Quantcast
m

Maserati ersätter Ferrari-V8:an med V6:a
Och Ghibli får turbofyra

Maserati har i många år använt sig av V8-motorer från Ferrari men nu är det slut med det. När den nya sportbilen MC20 lanseras i september kommer den istället att ha en V6:a under skalet. Och förutom denna nya maskin är även en turbomatad fyra på väg. V6:an är på 3,0 liter och har dubbla turbo. Det ryktas om att effekten kommer att ligga runt 550 hästar. Den här kommer man att använda i fyra stycken framtida modeller och den kommer att bli elektrifierad på något vis - troligtvis handlar det om mildhybrid-teknik. Motorn får något man kallar för "turbulent jet ignition" som ska göra den effektivare och minska utsläppen. Den turbomatade fyran som är på 2,0 liter kommer att hamna i nästa version av modellen Ghibli som presenteras den 15 juli. Det här är en version av den maskin som redan sitter i Alfa Romeo Giulia och Stelvio och Jeep Cherokee och Wrangler. I Ghibli erbjuds den med mildhybrid-teknik. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0

Tut i luren! Alfa Romeo fyller 110 år idag!
Firar med livesändning från museet i Arese

Idag är det hela 110 år sedan Alfa Romeo grundades. För att uppmärksamma och fira detta sänder man live från biltillverkarens museum i Arese. Man kommer visa unika grejer och öppnar delar av museet som tidigare aldrig visats för allmänheten. Giulia GTA gör också sitt första offentliga framträdande. Tumnagel
40.8°
+
Bobby Green
0

BMW M8 Competition tar sig en sväng på Nürburgring
Klockade 7:32.79

Sport Auto tog ut BMW M8 Competition på Nürburgring för att se vad den gick för och när man hade kört klart klockades tiden 7:32.79. Det gör bilen minst lika snabb som både Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och Audi R8 V10 Plus. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Rykte Alfa Romeos eldrivna SUV kommer 2022
Kommer troligtvis bygga på PSA-plattform

Senare i år kommer Alfa Romeo att sluta tillverka modellen Giulietta och då har man endast två stycken kvar i utbudet - Giulia och Stelvio. Men det ska fyllas på med fler, bland annat en liten eldriven SUV. Nu sägs det att den ska dyka upp någon gång 2022. Det finns inte så mycket information kring denna än men det sägs att man kommer bygga den på samma bitar som PSA använder sig av, en koncern man slog ihop sig med i slutet av förra året. Där finns det i dagsläget redan flera eldrivna bilar, som exempelvis Opel Corsa-e och Peugeot e-2008. Nästa modell från Alfa Romeo blir den lilla suven Tonale som lanseras nästa år. Den kommer att erbjudas som laddhybrid. Tumnagel
38.3°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Giulia GTA kostar från 1.925.000 kronor
GTAm från 2.000.000 kronor

För några veckor sedan skrev vi vad nya Alfa Romeo Giulia GTA och Giulia GTAm kostade i euro. Nu är de svenska priserna här och de lyder 1.925.000 respektive 2.000.000 kronor. För pengarna får man en Giulia Quadrifoglio med ännu mer klös och fokus på prestanda. Den dubbelturbomatade V6:a på 2,9 liter ger här 540 hästar och är ditt mål att köra bana köper du GTAm som dessutom är 100 kilo lättare och utrustad med bur och ordentliga skalstolar. Endast 500 stycken exemplar kommer att byggas totalt. Bygg din bil här. Tumnagel
26.9°
+
Bobby Green
0

Touring Superleggera teasar Berlinetta Aero
Retro-inspirerad sportcoupé

Touring Superleggeras senaste skapelse heter Berlinetta Aero och nu får vi en första teaserbild på bilen. Det här ska vara en retro-inspirerad coupé med svepande linjer som ska följa i fotspåren av klassikern Alfa Romeo 8C 2900B Speciale Tipo Le Mans. Planen var att visa den nya bilen på årets Goodwood Festival of Speed men eftersom eventet är framflyttat kanske det istället sker en avtäckning online. Tumnagel
38.1°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Giulia och Stelvio Quadrifoglio uppdateras
Snygga i grönt

