Quantcast
m

Apple, Amazon och Facebook går som tåget i Corona-tider
Googles sökannonsering backar

Massor med kvartalsrapporter släpptes ikväll och vi börjar med Apple som går som tåget. Trots Corona och en riktigt seg april så slog Apple rekord över alla sina produktområden. Försäljningen av iPhones ökade en smula från 26 till 26,4 miljarder dollar och det var den minsta ökningen. Mac ökade från 5,8 till 7,1 miljarder dollar vilket är väldigt bra, antalet kvartal över 7 miljarder för Mac-delen är lätträknade. iPad slog inte rekord men ökade ändå från 5 till 6,6 miljarder dollar, övrigt-kategorin som bland annat innehåller Apple Watch ökade från 5,5 till 6,5 miljarder dollar och services som bland annat innehåller App Store, Apple Pay och annat ökade från 11,5 till 13,2 miljarder dollar. Totalt ökade man från 53,8 till 59,7 miljarder dollar vilket är otroligt starkt i dessa tider. Glöm inte att deras Apple Stores har varit stängda under större delen av kvartalet. Apple.com Facebook går också som tåget i Corona-tider. Antalet dagliga användare av Facebook är numer 1,79 miljarder människor (plus 12 procent) och sett över alla deras tjänster är siffran av dagliga användare 2,47 miljarder människor (plus 15 procent). Sett över en månad når Facebook 2,7 miljarder och totalt med Instagram och de andra 3,14 miljarder människor. Ryktet om Facebooks död är alltså extremt överdrivet. Intäkterna ökade med 11 procent till 18,7 miljarder dollar. En intressant fakta är att man numera har 52.500 anställda vilket är hela 32 procent fler än för ett år sedan. Investor.fb.com Men bäst i Corona-tider går Amazon som ökade sin omsättning med 40 procent jämfört med samma kvartal förra året. Totalt sålde man saker för 88,9 miljarder dollar, upp från 63,4 miljarder dollar. Amazon får mycket skit för att man är hårda mot sina anställda (och det ska de säkert ha) men ändå värt att nämna att man anställt 175.000 personer sedan mars (varav 125.000 kommer få fast jobb) och lagt ner 4 miljarder dollar på covid-relaterade kostnader kring personalen. Personalen ska också få dela på 500 miljoner dollar i en engångsbonus. Aboutamazon.com Den som går åt andra hållet är Googles moderbolag Alphabet, som för första gången någonsin i bolagets historia backar i intäkter. Sök gick ner från 23,6 till 21,3 miljarder dollar men Youtube går bra och ökade från 3,6 till 3,8 miljarder dollar och Google Cloud ökade från 2,1 till 3 miljarder dollar. Totalt gick alltså intäkterna ner om än bara 2 procent från 38,3 till 38,9 miljarder dollar. Abc.xyz Tumnagel
36.3°
+
Roger Åberg
0

Enklare vara privat i Messenger
Nu kommer applås

Facebook släpper nu en trevlig uppdatering till Messenger som gör så att man måste använda FaceID (eller touchID) för att komma åt meddelandena. Funktionen finns just nu på iOS men kommer till Android senare. Detta gör att man inte kan komma in i Messenger-appen och läsa meddelandena utan att låsa upp, vilket kan vara skönt för den som vill ha en extra säkerhetsnivå. Inställningen finns under Sekretess i inställningar och heter Applås. Man kan välja att appen ska låsas direkt eller efter ett visst antal minut. Man berättar även att bättre kontroll över vem som kan messa och ringa dig via Messenger är på gång. Inställningarna kring det ska likna de som kommit till Instagram. Tjänsterna blir med andra ord mer och mer lika varandra. Tumnagel
40.9°
+
Roger Åberg
0

Instagram börjar testa insamlingar
Gör något fint med dina följare

Har du massvis med följare på Instagram och känner att du vill göra något mer än att förgylla följarnas flöde med humor och annat? Då kanske insamlingar till välgörenhet kan vara intressant. Instagram har meddelat att de börjat testa möjligheten för användare att starta egna insamlingar för egna projekt eller befintliga välgörenhetsorganisationer. Funktionen kommer initialt testas i USA, Storbritannien och Irland och det är Android-användare som kommer få tillgång först, men iOS-användare kommer få funktionen vid senare tillfälle. Tumnagel
34.5°
+
André Stray
0

Hälften av jordens befolkning är nu på sociala medier
Men varför gillar ingen mina bilder?

