m
2019

Mercedes A-Klass som laddhybrid kostar från 399.900 kronor
Nu drar försäljningen igång

För några veckor sedan skrev vi om att Mercedes A- och B-Klass skulle komma som laddhybrider. Nu drar försäljningen av A-Klass i detta utförande igång och priset för en sådan kommer att börja på 399.900 kronor. Bilen uppfyller dagens krav på miljöbilsbonus och på en laddning ska du komma 7-7,5 mil enligt NEDC. Batteripacket är på 15,6 kWh och som standard har den en Typ 2-kontakt och går att ladda med 3,7 kW. För 3450 kronor extra får man 7,4 kW i laddkapacitet och då kan man ladda från tio procent till fullt på en timme och 45 minuter. Ytterligare tillval är likströmsladdning med CCS-kontakt på upp till 24 kW. Då tar det omkring 25 minuter att ladda från 10-80 procent. Under skalet sitter en rak fyra på 1,3 liter som ger 160 hästar. Den samsas med elmotorn som är på 102 hästar och tillsammans anges effekten till 218 hästar och 450 newtonmeter. Till paketet kopplas en åttastegad dubbelkopplingslåda. 0-100 km/h ska gå på 6,6 sekunder och toppfarten ligger på 235 km/h. På dragkroken får man hänga max 1600 kilo. Bilen går att beställa nu och de första kunderna ska få sina exemplar i slutet av året. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Mercedes A- och B-Klass kommer som laddhybrider
Tar sig upp till 6,9 mil på bara el

Mercedes presenterar nu A 250e och B 250e vilket är laddhybrid-versioner av tillverkarens minsta bilar. I dessa har man kombinerat en bensinfyra på 1,3 liter med en elmotor och tillsammans ger dessa 218 hästar och 450 newtonmeter i vrid. Batteripacket som matar elmotorn är på 15,6 kWh och på en laddning ska B250e klara sig 5,6 mil på bara el medan A250e Sedan tar sig 6,9 mil enligt WLTP. Toppfarten på bara el är 140 km/h. Via ett vanligt eluttag ska det ta en timme och 45 minuter att ladda från tio till 100 procent. Har man en snabbladdare tar det istället 25 minuter från tio till 80 procent. De första leveranserna ska ske i början av nästa år och i Tyskland börjar priset på 36.943 euro. Tumnagel
42.8°
+
Bobby Green
0
2018

Priserna för nya Mercedes B-Klass och GLE klara
Går nu att beställa

I september presenterade Mercedes nya GLE och månaden efter det var det dags för nya B-Klass att göra entré. Nu går båda bilarna att beställa på den svenska marknaden och vi får därför reda på priserna. GLE kostar från 660.000 kronor och är man sugen på B-Klass så börjar den på 276.900 kronor. En av sakerna Mercedes trycker på är att bägge bilarna utrustas med det röststyrda infotainmentsystemet MBUX som lär sig med hjälp av artificiell intelligens. B-Klass erbjuds med två helt nya dieselmotorer på antingen 150 eller 190 hästar. Till dessa kopplas en nyutvecklad åttastegad dubbelkopplingslåda. Utöver dessa finns två stycken bensinmotorer att välja mellan på 136 eller 163 hästar. GLE har förlängts med 11,5 centimeter och kan nu fås med en tredje stolsrad vilket ger den upp till sju stycken sittplatser. Fyra olika motoralternativ finns till denna från start - GLE 300 d 4MATIC, GLE 350 d 4MATIC, GLE 400d 4MATIC och GLE 450 4MATIC. Den sistnämnda har en rak bensinsexa och 48-volts mildhybridteknik. Effekten anges till 367 hästar och vridet till 500 newtonmeter. Förbrukningen ska vid blandad körning ligga på 0,83 liter per mil. De första bilarna beräknas komma till Sverige i februari. Tumnagel
34.3°
+
Bobby Green
0