I november förra året fick Alfa Romeos modeller Giulia och Stelvio sig en väldigt diskret facelift som innebar lite mer teknik, större skärm på insidan och nya lackalternativ. Nu kommer samma behandling även till prestanda-versionerna Quadrifoglio. Motorn är orörd vilket innebär att det under huven på dessa sitter en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger 510 hästar och 600 newtonmeter i vrid. Giulia driver bara på bakhjulen medan Stelvio är fyrhjulsdriven. Båda får en åttastegad automatlåda. Nytt är att man kan få maskinen att sjunga lite bättre med hjälp av ett avgassystem i titan med kolfiberändar från Akrapovic. Utseendemässigt uppdateras bilarna med nya mörkare LED-bakljus och blanksvarta inlägg runt grillen. Stelvio får även 21 tum stora fälgar. På tillvalslistan tillkommer grill, backspegelkåpor och bakvinge i kolfiber. Nya färger går också att få, bland annat den gröna vi ser här. Den heter Montreal och är inspirerad av den klassiska modellen Montreal som i år fyller 50. Precis som hos sina motorsvagare syskon är det på insidan det har hänt mest. Här sitter en ny läderratt och växelväljare på plats tillsammans med en uppdaterad mittkonsol med mer förvaringsutrymme. Man kan även få säkerhetsbältena i rött eller grönt om man skulle vilja. Nya val när det kommer till läder och Alcantara finns också. Ett par framstolar från Sparco med kolfiberbaksida finns som tillval. I mitten sitter det nya infotainmentsystemet som består av en pekskärm på 8,8 tum som bjuder på uppkopplade tjänster och ny design på menyerna. Quadrifoglio får en extra Performance Pages-meny där man bland annat kan se hur vridet fördelas, turbotrycket och hur mycket kraft som för tillfället används. På körassistantfronten får bilarna nu självkörning i nivå 2 och här finns teknik som Lane Keep Assist, Active Blind Spot Assist, Active Cruise Control, Traffic Sign Recognition med Intelligent Speed Control, Traffic Jam Assist och Highway Assist och Driver Attention Assist. Man ska kunna beställa från och med nästa vecka och de första bilarna väntas komma till Sverige i juli. Giulia Quadrifoglio kostar från 749.000 kronor medan Stelvio Quadrifoglio börjar på 849.000 kronor. Tumnagel
41.0°
+
Bobby Green
0

Priserna för Alfa Romeo Giulia GTA och GTAm är här
Nu kan du även bygga din bil online

I början av mars rullade Alfa Romeo ut två stycken nya prestandaversioner av modellen Giulia - Giulia GTA och Giulia GTAm. Nu har man öppnat upp konfiguratorn för den förstnämnda så att man online kan bygga bilen som man vill ha den. Men den som hoppades på att kunna dyka ner i 100 olika val och detaljer blir tyvärr besviken. Det enda man kan göra är att välja mellan tre olika lackalternativ, färg på bromsok, färg på interiörens sömmar och färg på säkerhetsbältena. Den som vill att sin bil ska sticka ut lite extra har även möjlighet att få den klädd i klassiska dekorer som ni kan se exempel på här nedan. I samma veva får vi nu även reda på vad bilarna kostar. En Giulia GTA kostar från 175.000 euro medan Giulia GTAm kostar från 180.000 euro. Båda får en dubbelturbomatad V6:a på 2,9 liter som ger 540 hästar vilket är 30 fler än i Giulia Quadrifoglio. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

En eldriven Alfa Romeo Spider är på väg
Får genomskinlig hardtop

För ett tag sedan skrev vi om att en eldriven version av klassiska Alfa Romeo Giulia var på väg. Du som hellre gillar modellen Spider blir inte heller utan. Garage Italia har nämligen planerar på att bygga en eldriven version av just denna och det här är de första skisserna vi får se. Bilen som väntas få namnet Garage Italia Duetto Icon-e baseras på den fjärde generationen av Spider. Förutom att den kommer att få en elmotor och batteripack kommer även bromsar och chassi att uppdateras. En kul detalj är även den helt genomskinliga hardtopen som lär skapa bastu-effekt om man kör varma dagar. Mer information om bygget ska komma allt eftersom. Tumnagel
44.1°
+
Bobby Green
0

