m

Gamescom 2017 Microsoft offentliggör ReCore: Definitive Edition
Den definitiva utgåvan av ReCore

Ett spel som inte direkt fick ett allt för stort mottagande var ReCore. Spelet hade sina ljusglimtar men det var också fyllt med buggar och kändes klart och tydligt att det saknades grejer. Men det är väl något som man förhoppningsvis har fixat till med ReCore: Definitive Edition som släpps nästa vecka. Denna definitiva utgåvan av spelet ska inte bara erbjuda 4K och HDR på Xbox One X utan även hen helt ny uppdragskedja som heter Eye of Obsidian. Denna version kommer även ha den där roboten som man uppenbart hade fått klippa bort från spelet som släpptes förra året. Har man redan ReCore så kommer det släppas som en gratis uppdatering annars får man betala en slant för det. Men vill man inte betala för det och har Xbox Game Pass så kan man vänta tills nästa månad då det ska släppas på den tjänsten då. Tumnagel
37.3°
+
Frode Wikesjö
0
2016

Prova Recore
Demo till Windows och Xbox One

För några veckor sedan släpptes Recore till både Windows 10 och Xbox One. Spelet fick väl ett lite sisådär bra mottagande mycket på grund av störiga buggar och extremt långa laddningstider. Nu har man släppt en patch till spelet som ska minska laddningstiderna men man även släppt ett demo för spelet till både Xbox One och Windows 10. Demot erbjuder spelare 30 minuter med spelet och om man sedan köper spelet kan man bara fortsätta där man slutade. Tumnagel
39.1°
+
Frode Wikesjö
0

Gamescom 2016 Gamescom-trailer för ReCore
Robotar

Om ungefär en månad släpps då äntligen ReCore till Xbox One och Windows 10 men det är som sagt en månad kvar tills det händer. Så fram tills dess kan man ju öka eller mätta aptiten med Gamescom-trailern för spelet. ReCore släpps den 16 september. Tumnagel
37.2°
+
Frode Wikesjö
0

E3 2016 Lite gameplay från ReCore
Direkt från E3-mässgolvet

ReCore för Windows 10 och Xbox One är spelbart på E3-mässgolvet och i klippet ovan kan man beskåda hur det ser ut när man spelar spelet. ReCore släpps den 13 september. Tumnagel
36.0°
+
Frode Wikesjö
0

E3 2016 Ny trailer för ReCore
Robotar

Microsoft släppte i dag en ny trailer för ReCore som äntligen visar lite gameplay från spelet. Man spikade även den 13 september som släppdatum för spelet som kommer släppas till både Xbox One och Windows 10. Tumnagel
38.8°
+
Frode Wikesjö
0

E3 2016 Läckta bilder på ReCore
Samt ett släppdatum

I morgon kommer Microsoft sannolikt visa upp lite mer från Mega Man-pappan Keiji Inafunes nya spel ReCore. Men redan nu kan man se två bilder från spelet samt ta reda på när spelet väl skall släppas. Bilderna kan man beskåda i galleriet och släppdatumet som gäller för oss här i Europa är den 16 september. Tumnagel
38.9°
+
Frode Wikesjö
0

ReCore till Windows 10
Oklart när dock

Microsoft meddelade i dag att Mega Man-pappans kommande spel ReCore kommer även att släppas till Windows 10. Exakt när det händer är oklart men någon gång under 2016 är det tänkt att släppas. I samma veva meddelade man även att flerspelardelen för Crackdown 3 kommer släppas under sommaren. Tumnagel
42.9°
+
Frode Wikesjö
0
2015

Armature Studio visar upp Dead Star
Flerspelarspel för PlayStation 4 och Windows

Armature Studio (ReCore, Batman: Arkham Origins Blackgate) offentliggjorde i går ett nytt spel för Windows och PlayStation 4. Spelet heter Dead Star och är ett flerspelarspel där man spelar 10 vs 10-matcher i processuellt genererade banor. Målet är inte att enbart skjutar ner motståndarna utan man bör även samla resurser och expandera lagets område genom att bygga försvarstorn etc. Dead Star förväntas att släppas någon gång nästa år. Tumnagel
38.5°
+
Frode Wikesjö
0

Keiji Inafune och Mark Pacini snackar ReCore
Det där Xbox One-spelet med robothunden

Klipp där Mega Man-pappan Keiji Inafune och Mark Pacini från Armature Studio pratar lite om ReCore som premiärvisades under Microsofts E3-presskonferens. Tumnagel
40.3°
+
Frode Wikesjö
0