Mercedes rullar ut nya B-Klass
Har mognat en del

Mercedes presenterar nu en helt ny B-Klass. Den har blivit större och anammar tillverkarens senaste designspråk så att familjen håller ihop. Bilen har designats för att "stand out visually from the world of minivans" men om det stämmer låter jag vara osagt. Det går nu att få LED-strålkastare, en större vinge på bakluckan och fälgar på 16 till 19 tum. Den nya designen ska även bidra till att bilen har bäst luftflöde över karossen i klassen. Vindbruset ska även ha minskat i kupén. En något längre hjulbas gör att man kan få in mer bagage och fäller man sätena ska det gå in upp till 1.540 liter. Prylar från S-Klass har även hittat in i nya B-Klass och bland annat handlar det om den semi-autonoma funktionen som gör att bilen kan köra själv i vissa situationer. Lyxprylar som massage i stolarna ska även finnas på utrustningslistan. Under skalet finns både nya och uppdaterade maskiner som alla klarar Euro 6d-kraven. Vill man köra diesel finns det en snurra på 1,5 liter som ger 115 hästar eller en på 2,0 liter som går att få med antingen 150 eller 190 hästar. Den sistnämnda går att få med en ny åttastegad dubbelkopplingslåda. På bensinfronten är det en fyra på 1,33 liter som gäller. Den går att få med 136 eller 163 hästar. Fler alternativ kommer längre fram, och då även en som erbjuder fyrhjulsdrift. Försäljningen drar igång den 3 december och de första leveranserna ska ske i början på februari. Någon prislista har vi tyvärr inte fått än. Tumnagel
32.8°
+
Bobby Green
0
2017

Kona är namnet på Hyundais nya SUV
Här får vi en första teaserbild på den

Hyundai ska bredda sitt SUV-utbud och detta gör man med den nya modellen Kona. Det är en kompakt SUV i B-klassen och det blir den fjärde suven i utbudet bredvid Grand Santa Fe, Santa Fe och Tucson. Kona ska ha en "progressiv stil och design som reflekterar den tänkta målgruppen av moderna människor." När Kona kommer att dyka upp är för tillfället oklart. Tumnagel
39.4°
+
Bobby Green
0
2014

Mercedes lyfter B-Klass
Bland annat med LED-strålkastare

Mercedes B-Klass generation två har hunnit bli tre år gammal och tillverkaren har lyckats sälja iväg omkring 350 000 stycken exemplar. Nu är det dags för en facelift, även om den är liten. Det den som har skarpa ögon ser är att strålkastarna har fått varselljus i sig och dessa går nu även att få med LED (dock ej till B-Klass Electric Drive eller Natural Gas Drive av någon anledning). Det sitter även en ny stötfångare i fronten. Baktill har lamporna uppdaterats med nytt utseende och LED och även här har kofångaren uppdaterats. Insidan har fått sig en översyn och nu har även denna modell den fristående pekskärmen på åtta tum på instrumentpanelen. I november presenteras B-Klass Electric Drive som har en elmotor på 180 hästar och en räckvidd på 17 mil. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

BMW presenterar 2-serie Active Tourer
Ny modell

Hösten 2012 visade BMW upp ett koncept som de kallade för Concept Active Tourer och nu när vi har nått till 2014 har bilen gått från koncept till verklighet. Modellen hamnar i 2-serien och är en slags MPV alá Mercedes B-Klass. Bottenplattan är samma som i nya Mini vilket alltså innebär att man även här har ställt motorn på tvären och att bilen endast driver på framhjulen - inget som direkt är synonymt med BMW. Upplägget gör att man kan bygga en rymlig men ändå kompakt bil. Bilen mäter in på 4.34 meter i längd, 1.8 i bredd, 1.55 i höjd och har ett axelavstånd på 2.67 meter. I bagagen ska man få in 468 liter och fäller man alla sätena går det in 1 510 liter. Under huven finns det tre olika motoralternativ att välja mellan - två som går på bensin och en som går på diesel. De förstnämnda betecknas 218i Active Tourer och 225i Active Tourer och den klenaste har en trecylindrare på 1.5 liter, 136 hästar och 220 Nm. Till den kopplas en sexpetad manuell låda men en sexstegad automat finns som tillval. Förbrukningen anges till 0.49 liter per mil och utsläppen sägs vara 115 gram per kilometer. Den större motorn är en fyra på 2.0 liter som ger 231 hästar och 350 Nm. Till den kopplas en automatlåda med åtta steg. Dieseln kallas för 218d Active Tourer och den bjuder på en 2-liters fyra på 150 hästar och 330 Nm. Förbrukningen anges till 0.41liter per mil. Oavsett motor får du bland annat start/stopp och bromskraftåtervinning som standard. I höst introduceras även 220i, 216d och 220d och fyrhjulsdriften xDrive kommer till vissa utvalda versioner. Premiär för den nya modellen blir på bilmässan i Genève nästa månad. Det officiella pressmeddelandet hittas på länken. Tumnagel
22.7°
+
Bobby Green
0
2013

