Quantcast
m
2019

Enovate ME-S - ytterligare en elbil från Kina
Ska börja tillverkas 2021

Elbilar är definitivt temat på bilmässan i Shanghai och här ser vi en till. Den heter Enovate ME-S och det är en sedan med slanka linjer och en design som påminner om flera andra stora biltillverkare. Under skalet finns det ett batteripack på 800 V som man ska kunna ladda med 300 kW. Gör man det får man 80 procent på bara 15 minuter. Någon information kring motorerna får vi inte - dock ska bilen kunna göra 0-100 km/h på tre sekunder. Teknik för självkörning i nivå fyra ska finnas ombord. Enovate ME-S är ritad av Hakan Saracoglu som även ligger bakom Porsche 918 Spyder. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Köpte sex stycken Rolls-Royce som matchar hans turbaner
Kan man ha för många Rollsar?

Reuben Singh är en entreprenör som gjort bra med pengar på olika saker genom åren. Han är verkligen inte rädd för att visa upp sina rikedomar, och hans senaste inköp är ett bevis på det. Inte mindre än sex stycken nya Rolls-Royce har köpts in - tre Phantom och tre Cullinan. Och varje bil matchar någon av alla hans turbaner. Det nya tillskottet innebär att han nu äger inte mindre än 20 stycken bilar från Rolls-Royce, och även tidigare har han sett till att bilarna matchar hans huvudbonad. I sin samling har han även bilar som Bugatti Veyron, Mercedes SLR, Ferrari F12 och Porsche 918 Spyder. Visa det här inlägget på Instagram The Jewels Collection. Rubies, Sapphires & Emeralds. It’s ok to be a little obsessed with jewellery as jewellery is like ice cream “there is always a little room for more”. . #turban #singh #matchingoutfits #matchingturbans #turbanchallenge #rollsroyce #sikh #sardar #charity #desi #punjabi #india #indian #ootd #religiouslife#hypebeast#picoftheday #photooftheday #christianlouboutin #tomford #gucci #berluti #louisvuitton #billionairecouture #billionaire @rollsroycecars #london #reubensingh #entrepreneur #entrepreneurlifestyle #entrepreneur @rollsroyceedinburgh @rollsroycecars #cullinan Ett inlägg delat av Reuben Singh (@singhreuben) 29 Jan 2019 kl. 11:38 PST Tumnagel
6.6°
+
Bobby Green
0

WhatsApp-grundare säljer tio av sina Porschar
Auktioneras ut i mars

Jan Koum är medgrundare till WhatsApp och som ni säkert förstår är han ganska stadd i kassan. Han har ett stort bilintresse men hinner helt enkelt inte köra alla sina bilar, så därför säljer han nu tio stycken han inte använder. Det är bara Porschar och i gänget finns bland annat en 964 Carrera RS från 1992, en 911 GT3 RS 4.0 från 2011, en 918 Spyder från 2015 och en 911 R från 2016 som inte gått en enda mil i hans ägo. Alla bilar kommer att auktioneras iväg av Gooding & Company på Amelia Island Auction den 8 mars. Vilken är din favorit eller favoriter i gänget? Alla bilar hittas på länken nedan. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0
2018

Porsches nästa superbil ska klara Ringen på 6:30
Det är i alla fall målet

Att vara snabb på Nürburgring är viktigt för många biltillverkare, i synnerhet de som tillverkar prestandabilar. Porsche meddelar nu att de har satt ett mål för sin nästa superbil - att den ska klara den klassiska sträckan på 6:30 minuter. Den här bilen blir alltså uppföljaren till 918 Spyder som 2013 satte tiden 6:57. Frank-Steffen Walliser chefar över tillverkarens motorsportavdelning och han säger följande: "It must achieve a 6m 30s at the Nurburgring. I don’t care about the drivetrain, 6m 30s is the target. Sports cars are defined by their performance, then we have to look how to achieve it. An electric car in 6m 30s is quite a challenge. So, a hybrid may be unlikely, a fully electric hypercar even more so." Den nuvarande rekordhållaren är Lamborghini Aventador SVJ som tidigare i år satte tiden 6:44.97. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Nico Rosberg brummar Porsche 918 Spyder runt Silverstone
En bil som fortfarande levererar