Hootsuite och We Are Social har levererat en ny statusrapport om hur vi använder sociala medier. I Digital 2020 July Global Statshot får vi reda på att 3,96 miljarder människor använder sociala medier, vilket är 51 procent av jordens befolkning. Allt fler hoppar på sociala medier och det senaste året har 376 miljoner anslutit sig till Facebook, Instagram eller liknande, vilket betyder att det är närmare 12 individer som registrerar sig på sådana sajter varje sekund. Tumnagel
29.7°
+
André Stray
0

Även Disney slutar annonsera på Facebook
Anser att det finns för mycket hatiskt innehåll på plattformen

Wall Street Journal rapporterar att Disney nu ansluter sig till den långa raden företag som har beslutat sig för att sluta annonsera på Facebook och dess dotterföretag Instagram tillsvidare. Enligt WSJ så ska Disney under årets första halvår lagt 210 miljoner dollar i annonsering på Facebook vilket ska göra företaget till Facebooks största kund. Anledningen till att Disney och många andra företag beslutat sig för att sluta annonsera på Facebook beror på att de anser att det finns allt för mycket hatiska inlägg på plattformen som Facebook inte gör något åt. Bland andra företag som beslutat sig för att pausa sin annonsering på Facebook finns till exempel Coca-Cola, Starbucks och Ford. Här ovanför hittas en reklamfilm för Disneys streamingtjänst Disney+. Tumnagel
54.6°
+
Wille Wilhelmsson
0

Se Henry Cavill bygga dator
Lite morgonnörderi

Det är något stimulerande en dator bli hopbyggd. Förutom när The Verge gör det. Henry Cavill verkar ha haft lite tid över nu när Witcher-inspelningarna har pausats och har släppt en video på sin Instagram där han bygger ihop en rackabajsare till datamaskin och får folk världen över att tvivla på sin sexualitet. Visa det här inlägget på Instagram This kind of material isnx27t for everyone....viewer discretion is advised. You may see a lot of parts that you havenx27t seen before. #PC #AllTheParts #AllNightLong Ett inlägg delat av Henry Cavill (@henrycavill) 16 Jul 2020 kl. 5:21 PDT Tumnagel
54.8°
+
André Stray
0

Inspelningarna av Uncharted-filmen har dragit igång
På tiden!

Planer att göra film av den populära spelserien Uncharted har funnits sedan urminnes tider. Eller ja, sedan 2009. Sedan dess har sju regissörer anslutits till projektet och massvis med skådisar har visat intresse att spela den karismatiske skattjägaren Nathan Drake. Med regissören Ruben Fleischer och Spider-Man-skådisen Tom Holland verkar Sony ha hittat en stabil duo som kan ta projektet framåt och inspelningarna har äntligen dragit igång. Tom Holland bekräftar detta i ett Instagram-inlägg, men utöver att visa en stol får vi inte allt för mycket information om projektet. Filmen verkar ha premiär i juli nästa år, men det finns en risk att premiären skjuts upp. Tumnagel
44.9°
+
André Stray
0

Konstnär bygger personlig tidsmaskin
Så att han kan resa tillbaka i tiden i VR

Att bygga en riktig tidsmaskin lär antagligen aldrig bli möjligt men tech-konstnären Lucas Rizzotto bestämde sig för lite över ett år sedan att bygga en egen personlig tidsmaskin. Denna är nu "färdigbyggd" och med hjälp av "tidsmaskinen" kan Rizotto nu ta sig tillbaka och återuppleva allt han har gjort det senaste året. Det hela har blivit möjligt genom att Rizzotto filmat varje vaken stund av sitt liv det senaste året med hjälp av ett par Spectacles, Snaps kameraglasögon. Detta material har han sedan konverterat till VR-format och sedan lagt in i gränssnittet till sin "tidsmaskin". Det innebär att Rizzotto nu kan kolla in exakt vad han gjorde vid en angiven tidpunkt det senaste året. I det inbäddade Instagram-inlägget nedan kan ni se ett kort exempel på hur det kan se ut när Rizzotto använder sin "tidsmaskin". I det inbädda klippet från YouTube här ovanför går Rizzotto själv igenom sitt projekt lite mer detaljerat och visar även där exempel på hur det hela kan användas. Visa det här inlägget på Instagram I wore a camera on my face for 1 year and built a VR time machine out of it! Link in bio #timemachine #timetravel #virtualreality #vr #tech #diy #project #coding #backtothefuture Ett inlägg delat av Lucas Rizzotto (@_lucasrizzotto) 10 Jul 2020 kl. 9:29 PDT Tumnagel
38.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Facebook och Instagram bannar konverteringsterapi
På tiden

