m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Onsdagens bästa på Black Week!

Hypen kring BMW M3 E30
Villhöver

1986 presenterade BMW Motorsport den första M3:an. Den baserades på 3-seriens andra generation E30 och man hade breddat, bantat och trimmat. Under huven satt en fyra på 2,3 liter som gav mellan 195 och 215 hästar. Bromsar och hjulupphängning hämtade man från den större 5-serien. För att kunna klassa in modellen för racing var man tvungen att bygga 5000 stycken exemplar. Men bilen sålde så bra att man fick bygga fler, och den fick leva ända till 1992. Idag är bilen högt värderad som klassiker och ett måste i samlingen för en riktig BMW M-nörd. I det här klippet från Hypebeast får vi reda på mer kring den här bilens hype. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Det här är den långa versionen av nya BMW 5-serie
Framtagen för den kinesiska marknaden

I Kina gillar bilköparna bilar med rejäla baksäten. Nu visar BMW upp senaste 5-serien i ett 13 centimeter längre utförande som ska ge gott om benutrymme för den som blir transporterad runt och slipper köra. Under skalet återfinns laddhybrid-drivlinan från 535Le. Den består av en turbomatad fyra på 2,0 liter och en elmotor som tillsammans genererar 296 hästar. Den blandade förbrukningen anges till låga 0,15 liter per mil. Premiär blir det på Beijing Auto Show som öppnar sina dörrar den 26 september. Vad versionen kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Yubico släpper YubiKey 5C NFC
Hårdvarulås med USB-C och NFC

Svenska Yubico har släppt en ny hårdvarunyckel i sin YubiKey 5-serie. Den här gången handlar det om en nyckel som kan låsa upp mobiler, datorer och annat som har stöd för NFC och/eller en USB-C-ingång. Det finns sedan tidigare lite olika varianter av YubiKey 5-nycklarna där man kombinerat USB-A/NFC och USB-C/Lightning-kontakter. Det finns även nycklar som är avsedda för enbart USB-A eller USB-C. Yubicos YubiKey 5-nycklar är kompatibla med iOS, Android, Windows, macOS och Linux. YubiKey 5C NFC börjar säljas nu och kostar 55 dollar. Det är 5 dollar mer än vad en YubiKey med enbart USB-C-stöd kostar. I videoklippet nedan kan ni kolla in YubiKey 5-nycklarna lite närmare. Tumnagel
40.0°
+
Wille Wilhelmsson
0

BMW 545e - laddhybrid med sexa
Går kortare på el men har mer kraft

Vill man köra BMW 5-serie som laddhybrid finns 530e. Men om man tycker att den är lite för klen med sin turbomatade bensinfyra presenteras nu 545e xDrive. Den har istället en turbomatad rak bensinsexa som tillsammans med elmotorn ger 400 hästar och hela 600 newtonmeter. Växellådan är en åttastegad Steptronic. Räckvidden på bara el minskar dock från 6,7 till 5,7 mil men det kanske det kan vara värt för att komma fram lite snabbare. 0-100 km/h ska här gå på 4,7 sekunder vilket är en klar förbättring mot 530e:s tid på 5,9. Toppfarten på bara el anges till 140 km/h, när bägge systemen rullar är den istället 250 km/h. Den blandade förbrukningen anges till mellan 0,21-0,24 liter per mil. Vad 545e xDrive kommer att kosta och när den lanseras är oklart för tillfället. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Hyundais premiummärke Genesis ska komma till i Europa
Storbritannien är nyckelmarknad

Hyundai har precis som många andra tillverkare ett premiummärke under ett annat namn och detta är Genesis. Bilar under detta epitet har Hyundai sålt i Asien, Ryssland, Mellanöstern, Australien, USA och hemma i Sydkorea. Det har tidigare snackats om att Genesis ska lanseras här i Europa och att det skulle ske redan i år. Pandemin har dock satt stopp för detta och nu snackar man om nästa vår istället. En nyckelmarknad i Europa sägs vara Storbritannien och en modell som lär dyka upp då är G70 som är en utmanare till Audi A4 och BMW 3-serie. Vidare säljer Genesis modellen G80 som konkurrerar med BMW 5-serie och suvarna GV70 och GV80. Tumnagel
42.1°
+
Bobby Green
0