Nissan fräschar upp Note
Ny design och mer säkerhetsfunktioner

Nissan visar nu upp nya Note för Europa innan det är dags för premiären på mässan i Genève. Som alltid är det här en konkurrent till bilar som Ford Fiesta och Volkswagen Polo, nu med en mer uppdaterad design. Bilen har samma längd, bredd och spårvidd som sin föregångare, men är något lägre. Bagageutrymmet har dock ökat från 280 till 300 liter. Nytt är att i det dyraste "Tekna"-utförandet får man döda-vinkeln-varnare, filvarnare och "Moving Object Detection". Nya Note är också den första bilen i B-klassen som erbjuder "Around View Monitor". Tre olika motoralternativ finns att välja mellan. En bensinare på 1.2 liter och 79 hästar som ska dra 0.39 liter per mil, en kompressormatad version av samma motor som får 97 hästar och en 1.5-liters diesel på 89 hästar som ska dra 0.3. Nya Note börjar skeppas till köparna till hösten. Klipp och hela pressmeddelandet hittar ni under "Läs mer". Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0
2012

Triss i elbilar från Mercedes
Det kommer att bli laddat i Mercedes monter i Paris

Till Paris kommer Mercedes att ta med sig ett gäng bilar, bland annat tre stycken eldrivna. Dessa är B-klass Electric Drive, SLS AMG E-Cell Drive och en Smart Brabus som också har tilläggsnamnet Electric Drive. B-klassen har en elmotor på 100kW (134 hästar) som ger ett vrid på 310 Nm. Den ska ha en räckvidd på 20 mil men så mycket mer vet vi inte för tillfället. Batteriet är placerat i vad Mercedes kallar för ett "Energy Space" som finns under golvet framför bakaxeln. Utrymmet i bilen blir alltså detsamma som för vanliga B-klass. B-klassen i detta utförande kommer att byggas och planen är att den ska börja säljas någon gång under 2014. När SLS:en och Smarten blir verklighet är dock oklart. Tumnagel
40.4°
+
Bobby Green
0

BMW visar hybrid-koncept i minibussformat
Tre cylindrar, elmotor och framhjulsdrift

BMW Active Tourer är en helt ny modell som innehåller massa saker vi inte är direkt vana vid att se från BMW. Bilen är som en liten minibuss, har en liten motor med tre cylindrar som driver framhjulen och som tillval även en elmotor för bakhjulen som gör den till en hybrid. Bilen baseras på en helt ny plattform som kallas för "UKL1" och som förutom till detta koncept i framtiden kommer att användas till flera helt nya modeller från BMW, och även nästa Mini som ska presenteras nästa år. Konceptet vi ser här mäter 4.35 meter på längden, 1.83 på bredden och 1.56 på höjden, vilket betyder att den är i ungefär samma storlek som Mercedes B-klass, en bil den definitivt kommer att konkurrera med. Under huven där fram sitter en helt ny trecylindrig bensin-motor på 1.5 liter med turbo. Exakt effekt på denna är okänd men tillsammans med elmotorn på bakaxeln är den kombinerade effekten 190 hästar. 0-100 km/h ska gå på under åtta sekunder och toppfarten anges till omkring 200 km/h. Vill man ska det även gå att köra på enbart eldrift (tre mil), vilket då gör bilen bakhjulsdriven (som det ska vara i en BMW). Förbrukningen uppges till 0.25 liter per mil och utsläppet till 60 gram per kilometer. När bilen förlorar sin koncept-stämpel kommer den troligtvis att heta 1-serie GT. Klipp under "Läs mer". Tumnagel
42.0°
+
Bobby Green
0