Konverteringsterapi, det vill säga pray the gay away-läger och liknande företeelser, är ren och skär kvacksalveri och sådana verksamheter har börjat förbjudas runt om i världen. I USA har verksamheten, på ett eller annat sätt, förbjudits i 19 delstater och i slutet av förra året höjde Tyskland frågan om sådant förbud. Nu har sociala medie-jättarna Facebook och Instagram sagt sitt i frågan och har förbjudit samtliga inlägg som lyfter konverteringsterapi på något sätt. I ett uttalande till CNN säger Tara Hopkins, public policy director på Instagram, detta: “We don’t allow attacks against people based on sexual orientation or gender identity and are updating our policies to ban the promotion of conversion therapy services. We have removed violating content from @coreissuestrusttv. We are always reviewing our policies and will continue to consult with experts and people with personal experiences to inform our approach.” Tumnagel
50.6°
+
André Stray
0

OnePlus bekräftar AMOLED-skärm på Nord
Och massvis med kameror

OnePlus planerar att presentera den nya mobilserien Nord 21 juli, men det verkar som att företaget vill att vi ska veta allt om luren innan presentationen. Företaget har via sociala medier levererat lite mer specs om telefonen och bekräftar bland annat att den kommer vara utrustad med AMOLED-display, vilket är rackarns trevligt med tanke på prissättningen. Utöver detta har gänget också bekräftat hur många kameror telefonen kommer ha och det blir fyra stycken på baksidan och två på framsidan i skärmen. Vilken upplösning kamerorna kommer ha är för tillfället okänt, men enligt rykte ska huvudsensorn ligga på 48MP. Visa det här inlägget på Instagram Hard to say which is our best side really. Get a closer look during our AR launch on July 21. #OnePlusNordAR #OnePlusNord Ett inlägg delat av OnePlus Nord (@oneplus.nord) 9 Jul 2020 kl. 3:00 PDT Tumnagel
38.5°
+
André Stray
0

Indien lanserar initiativ för att skapa TikTok-alternativ
Efter att många kinesiska appar förbjudits i landet

Förra veckan började Indien blockera ett 60-tal appar som tagits fram av kinesiska utvecklare då indiska myndigheter ansåg att dessa skickade data till Kina, ett land som Indien ligger i gränskonflikt med sedan Kinesisk-indiska kriget på 1960-talet. Nu lanserar Indien ett initiativ vars syfte är att få indiska utvecklare att ta fram alternativ till de kinesiska appar, bland annat TikTok, som inte längre går att använda i Indien. Det hela är en del av den indiska Atma Nirbhar Bharat-kampanjen (Self-dependant India) skriver The Next Web. Det sägs inte uttryckligen att apparna som utvecklarna ska ta fram ska ersätta de kinesiska apparna som nu är förbjudna i landet men många misstänker att så är fallet. För att en app ska kunna delta i tävlingen måste den falla in i en av åtta olika kategorier, bland annat sociala medier, e-learning, underhållning, nyheter och spel. Att TikTok nu blockerats i Indien verkar för övrigt Instagram ha sett som ett utmärkt tillfälle att lansera sin TikTok-liknande funktion Reels i landet rapporterar Business Insider. Reels var något som Instagram började testa i Brasilien förra året och som förra månaden även blev tillgängligt för vissa Instagram-användare i Tyskland och Frankrike. Tumnagel
45.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Google Photos slutar ladda upp bilder från andra appar
Slipp fylla fototjänsten med gifar från Whatsapp