Porsche 918 Spyder var något helt unikt när den kom, och det är den faktiskt fortfarande. Här får vi se när Nico Rosberg tar en 918 ut på banan och han är faktiskt mållös över prestandan. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

McLaren presenterar 600LT
Lite längre, lättare och vassare

Vad vi trodde skulle bli 570LT blev 600LT. Det här är den senaste medlemmen i McLaren Sports Series och det är alltså en 570 med ett något längre bakparti. LT står för Long Tail vilket härstammar från klassikern F1 GTR Longtail som hade en längre akter för att få ännu bättre downforce. Men då skiljde sig Longtail mer från vanliga GTR, riktigt så är det inte nu. Visst, 600LT är längre än 570, men det handlar bara om sju centimeter och det kommer från en mer utputande stötfångare och den nya vingen. Det som får den att sticka ut mest är istället avgaspiporna som flyttat upp till motorluckan och påminner om de som finns på Porsche 918 Spyder. Precis som beteckningen avslöjar är det 600 hästar som levereras från den dubbelturbomatade V8:an. Bilen har bantat hela 95 kilo och den siffran kan öka ytterligare om man väljer till kolfibertak, kolfiberstolar och ventilerade framskärmar i kolfiber. Både gas- bromsrespons ska ha rappats upp och motorfästena ska vara styvare än någonsin. Är du sugen på ett exemplar får du slanta upp närmare 250.000 dollar. Förra LT-versionen, 675LT Spider, sålde slut på två veckor. Tumnagel
43.9°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche Cayenne nu även som laddhybrid
Verkar trevligare än föregångaren

Porsche släpper nu en laddhybridversion av sin nya Cayenne. En treliters V6:a på 340 hästar kombineras med en elmotor på 136 hästar. Tillsammans blir det inte alls 476 hästar utan 462. Vridet ligger på trevliga 700 Nm. På elspråk har elmotorn en kraft på 100 kW vilket är 43 procent mer än för den gamla Cayenne-hybriden. På enbart el ska man komma 44 kilometer och enligt NEDC-cykeln så drar bilen mellan 3,2 och 3,4 liter per 100 km beroende på vilka fälgar som sitter på. Om man inte bryr sig om att komma långt på el kan man dra nytta av en boost-teknologi som Porsche säger sig ha hämtat från 918 Spyder. Trycker man på ska man komma till 100 på fem sekunder. Tumnagel
40.4°
+
Roger Åberg
0

Nya Porsche 911 GT3 RS har kört på Ringen
Satte tiden 6:56.4

Tidigare i veckan rapporterades det att nya Porsche 991.2 GT3 RS lyckats ta sig runt Nürburgrings nordslinga på under sju minuter, och nu bekräftar tillverkaren själva att så är fallet. Tiden lyder 6:56.4 vilket innebär att nykomlingen är hela 24 sekunder snabbare än sin föregångare. Porsche nu har tre stycken produktionsbilar som alla är under sju minuter på sträckan då 918 Spyder och 911 GT2 RS också klarat av detta. Bakom ratten vid den senaste körningen satt racerföraren Kevin Estre och han säger följande om upplevelsen: "The lap was a sensational experience for me. Through the fast corners and on the brakes in particular, the GT3 RS is unbelievably close to our racing car GT3 R. This is also thanks to the new generation of tires for road going sports cars. I like the engine of the GT3 RS a lot. Up to 9,000 revs per minute from a six-cylinder engine just feels fantastic. The sound is a dream and the torque is massive." Tumnagel
45.4°
+
Bobby Green
0

Crowdfundade rekordförsöket som nästan lyckades
Viper ACR var nära

Under förra året drogs det igång en crowdfunding-kampanj av ett gäng fans för att få ut Dodge Viper ACR på Nürburgring igen för att återta sitt varvrekord. Planen var att slå tiden 6:57 som innehas av Porsche 918 Spyder och på så vis låta modellen få ett värdigt slut eftersom produktionen skulle läggas ned. Man lyckades få ihop över 200.000 dollar och nycklarna till två stycken utlånade Viper ACR med tillhörande potenta chaufförer. Gänget bar iväg till banan men det gick inte som man hade tänkt sig. Den bästa tiden som klockades var 7:01,3 - snabbt men inte snabbt nog. I den här dokumentären får vi hänga med på resan. Tumnagel
42.3°
+
Bobby Green
0