BMW presenterar nya M Performance-delar
Till 5-serien, M5 och M5 Competition

Den som vill piffa till sin BMW ytterligare med officiella delar kan vända sig till M Performance-avdelningen. Nu presenterar denna prylar du kan kladda på din nya vanliga 5-serie eller varför inte M5 och M5 Competition om du tycker att dessa är lite för tama original. Som vanligt handlar det om olika kolfiberdetaljer, vingar, fälgar, avgassystem, bromsar och stötdämpare. Även insidan får sin beskärda del i form av kolfiber, Alcantara och en ny ratt. Grejerna släpps snart men vad de kommer att kosta är oklart. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Nästa BMW 5-serie och X1 kommer som helt eldrivna
Nya 7-serie är dock först ut

2022 kommer en ny 7-serie från BMW och som vi tidigare har berättat kommer den i ett helt eldrivet utförande. Modellen kommer att erbjudas med fyra stycken olika motoralternativ (bensin, diesel, laddhybrid, eldrift) och nu bekräftar BMW att nästa 5-serie och X1 kommer att få samma behandling. 2023 är BMW:s mål att ha presenterat 25 stycken hybrider och eldriftsmodeller. Oliver Zipse som sitter i BMW:s styrelse säger följande: "We are not just making abstract statements – we have developed a detailed ten-year plan with annual interim goals for the timeframe up to 2030. We will report on our progress every year and measure ourselves against these targets. The compensation of our Board of Management and executive management will also be tied to this." Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

BMW börjar med trådlös uppdatering av programvara
Funkar om du har bil från 2018

Nu presenterar BMW Remote Software Upgrade. Även känt som Over-The-Air (OTA) i folkmun. Alltså trådlös uppdatering av bilens programvara. Med detta slipper man åka in till återförsäljaren när det är dags för bilen att få sig en uppdatering och kan istället göra det hela exempelvis hemma på uppfarten. 2018 lanserades det modulära operativsystemet BMW Operating System 7 som idag finns i många av märkets nya modeller. Och de flesta av dessa kommer nu att kunna uppdateras trådlöst, men inte alla. Man kommer kunna uppdatera bilen på två vis - antingen genom direkt nedladdning via bilens integrerade SIM-kort eller genom appen BMW Connected. Uppdateringen tar runt 20 minuter varje gång. Den första uppdateringen ska finnas tillgänglig nu och den går att få till följande modeller ur senaste generation från 2018: BMW 1-serie BMW 2-serie Gran Coupé BMW 3-serie BMW 7-serie BMW 8-serie BMW X5 BMW X6 BMW X7 BMW Z4 BMW 5-serie: från ny årsmodell i juli 2020 BMW X3/X4: från ny årsmodell i juli 2021 Tumnagel
48.1°
+
Bobby Green
0

WWDC Apple fokuserar på bilen i iOS 14
Lås upp bilen med mobilen

Apple släppte i dag en del nyheter som är intressanta för bilägare. Den största nyheten är att man kan låsa upp bilen, om man har en BMW 5-serie av 2021 års modell, med hjälp av mobilen. Just nu gör man det genom att lägga in nyckeln i Wallet och så låser man upp med NFC. När man är inne i bilen, så lägger man mobilen på ladd-plattan och så är det bara att starta. Om man blir av med sin mobil så kan man låsa nyckeln på distans så att den blir obrukbar. CarPlay har fått några små uppdateringar där den största nog är att parkeringsappar och appar för att hitta laddställen nu kan komma in i CarPlay. Använder man Maps så kan man få en route som har laddplatser längs vägen men som också är den väg som drar minst el. Nyckelfunktionen använder som sagt NFC, under nästa år väntas det komma bilar som har Apples UI-chip inbyggt. Tumnagel
41.3°
+
Roger Åberg
0

Det här är uppdaterade BMW M5 och M5 Competition
Lanseras nu i sommar

Efter den lilla läckan presenterar BMW nu även uppdaterade M5, och M5 Competition. Och den som är sugen behöver inte vänta särskilt länge eftersom modellen lanseras här i Sverige redan i sommar. På prislappen står det 1.167.500 kronor och vill man ha Competition får man slänga på ytterligare 88.000 kronor. För pengarna får man en sportig och kraftfull sedan med turbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 600 hästar (625 i Competition) och 750 newtonmeter. Till paketet kopplas en M Steptronic-växellåda med åtta steg. Drivningen sker på alla fyra hjulen eller endast bakhjulen om man vill. 0-100 km/h går på 3,4 sekunder, 0-200 klaras av på 11,1. Competition klarar detta på 3,3 respektive 10,8 istället. Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h men har man bråttom kan denna höjas till 305 km/h M Driverx27s Package. Utseendemässigt är bilen biffigare än vanliga 5-serien och den får motorhuv i aluminum, tak i kolfiberförstärkt plast och bredare skärmar överallt. Baktill skvallrar de fyra runda avgaspiporna om att det här inte är någon vanlig 5:a. Chassiet är vassare och stötdämparna har man hämtat från M8 Gran Coupé. Läs mer om bilen på länken nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Nya BMW M5 läcker ut
Läcker?