Google Photos har blivit lite utav en livsviktig applikation. Tjänsten låter dig ladda upp oändligt med bilder och videor, komprimerade förstås, som du har tillgång till från praktiskt taget överallt. Något som inte är fantastiskt är att tjänsten kan vara lite väl hungrig när det kommer till vilka bilder som ska laddas upp till molnet. Photos har tidigare laddat upp bilder och videor från appar som Facebook, Instagram och Whatsapp automatiskt, men från och med nu kommer uppladdningen avstängd från start. Vill du ladda upp bilder från apparna så får du gå in i appen och manuellt välja vilka mappar vars innehåll du vill ladda upp. Anledningen till denna ändring beror kort och gott på att folk delar mer bilder och videor i sociala medier och chattappar än aldrig förr såhär i coronatider. Och för att spara på internetresurser har utvecklarna tagit beslutet att sluta ladda upp bilder och videor från apparna automatiskt. Tumnagel
37.6°
+
André Stray
0

OnePlus utökar mobilfamiljen med OnePlus Nord
En lite mer tillgänglig mobiltelefon

OnePlus har pratat om att leverera en ny mobilserie vid sidan av flaggskeppen och den nya serien kommer gå under namnet Nord. Företaget har inte presenterat någon annan information än enheten utöver att det kommer vara en mer prisvärd upplevelse samt att namnet kommer vara Nord. Utöver det kommer endast lanseras i Europa och Indien. OnePlus-chefen Pete Lau säger detta om den nya serien: - Att lansera OnePlus Nord markerar början på ett nytt spännande kapitel för OnePlus. Kärnan i "Never Settle, innebär att dela den bästa tekniken och produkterna med världen, men samtidigt handlar det också om att utmana oss själva att gå utanför vår comfort zone. Vi är oerhört stolta över våra flaggskeppsprodukter och vi kommer att fortsätta skapa mer teknikledande flaggskepp för våra användare. Nu är vi glada över att dela OnePlus-upplevelsen med ännu fler användare över hela världen genom denna nya produktserie. Som en bonus har även det första avsnittet av den nya dokumentärserien A New Beginning släppts på Instagram och ni kan skåda den nedan. I serien kommer vi få följa arbetet med Nord. Tumnagel
39.0°
+
André Stray
0

YouTube testar TikTok-liknande funktion
Spela in videomixar på 15 sekunder med mobilen

Att den kinesiska appen TikTok har blivit världsledande bland den yngre generationens sociala medie-användare har antagligen inte undgått särskilt många. Det har lett till att bland annat Instagram har lanserat sina så kallade Reels och nu verkar även YouTube experimentera med en TikTok-liknande funktion. YouTube skriver i ett blogginlägg att man nu låter vissa användare spela in något som man kallar för "multi-segment videos", en funktion som inte låter helt olik TikToks videoklipp av YouTubes beskrivningstext att döma: "We’re testing out a new way for creators to easily record multiple clips directly in the YouTube mobile app and upload as one video. If you’re in this experiment, you’ll see an option to ‘create a video’ in the mobile upload flow. Tap or hold the record button to record your first clip, then tap again or release the button to stop recording that clip. Repeat these steps until you’re done capturing footage up to a maximum length of 15 seconds." Det verkar dock inte som de som spelar in "multi-segment videos" kommer att erbjudas filter, effekter och andra redigeringsmöjligheter som många TikTok-användare vant sig vid. Här ovan kan ni kolla in en kvart med TikTok-klipp som någon laddat upp till YouTube, klipp som YouTube antagligen önskar hellre hade skapats direkt av YouTube-användare. Tumnagel
25.9°
+
Wille Wilhelmsson
0

Instagrams algoritm prioriterar lättklädda bilder
Enligt ny studie

Enligt en ny studie genomförd av AlgorithmWatch och European Data Journalism Network så prioriterar Instagrams algoritm lättklädda bilder när den väljer ut vad som ska visas för deras användare. I ett test där forskarna postade 2400 bilder av varierande slag så ska bilder med människor som visade lite mera hud ha prioriterats högre än bilder med mer kläder enligt studien. I studien skriver man att det var 54% högre chans att bilder på lättklädda kvinnor dök upp i försökspersonernas instagram-flöden medan det var 28% högre chans att det dök upp bilder på män med bar överkropp. Det handlar dock om en rätt så liten studie där 26 personer ingick. Forskarna skriver vidare att det inte går att konstatera att resultaten från deras studie stämmer utan att få tillgång till intern data från Instagrams ägare Facebook. Facebook å sin sida förnekar att Instagrams algoritm prioriterar bilder med lättklädda personer och säger i ett uttalande: "This research is flawed in a number of ways and shows a misunderstanding of how Instagram works. We rank posts in your feed based on content and accounts you have shown an interest in, not on arbitrary factors like the presence of swimwear." Värt att nämna är att Facebook har ett patent på hur bilder ska visas i olika bild- och nyhetsflöden och där nämns specifikt termen "state of undress" skriver The Next Web. Tumnagel
43.5°
+
Wille Wilhelmsson
0