Doug testar Dodge Challenger SRT Demon
Bilen som kan köra på bakhjulen

Förra våren rullade Dodge ut Challenger SRT Demon. En ännu värre version och en av sakerna man tryckte på var att den med de jättesmala framdäcken kunde gå upp på bakhjulen när man stämplade fullt. Totalt meningslöst, men ganska häftigt tydligen. Nu har Doug DeMuro spanat in bilen som i staterna kostar 100 000 dollar - och trots detta är snabbare än superbilar som Bugatti Veyron, Porsche 918 Spyder och Ferrari LaFerrari. Tumnagel
41.1°
+
Bobby Green
0
2017

Prenumerera på Porschar för 2 000 dollar i månaden
Välj mellan 8 stycken modeller

Porsche har precis lanserat något man kallar för Porsche Passport i USA. Det är en prenumerationstjänst där du för 2 000 dollar i månaden får tillgång till åtta stycken olika modeller att köra med. Det hela sköts via en app i din smarta telefon och det finns två stycken olika medlemskap att välja mellan. Det första ger dig tillgång till modellerna Cayenne, 718 Boxster, 718 Cayman S och Macan S. För 1 000 dollar till i månaden får du även köra 911 Carrera S, Panamera 4S, Cayenne S E-Hybrid, och Macan GTS. Det verkar alltså som om du inte kan fräsa omkring i en ny GT2 RS eller 918 Spyder, men det kanske även var väntat. Man kan byta bil när man vill och det finns ingen milbegränsning. Leverans av bilen till där du är ingår, precis som försäkring, underhåll, service, skatter och avgifter. Att registrera sig kostar även 500 dollar i en engångssumma. Ett pilotprogram kring den nya tjänsten kommer att testas i Atlanta, Georgia med start i november. Om det hela blir lyckat kan det hända att tjänsten kommer att erbjudas på fler ställen. Tumnagel
49.8°
+
Bobby Green
0

Porschekombin Panamera Sport Turismo får superbilseffekt
Hybrid med över 680 hästar

I mars presenterade Porsche en kombiversion av modellen Panamera som fått tilläggsnamnet Sport Turismo. Den bjuder på lite mer bagageutrymme vilket kanske kan locka köpare som tidigare tyckt att Panamera är lite för liten. Nu visar man även upp den i ännu ett hybrid-utförande, och det blir en riktig dräpare med hela 686 hästar. Resultatet kallar man för Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo och under huven på den sitter en V8:a på 4,0 liter med dubbla turbo. Den ger 550 hästar och samsas i sin tur med samma elmotor som sitter i 918 Spyder vilket resulterar i superbilseffekt. Vridet uppgår till hela 850 newtonmeter, och effekten finns tillgänglig redan från 1 400 varv. Kraften överförs till alla fyra hjul via en åttastegad dubbelkopplingslåda och från 0 till 100 km/h ska det bara ta 3,4 sekunder. Toppfarten ligger på 310 km/h. Enligt europakörcykeln NEDC anges förbrukningen till 0,3 liter per mil. På bara el ska man kunna köra fem mil i hastigheter upp till 140 km/h. Batteriet är av litiumjon-typ och på 14,1 kWh. Beroende på laddningskraft tar det 2,4 till 6 timmar att ladda det fullt. Bilen kommer standardutrustad med bland annat det elektriska krängningshämmarsystemet Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), diffspärren Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), keramiska bromsar, 21-tumsfälgar i 911 Turbo-design, Sport Chrono-paketet och luftfjädring. Den går att beställa nu och på prislappen står det 1 880 000 kronor. Tumnagel
46.1°
+
Bobby Green
0

