m
2020

Dragrace mellan BMW E36 M3, E46 M3 och M2 Competition
Det gäller att få i rätt växel

Innan ni ens har klickat på den här videon vet ni ju att M2 Competition kommer gå segrande ur racet. Men hur mycket skiljer det sig mellan E36 och E46 egentligen? Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Porsche 718 Cayman GTS 4.0 är snabb på bana
Slår både 911 Carrera och BMW M2 Competition

Sport Auto har varit ute och gasat med en Porsche 718 Cayman GTS 4.0 på Hockenheimring och där lyckades man sätta tiden 1.56:9. Det gör bilen snabbare än bland annat Porsche 911 Carrera, BMW M2 Competition och Lamborghini Urus. Det innebär även att den är precis lika snabb som en 911 Carrera GTS. Tumnagel
37.9°
+
Bobby Green
0

Dags för årets dragrace!
McLaren Senna är i en annan klass

Det är dags för World’s Greatest Drag Race nummer nio. I den här omgången får vi se Toyota Supra, McLaren Senna, Ford Mustang Shelby GT350, Porsche 911 Carrera S, Jaguar XE SV Project 8, Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+, BMW 850i xDrive, Bentley Continental GT V8, BMW M2 Competition, Aston Martin DBS Superleggera, Lamborghini Urus och Dodge Challenger Hellcat Red Eye Widebody. Men vem vinner? Med en McLaren Senna med i gänget är det kanske inte så supersvåra att gissa, men bakom är det inte alls så självklart. Och det är viss skillnad på quarter-mile och half-mile. Bilen jag kör den här veckan ramlar in på plats nummer nio... Tumnagel
38.5°
+
Roger Åberg
0
2019

Toyota Supra klockar 7:52.17 på Ringen
Snabbare än BMW M2 Competition

Sport Auto har tagit ut nya Toyota Supra på Nürburgring för att se vad den går för och resultatet blev en tid på 7:52.17. Det gör bilen snabbare än bland annat BMW M2 Competition (7:52.36) och modellen den är kraftigt besläktad med - BMW Z4 M40i (7:55). Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

Road & Track har utsett Performance Car Of The Year
Hyundai Veloster N vann

Varje år utser tidningen Road & Track vilken de tycker är årets prestandabil. I år plockade man med sig elva stycken kandidater till racerbanan Thunderhill Raceway Park och efter att ha kört dem på banan kokade man ner siffran till sex stycken. Dessa bilar tog man sedan ut och körde på bergskedjan Sierra Nevadas slingriga vägar och efter detta hade man en vinnare - Hyundai Veloster N. Något otippat kanske eftersom de övriga bilarna man hade att välja mellan var BMW M2 Competition, Chevrolet Corvette, Lamborghini Huracan Evo, Lexus RC F Track, Lotus Evora GT, Mazda Miata RF Club, McLaren 600LT Spider, Nissan GT-R NISMO, Porsche 911 och Toyota Supra. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Nya Toyota Supra mot sina motståndare
Hur klarar den sig?

Autocar har tagit ut nya Toyota Supra och testat den mot sina främsta rivaler - BMW M2 Competition, Porsche 718 Cayman T och Alpine A110. Så, hur klarar sig nykomlingen mot motståndet? Vilken hade du valt? Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0
2018

Chris Harris kör BMW M2 Competition
Tycker den är mer spännande än M3

Om ni har saknat Chris Harris kommer här ett färskt klipp på när han kör och recenserar BMW M2 Competition. Tumnagel
39.5°
+
Bobby Green
0

BMW M2 Competition på Ringen
Klockade 7:52.36

AutoSport har tagit ut snabba BMW M2 Competition på Nürburgring för att sätta en varvtid och när Nordslingan var avklarad stod klockan på 7:52.36. Här får vi hänga med och se hur det hela såg ut. Tumnagel
38.8°
+
Bobby Green
0

BMW rullar ut M2 Competition
Ersätter M2 Coupé

Efter läckan förra veckan är nu BMW M2 i Competition-utförande officiell. Det här är den vassaste versionen och det man har gjort är att ge bilen en ny motor, ett sportigare chassi och en något vassare design. BMW tycker att det räcker med denna i utbudet och därför kommer Competition att ersätta vanliga M2 Coupé. Under huven sitter det samma prylar som i M3 och M4, dock har effekten begränsats något. Gott om pulver är det fortfarande dock. Den raka turbomatade sexan på 3,0 liter lämnar nämligen 410 hästar och har ett vrid på 550 newtonmeter. M2 Coupé har 370 hästar och 500 newtonmeter. För att kyla paketet sitter samma saker som i M4 vilket innebär tre stycken kylare och ett separat oljekyl. Till motorn kopplas antingen en manuell låda eller en dubbelkopplingslåda. Med den sistnämnda tar man sig från 0 till 100 km/h på 4,2 sekunder (manuell 4,4). Toppfarten är elektroniskt begränsad till 250 km/h men kan lyftas till 280 km/h med M Driverx27s Package. Även chassit får grejer från syskonen M3 och M4 och krängningshämmaren i motorrummet är i kolfiber. Man har även monterat ett nytt avgassystem med ställbara klaffar. Tillvalslistan får nyheter som M Sport-bromsar och M-Sportstolar där emblemet är upplyst. Priset börjar på 625 000 kronor. Tillverkningen drar igång i juli. En genomgång av bilen på tyska har ni här nedan. Tumnagel
44.9°
+
Bobby Green
0

BMW M2 Competition läcker ut
Läcker?

Det var inte riktigt dags för BMW att visa upp M2 Competition än men internet hann som vanligt före. Så här har vi alltså den något vassare versionen av det lilla krutpaketet, och nu börjar även minstingen få rejäla siffror. Eller vad sägs om 410 hästar? Effekten hämtas ur den dubbelturbomatade raka sexan på 3,0 liter som även sitter i M4. Vridet anges här till 550 newtonmeter. Med dubbelkopplingslådan DCT ska man kunna ta sig från 0-100 km/h på 4,2 sekunder. BMW ska ha premiär för bilen den 25 april på Beijing Motor Show. Tumnagel
42.5°
+
Bobby Green
0
2007