För några veckor sedan presenterade BMW en uppdaterad version av 5-serien. Nu har bilder på prestanda-versionen M5 läckt ut och så här ser den alltså ut i sina nya kläder. Bilen presenteras officiellt senare idag. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Alpina presenterar B5 och D5 S
Förfinade versioner av nya BMW 5-serie

För knappt två veckor sedan rullade BMW ut nya 5-serien och nu presenterar Alpina sina versioner av modellen. Här erbjuds B5 och D5 S och gemensamt för båda är som vanligt uppdaterat utseende, vassare maskineri och ännu mer förfinad insida. Under huven på B5 sitter en dubbelturbomatad V8:a på 4,4 liter som ger 630 hästar och 800 newtonmeter i vrid. Det sistnämnda finns tillgängligt redan från 2000 varv. 0-100 km/h ska gå på 3,4 sekunder för sedanen, 3,6 för kombin. Toppfarten anges till 330 respektive 322 km/h. D5 S som går på diesel får istället en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter med mildhybrid-teknik. Här är effekten 352 hästar och vridet som är 730 newtonmeter finns där från 1750 varv. 0-100 km/h ska gå på 4,4 sekunder för sedanen, 4,6 för kombin. Toppfarten ligger här istället på 286 respektive 283 km/h. Oavsett vilken du är sugen på så går de att beställa nu och de första kunderna ska få sina bilar i oktober. Priserna har inte släppts ännu. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

BMW:s uppdaterade 5- och 6-serie är här
Kommer både som mildhybrid och laddhybrid

Precis som utlovat presenterar BMW idag uppdaterade 5-serie Sedan, 5-serie Touring och 6-serie. Gemensamt för alla är att det går att få med mildhybridteknik eller som laddhybrider. På det sistnämnda temat presenterar man även nyheten X2 xDrive25e. Bilarna har fått ett nytt uppdaterat utseende och tydligast är LED-strålkastarna, den större grillen och de nya bakljusen. Adaptiva LED-strålkastare och laserljus finns på tillvalslistan. Insidan får infotainmentsystem med skärm på upp till 12,3 tum, sporträtt i läder och nya perforerade Sensatec-komfortsäten. Dragvikten för laddhybriderna ökas från 750 till 1700 kilo. Har du fyrhjulsdriften xDrive får du dra upp till 2000 kilo. Mildhybridtekniken består av en 48-volts startgenerator som kan lagra bromskraftsenergi och vid tillfälle kan ge extra elektrisk kraft. 5-serie Sedan och 5-serie Touring har premiär i juli. Då erbjuds 530e och 530e xDrive Sedan som båda fått 40 extra hästar och som nu bjuder på 292 hästar. I höst lanseras laddhybriderna 530e Touring, 530e xDrive Touring och 545e xDrive Sedan. 6-serie Gran Turismo lanseras i slutet av sommaren. 5-serie Sedan kostar från 436.000 kronor, Touring från 454.900 kronor och 6-serie GT från 557.600 kronor. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Ansiktslyftna BMW 5-serie har premiär den 27 maj
Men vi vet ju redan hur den ser ut