Mer fyrhjulsdrift hos Mercedes i framtiden
Inte bara för suvarna

Idag har Mercedes AMG-division fyra stycken fyrhjulsdrivna bilar i sitt modellutbud. Dessa är ML 63 AMG, G 63 AMG, G 65 AMG och GL 63 AMG. När lilla A 45 AMG presenteras blir de fem. Men i Mercedes planer finns det fler bilar som driver på alla fyra, och alla kommer inte att vara suvar. På 45-årsjubileet skickades denna bild ut, som visar ett antal ännu ej visade AMG-kärror under skynken. Vad som döljer sig där under är oklart men det skulle kunna röra sig om en hetare SLK, en ny suv och några nya C-klassversioner. En C 63 AMG med fyrhjulsdrift hade varit något att hämta ungarna på dagis med, speciellt om dagiset låg på en bergstopp. Då B-klass och kommande CLA båda är baserade på samma plattform som A-klass är det nog dock mest troligt att även dessa kommer att erbjudas med fyrhjulsdrift men vi får se. Vilken AMG-Mercedes som inte har det idag skulle du helst se med drivning på alla fyra hjulen? Tumnagel
41.4°
+
Bobby Green
0

Mercedes kommande GLA ska konkurrera med BMW X1
Blir lillebror till GLK

Mercedes har en mindre version av modellen GLK på gång. Den kommer att heta GLA och blir storleksmässigt som en BMW X1, och det är också bilen den är tänkt att konkurrera med. GLA ska enligt ryktena baseras på samma plattform som A- och B-klass och bli runt tio centimeter längre än en B-klass (4.36 meter). Utseendemässigt ska den påminna om nya A-klass vilket betyder aningen sportigare drag. Motormässigt är det nog inte konstigt om det i GLA sitter samma motorer som i A- och B-klass. Kommer troligtvis 2013 eller början på 2014. På bilden ser vi en GLK av senaste snitt. Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0
2011

Rykten Mercedes planerar A-klass cabriolet
Inte helt omöjligt

Mercedes har massa planer kring nästa generations A-klass och nyligen lanserade B-klass. Hela fem olika varianter ska komma, i form av MPV, kombi och fyrdörrars coupé. Två varianter kvar alltså, varav en nu sägs vara en cabriolet. Det låter kanske lite konstigt, men är ingen omöjlighet då det skulle bli en direkt konkurrent till de cabbade versionerna av Audi A3 och BMW 1-serie. En A-klass cabriolet skulle kunna bli ganska spännande, speciellt om även den kommer att komma i AMG-utförande. Tyvärr verkar det som att det kommer att dröja ända till 2014 innan vi får se skymten av någon. Tumnagel
38.0°
+
Bobby Green
0

Rykten SLA - framhjulsdriven liten Mercedes kommer 2013
Ska konkurrera med Audi TT

Om ryktena stämmer håller Mercedes just nu på att utveckla en produktionsversion av bilen vi ser på bilden, Vision SLA som visades i Detroit 2000. Den här lilla bilen kommer att bli framhjulsdriven och en direkt konkurrent till Audi TT. Bilen skulle i så fall baseras på nya B-klass och få en helt nyutvecklad turbomatad fyrcylindrig motor på 1.6 liter. En turbodieselfyra på 1.8 liter är också inte helt omöjligt. Utseendemässigt kommer SLA att likna sina sportigare syskon SLK, SL och SLS. Rykten fortfarande, men hur låter det? Tumnagel
33.6°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes B-klass nu officiell
Längre och rymligare än föregångaren

I måndags kunde vi visa en läckt bild på hur nya Mercedes B-klass skulle se ut, och nu har tyskarna själva valt att göra bilen officiell. Den nya bilen följer samma designspråk som introducerades av nya CLS, och bjuder på en nättare och slankare design än sin föregångare. På längden har bilen vuxit 12,5 centimeter och mäter nu 4,35 meter i längd, 1,78 i bredd och 1,55 i höjd. Den stora stjärnan pryder fronten som sig bör och grillen domineras förutom av den även av tre breda ribbor. Ett stort veck över hela sidan gör också att bilen får ett lite speciellt utseende. Tumnagel
36.4°
+
Bobby Green
0

Nya Mercedes B-klass läckt
Några dagar i förväg

På torsdag är det dags för Mercedes att visa upp nya B-klass. Idag kan vi visa den första bilden på bilen. En liten smygvisning har vi redan fått av Mercedes själva, så frågan är hur lång tid det tar nu innan de släpper på resten, nu när bilen är ute i det fria? Detta är än så länge den enda bild som läckt ut, och den ser väl egentligen ut som väntat. Lite slankare linjer, stort Mercedes-märke i grillen och lite piffigare strålkastare. Vad tycker ni? Tumnagel
34.9°
+
Bobby Green
0