Polisen använde ansiktsigenkänningsteknik
Utan att meddela Datainspektionen

Sveriges Radio rapporterar att polisen testade använda ansiktsigenkänningsteknik utan att informera Datainspektionen. Bland annat testades detta under operation Rimfrost där de försökte få bukt med det här med gängkriminalitet. Peter Bergström från Nationellt forensiskt centrum (NFC) försvarar användandet genom att säga att något tillstånd inte har behövts eftersom tekniken endast användes för att hålla reda på om personer varit på flera platser och inte för att identifiera, för polisen okända, människor. Datainspektionen har tidigare nekat polisen att använda ansiktsigenkänning på Skavsta flygplats men däremot godkänt det för användning i polisens signalementsregister. Vi har också tidigare rapporterar att svenska polisen testat Clearview AI. Denna ansiktsigenkänningsteknik anses vara lagom kontroversiell då det olovligen samlat in över tre miljarder ansiktsbilder från sociala medier som till exempel Facebook, Instagram och LinkedIn utan att ha tillstånd för det. Dessa bilder har sedan kopplats till namn och annan personlig data som även den har samlats in olovligen från olika tjänster på nätet. Tumnagel
22.1°
+
Frode Wikesjö
0

Rykte Porsches vd ersätter Volkswagens vd?
Dieselgate, lanseringsstrul och rasismanklagelser gör att det stormar

Våren 2018 blev Herbert Diess utsedd till vd för Volkswagen efter att Matthias Müller fått kicken med anledning av dieselgate. Dock fortsätter det att storma hos företaget, och nu ryktas det om att Porsches vd Oliver Blume istället ska ta över rodret hos Volkswagen. Olivers tjänst sägs tas över av Skodas vd Bernhard Maier. Anledningen till att man återigen vill röra om i grytan är fortfarande sviter av dieselgate men även de många problem man har haft med lanseringen av ID.3 och nya Golf. Den sistnämnda blev även nyligen anklagad för en rasistisk reklam (se klippet nedan) och det kanske var detta som fick bägaren att rinna över. Jochen Sengpiehl ansvarade för denna reklamsnutt som publicerades på Instagram, och det sägs att han nu får sparken. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Johan Renck ska filma Illusionisten
Here we go again

Den svenska regissören Johan Renck gjorde stor succé internationellt förra året för regin av HBO-miniserien Chernobyl. Nu ser det ut som att han ska ge sig på en ny miniserie, nämligen en filmatisering av romanen Illusionisten från 1965. Boken handlar om läraren Nicholas Urfe som bor på en liten ö i Grekland. En dag tar hans liv dock en vändning och hamnar i händerna på Maurice Conchis, en mångmiljonär som i sin undanskymda villa genomför sociopsykologiska experiment - ett slags skådespel som återskapar olika historiska händelser och personer. Nicholas inser dock en dag att han själv är experimentens föremål vilket gör att han hamnar i ett intrikat mysterium och en labyrint i form av psykologi, filosofi, teater, påträngande verklighet samt magi. View this post on Instagram Something is brewing ?? A post shared by Johan Renck (@johanrenck) on May 27, 2020 at 10:18am PDT Bonusklipp nedan där man får se arkivbilder från saneringen av Chernobyl. Tumnagel
47.8°
+
Frode Wikesjö
0

Koenigsegg har något på gång tillsammans med Polestar
Gemera och Precept figurerar på bilder