Jay Leno provkör en Alfa Romeo Montreal
Alfan med V8:a

Nu har en Alfa Romeo Montreal från 1971 hälsat på hos Jay Leno och det som gör den så speciell är att det under huven sitter en V8:a på 3,0 liter som ger runt 200 hästar. Tidigare hade man bara fyror och sexor i utbudet så modellen stack ut, även med sin härliga design. Här finns lite historia för den som är intresserad. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Köp Harry Metcalfes gamla Alfa Romeo Spider
Härlig cabbad klassiker i bra skick

Harry Metcalfe har flyttat till ett nytt garage och i samma veva insåg han att det var dags att gå skilda vägar med sin Alfa Romeo "Duetto" Spider från 1967 efter tre års ägande, så nu kan du köpa den istället! På prislappen står det 49.995 pund och för pengarna får du en mycket välvårdad bil renoverad av en Alfa-expert och med den större 1750-motorn under huven. Bonusklipp nedan. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Klassisk Alfa Romeo Giulia med eldrift
Totem Automobili har en på gång

För två veckor sedan skrev vi om Alfaholics kolfiber-kaross till klassikern Giulia. Några andra som också pysslar med den modellen är Totem Automobili som är i farten med att ta fram en eldriven version. Den har en elmotor på 525 hästar och 940 newtonmeter vilket bland annat ska ge bilen fartresurser på 0-100 km/h på 3,4 sekunder. Motorn får sin kraft från ett batteripack på 50,4 kWh och detta ska fulladdat räcka för 32 mils körning. Företaget utgår från en Giulia GT Junior som man sedan plockar ned helt och hållet för att sedan bygga upp igen. Tio procent av original-chassit sparas - resten är helt eget. Den nya plattan är i aluminium och förstärkt överallt. Allt kläs sedan med en kaross i kolfiber. Målet var att visa upp den färdiga bilen på årets Goodwood Festival of Speed men eftersom eventet är uppskjutet vet vi inte när det blir. Tumnagel
49.9°
+
Bobby Green
0

Alfaholics presenterar kolfiber-kaross till Alfa Romeo Giulia
Varning för pornografiska bilder

Giulia är som ni kanske vet ingen ny modellbeteckning hos Alfa Romeo utan den dök upp redan 1962. Några som specialiserat sig på att bygga om just den gamla bilen är Alfaholics och deras toppversion kallas för GTA-R. Det är typ som en Singer-Porsche fast en Alfa Romeo istället. Nu presenterar man möjligheten att få denna bil med kaross helt i kolfiber och man visar upp det på detta vackra nakna vis. Den nya karossen är 70 kilo lättare än stål-varianten och när bilen är helt färdigbyggd är den 38 kilo lättare än värstingen GTA-R 290. GTA-R 300 som man kallar bilen för när den har kolfiber-karossen väger in på under 800 kilo. Siffran 300 är för att bilen då får ett effekt/viktförhållande på strax över 300 hästar per ton. Motorn man använder är en Twin Spark-fyra som borrats upp till 2,3 liter och som levererar 243 hästar vid 7000 varv. Bilen får även företagets senaste Ultraleggera-fjädring i titan. En Alfaholics GTA-R 290 kostar runt 240.000 pund, GTA-R 300 lär kosta en slant mer än det. Tumnagel
48.0°
+
Bobby Green
0

Maserati MC20 ger oss långfingret
Prototyp är ute och rör på sig

Maserati MC20 har tidigare varit dold under Alfa Romeo 4C-kaross när man har varit ute och testat bilen. Nu har man dock bytt till produktions-karossen som man sedan klätt i maskering. Maserati delar nu med sig av suddiga bilder på just denna, poserande bredvid skulpturen L.O.V.E av konstnären Maurizio Cattelan som står på Piazza degli Affari i Milano. En tydlig markering från Maserati att konkurrenterna får se upp, eller? Tumnagel
39.6°
+
Bobby Green
0

Se Fisker Ocean röra på sig
Skum reklamfilm

I början av året presenterade Fisker sin nya modell Ocean. Nu har man släppt en kort video där vi får se bilen röra på sig för första gången, och av någon märklig anledning jaga ikapp en stackars Alfa Romeo Giulia. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Nu är de här - Alfa Romeo Giulia GTA och GTAm
Lättade busbilar för gata och bana