Mercedes smygvisar nästa B-klass
Men vi vet redan hur den ser ut

På bilmässan i Frankfurt i höst är det premiär för nästa generations B-klass från Mercedes. För att hajpa bilen lite börjar nu Mercedes att släppa lite teaserbilder på åket. Förutom nya bensin- och dieselalternativ får bilen förbättrad aerodynamik, ny interiör och ny exteriör. B180 heter den minsta bensinaren och det är en 1,6-literssnurra som ger 122 hästar och 200 Nm. B200 har en 2-litersmotor på 156 hästar och 250 Nm. Dieselsnurrorna heter B180 CDI och B200 CDI. Den förstnämnda är helt ny, på 1,8 liter och ger 109 hästar och 250 Nm. Den sistnämnda har en effekt på 136 hästar och ett vrid på 300 Nm. Två olika växellådor finns att välja mellan, en ny sexväxlad manuell låda oche den nya sjuväxlade automatlådan 7G-DCT med dubbelkoppling. För dig som inte är nöjd med dessa bilder kan du se bilden i helhet här, eftersom den har smygfotats utan maskering redan. Tumnagel
36.1°
+
Bobby Green
0
2010

B-klass med 383 hästar!
Nu snackar vi sleeper!

Ett gäng lärlingar har byggt bilen Mercedes aldrig vågade drömma om, en B-klass med 5,5-liters V8:a på 383 hästar och 530 Nm! Självklart driver bilen på bakhjulen och kvalar in som en äkta sleeper. På fabriken i Rastatt genomfördes operationen med att bända ner V8:an från en E 500 där en dieselsnurra tidigare suttit. De lyckades och passade samtidigt på att häkta på automatlådan 7G-Tronic på motorn. Bakaxeln plockades från en E 430 och parades sen ihop med växellådan som gjorde bilen bakhjulsdriven. B55 som den döpts till, gör 0-100 km/h på 5,2 sekunder med en spärrad toppfart på 250 km/h. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

Provkörning Lexus IS 250C
Avcabbat med äkta jänkekänsla

IS 250C är en av Lexus utmanare i cab-klassen. Bilen bjuder på en ombonad interiör i sann amerikansk anda med läder i överflöd och tyvärr lika mycket hårdplast. Cabben går som en pråm rakt fram och man svävar fram tack vare mjuka dämparinställningar, annat är det när det svänger, då hela bilen ålar sig fram likt en vattensnok. Men å andra sidan är detta inte en bil som är byggd för att åka fort med, inte heller yrkar den på att få någon sorts sportig stämpel i pannan. En Lexus cruisar man fram i, och på den punkten funkar IS 250C klockrent. Tumnagel
35.9°
+
Bobby Green
0
2009

Hur fungerar klasserna i Final Fantasy XIV?
Jobben är tillbaka

Square Enix avslöjade för ett tag sedan att deras kommande MMO-Final Fantasy, Final Fantasy XIV inte kommer använda sig av experience points eller något level-system. I det senaste numret av den japanska speltidningen Famitsu så berättar Square Enix lite mer om hur det deras klassystem kommer att fungera. Spelet kommer att använda sig av något som de kallar för "armory system" där man kan använda sig av multipla sub-klasser fördelade på fyra jobb-spår. Precis som i Final Fandasy XI Online kommer man kunna kombinera detta på en karaktär. Fighter, Sorcerer, Gatherer och Crafter komer vara huvudspåren för jobben. Några exempel på sub-klaser för varje jobb-linje är swordsman samt archer för Fighter eller enchanter samt warlock för Sorcerer. - This skill and class system largely replaces the traditional RPG concepts of levels and experience points in FFXIV. Instead of worrying about EXP, "I think the main thrust will be raising the skills you have at hand," as Komoto puts it. Youx27ll probably still have to engage in good old-fashioned MMORPG grinding to improve your character, though. Final Fantasy XIV släpps till PC och Playstation 3 någon gång nästa år. Tumnagel
37.1°
+
Frode Wikesjö
0