Koenigsegg och Polestar har båda lagt upp bilder där vi får se modellerna Gemera och Precept mysa tillsammans. Med bilderna kommer texter som säger att något stort och spännande är på gång, men vad det handlar om vet vi inte än. Många spekulerar i att Polestar kanske ska förse Koenigseggs bilar med elgrejer men det återstår att se vad det är för lurt man har kokat ihop. 25 juni klockan 12.00 ska det i alla fall hända något. Vad hoppas ni på? Visa det här inlägget på Instagram Something interesting is happening on the west coast of Sweden. Stay tuned. #KoenigseggXPolestar #Koenigsegg #PolestarCars #KoenigseggGemera #PolestarPrecept Ett inlägg delat av Polestar (@polestarcars) 2 Jun 2020 kl. 6:00 PDT Tumnagel
59.0°
+
Bobby Green
0

Vad händer när man klickar på en bluffannons?
Du blir lurad

Runtom på internet kan man ofta hitta annonser som är lite för bra för att vara sanna. Vi har väl alla sett reklam för att man kan köpa en iPhone för typ 99 kronor eller bli lika rik som rika människor genom hemliga tekniker som banker hatar. Som sagt är det ju lite för bra för att vara sant vilket gör att de flesta bara ignorerar skiten. Men vad händer egentligen när man klickar på en sådan annons? YouTube-kanalen Atomic Shrimp provade köpa en laptop för knappa 300 kronor via en sådan här annons. Inte helt oväntat var processen för att betala relativt smidig. Men sen efter det blir situationen lite mer komplicerad och någon laptop i brevlådan får man inte heller. Bonusklipp nedan där samma kanal försöker se vad som händer när man rapporterar en sådan bluffannons till Facebook. Spoilern där är att det inte händer allt för mycket. Tumnagel
41.3°
+
Frode Wikesjö
0

En första smygtitt på nästa BMW M5
Presenteras om några veckor

I onsdags presenterade BMW bland annat uppdaterade och som väntat är det en ny M5 på gång. Markus Flasch som är vd för BMW M körde lite frågor och svar på Instagram och där delade han med sig av liten första teaser på hur bilen kommer att se ut. Det vi ser här är den vassare Competition-versionen. Uppdaterade M5 ska presenteras inom några veckor. Första ska nya 4-serien avtäckas den 2 juni. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Instagram delar med sig av annonspengar till Influencers
Influencers kan även börja sälja badges till sina fans

Facebooks bilddelningstjänst Instagram meddelade igår att man för första gången kommer att börja dela med sig av de annonsintäkter som företaget drar in till vissa influencers. Runt 200 influencers runt om i världen får nu möjligheten att köra reklam i sina videoklipp på Instagram TV (IGTV) och intäkterna kommer att delas upp mellan Instagram och den aktuella influencern. 55 procent av intäkterna går direkt till influencern medan Instagram behåller resten. Reklamfilmerna som visas kommer att vara cirka 15 sekunder långa och endast visas för andra instagram-användare som aktivt klickat sig in på det aktuella Instagram IGTV-klippet. Förutom att ta del av reklamintäkter kommer de nu utvalda instagrammarna även få möjlighet att sälja en slags märken, så kallade "badges", till sina fans. Dessa kommer att kosta 1, 2 eller 5 dollar styck och visas framför köparens namn om denna kommenterar på influerarens inlägg. Huruvida Instagram kommer att rulla ut möjligheten för andra att tjäna pengar på sina IGTV-klipp och badges längre fram finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
16.7°
+
Wille Wilhelmsson
0

Ansiktslyftna BMW 5-serie har premiär den 27 maj
Men vi vet ju redan hur den ser ut