På onsdag nästa vecka kommer BMW att dra skynket av uppdaterade 5-serie tillsammans med 6-serie Gran Turismo. Det hela kommer att ske på ett event i Sydkorea och inför det har man skickat ut lite teasers. Dock vet vi ju redan hur nya femman ser ut eftersom bilder på den läckte redan för en månad sedan. Hur nya 6-serie GT ser ut vet vi inte än men den verkar få samma stora grill som 5-serie och liknande strålkastare. Visa det här inlägget på Instagram ? [THE 5 AND THE 6 WORLD PREMIERE] #?????? #??????? ? ??????? ?????? ?????????? ?????????? THE 5?? THE 6. ? THE 5?? THE 6?? #?????_???????? ?? ?????????? ???????????. ? BMW?? ?????? ??????? ????????? ???????? BMW ????????? ????????? ?????? ???????????. #NEW_THE5_THE6 ? [????? ??????] THE 5?? THE 6 ????? ?????????? ????? ??????? ???????? ??????? ??????? ????? ???? ?????? ????? ???????? ? -????? ?????: 2020??? 5??? 18???(???) - 5??? 21???(???) -???????? ?????: 2020??? 5??? 25???(???), ??????? ????????? ????? ????? -??????? ??????: THE 5 AND THE 6 WORLD PREMIERE ???????(5???) -????? ??????: 2020??? 5??? 30???(??) -????? ?????: BMW ????????? ????? ? [???? ?????] *???????? ?? ????????? 1??????? ????? ?????? ????????????. *????????? ????? ?? ?????? ?????? ???? ??? ?????? ????? ????? ?????? ???????? ?????? ???????. *?????? ?????? ????? ???????? ?????? ??? ????? ????? ????? ??? ??????? ????? ?? ??????? ???????? ????????? ????????????. *??? ???????? ????? ??????? ????????? ????????? ?????? ???????? ??????????? ????? ??????? ????????????. Ett inlägg delat av BMW Korea (@bmw_korea) 18 Maj 2020 kl. 3:20 PDT Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

Faceliftade BMW 5-serie läcker ut
Läcker?

De här två bilderna sägs vara officiella pressbilder på den kommande faceliftade versionen av BMW 5-serie G30. Det man ser är att grillen har ökat lite i storlek, strålkastarna har fått ny design och att bakljusen ändrat utseende. Grejerna gör att modellen nu ännu mer liknar 3-serie, om det är bra eller dåligt är oklart. Troligtvis kommer BMW att presentera all information om uppdateringen snart. Vad tycker ni? Tumnagel
31.9°
+
Bobby Green
0
2019

Snapdragon 765 har inbyggt 5G-modem
Blir Qualcomm första mobilchipp som har det

Qualcomm har de senaste två dagarna presenterat lite ny hårdvara som kommer att dyka upp i mobiltelefoner nästa år. Två chip som med stor sannolikhet kommer att finnas i en hel del av nästa års midrange-telefoner är Qualcomms nya Snapdragon 765 och Snapdragon 765G. Det handlar om i stort sett samma SoC med skillnaden att Snapdragon 765G är tänkt att användas i telefoner som fokuserar på gaming. Snapdragon 765-serien kommer även att bli Qualcomms första SoC med inbyggt stöd för 5G. Detta erhålls det via nyligen presenterade 5G-modemet Snapdragon X52 vilket ska ha stöd för samtliga 5G-band som används för tillfället. Vidare uppges Snapdragon 765:s Adreno 620-GPU vara 20 gånger snabbare och mer energieffektiv än GPU:n i föregångaren till Snapdragon 765. Den gaming-orienterade SoC:n Snapdragon 765G ska även ha stöd för att visa upp spel på 120hz-skärmar samt lite andra trix för att spel ska flyta bättre på mobilen. Vilka telefonmodeller som kommer att förses med Snapdragon 765 och Snapdragon 765G nästa år finns det än så länge inga uppgifter om. Både Motorola och Nokia har dock sagt att de kommer att använda dem och det antas att vi kommer att få se flera mobiler baserade på Snapdragon 765 under Mobile World Congress 2020, världens största mobilmässa som kickar igång i Barcelona i slutet av februari. Tumnagel
39.2°
+
Wille Wilhelmsson
0

BMW 5-serie går nu att få som mildhybrid
Standard i vissa versioner från november

BMW 5-serie har sedan tidigare gått att få som laddhybrid och nu utökar man även utbudet med en mildhybrid-version. Bilen får en 48-volts start-generator som både ska se till att ge lite mer effekt samtidigt som den ska sänka bränsleförbrukningen en aning. Generatorn använder bromskraftsåtervinningen för att ladda upp det extra batteriet och föbrukningen ska kunna minskas med upp till 0,3 liter per 10 mil. I samband med detta berättar BMW även att några av laddhybriderna från och med november månad kommer att erbjudas med dragkrok som tillval. Samma månad lanseras mildhybrid-tekniken som standard i modellerna 520d Sedan, 520d xDrive Sedan, 520d Touring och 520d xDrive Touring. Några priser får vi tyvärr inte för tillfället. Tumnagel
35.4°
+
Bobby Green
0

