m

Nya BMW M3 och M4 mot motståndarna
Håller de måttet?

YouTube svämmar nu över av provkörningar av nya BMW M3 och M4 och i några av testen har man ställt bilarna mot sina motståndare. Här ovan ser ni en M4 Competition mot kanske lite otippade Porsche 911 Carrera och här nedan en lite mer likvärdig jämförelse mellan BMW M3 Competition och Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Som bonus får ni ytterligare tester av bilarna bland klippen nedan. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0
2020

BMW M8 Competition tar sig en sväng på Nürburgring
Klockade 7:32.79

Sport Auto tog ut BMW M8 Competition på Nürburgring för att se vad den gick för och när man hade kört klart klockades tiden 7:32.79. Det gör bilen minst lika snabb som både Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och Audi R8 V10 Plus. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0
2019

Ryan Reynolds ger oss en guidad tur i Italien
Full patte!

Ryan Reynolds och Netflix har levererat en lugn och stillsam video där vi får en guidad tur genom Italien och får se vad landet har att erbjuda. Haha, luring! I själva verket är det en trailer för Michael Bays nya pangpangrulle 6 Underground och vi får se Ryans karaktär One och hans kumpaner bränna runt i en neongrön bil Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. 13 december släpps 6 Underground på Netflix. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0

Evo kör Renault Mégane R.S. Trophy-R
Nästan lika snabb som BMW M4 Competition

Trophy-R-versionen av Renault Mégane R.S. innebär en bantning på hela 130 kilo jämfört med vanliga R.S. vilket inte helt oväntat visar sig när man utsätter bilen för lite bankörning. Det har Evo gjort och den här rackaren är lika snabb som en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och bara snäppet långsammare än en BMW M4 Competition. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0
2018

Det här är finalisterna i World Car of the Year
Volvo XC60 kan dessutom vinna två utmärkelser

Nedräkningen till World Car of the Year Awards fortsätter och nu får vi reda på vilka finalisterna är för i år. 82 stycken biljournalister kommer att välja mellan sex stycken crossovers och fyra vanliga bilar. Kandidaterna är Alfa Romeo Giulia, BMW X3, Kia Stinger, Land Rover Discovery, Mazda CX-5, Nissan Leaf, Range Rover Velar, Toyota Camry, Volkswagen T-Roc och Volvo XC60. Pris till årets World Luxury Car kommer också att delas ut och där tävlar Audi A8, BMW 6-serie Gran Turismo, Lexus LS, Porsche Cayenne och Porsche Panamera om titeln. I kategorin World Performance Car tävlar BMW M5, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Audi RS 3 Sedan, Honda Civic Type R och Lexus LC 500 mot varandra. World Green Car kommer antingen att gå till BMW 530e iPerformance, Chevrolet Cruze Diesel, Chrysler Pacifica Hybrid eller nya Nissan Leaf. I kategorin World Urban Car är det någon av Ford Fiesta, Hyundai Kona, Nissan Micra, Suzuki Swift och Volkswagen Polo som blir vinnare. World Car Design of the Year kammas hem av någon av följande - Citroen C3 Aircross, Lexus LC 500, Range Rover Velar, Renault Alpine A110 eller Volvo XC60. Vinnarna i respektive kategori kommer att presenteras på New York Auto Show den 28 mars. Tumnagel
43.6°
+
Bobby Green
0
2017

Jaguar XE SV Project 8 ny sedan-kung på Ringen
Körde Nordslingan på 7:21

Att Jaguars nya version av XE kallad XE SV Project 8 var snabb pratade man om när den presenterades i somras, och nu får vi det hela bevisat. Bilen har nämligen slagit ett nytt rekord för sedan-modeller och petat ned Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio från listan. Alfan körde Nordslingan på Nürburgring på tiden 7:32 men eftersom Jaggan lyckades med samma sträcka på bara 7:21,2 har vi alltså en ny herre på täppan. Grattis Jaguar! Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0

Dragrace med nya sportbilar
Vem vinner?

Motor Trend har återigen ställt ett gäng med nya sportbilar på rad och tagit reda på vilken av dem som är snabbast i ett dragrace. Årets deltagare var Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Aston Martin DB11, Chevrolet Camaro ZL1 1LE, Chevrolet Corvette Grand Sport, Ferrari 488 GTB, Lexus LC500, McLaren 570GT, Mercedes-AMG GT R, Nissan GT-R Nismo, Porsche 718 Cayman S, Porsche 911 Turbo S och Tesla Model S P100D. Tumnagel
48.1°
+
Bobby Green
0

Polestar slog Ringen-rekord utan att säga något
Typiskt svenskt

Förra året tog Polestar ut en S60 på Ringen och när de hade kört klart hade de satt ett nytt rekord för gatlegala fyradörrarssedaner med tiden 7:51:11. Men det är först nu man delar med sig av resultatet och berättar vad man har gjort. Det har dock som sagt gått ett år och tiden är ej längre den bästa, Volvon har sedan dess blivit omsprungen av både Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och nya Honda Civic Type R. Tumnagel
53.3°
+
Bobby Green
0
2016

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio sätter Ringen-rekord
Snabbast i sin klass med tiden 7:32

Står det Quadrifoglio efter modellnamnet Giulia på bilen du nyss såg, körde eller åkte med i är det en snabb rackare det handlar om. Nu har man bevisat exakt hur snabb den faktiskt är. På den ultimata testbanan Nürburgring klockade man nyligen bilen med tiden 7:32 - vilket är snabbare än både Lexus LFA och Ferrari 458 Italia, och lika snabbt som en Porsche 997 GT2. Den dubbelturbomatade V6:an på 2,9 liter som levererar 510 hästar och 600 Newtonmeter verkar alltså göra sitt jobb riktigt bra. 0-100 km/h ska gå på raska 3,9 sekunder och toppfarten anges till 307 km/h, även om det snackas om att den gör hela 321. Tumnagel
49.6°
+
Bobby Green
0