Efter lite teasers hit och dit är Alfa Romeos upphottade versioner av modellen Giulia Quadrifoglio nu presenterade. Som väntat blev det en GTA och en GTAm där den sistnämnda är betydligt mer anpassad för bankörning med bland annat skalstolar, bur, bortplockat baksäte och bakre rutor i lexan. Saker som sammanlagt ska göra GTAm 100 kilo lättare än Giulia Quadrifoglio som väger runt 1619 kilo. Bilarna bjuder på 540 hästar vilket är en ökning mot Quadrifoglios 510 hästar. Kraften hämtas ur samma dubbelturbomatade V6:a på 2,9 liter och drivningen sker som tidigare endast på bakhjulen. 0-100 km/h ska gå på 3,6 sekunder. I hjulhusen sitter 20 tum stora fälgar i kolfiber med centrumbult och innanför dessa sitter rejäla keramiska bromsskivor. Spårvidden har ökat med 50 millimeter och det sitter nya fjädrar, dämpare och bussningar runt om. Aerodynamiken har förbättrats med en större splitter fram och en rejäl kolfibervinge på bakluckan gör GTAm. Avgassystemet som mynnar ut i två stycken pipor centralt placerade kommer från Akrapovic och är tillverkat i titan. Insidan har fått Alcantara överallt och matta kolfiberinlägg. Endast 500 stycken exemplar kommer att tillverkas totalt men vad GTA och GTAm kommer att kosta är fortfarande oklart. Tumnagel
52.3°
+
Bobby Green
0

Rykte Alfa Romeo dammar av modellbeteckningen GTA?
Något ska i alla fall göra comeback

Alfa Romeo kommer till Genève och med sig lovar man att ha en comeback. Men vad handlar det om egentligen? Den här teasern är det enda vi får och den har fått ryktena om att modellbeteckningen GTA kan komma tillbaka att florera. Den skulle i så fall smackas på modellen Giulia i Quadrifoglio-utförande och skulle då bjuda på lägre vikt och ännu vassare köregenskaper. Det snackas också om att den får hela 620 hästar. Vad tror ni det handlar om? Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Maseratis nästa SUV dyker upp 2021
Ny sportbil kommer i år

Maserati berättar nu lite mer om framtiden och som väntat innehåller den både hybrider och rena elbilar. 800 miljoner euro ska investeras framöver och detta kommer bland annat resultera i en ny SUV som kommer att tillverkas på fabriken i Cassino bredvid Alfa Romeos modeller Stelvio och Giulia. Suven är planerad att dyka upp i förproduktionsform någon gång nästa år. Drivlinan kommer att vara elektrifierad i någon form och modellen hamnar i D-segmentet där även Mercedes GLC, Audi Q5 och BMW X3 finns. Annat nytt från Maserati är att deras nya sportbil kommer att presenteras i år. Den har vi tidigare sett i form av konceptet Alfieri och vi vet att den kommer att erbjudas som ren elbil vid sidan av traditionella alternativ. Maseratis första laddhydrid blir en version av Ghibli som kommer att lanseras senare i år. Tumnagel
36.6°
+
Bobby Green
0

Nu kan du beställa Yamahas kompakta elmotor
Anpassad till bilar och motorcyklar

Yamaha har tagit fram en kompakt elmotor på 200 kW (280 hästar) och nu har man öppnat orderböckerna för denna. Motorn är framtagen för att kunna stoppas ner i en bil eller i ramen på en motorcykel och under testperioderna har den suttit i en ombyggd Alfa Romeo 4C. Vill man ha lite mer modest effekt och tycker att 280 hästar är lite väl mycket för exempelvis en liten scooter kan denna minskas till så lite som 50 hästar. Tyvärr har Yamaha inte meddelat hur mycket motorn kommer att kosta än. Tumnagel
53.2°
+
Bobby Green
0

Kimi Räikkönen i Alfa Romeos senaste reklamfilm
Och han ler!