BMW firar 50 år av motorcykeln /5
Med specialversion av R nineT

Det är nu 50 år sedan som BMW Motorrad började tillverka motorcyklar i BMW-fabriken i Berlin Spandau. För att fira detta släpps en specialversion av modellen R nineT som hyllar den legendariska /5-serien. Klassikern släpptes som R 50/5, R 60/5 och R 75/5 och folk gillade hojarna för dess vägegenskaper, resekomfort och kördynamik. Idag är dessa modeller mycket populära att bygga så kallade café-racers av, men i mina ögon är de snygga helt original också. Specialversionen av R nineT som man kallar för R nineT /5 får klassiska färgsättningar, en stor rostfri ljuddämpare, ekerfälgar och kromade backspeglar. Motorn är betydligt större än originalet då det här sitter en boxermaskin på 1170 kubik som ger 110 hästar. På klassiskt manér är den dock luftkyld. Bromsskivorna fram mäter 320 millimeter och ABS är standard. Motorcykeln kommer att säljas i en begränsad upplaga men vad den kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0

BMW:s designchef försvarar de stora grillarna
Kommer dock bara finnas på 7-serien

Bilar blir bara större och större, och så även grillar. I alla fall när det kommer till Lexus. Men på senare tid även BMW, vilket många har haft synpunkter kring. BMW:s designchef Adrian van Hooydonk försvarar dock grillarna på nya 7-serien och X7 med att det var nödvändigt att göra detta för att särskilja modellerna från 5-serien och X5. Betalar man mer vill man ju att det ska synas såklart, och då är en mega-stor grill tydligen vägen att gå. Enligt Adrian kommer mycket av kritiken från Europa där man inte vill skylta lika mycket med sitt åk som i exempelvis Kina och Mellanöstern. "The 7 has always been the hardest to bring the expectations of the entire world into one shape. The customers are very, very different in China, the US, the Middle East and in Europe. In Europe people don’t want to get noticed. They don’t like being asked what they paid for a car and they like things in black like a stealth mode. The rest of the world is the opposite. We tried to give the Europeans what they want as well but the strongest market for the 7 is not Europe." Designern tillägger att de stora grillarna inte kommer att smitta av sig till övriga modeller utan hålla sig till 7-serien. Bonus nedan. Visa det här inlägget på Instagram I have fixed the X7’s enormous grille. You’re welcome. ? ? #ItHadToBeDone #SomebodyHadToDoIt #IVolunteeredMyServices #IAmAGoddamnHero? ? #BMW #X7 #BMWX7 #Grille #BMWGrille #OversizedKidneys #KidneyCancer #RenalOvergrowth #E30 #G07 #G07Grille #X7GrilleSwap @bmw @bmwclassic @bmwusa @bmwcca @bmw Ett inlägg delat av Jason Cammisa (@jasoncammisa) 7 Jun 2019 kl. 9:17 PDT Tumnagel
33.8°
+
Bobby Green
0

Power BEV är BMW:s testbänk för kommande elbilar
En 5-serie med 720 hästar

Power BEV är namnet på en konceptbil som BMW tagit fram för att testa elektriska drivlinor. Idag presenterade man den på eventet NEXTGen och det handlar om en 5-serie med tre stycken drivenheter som alla innehåller en motor och elektroniken som behövs. Dessa genererar tillsammans hela 720 hästar och gör det möjligt för bilen att ta sig från 0 till 100 km/h på under tre sekunder. Två stycken enheter sitter på bakaxeln medan en sitter på framaxeln. Den nya typen av elmotor som man använder sig av här kommer att ha premiär i den eldrivna suven iX3 som ska lanseras nästa år. Den kommer dock bara ha en motor, inte tre stycken som i detta fallet. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0

Cadillac presenterar CT5
Ersätter CTS

Cadillacs ersättare till modellen CTS är nu presenterad. Den här kallar man för CT5 och precis som modellbeteckningen antyder är det här ett mindre syskon åt CT6. Med CT5 vill Cadillac utmana i klassen som Audi A6, BMW 5-serie, Mercedes E-Klass och Volvo S90 befinner sig i. Motormässigt finns det två val - en turbomatad fyra på 2,0 liter eller en V6:a på 3,0 liter med dubbla turbo. En automatlåda med tio stycken växlar är det som gäller och drivningen sker på bakhjulen - fyrhjulsdrift finns dock som tillval. Tyvärr berättar Cadillac inte mer om nyheten för närvarande. Premiär blir det på bilmässan i New York som öppnar den 19 april. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Bilförare svänger ut framför lastbil - container ramlar av
Kör bättre och säkra lasten för bövelen!