E3 2015 Mer information om Recore
Robotspelet från Mega Man-producenten

Under Microsofts presskonferens igår presenterade Armature Studio, med Mega Man-producenten Keiji Inafune i spetsen, det nya spelet Recore som handlar om robotar. Nu har de släppt lite mer detaljer. Spelare kommer under resans gång att träffa på flera olika robotar och upptäcka att de är både charmiga, kraftfulla och ofta farliga. Vissa är onda och vissa är snälla. Ibland är de modiga hjältar och ibland är de bara humoristiska följeslagare som Keiji själver beskriver det. Handlingen utspelar sig på en planet som är helt kontrollerad av robotar och du spelar en av de sista existerande människorna, Joule. Ditt mål är att bli vän med robotarna, som alla har olika förmågor och egenskaper, samtidigt som du tar dig igenom en mystisk och dynamisk värld. Du måste rädda mänskligheten och du behöver deras hjälp. Missade ni trailern igår kan i se den igen ovan. Spelet kommer vi att få njuta av till Xbox One under våren nästa år och mer information utlovas under de kommande månaderna. Tumnagel
41.9°
+
Emmy Zettergren
0

E3 2015 Microsoft presenterar Recore
Exklusivt för Xbox One

Under sin presskonferense presenterade Microsoft ett helt nytt spel som heter Recore och det kommer att släppas exklusivt till Xbox One. Spelet utvecklas av Armature Studio med Mega Man-producenten Keiji Inafune i förarsätet. Handlingen utspelar sig i ett öde landskap där huvudpersonen har en robot som följeslagare. Releasen är planerad till våren 2016. Tumnagel
43.8°
+
Emmy Zettergren
0
2014

Batman: Arkham Origins Blackgate till konsol
Nu är det bekräftat

För två veckor sedan började det gå rykten om att Nintendo DS- och PlayStation Vita-spelet Batman: Arkham Origins Blackgate var på gång för Xbox 360. Nu har detta rykte bekräftats då Warner Bros. Interactive har offentliggjort Batman: Arkham Origins Blackgate – Deluxe Edition för PlayStation 3, Xbox 360, Wii U och Windwos. Även denna versionen av spelet utvecklas av Armature Studio och spelet kommer släppas till ovannämnda plattformar från och med den 2:e april. Tumnagel
38.2°
+
Frode Wikesjö
0
2013

Batman: Arkham Origins bekräftat
Släpps under hösten

Den amerikanska speltidningen bekräftade nyss att Baman: Arkham Origins är på riktigt och att det kommer släppas till Windows, Wii U, PlayStation 3 samt Xbox 360 den 25:e oktober. Spelet utspelar sig ett antal år före de tidigare spelen i serien och man spelar tydligen som en avsevärt mycket yngre läderlapp. Som vanligt kommer man träffa på en rad intressanta karaktärer från Batman-universumet, bland annat Deathstroke! Spelet utvecklas av WB Games Montreal och inte av Rocksteady som låg bakom de tidigare spelen. Utöver spelet så kommer man även släppa ett sidospel som heter Batman: Arkham Origins Blackgate för 3DS och Vita. Detta spel, som utvecklas av Armature Studio (som låg bakom det nedlagda Mega Man FPS-spelet nedan), är ett 2.5-D Metroidvania-liknande spel som utspelar sig efter händelserna i Arkham Origins. Tumnagel
43.5°
+
Frode Wikesjö
0

Capcom planerade ett Mega Man som FPS
Men det lades ner efter sex månader

Polygon har gjort en lång artikel om ett tidigare okänt Mega Man-spel som hade kodnamnet Maverick Hunter. Det var tänkt att Maverick Hunter skulle vara en reboot för Mega Man-serien och att det för första gången skulle göras som ett FPS-spel. Det började utvecklas 2010 av Armature Studios men efter cirka sex månader lades projektet ner. Spelet skulle vara väldigt annorlunda jämfört med de tidigare delarna, men ändå behålla vissa viktiga grejer från Mega Man-serien såsom Mega Mans armkanon och hans förmåga att ta över bossarnas vapen. I videoklippet kan ni se hur det hade tänkt att se ut och fungera. Det finns också flera andra videoklipp och mer information om projektet i Polygons artikel via länken nedan. Vad säger ni? Tror ni att Mega Man hade funkat som FPS? Tumnagel
34.0°
+
Peter Tjärndal
0