38 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!

Gamespot kollar in "New Nintendo 3DS"
En lite mer ingående titt

För en tid sedan visade Nintendo upp den nya 3DS-modellen "New Nintendo 3DS" som har fler knappar, bättre processor och en liten extra analogspak (eller mer likt en sån där "musknopp"). Nu har Gamespot fått möjlighet att känna och klämma på den. New Nintendo 3DS släpps redan på lörda i Japan men når oss i Europa först i början av nästa år. Tumnagel
39.1°
0

Rykte Är det här specsen för "New 3DS"?
Biffigare hårdvara i nya 3DS

I fredags avtäckte Nintendo en helt ny modell av Nintendo 3DS som de valt att kalla för "New 3DS". Förutom en extra analogspak och fler knappar har Nintendo också biffat upp hårdvaran en aning. Men som vanligt är Nintendo väldigt förtegna med att ge ut exakta hårdvaruspecifikationer. Det har dock kommit ut ett rykte som säger att klockfrekvensen på CPU:n har tredubblats och att "ram speed" har fördubblats och att den har L2 Cache medan GPU:n och VRAM är detsamma sedan tidigare. Huruvida dessa uppgifter stämmer eller inte återstår att se. Tumnagel
40.1°
0

Ny modell av Nintendo 3DS avslöjad
Med extra analogspak, fler knappar och stöd för Amiibo

Idag höll Nintendo en ny Nintendo Direct och avslöjade en helt ny modell av Nintendo 3DS. Denna nya modell har en extra liten analogspak till höger. Fler axelknappar och inbyggt stöd för de nya Amiibo-figurerna. Den ska också ha bättre prestanda än tidigare modeller och bättre batteritid. Den bättre prestandan gör att vissa spel kommer att komma exklusivt till denna nya modell. Bland annat Xenoblade: Chronicles som visades idag. Det verkar också som att betraktningsvinkeln för 3D-effekten är större än tidigare. Denna nya modell kommer både i en originalstorlek och i XL. Alla nya funktioner nedan: Better 3D Second stick NFC built-in Coloured buttons More buttons Better battery (up to 7h) Now compatible with microSDCard You can back up data on your PC via wireless. Browser improved, now works with HTML5 CPU improved, makes browsing Miiverse / eShop much faster. Can switch designs now (covers) Tumnagel
38.9°
0

Valves Steam Controller har nu en analogspak
Här händer det grejer

När Valve för första gången visade upp en prototyp av sin nya handkontroll "Steam Controller" så var den väldigt avskalad med bland annat en liten touchskärm i mitten av handkontrollen. Sedan dess har den gått igenom flera olika iterationer och fler knappar har tillkommit medan touchskärmen skrotades. Nu har Valve visat upp ytterligare en ny version och denna gång har det tillkommit en analogspak nere till vänster. Fortfarande finns dock de två "styrplattorna" kvar som gör att handkontrollen sticker ut ur mängden. Vad tycker ni? Verkar den bra? Tumnagel
47.2°
0

Uppdatera dina Xbox One-kontroller
För bättre precision

Igår rapporterade vi om att det kommit en ny systemuppdatering till Xbox One. Nu verkar det också som att det har kommit en uppdatering till själva handkontrollen. Tydligen är det Respawn Entertainment som föreslagit för Microsoft att precisionen i analogspakarna skulle kunna bli lite mer precis. Microsoft tells Kotaku the update "increased the sensitivity of the outer boundaries of the thumbsticks". Handkontrollerna uppdateras inte automatiskt utan det måste göras manuellt för varje kontroll. Via den här länken finns en enkel guide att följa som berättar hur du ska gå tillväga. Någon som upplever någon förbättring? Själv har jag ingen One än så kan av naturliga skäl inte testa än. Tumnagel
42.2°
0
2013

Trailer från Real Boxing till Playstation Vita
Svettiga grabbar slåss på Vita

Real Boxing finns redan nu ute till Android men den 28 augusti är det också dags för PS Vita-ägare att få boxas. Spelet kommer ha bättre grafik, gyrostyrning och både styrning med analogspakarna och med touchskärmen. Tumnagel
35.2°
0