Nya Porsche 911 GT3 är här och den har manuell låda
Back to basics

För fyra år sedan visade Porsche upp nya 911 GT3 och till mångas förskräckelse gick den endast att få med dubbelkopplingslåda. Nu är det dags för nästa generation att göra entré och då har man rättat till detta och erbjuder återigen bilen med sexpetad manuell låda för den som hellre vispar runt själv. Den sjustegade automaten är dock standard. Motorn är en boxersexa på 4,0 liter utan överladdning och precis som tidigare är effekten 500 hästar jämnt. Maskinen ska vara i princip oförändrad jämfört med den som sitter i tävlingsbilen 911 GT3 Cup. Med PDK-lådan gör bilen 0-100 km/h på 3,4 sekunder och toppar 318 km/h, med manuell låda är siffrorna istället 3,9 respektive 320. Fulltankad väger bilen 1 430 kilo. Chassiet har uppdaterats och den aktiva bakhjulsstyrningen ska se till att man ska kunna ta kurvorna ännu skarpare. Dynamiska motorupphängningar och diffspärren där bak hjälper också till att förbättra köregenskaperna. Bilen är 25 millimeter lägre än 911 Carrera S. På insidan hittar vi samma ratt på 360 millimeter som sitter i 918 Spyder. Det finns tre stycken olika stolar att välja mellan - Adaptiva Sportstolar Plus med elektrisk justering åt alla håll (18-vägs), skalstolar med fällbara ryggstöd, integrerad airbag och manuell justering framåt/bakåt eller skalstolar i kolfiberförstärkt glasfiber med finish i kolfiberväv. Nya 911 GT3 går att beställa nu och kostar från 1 515 000 kronor. Svensk lansering sker i mitten av maj. Evo har spanat in bilen och hur det såg ut kan ni se här nedan. Tumnagel
47.7°
+
Bobby Green
0

Lamborghini Huracán Performante satte Ringen-rekord
Nya tiden som gäller är nu 6:52.01

På ungefär samma tid som jag satte i mig dagens lunch har Lamborghinis nya vassare version av Huracán kört runt Nordslingan på Nürburgring. Den nya rekordtiden lyder 6:52.01 vilket gör den här bilen till den snabbaste produktionsvagnen på sträckan. Det är flera sekunder snabbare än Porsche 918 Spyders rekord från 2013 som lyder 6:57 och som hittills har varit snabbast. Lamborghinis rekord sattes redan i oktober förra året med föraren Marco Mapelli bakom ratten, men det är först nu man delar med sig av tiden. Bilen är fortfarande inte helt officiell utan kommer att avtäckas på bilmässan i Genève nästa vecka. Tumnagel
51.1°
+
Bobby Green
0

Porsche presenterar Panamera med 680 hästar
Turbo-versionen får hybridhjälp

Snart har vi väl ändå sett allt? Porsche som alltid byggt små sportbilar byggde helt plötsligt en SUV, senare en stor sedan med fyra dörrar och helt plötsligt hade de även gett sig in i hybridträsket. Nu kommer nästa spinoff på det sistnämnda. En Panamera Turbo S med en elmotor som hjälper till. Behövs det? Verkligen inte. Men det gör att du kan åka en stund på bara el och att du får den helt sjuka effekten 680 hästar. Det här är alltså en hybridbil som gör 0-100 km/h på 3,4 sekunder och som toppar 310 km/h. Den kombinerade kraften kommer från en V8:a på 4,0 liter som ger 550 hästar och en elmotor som ger 136 hästar. Elmotorn har man hämtat från superbilen 918 Spyder. Det totala vridet anges till 850 newtonmeter. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda, fyrhjulsdrift är standard. Enligt NEDC-körcykeln landar förbrukningen på 0,29 liter per mil med ett utsläpp på 66 gram per kilometer. På bara el ska man kunna köra i upp till fem mil. Batteriet som är ett vätskekylt litiumjon-batteri på 14,1 kWh sitter bak i bilen och det laddas via ett vanligt eluttag fullt på sex timmar. Den nya modellen har premiär i Genève och lanseras i Europa i juli. Priset i Sverige börjar på 1 850 000 kronor. Tumnagel
45.4°
+
Bobby Green
0
2016

Salomondrin kikar närmare på Rimac Concept One
Testar den mot Porsche 918 Spyder

Rimac har börjat låta folk testa deras elektrifierade superbil Concept One vilket i sin tur medför att det dyker upp videoklipp här och där på den läckra skapelsen. En som har fått testa bilen är Salomondrin och han såg då till att köra den mot en Porsche 918 Spyder för att se vilken utav de två som egentligen är snabbast. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Nya Tesla Model S P100D är snabbast i världen!
Ingen annan serieproducerad bil slår den