Chris Harris kör Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio
I hans nya show på topgear.com

Chris Harris har ju blivit känd för sina Youtube-klipp där han kör olika bilar och att det direkt inte var en del av programmet Top Gear gjorde mig lite besviken. Nu är i alla fall formatet tillbaka, fast på topgear.com, under namnet Chris Harris Drives. Först ut är Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Alfas nya värsting som ska konkurrera med BMW M3. Klarar den att slåss mot BMWn? Det verkar så! Se hela klippet på länken nedan, de låter tyvärr inte oss bädda in det här. Tumnagel
41.0°
+
Roger Åberg
0

Svenska priser klara för Alfa Romeo Giulia
Från 305.000 kronor och säljstart 7 juni

I september kommer den till handlarna och 7 juni kan man lägga sin beställning. Om man är sugen på nya Alfa Romeo Guilia alltså. Den bakhjulsdrivna bilen kommer med fyra motorversioner och tre utrustningsnivåer där den fetaste, Giulia Quadrifoglio med sina 510 hästkrafter, så klart är den intressantaste. Men då får man betala mer än det dubbla. Minstingen är en diesel på 150 hästar för 305.000 kronor. Dieseln med 180 hästar kostar 335.000 kronor och vill man ha den med automat får man lägga ytterligare 20.000 kronor. På bensinsidan finns ett alternativ med 200 hästar och automat för 345.000 kronor. Toppmodellen kallas alltså för Giulia Q och med sina härliga 510 hästar får man betala 690.000 kronor. Förutom den fetare motorn får man en hel hög med utrustning som läder och kolfiberdetaljer på insidan, spoilers på utsidan och aktiv fjädring under. För de vanliga modellerna finns två utrustningsnivåer, vanlig eller Super. Med Super får man bland annat 17-tummare och kromade ändrör. På bilderna nedan verkar det som att den vita har standardutrustningen, den första blåa Super-utrustningen och den röda/andra blåa är Giulia Q. Tumnagel
46.9°
+
Roger Åberg
0
2015

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio kostar under 700 000 kronor
Lanseras nästa vår

Världspremiären för nya Alfa Romeo Giulia är nu under Frankfurt-mässan och i samband med det får vi nu reda på när den lanseras, och vad värstingen Giulia Quadrifoglio kommer att kosta. Under första kvartalet nästa år börjar den dyka upp i svenska bilhallar och prislappen kommer att vara under 700 000 kronor. För pengarna får man en sedan med turbomatad V6:a på 2.9 liter som levererar 510 hästar och ett ljud som verkar riktigt trevligt. Rapp verkar den också vara, 0-100 km/h ska gå på 3.9 sekunder och toppfarten anges till 307 km/h. Kommer med bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift. Nyligen testades varvtider på Ringen och där fick bilen tiden 7:39 - vilket innebär att den är snabbare än en Lamborghini Murciélago LP640 på samma ställe. Den som är sugen på en Giulia Quadrifoglio kan anmäla sitt intresse på länken nedan. Tumnagel
54.8°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo presenterar en riktig bomb - nya Giulia
Toppversionen får hela 510 hästar

Alfa Romeo har haft en uppföljare till modellen 159 på gång ganska så länge nu och efter mycket tisslande, tasslande, testande och annat är den äntligen här. Och det är en riktig dräpare som presenteras. Modellnamnet Giulia plockas upp igen och Alfa menar allvar, toppversionen bjuder på hela 510 hästar och den är riktigt sugen på att bjuda upp sina tyska motståndare till dans. Utseendemässigt kommer nog det här att bli en modell man antingen älskar eller hatar, som kanske ser bättre ut i verkligheten än på bild och som kanske kommer växa mer i ögonen om man inte gillar den från första början. Hur som helst så kommer den att väcka känslor, för det brukar italienska bilar göra. Den stora triangelformade grillen gör att det är omöjligt att inte ta den för en Alfa, men i övrigt är det ganska så många nya former. Chassiet ska vara helt nytt men det delar en del med Maserati Ghibli. Viktfördelningen ska vara 50/50 men exakt vad bilen väger in på får vi inte reda på för tillfället, dock ska den inte överstiga 1 530 kilo. Toppversionen kallas för Giulia Quadrifoglio Verde och det är den vi ser på bilderna och i videon som även bjuder på lite motorljud. Förutom ett ganska aggressivt kjolpaket, större fälgar och en ilsken röd lack är det under huven det riktigt roliga börjar. Där sitter nämligen en turbomatad V6:a på 3.0 liter som utvecklats i samarbete med "ingenjörer med Ferrari-bakrund". Den ger 510 hästar vilket är tillräckligt för att skicka bilen från 0-100 km/h på bara 3.9 sekunder. Ryktena säger att QV endast kommer att erbjudas med manuell låda och bakhjulsdrift, något som säkerligen är välkommet då detta börjar bli ganska sällsynt i dag. Humöret på bilen väljer man med DNA-knappen som har fyra lägen - Dynamic, Natural, Advanced Efficient och Racing. QV var den enda versionen som presenterades nu men fler motoralternativ kommer givetvis att hitta ner under huven, bland annat ett par turbomatade bensinfyror. Fyrhjulsdrift ska också erbjudas. När Giulia kommer och vad den då kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
65.7°
+
Bobby Green
0