För två månader sedan skrev vi om att Alfa Romeo uppdaterat modellerna Giulia och Stelvio. Nu har man släppt en reklamfilm för dessa och frontar gör ingen mindre än F1-stjärnan Kimi Räikkönen. Bonusklipp nedan. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0
2019

Minotto Barchetta med Ferrari-V12:a under det vackra skalet
En hyllning till 60-talet

Hans Teijgeler hade en vision och en dröm om en bil som inte fanns. En modern superbil med klassiska linjer inspirerade av racerbilarna från 60-talet. Så han byggde en själv och resultatet heter Minotto Barchetta. När han hade bestämt sig för designen la han ett år på att få till karossen i kolfiber. Sen var det dags för drivlinan och det dög inte med vad som helst. Till slut föll valet på en V12:a från Ferrari - den på 5,8 liter som finns i 612 Scaglietti. Över 530 hästar letar sig via en sexpetad manuell låda till bakhjulen och det är som ni säkert kan förstå mer än tillräckligt med pulver för att den här kärran som väger 985 kilo torr ska röra på sig. Just nu är bilen en prototyp och Hans kommer att bygga versioner till folk som är intresserade men då med en Busso från Alfa Romeo istället. Denna kommer att masseras av välkända Autodelta till 3,8 liter istället för mer kraft än originalet. Vill man verkligen ha bilen med V12:a ska det gå att ordna också. Läs storyn om bilen på länken där det även finns massa fina bilder på den. Bonusklipp på plats två som behöver undertexter. Tumnagel
50.8°
+
Bobby Green
0

En bättre titt på uppdaterade Alfa Romeo Giulia och Stelvio
Nya färger och bättre interiör

Förra veckan presenterade Alfa Romeo uppdaterade versioner av deras modeller Giulia och Stelvio men det fanns varken bra videoklipp eller bilder att kika på. Nu finns det det så att vi kan få oss en bättre överblick av nyheterna. Utsidan är väl egentligen ingen regelrätt facelift då det bara handlar om nya lackalternativ utan det är på insidan det har hänt mest. Bilarna har fått ett nytt infotainmentsystem med en 8,8 tum stor pekskärm, ny mittkonsol, ny växelväljare och en ny ratt. Den lilla skärmen på sju tum som sitter mellan instrumenten har även fått en ny layout och bättre grafik. Alla material ska nu vara av bättre kvalitet och hela interiören i sig ska ha fått ett lyft från tidigare. Bilarna får även självkörning i nivå 2 vilket innebär Highway Assist System, Traffic James Assist System, Traffic Sign Recognition, Lane Keep Assist, Active Blind Spot Assist, Driver Attention Alert och Standard Full Speed Forward Collision Warning Plus. Annat nytt på teknikfronten är WiFi-hotspot, mobilapp som kan styra en del av bilens funktioner, Vehicle Finder, Stolen Vehicle Locater and Assistance, och Over-The-Air-uppdateringar för bilens mjukvara. I klippet nedan får vi se lite mer av alla uppdateringar. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0

Chevrolet Camaro och Colorado minst pålitliga i USA
Japaner i topp som vanligt

Consumer Reports har nu släppt sin årliga Annual Auto Reliability Survey vilket är en undersökning där man kollar upp hur pålitliga olika modeller från biltillverkarna är. Tidigare har man bland annat sågat Tesla men nu har både Model S och Model 3 belönats med "Recommend"-stämpel. Några som det inte gick lika bra för var Chevrolets modeller Camaro och Colorado som båda två anses vara de minst pålitliga i USA. De mest pålitliga tillverkarna kommer från Japan. Lexus ligger i topp tätt följda av både Mazda och Toyota. Bland topp tio hittar vi Genesis, Hyundai, Subaru, Kia, Mini, Dodge och Porsche. I botten hittar vi Cadillac, Acura och Alfa Romeo. Spana in listan och undersökningen på länken nedan. Tumnagel
39.0°
+
Bobby Green
0

Ryan Reynolds ger oss en guidad tur i Italien
Full patte!

Ryan Reynolds och Netflix har levererat en lugn och stillsam video där vi får en guidad tur genom Italien och får se vad landet har att erbjuda. Haha, luring! I själva verket är det en trailer för Michael Bays nya pangpangrulle 6 Underground och vi får se Ryans karaktär One och hans kumpaner bränna runt i en neongrön bil Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. 13 december släpps 6 Underground på Netflix. Tumnagel
43.3°
+
André Stray
0

Davids vackra Alfa Romeo Giulia TZ
En racerbil för gatan

1963 rullades Tubolare Zagato ut. Det var en moddad race-version av Alfa Romeos modell Giulia som fick rörramschassi och kaross i aluminium som Zagato knackat fram. Ett år senare homologerades bilen och då hamnade huvudpersonen i detta klipp i Kalifornien. Efter att ha levt ett hårt liv på racerbanor i många år köpte David Eichenbaum bilen som med hjälp av Conrad Stevenson numera är har återfått sin fornstora glans. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo uppdaterar Giulia och Stelvio
Får bättre interiör

