m

Autocar kör Donkervoort D8 GTO-JD70
Kul men dyr

I somras rullade Donkervoort ut den senaste modellen D8 GTO-JD70. Endast 70 stycken tillverkas och på varje sitter en prislapp som det står 163.636 euro på. Det är en slant det. Men vad får man för pengarna då? Autocar har provkört och så här såg det ut. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Autocar kör nya Rolls-Royce Ghost
Gör sig lite bättre på video än på bild

I början av månaden rullade Rolls-Royce ut nya Ghost och jag trodde först att det var ett skämt. Nu har Autocar provkört bilen och den ser lite lite lite bättre ut på rull. Men det är ju ändå på insidan man ska vara i den här bilen, så då kanske det inte spelar så stor roll hur den ser ut på utsidan? Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Teaser för uppdaterade Bentley Bentayga
Har premiär den 30 juni

Det har blivit dags för en facelift av Bentleys SUV Bentayga och den kommer man att presentera den 30 juni klockan 18.00 svensk tid. Inför detta får vi följande korta teaserklipp och texten "Bentayga will continue to be the fastest, most luxurious and most versatile SUV in the world, offering a true Bentley driving experience and showcasing unparalleled luxury combined with effortless performance and everyday usability". Förra veckan läckte följande bilder ut som sägs avslöja hur faceliften ser ut. Tumnagel
36.3°
+
Bobby Green
0

På sladd med Porsche Taycan
Märkligt när det är så tyst

En av sakerna Porsche trycker på med eldrivna Taycan är att den känns och uppför sig som en Porsche när man kör den. Det innebär att man självklart kan busa med den om man vill, och det har Autocar gjort vilket vi får se här. Den viktigaste frågan är såklart om det går att sladda med den, och det visar sig inte vara några som helst problem. Så länge man väljer Sport-läget och inte Sport Plus. Tumnagel
38.6°
+
Bobby Green
0

Aston Martin vill vara den brittiska motsvarigheten till Ferrari
Ska börja använda italienarens arbetsmodell

Andy Palmer som är vd hos Aston Martin satt ner för en intervju med Autocar nyligen. Där berättade han bland annat att man vill anamma den arbetsmodell som Ferrari använder - att tillverka färre men mer lönsamma modeller. Och lönsamhet är något som behövs i företaget. Nyligen tog de nämligen emot ett räddningspaket på 6,7 miljarder kronor från miljardären Lawrence Stroll. Och även om det är en hiskeligt stor summa pengar räcker det ändå inte till. Lawrence har tidigare redan puttat in fem miljarder och sett till att den eldrivna versionen av Rapide pausats eftersom den just nu inte är lönsam. Med de utgifterna Aston Martin har nu kommer pengarna ändå att ta slut om ett år, så något måste göras. Så här säger Andy: "Lawrence has been the Canadian Ferrari importer a long time so he understands the Ferrari model very well. We expect in future to make materially fewer sports cars, but to make every one of them solidly profitable. We built 5800 sports cars for wholesale last year. We’ll do fewer in 2020. There will be a delay while we get stock out of the system. We’ll have to swallow hard. And change what we do. It’s time for us to make good and try to become the British Ferrari, asking customers to spec their cars individually and wait for them to be built. The DBX is already showing how we mean to go on. We’re building those cars only for retail and our order book for 2020 is full." Läs mer av intervjun på länken nedan. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Henry Catchpole kör BMW M3 CSL med manuell låda
Helt rätt växellåda för denna bil

BMW M3 E46 är en trevlig bil som när den var ny gick att få antingen med manuell låda eller den robotiserade automatlådan SMG. Men när BMW släppte den lättade specialversionen CSL av M3 gick denna bara att få med SMG-lådan, till mångas förtret. En ägare i Storbritannien har dock löst biffen själv och slängt i manuell låda i sin CSL, och i januari visade vi ett klipp där Autocar testade denna bil. Nu har även Henry Catchpole från Carfection fått köra den, och eftersom han är så bra är det värt att även dela detta. Bonusklipp nedan. Tumnagel
40.1°
+
Bobby Green
0

Porsche Cayman T vs Alpine A110S
Vilken mittmotor-bil ska man satsa på?

Just nu är det nog många som sitter och funderar vilken nästa sportbil med mittmotor de tänker köpa är. Inte. Men man kan ju få drömma i alla fall. Autocar har testat Porsche Cayman T mot Alpine A110S för att försöka bena ut vilken av dem man bör satsa på. Vilken hade du valt? Tumnagel
37.1°
+
Bobby Green
0
Nästa sida