m

Jag är Zlatan kommer 2021
Kommande spelfilm om Sveriges bäste fotbollspelare

Nu är det klart att det kommer en spelfilm om den svenske fotbollsspelaren Zlatan Ibrahimovic. Filmen kommer att baseras på boken Jag är Zlatan som släpptes av Zlatan tillsammans med författaren David Lagercrantz 2011. Nordisk Film, som är med och producerar filmen som görs av B-Reel Films, säger om filmen: "JAG ÄR ZLATAN porträtterar Zlatan Ibrahimovics uppväxt i Malmö-förorten Rosengård. Frigörelsen från sin bakgrund med föräldrar som invandrat från Balkan och den tuffa miljön i förorten kom att bli fotbollen, där hans enorma talang och självsäkerhet tog honom mot alla odds till toppen av internationell fotboll i klubbar, så som Ajax, Juventus, Inter, Milan, Barcelona, Paris Saint-Germain och Manchester United." Planen är att filmen ska börja spelas in nästa år och få premiär 2021. Vilka skådespelare som vi kommer att få se i rollerna finns det än så länge inga uppgifter om. Tumnagel
19.8°
+
Wille Wilhelmsson
0
2017
2016

Pong spelas med verkliga människor
Kul reklam för HTC Vive

För att göra reklam för HTC Vive har den svenska byrån B-Reel släppt ett gäng reklamfilmer för spel liksom Pong, Gorilla Stairs och Candy Crush Saga. Twisten är att spelen i filmerna demonstreras med hjälp av verkliga människor. Ja, vi snackar kreativa maskeraddräkter och väldigt förvånade åskådare. I videon ovan kan ni se Pong i verkliga livet och nedan ser ni fler kreativa och underhållande filmer med samma koncept. Tumnagel
36.7°
+
Emmy Zettergren
0
2014

Google Street View blir en tidsmaskin
Kolla in hur grejer såg ut förut

Google har tillsammans med det svenska produktionsbolaget B-Reel implementerat en rätt ball funktion på sin karttjänst Google Maps med vilken man gå tillbaks i tiden för att se hur den aktuella platsen såg ut förr. Det är i Google Maps så kallade Street View-läge man har lagt till en klock-ikon och om man klickar på den så kan man kolla in hur platsen såg ut från 2007 till dags dato. För att det hela ska fungera krävs givetvis att Googles Street View-kameror har passerat platsen mer än en gång. Jag har själv inte fått tillgång till funktionen ännu men Google säger att man kommer att rulla ut den under de kommande veckorna. I videon ovan kan ni kolla in hur det fungerar på diverse platser runt om i världen. Tumnagel
50.6°
+
Wille Wilhelmsson
0
2013

Jobbannons B-Reel söker supporttekniker till Stockholmskontoret

Produktionsbolaget B-Reel, som ligger bakom flera uppmärksammade och prisbelönta produktioner som dokumentärfilmen om Olof Palme från förra året, kommande tv-serien Gentlemen och Gangsters och mängder av stora internationella reklamkampanjer, letar efter en it-ansvarig supporttekniker till kontoret i Stockholm. B-Reel har kontor i Stockholm, London, Los Angeles, New York, Berlin och Barcelona med totalt 150 medarbetare och letar efter en social och driftig person med förmåga att se på teknikfrågor ur användarens perspektiv. Mer information om tjänsten och hur du söker finns på B-Reels hemsida. Tumnagel
37.0°
+
2011

Sälj "Out of Office-svar" som annonsplats
Genialt?

Ad:n Gustav Egerstedt på reklambyrån Saatchi & Saatchi har kommit på ett bra sätt att tjäna lite extrapengar under sin pappaledighet då han nu säljer sitt Out of Office-svarsmail som annonsplats. Köpare av annonsplatsen är produktionsbolaget B-Reel och i och med att Gustav jobbar i reklambranschen och får många branschrelaterade mail så kan det nog vara ett bra och lite roligt sammanhang för B-Reel att synas i. Enligt uppgifter från copyn Petter Dixelius på Saatchi & Saatchi så får Gustav hundratals mail om dagen. Petter säger även att man nu håller på att utveckla en sajt där andra kan sälja sina Out of Office-mail till högstbjudande samt även donera sina svarsmail till välgörande ändamål. Jag tycker det hela verkar både roligt och smart, vad tycker ni? Tumnagel
36.2°
+
Wille Wilhelmsson
0
2009

Sverige i webbyrå-toppen
Fyra av sju av världens bästa är från Sverige

Creativity Online har publicerat sin årliga topplista över företag som man anser har utmärkt sig inom reklamvärlden och när det kommer till kategorin "Digital Natives" så kan Sverige banka sig lite extra för bröstet då hela fyra av de sju nämnda är svenska byråer. Det handlar om Acne, North Kingdom, B-Reel och Perfect Fools som Creativit Online tycker har: These digital shops have helped reshape the production industry as we know it by conceiving and executing (and all actions in between) ideas that live online and on mobile devices and in meat space, and that more often than not have people talking?and playing?long after the TV campaign has run its course. Vi på Webbfeber säger givetvis grattis! Tumnagel
37.3°
+
Wille Wilhelmsson
0

Bra skörd för svenska byråer i Cannes Lions
13 lejon i Cyber-klassen

Svenska byråer fortsätter att visa sig starka på den digitala scenen och i när det var dags för prisutdelning i Cyber-klassen på Cannes Lions igår tog svenska byråer hem hela 13 Lejon. Två av lejonen var av den ädlaste valören guld och dessa gick till Åkestam Holst och Doritos, Goodby Silverstein & Partners/B-Reel. Vi har tidigera skrivit om de nominerade här och nedan följer listan med de som vann pris igår. Guld: "Stefan the Swopper", Posten, Åkestam Holst "Hotel 626", Doritos, Goodby Silverstein & Partners/B-Reel Silver: "Talk to the plant", Heinz, Crispin Porter & Bogusky Europe "SAS/SJ Fight", SAS, Crispin Porter & Bogusky Europe "The radio matcher", SR, Forsman & Bodenfors "Forsman & Bodenfors", Forsman & Bodenfors "The eco dance", Ica, King Brons: "The Jazz calculator", Volkswagen, DDB Stockholm "Come into the closet", Ikea, Forsman & Bodenfors "The little send guide", Posten, Crispin Porter & Bogusky Europé "In an absolut world, friends would get together more often hot tub", Absolut, Great Works "Chlorophyllo", Wrigleys, DDB Paris/B-Reel "BBC Blast", BBC, Fallon London/Acne Digital Dessutom tog BBH New York och bröderna Sjönell guld för sin Axe-kampanj "100 girls" Tumnagel
37.1°
+
Wille Wilhelmsson
0

19 svenska bidrag i Cannes Lions Cyber-klass
Lite mindre än förra året

Just nu pågår den internationella reklamtävlingen "Cannes Lions" nere i Frankrike och på webbfronten har svenska reklam- och webbyårer fått 19 bidrag nominerade. Förra året var det 22 svenska bidrag men 19 får väl sägas vara helt ok det med. Det är tio stycken svenska byråer som står för de 19 nomineringarna och flest har webbyrån Daddy med fyra stycken. Under "Läs mer" följer listan på alla de svenska bidragen. Tumnagel
37.0°
+
Wille Wilhelmsson
0