Att Alfa Romeo skulle ansiktslyfta modellerna Giulia och Stelvio visste vi sedan tidigare men inte riktigt när detta skulle ske. Lite överraskande har man nu visat upp bilarna i Kina och vid en första anblick ser det inte ut som att något har förändrats, men det har det. Interiören har fräschats upp och ska nu både kännas och vara mer premium. Här finns en ny pekskärm på 8,8 tum i mittkonsolen och den erbjuder bland annat Wifi-hotspot, OTA (over-the-air-uppdateringar), nödsamtals-funktion och bilassistans-funktion. Man ska nu även via sin smarta telefon kunna låsa, låsa upp, blinka med strålkastarna och se var bilen befinner sig. Även ratten och växelväljaren är nya. Alfa kommer att visa upp bilarna på Los Angeles Auto Show som drar igång för pressen den 18 november. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Det blir ingen ny Alfa Romeo GTV
Ingen ny 8C heller

Alfa Romeo är ju italiensk passion, livfulla modeller och känsla för bilkörning. Så därför var det ju kul att det förra året dök upp nyheter som sa att klassikern GTV och fantastiska 8C skulle göra comeback. Men, nu får vi reda på att det inte alls blir på detta viset. FCA-koncernen har bestämt att investeringarna ska minskas och då ryker specialmodeller som dessa, och istället satsas det på, tada, suvar. I dagsläget har man tre stycken modeller i utbudet - Giulietta, Giulia och Stelvio. De två sistnämnda kommer att få sig en facelift 2021 och då kommer även den mindre suven Tonale att lanseras i produktionsform. Men de "roliga" bilarna är alltså strukna från den nya planen och in kommer en nykomling som ännu inte har något namn, en B-UV. Den kommer förmodligen att presenteras 2022 och förväntas bli en helt eldriven liten crossover. Tumnagel
33.0°
+
Bobby Green
0

Alfa Romeo Tonale läcker ut
Läcker?

I våras visade Alfa Romeo upp konceptbilen Tonale. Det är en kompakt crossover under Stelvio som bygger på samma plattform som Jeep Compass. Bilderna vi ser här sägs visa hur produktionsversionen kommer att se ut, men detta ska vara en förserie så saker kan kanske komma att förändras något. Det som har ändrats från konceptet är bland annat strålkastarna som inte alls är lika aggressiva längre. Tonale ryktas komma som hybrid och sägs då ha en förbränningsmotor som driver framaxeln och en elmotor som driver bakaxeln. Visa det här inlägget på Instagram Aquí os dejamos unas fotos de una de las maquetas pre-producción del futuro SUV de Alfa Romeo. El Tonale. #alfaromeo #alfaromeotonale #alfaromeosuv #alfasuv #prototype #carspy #carscoop #carshot #fotoespia #instacar #spyshot #newcar #carporn #carpassion #instapic #carpic Ett inlägg delat av CocheSpias (@cochespias) 8 Okt 2019 kl. 1:04 PDT Tumnagel
35.1°
+
Bobby Green
0

Evo kör Renault Mégane R.S. Trophy-R
Nästan lika snabb som BMW M4 Competition

Trophy-R-versionen av Renault Mégane R.S. innebär en bantning på hela 130 kilo jämfört med vanliga R.S. vilket inte helt oväntat visar sig när man utsätter bilen för lite bankörning. Det har Evo gjort och den här rackaren är lika snabb som en Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio och bara snäppet långsammare än en BMW M4 Competition. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Tio bilar som delar strålkastare
Man måste inte alltid göra egna

Ni har säkert någon gång hört att Nissan 300ZX delar strålkastare med ingen mindre än Lamborghini Diablo. Rätt kul faktiskt, och det finns fler gånger när biltillverkarna har lånat från varandra. Här får vi tio stycken exempel på just detta. Känner du till några fler bilmodeller som delar strålkastare? Baklampor finns det ju också en del som delar, exempelvis Alfa Romeo Berlina och De Tomaso Pantera. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0
Nästa sida