Det här klippet kommer från den kinesiska provinsen Jiangxi och vi får se en förare av en BMW 5-serie som svänger av motorvägen på ett fult vis men sen ångrar sig. När den ska tillbaka igen kikas det inte över axeln utan plöjs bara rakt ut i trafiken. Detta leder till att en lastbil får tvärnita, och den osäkrade lasten i form av en stor container glider då av. Tumnagel
34.8°
+
Bobby Green
0
2018

BMW 3-serie GT är ett minne blott
Det är suvarnas fel!

2013 kom även BMW:s 3-serie som Gran Turismo efter att endast 5-serien erbjudit detta. Kombibaklucka, lite annan design och mer utrymme. 2016 fick modellen sig ett lyft. I tisdags presenterades helt nya 3-serien och i samband med detta kommer uppgifter om att den inte kommer att erbjudas i GT-utförande. Man har valt att inte låta modellen leva vidare och detta på grund av att suvarna har tagit över. Kunderna vill hellre ha en sådan istället för en något större 3-serie. Tumnagel
47.0°
+
Bobby Green
0

Välj fritt bland BMWs toppmodeller med ny leasing
Kostar svettiga 3700 dollar i månaden

Biltillverkarna fortsätter att testa olika mer eller mindre lyxiga leasing-alternativ. Senaste ut är BMW som i ett försök i Nashville, USA, har två alternativ för de med feta plånböcker. Har du bra med pengar kan du betala 3700 dollar i månaden och kan då välja mellan nästan vilken BMW-modell som helst. Vi pratar M3, M4, M5 eller X5M men tyvärr inte 7-serien. Om man blir kund kan man byta bil hur ofta man vill och får då bilen levererad med full tank och ens egna inställningar fixade. Man får den bil som för tillfället finns och som närmast stämmer överens med ens vilja. För 2000 dollar i månaden får man välja bilar bland 5-serien och X5-serien inklusive deras hybrider, men inte dyrare versioner. “The reason why we went with the upper tier, especially the ‘M’ tier, is we think we can learn an awful lot more with that clientele,” säger Ian Smith som är chef för BMWs finansdel i USA. “This is about learning and ensuring with our dealer partners that we’re building a business model that’s sustainable for the longer term and not something that’s going to be a fad for this year.” Det här är alltså ett test. Även Mercedes är på gång med liknande tester, Porsche kör redan tester och Volvo har sin lite mer rimligt prissatt Care by Volvo. Överlag är detta en testverksamhet för alla inblandade. Tumnagel
35.1°
+
Roger Åberg
0

Volvo XC40 utsedd till Årets bil i Europa
Första gången för en svensktillverkad bil

Nu har för första gången en svensktillverkad bil vunnit utmärkelsen Årets bil i Europa och det var Volvo XC40 som tog hem det. Juryn består av 60 stycken motorjournalister från 23 europeiska länder och Volvon fick överlägset flest röster - 325 stycken. På andra plats kom Seat Ibiza med 242 röster och på tredje hittar vi BMW 5-serien med 226 röster. Tumnagel
76.5°
+
Bobby Green
0

Tyska bilar mest populära på Blocket
BMW i topp

Blocket har tagit fram lite statistik över vilka bilar som varit mest eftersökta på deras tjänst i år och de tyska bilmärkena ser ut att sopa banan med sina konkurrenter. Det är framför allt BMW-bilar Blocket-användarna letar efter och olika typer av BMW-serier intar de första fyra placeringarna på Blockets topplista. Tyska bilmärken dominerar även resten av topplistan och Volvo V70 är den enda bilmodellen på topplistan som inte kommer från en tysk biltillverkare. BMW 5-serien som toppar listan var även förra årets fjolårets mest bevakade bilmodell med över 110.000 skapade bevakningar. På bilden ovan hittar ni den för tillfället mest lästa bilannonsen på Blocket och ni hittar hela Blockets biltopplista i faktarutan nedan. Tumnagel
37.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
Nästa sida