Så har då Tesla äntligen släppt sin P100D-version av både Model S och Model X. När vi har skrivit om den tidigare har det varit klart att räckvidden skulle öka men hur det skulle bli med prestandan var fortfarande oklart. Men nu är det klart. Nya Tesla Model S P100D med ludicrous mode accelerar från 0 till 100 km/ på 2,7 sekunder. Det är helt sjukt. Enligt Tesla är endast LaFerrari och Porsche 918 Spyder snabbare men de två modellerna går ju faktiskt inte att köpa och framförallt går de inte att åka och handla med. För er som vill åka långt betyder den nya modellen att man ska komma 613 kilometer enligt EU-cykeln. Även Model X får P100D och den stora och tunga SUV:en klarar då 0 till 100 km/h på 3,1 sekunder och batterierna ska ta slut efter 542 kilometer. Om du har beställt men inte fått din P90D kan du uppgradera till P100D för 10.000 dollar. Om du har en P90D kan du också uppgradera, men då kostar det 20.000 dollar eftersom man måste återvinna ditt gamla batteri. Svenska priser är inte klara men Model S P100D kostar 134.500 dollar inklusive ludicrous mode. Model X kostar 1000 dollar mer. En rolig sak är att i blogginlägget där man presenterar den nya modellen ber man om ursäkt för att den är så dyr. Men man påminner samtidigt att pengarna man tjänar går till att få igång produktionen av Model 3. Tumnagel
70.4°
+
Roger Åberg
0

Saabkyle04 bjuder på genomgång av Porsche 918 Spyder
Informativt

Saabkyle04 har fått ta sig en närmare titt på en Porsche 918 Spyder med Weissach-paket och givetvis hade han kameran med så att vi också får ta del av den härliga bilen. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

Koenigsegg lovar nytt rekordförsök på Ringen
Letar just nu förare

Den sista mars i år lyfte man bort de hastighetsbegränsningar man haft på Nürburgring under en period. Man plockade i samma veva bort förbudet för tillverkare att göra rekordförsök runt den klassiska Nordslingan. Genast började folk prata om att det då var dags för Koenigsegg att ta ut modellen One1:1 på banan för att försöka klå Porsche 918 Spyder - produktionsbilen som just nu innehar rekordet med tiden 6:57. Nu berättar Koenigsegg i ett blogginlägg att de planerar att göra ett försök men att det krävs lite arbete innan man kan genomföra det. Bland annat måste en förare som kan banan ut och in rekryteras, tillverkarens egna testförare Robert Serwanski kommer att vara med under rekordförsöket men han blir alltså troligtvis inte den som kör bilen. Utöver detta måste allt annat också stämma, som exempelvis väder och vind. Men nu vet vi att Koenigsegg är på gång med det hela, så det är bara att vänta och hoppas på att det inte dröjer för lång tid innan körningen kan genomföras. Tumnagel
76.8°
+
Bobby Green
0

Trots farväl av sugmotorn ser framtiden ljus ut
Jag har kört uppdaterade Porsche 911 Carrera S

I september förra året presenterade Porsche en uppdatering av modellen 911. Den fick då lite nytt utseende här och där men detta var ändå något som hamnade i skymundan eftersom den största nyheten var att man placerat en helt ny motor där bak - med turbo. Inget konstigt med det såklart eftersom Porsche haft turbomodeller ända sedan 70-talet, men nu snackar vi om instegsmodellen av 911. Där har det fram tills nu alltid handlat om sugmotorer och versionerna med stressfläkt har istället legat i det övre skiktet och i en helt annan priskategori. Nu får alltså även den mest enkla versionen av 911 också turbo, och Porsche tar klivit in i en ny era. Resultatet blir en effektivare bil som har lite bättre siffror både när det gäller förbrukning och utsläpp men även när det kommer till effekt och prestanda. Win-win brukar man kalla det, men kommer man att sakna sugmotorn? Både ja och nej, men faktiskt mer nej efter att ha testat bilen ett par dagar. Tumnagel
47.3°
+
Bobby Green
0

Bangin' Gears - nytt bilprogram på YouTube
Från Salomondrin och hans gäng

Salomondrin och hans gäng med biltokiga kompisar ligger tillsammans bakom Banginx27 Gears - ett nytt bilprogram på YouTube. I det första avsnittet får vi bekanta oss med två vassa bilar - Porsche 918 Spyder och Dodge Viper ACR. Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0

Arash visar uppdaterad version av AF10
Utmanare till P1, LaFerrari och 918 Spyder?