På onsdag nästa vecka kommer BMW att dra skynket av uppdaterade 5-serie tillsammans med 6-serie Gran Turismo. Det hela kommer att ske på ett event i Sydkorea och inför det har man skickat ut lite teasers. Dock vet vi ju redan hur nya femman ser ut eftersom bilder på den läckte redan för en månad sedan. Hur nya 6-serie GT ser ut vet vi inte än men den verkar få samma stora grill som 5-serie och liknande strålkastare. Visa det här inlägget på Instagram ? [THE 5 AND THE 6 WORLD PREMIERE] #?????? #??????? ? ??????? ?????? ?????????? ?????????? THE 5?? THE 6. ? THE 5?? THE 6?? #?????_???????? ?? ?????????? ???????????. ? BMW?? ?????? ??????? ????????? ???????? BMW ????????? ????????? ?????? ???????????. #NEW_THE5_THE6 ? [????? ??????] THE 5?? THE 6 ????? ?????????? ????? ??????? ???????? ??????? ??????? ????? ???? ?????? ????? ???????? ? -????? ?????: 2020??? 5??? 18???(???) - 5??? 21???(???) -???????? ?????: 2020??? 5??? 25???(???), ??????? ????????? ????? ????? -??????? ??????: THE 5 AND THE 6 WORLD PREMIERE ???????(5???) -????? ??????: 2020??? 5??? 30???(??) -????? ?????: BMW ????????? ????? ? [???? ?????] *???????? ?? ????????? 1??????? ????? ?????? ????????????. *????????? ????? ?? ?????? ?????? ???? ??? ?????? ????? ????? ?????? ???????? ?????? ???????. *?????? ?????? ????? ???????? ?????? ??? ????? ????? ????? ??? ??????? ????? ?? ??????? ???????? ????????? ????????????. *??? ???????? ????? ??????? ????????? ????????? ?????? ???????? ??????????? ????? ??????? ????????????. Ett inlägg delat av BMW Korea (@bmw_korea) 18 Maj 2020 kl. 3:20 PDT Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Joe Rogans podcast blir exklusiv för Spotify
Spotify satsar vidare på podcasts

Joe Rogan Experience (JRE) är en av världens mest populära podcast och framöver kommer den bara att gå att lyssna på via Spotify meddelade Joe Rogan i sin videopodcast i går. JRE hade förra månaden runt 190 miljoner lyssnare och det får väl ses som en fjäder i hatten för Spotify att nu kunna erbjuda denna exklusivt för sina lyssnare. JRE är ytterligare en av Spotifys satsningar på podcast där man tidigare knutit andra podcastare till sig såväl som köpt upp ett gäng med företag som pysslar med podcast-produktioner. Vad Spotify betalade för att JRE skulle bli exklusiv för tjänsten finns det inga uppgifter om. JRE kommer att börja sändas på Spotify 1 september och kommer att bli tillgänglig för alla Spotify-användare, betalande såväl som de som lyssnar via den reklamfinansierade versionen av tjänsten. Visa det här inlägget på Instagram Announcement: the podcast is moving to @spotify! Starting on September 1 the podcast will be available on Spotify as well as all platforms, and then at the end of the year it will move exclusively to Spotify, including the video version. It will remain FREE, and it will be the exact same show. It’s just a licensing deal, so Spotify won’t have any creative control over the show. They want me to just continue doing it the way I’m doing it right now. We will still have clips up on YouTube but full versions of the show will only be on Spotify after the end of the year. I’m excited to have the support of the largest audio platform in the world and I hope you folks are there when we make the switch! Ett inlägg delat av Joe Rogan (@joerogan) 19 Maj 2020 kl. 11:30 PDT Tumnagel
36.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

Facebook gör storsatsning på e-handel
Lanserar Facebook Shops

Facebook meddelade igår att man kommer att lansera något som man kallar för Facebook Shops vilket är en stor satsning på e-handel på både Facebook och deras bilddelnings-tjänst Instagram. Det innebär att företag kan börja lägga ut sina produkter på sina Facebook- och/eller Instagram-sidor så att potentiella kunder ska kunna ta del av dem där. Företagen kan själva välja om produkterna som visas ska säljas via Facebooks egen e-handels-funktion eller om kunderna ska slussas vidare till en extern e-handel när det är dags för köp. Facebook ger även intresserade företag möjligheten att kommunicera med köparna via Messenger, WhatsApp eller Instagram Direct som en slags kundtjänstfunktion. Facebook Shops har börjat rulla ut nu men när alla kommer att kunna ta del av det finns det än så länga inga uppgifter om. Tumnagel
25.8°
+
Wille Wilhelmsson
0

Facebook köper Giphy
För nästan fyra miljarder kronor

GIF-tjänsten Giphy har köpts upp av Facebook för knappa fyra miljarder kronor. Tanken är nu att Giphys massive GIF-bibliotek ska få bättre integrering i Instagram så det blir enklare att skicka giffar där via Instagram stories och direktmeddelanden. På själva Facebook blir det initialt inga större förändringar då det sociala nätverket redan använt sig av Giphys API i flera år. Många andra tjänster använder sig också av Giphy och om de nu kommer fortsätta göra det, eller börja använda alternativ som Tenor, återstår att se. Tumnagel
15.3°
+
Frode Wikesjö
0
Nästa sida