Mina första intryck av Xbox One-kontrollen
Imponerad av nya rumblefunktionen

Som ni nog vet så är jag och Frode i Los Angeles och besöker E3-mässan. Nu har första mässdagen avklarats och jag tänkte i det här inlägget lämna lite snabba intryck av min första provspelning med Xbox One-kontrollen. Om jag ska börja med designen så tycker jag överlag att den ser rätt snygg ut. Dock tycker jag att den känns lite osymmetrisk i och med att Xbox-knappen flyttat upp en bit. Men designen är ju en liten petitess egentligen och huvudsaken är ju att den är skön att använda. Och det är den faktiskt. Jag tycker att Xbox 360-kontrollen var förra generations absolut bästa och Xbox One-kontrollen har absolut potential att kunna bli lika bra om inte bättre till och med. Jag gillar att kontrollen är matt. Det gör att den inte suger åt sig särskilt mycket fingeravtryck och den känns slät och skön att hålla i. Jag gillar också de färgade bokstäverna på knapparna. De båda styrspakarna har det skett en del förändringar med sedan Xbox 360. Numera är det någon slags räffling rung om spakarna vilket gör att man får ett bättre grepp utan att glida av dem. De är också aningens mindre än tidigare, vilket jag inte riktigt gillar. Jag tycker att Xbox 360:s analogspakar var alldeles lagom medan spakarna på One känns lite för små för mina tummar. Det sägs också att de ska vara 25 % lösare än tidigare, men det är inget som jag direkt tänkt på. Även om de kanske är lite lösare så är de i alla fall inte så lösa som PS3:ans vilket är bra, då jag tycker de är på tok för sladdriga. Den kanske största och enligt mig mest imponerande nyheten med den här kontrollen jämför med 360 är den nya rumblefunktionen. Numera sitter det separata rumblemotorer i de båda triggerknapparna vilket gör rumblen mycket mer dynamisk än tidigare. Jag fick testa ett teknikdemo där olika funktioner såsom motorbrummande, hjärtslag och kulsprutande simulerades. Mest imponerad blev jag av hjärtslagen som faktiskt kändes som på riktigt. Jag kan tänka mig att just hjärtslag i form av rumble kan användas på ett väldigt bra sätt för att till exempel visa på låg hälsa eller öka spänningen i ett skräckspel. Än så länge har jag bara testat ett spel som stödjer den här nya rumblefunktionen och det var Forza Motorsport 5. I det här spelet betedde sig rumblen på olika sätt beroende vilken körstil man använde och hur man tog kurvorna. Även om det kanske inte kändes helt revolutionerande så tyckte jag ändå att det gav en lite extra god känsla till spelet. Sådär, det var alltså lite snabba intryck från min första spelstund med Xbox One-kontrollen. Har ni frågor kring kontrollen och hur jag upplevde den så är det fritt fram att droppa en kommentar nedan. Tumnagel
40.5°
0

Nyko-prylar för Wii U
En laddningsstation och en handkontroll

Nyko visade nyligen upp några nya tredjepartstillbehör för Nintendo Wii U. Först ut är Charge Station U som inte bara håller och laddar Wii U GamePad utan har även hållare med laddningsuttag för två vanliga Wii-kontroller. Det andra är Pro Commander som är ett alternativ till Nintendos egna Pro Controller och den stora skillnaden här är att man flyttat den ena analogspaken så det blir mer som en Xbox 360-kontroll. Någon gång nästa månad kommer båda dessa att säljas för 34,99 dollar styck. Annat som Nyko visade upp för Wii U var UBoost som är ett extra batteripack som man kan förlänga livslängden på sin Wii U GamePad med. Charge Base Pro som kan ladda två Wii U Pro Controllers samt en Power Stand som är en enklare laddningsstation för Wii U GamePad. Tumnagel
37.5°
0
2012

Första bilden på Circle Pad Pro till 3DS XL
Stor blir större

För några månader sedan släpptes den nya större modellen av Nintendo 3DS. Detta gjorde att den gamla "Circle Pad Pro" som la till en extra styrplatta (och som dessutom gjorde maskinen till ett groteskt monster designmässigt och dessutom väldigt otymplig) blev oanvändbar. Men Nintendo har en lösning på allting. Nu har de visat upp en ny Circle Pad Pro som ska fungera tillsammans med 3DS XL. Så om du saknat en extra analogspak eller helt enkelt bara tycker att din 3DS XL är lite för liten så kommer du snart att kunna köpa detta extratillbehör. Tumnagel
34.7°
0

Därför har 3DS XL ingen extra analogspak
Skulle blivit för stor

När den nya XL-modellen av Nintendo 3DS utannonserads var det många som var besvikna över att Nintendo inte hade petat in någon extra analogspak i den. Nu berättar Satoru Iwata om anledningen till att de valde bort extraspaken. Han säger att det hade varit tekniskt möjligt att sätta in en extraspak, men att de då skulle vara tvungna att minska ner storleken på batteriet eller istället öka storleken på enheten ännu mer. Något de inte var beredda att göra. "When we looked at the design of the 3DS XL, we had to look at various factors. One was battery life. One was the overall size of the unit. And we had to make some trade-offs. The choice, if we were going to include the second analog stick, was to reduce the size of the batteries or make the unit much bigger." Om jag ska spekulera lite själv så tror jag dessutom att Nintendo tänkte på alla de 17 miljoner (från mars 2012) enheter som redan finns ute på marknaden och på alla utvecklare som skulle få ett mycket större jobb om de vore tvungna att anpassa alla sina spel till två olika kontrollmetoder. Tumnagel
35.3°
0
Nästa sida