Hitachis 2 TB-hårddisk något bättre än Western Digitals
Körs i 7200 rpm

2 TB-diskar har ju funnits ett tag då Western Digital haft sin modell på marknaden i några månader. Seagate har också lanserat sin modell men den kom något senare och har inte funnits lika länge på marknaden. Nästa tillverkare upp i 2 TB-klassen är Hitachi och gör jobbet något bättre än Western Digital. Hitachis 2 TB-modell snurrar något snabbare än WDs variant och tar steget upp till 7200 rpm jämfört med 5400 rpm. Deskstar 7K2000 sitter också på 32 MB cache men det sägs inte så mycket om andra funktioner och specifikationer av hårddisken. Det betyder att vi alltså inte får något pris på enheten eller när vi kan vänta den ute i butikerna. Hitachi fräschar också upp sin 7K1000.C-produktlinje där det finns storlekar mellan 160 GB upp till 1 TB, som nu kommer innehålla plattor med 500 GB styck. Tumnagel
37.0°
+
Samuel Paulsson
0
2008

Mercedes visar 3 koncept i Detroit
Förhandstitt på nästa A- och B-klass?

Om knappt en månad sägs Mercedes ställa ut hela 3 koncept och nu har lite uppgifter (och illustrationer) kommit ut via tyska AutoBild. Alla tre, som betecknas BlueZero är ganska snarlika. E-Cell är precis vad namnet antyder en elbil som använder sig av litiumjonbatterier och effektuttaget uppgår till 120 hk. Räckvidden är i sin tur 200 km. Det andra konceptet, E-Plus, använder sig av samma teknik men har kompletterats med en konventionell förbränningsmotor från Smart för att öka körsträckan till runt 60 mil F-Cell är det tredje konceptet som kommer presenteras och där använder man sig av samma drivpaket men här handlar det om vätgas och bränslecellsteknik för att ladda upp batterierna. Men det som gör koncepten än mer intressanta är just det faktum att de ska vara en försmak av hur nästa A- och B-klass kan komma att se ut. Mer att läsa nedan. Tumnagel
37.2°
+
Erik Svensson
0

B-klassen ansiktslyfts

Mercedes-Benz uppdaterar sin B-klass en smula och ger den former som mer stämmer överens med nya C-klassen. Fronten har fått nya strålkastare, ny stötfångare och ny grill medan baken också har fått ny stötfångare och nya lampor. På insidan har man knappt gjort någonting. Synd, enligt min mening, att man inte gjorde mer - B-klassen är inte speciellt vacker. Man fortsätter att erbjuda sex olika motorer, två dieslar och fyra bensinare. Tumnagel
37.0°
+
Roger Åberg
0

Blir 2008 genombrottsåret för SSD?
Mycket pekar åt det hållet

Alla verkar vara överens om att SSD kommer att få rejält med fotfäste under 2008. Storleken är fortfarande en viss begränsning, men framför allt den höga prisnivån, men allt det håller på att ändras. BitMicro introducerar t.ex. en SSD med plats för 832GB nu under CES. Samsung har också precis meddelat att en 128GB-modell kommer att börja säljas innan sommaren. Intel jobbar åt ett litet annat håll med sina Z-P140 SSD. Som vi skrev tidigare handlar detta om små kretsar med plats för 2 och 4GB, vilka kommer att hittas fastlödda på små bärbara enheter såsom laptops och små handdatorer. Vad ser ni hellre, en "lagom" stor SSD för systemfiler och vanlig magnetmedia för resten, eller SSD för hela slanten? Själv lutar jag åt det förstnämnda och hoppas bara att min Raptor håller tillräckligt länge för att en snabb SSD i 64GB-klassen ska ha fått ett överkomligt pris. Tumnagel
37.0°
+
Anders Magnusson
0
2005

Mp3spelare i PEZ-format

En stay-at-home dad verkar ha blivit lite uttråkad när han sprungit omkring och städat bland barnens leksaker. Som omväxling tillverkade han en mp3spelare som ser ut som en PEZ-gubbe. 512MB utrymme har den som man fyller via USB1.1- eller USB2-anslutning. Den körs runt 20 timmar på ett litet AAA-batteri och har ingen display. Men behövs det verkligen en display på en så pass udda spelare i 512MB-klassen? Exempelvis har ju Apple visat att man faktiskt inte behöver display för att en mp3spelare ska sälja bra.99 dollar får man plocka ur plånboken för att få sig en. www.pezmp3.com Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0