Det var ett tag sedan vi hörde något från den brittiska superbilstillverkaren Arash men nu presenteras det nyheter som även kommer att visas upp på bilmässan i Genève nästa månad. Först ut är en uppdaterad version av modellen AF10 och det är en bil som hoppar in i hyperbilsträsket. Under skalet sitter en kompressorladdad V8:a på 6,2 liter och den ger 900 hästar och har ett vrid på 1 200 Nm. Till det får man inte mindre än fyra stycken elmotorer, två på varje axel. Dessa bjuder i sin tur på 1 180 hästar och 1 080 Nm, vilket resulterar i en effekt på hela 2 080 hästar om man bara slår ihop siffrorna. Förbränningsmotorn kopplas till antingen en sexpetad manuell låda eller en sexstegad automat med paddlar bakom ratten, den kraften skickas sedan till bakhjulen medan elmotorerna driver framhjulen och gör bilen fyrhjulsdriven. Batterierna till elmotorerna laddas upp antingen av förbränningsmotorn eller genom bromskraftsåtervinning. 0-100 km/h ska gå på 2,8 sekunder och toppfarten ska ligga på över 320 km/h. Arash har börjat att ta emot beställningar på bilen och priset börjar på ungefär 1,5 miljoner dollar. Med sig till mässan har tillverkaren även en annan modell kallad AF8 Cassini som du kan läsa mer om här. Den är något mildare och en utveckling av modellen AF8. Den här har en LS7-V8:a på 7,0 liter som ger 550 hästar och som skickar kraften till bakhjulen via en sexpetad manuell växellåda. Priset för AF8 Cassini börjar på 240 000 dollar. Tumnagel
31.5°
+
Bobby Green
0
2015

Porsche presenterar nya 911 Turbo och Turbo S
Facelift och mer pulver

I början av nästa år är det återigen dags för bilmässan North American International Auto Show i Detroit och på den kommer Porsche bland annat att visa upp nya 911 Turbo och Turbo S. Det var i september som instegsversionen av 911 fick sig ett lyft och samma behandling kommer nu även till de kraftfullare bilarna. Högre effekt, bättre funktioner och en något förändrad design är receptet. Motorn är en boxersexa på 3.8 liter som har dubbla turbo. Effekten börjar på 540 hästar vilket är 20 fler än i föregångaren. Ökningen beror på modifierade insugsportar, nya munstycken och högre bränsletryck. Turbo S får hela 580 hästar och här har man även monterat nya turboaggregat med större kompressorer. Oavsett val så får man nu också Dynamic boost function - en funktion som behåller laddtrycket även om man släpper lite på gasen så att effekten kommer direkt när man trycker på igen. 911 Turbo ska göra 0-100 km/h på tre sekunder blankt och toppar 320 km/h, Turbo S har tiden 2.9 sekunder och 330 km/h som toppfart. Förbrukningen anges till 0.91 liter per mil. PASM (Porsche Active Suspension Management) är standard och köper man en Turbo S får man även aktiva krängningshämmare och keramiska bromsar. På insidan hittar man en ny GT-ratt som mäter 360 millimeter i diameter och som har design hämtad från storebror 918 Spyder. På ratten finns även en "mode switch" där man ställer in bilens humör. Sport Chrono-paket är standard. Bilarna lanseras i slutet av januari och kommer då både som coupé och cabriolet. De svenska priserna är följande: 911 Turbo: 1 660 000 kronor 911 Turbo S: 1 924 000 kronor 911 Turbo Cabriolet: 1 781 000 kronor 911 Turbo S Cabriolet: 2 045 000 kronor Tumnagel
45.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida