/h en halv sekund snabbare än med manuellt alternativ - 3,9 sekunder. 200 km/h når man efter 13,4 sekunder vilket är en förbättring med 0,4 sekunder. 718 Cayman GTS 4.0 och 718 Boxster GTS 4.0 kapar också 0-100-tiden med en halv sekund och där gäller nu 4,0 sekunder blankt. 0-200 ska ta 13,7 sekunder, också det 0,4 sekunder bättre än om du kör manuell låda. Vad man får betala för PDK-lådan framgår inte. Tumnagel
39.2°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Volkswagen Karmann Ghia fyller 65 år!
Den linjeskönare Bubblan

Det är nu hela 65 år sedan det första exemplaret av Karmann Ghia rullade av bandet i fabriken i Osnabruck. Detta måste givetvis firas med en tut och kanske även en tårtbit eller två. Modellen skapades av Wilhelm Karmann som tog ett Bubbla-chassi och placerade en ny härlig kaross ovanpå detta. Den ritades av Carrozzeria Ghia och som ni förstår tog man halva namnet var och skapelsen döptes till Karmann Ghia. Den sportiga designen backades dock inte riktigt upp av prestandan eftersom det i rumpan initialt satt en liten boxermotor som bara gav 36 hästar. Bilen var dessutom tyngre än Bubblan så det var ingen raket direkt. 0-100 km/h på nästan 30 sekunder. Men man tog sig dit med stil i alla fall! Modellen tillverkades mellan 1965 och 1974 och under denna period blev 362.601 stycken coupéer till och 80.881 stycken cabbar. I dagsläget anses den vara en klassisk samlarbil och fina exemplar börjar komma upp ordentligt i pris. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Steampunkad gammal BMW-motorcykel
Fräsigt bygge

Dirk Oehlerking från Kingston Customs ligger bakom den här skapelsen som började sitt liv som en BMW R100 RS från 1980. Hela hojen har byggts om totalt och som vi kan se har temat varit steampunk. Den har mängder av detaljer och det som kanske sticker ut mest är förvaringen av vin under sadeln och besticken till picknicken man hittar på motsatt sida om verktygssatsen. Bygget är döpt till Good Ghost och de strömlinjeformade kåporna är handknackade i aluminium. Under skalet döljer sig den klassiska boxertwinen och från den kommer två avgasrör som blir ett med designen. Det är Haas Moto Museum i Dallas som har beställt hojen och där kommer den nu att stå utställd. Tumnagel
51.1°
+
Bobby Green
0

Subaru presenterar nya Levorg
Kommer inte till Europa

Det är dags för en ny generation av Subarus modell Levorg att göra entré och så här ser den alltså ut. Den förra generationen som var den första har fått leva sedan november 2013 så det var hög tid för en uppdatering. Det här är alltså en kombi för dig som vill ha något sportigare än modellerna Legacy och Outback. Förutom ett mer uppdaterat utseende bygger bilen på en helt ny plattform. Under huven sitter en turbomatad boxerfyra på 1,8 liter som ger 177 hästar och 300 newtonmeter i vrid. Till den kopplas en automatlåda och drivningen sker på alla fyra hjulen. Inget manuellt alternativ erbjuds, inte heller någon diesel eller hybrid. Insidan får en pekskärm i mitten på 11,6 tum och ett digitalt instrumentkluster som mäter 12,3 tum. Levorg kommer inte att säljas i Europa. Tumnagel
36.0°
+
Bobby Green
0

Tio år gammal Porsche 911 möter den senaste
Vad har hänt genom åren?

Throttle House jämför här en flång ny 911 Carrera S mot en tio år gammal av generation 997. Båda har boxersexa och manuell låda men sen börjar olikheterna. Den nya har turbo och mycket annat som den gamla saknar, så vilken ska man satsa på egentligen? Är den nya värd det betydligt högre priset eller duger den gamla precis lika bra? Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Legendariska Porsche-ingenjören Hans Mezger har gått bort
Låg bland annat bakom motorn i 917

Om du har koll på Porsche kanske du någon gång har hört talas om Mezgermotorer? De är skapade av ingenjören Hans Mezger som nu har lämnat oss, 90 år gammal. Hans jobbade mer än tre decennier hos Porsche och ligger bland annat bakom den tolvcylindriga motorn som finns i 917, Mezgermotorn i 911 och han var även inblandad i utvecklingen av maskinen som satt i förra generationen av 911 GT3 RS. Den anses av många vara en av världens absolut bästa motorer. "We mourn Hans Mezger. The constructor died yesterday at the age of 90 years. We owe him not only the air-cooled six-cylinder boxer engine of the Porsche 911, but also the overall construction of the Porsche 917 and its twelve-cylinder engine. For more than three decades, Hans Mezger was responsible for Porschex27s most successful race cars and racing engines. We thank Hans Mezger for his extraordinary engineering achievements and for everything he did for us. Not only will his innovations and achievements remain unforgotten, he will also be remembered as a friend and colleague. In these difficult hours of farewell, all our thoughts are with his family." Tumnagel
32.3°
+
Bobby Green
0

Matt Farah kör Gunther Werks första kundexemplar av 400R
Oj vilken bil!

Gunther Werks är en av alla firmor som bygger om gamla Porschar till perfektion. 2018 presenterade de 400R som är en helt ombyggd 993 fylld med godis och finesser. 160 kilo lättare än originalet och med en ylande 430 hästar stark boxersexa i baken. Nu har Matt Farah som driver The Smoking Tire fått provköra det allra första kundexemplaret - en olivgrön karamell som kostar 500.000 dollar. Endast 25 stycken 400R kommer att tillverkas. Tumnagel
43.8°
+
Bobby Green
0
Nästa sida