16 i dag 32 i går s Logga ut Logga in Skaffa Premium!
Lite mer om kommande BMW M3 Touring Competition Går endast att få med fyrhjulsdrift och automatlåda 2023 ska BMW börja sälja M3 Touring, en kombiversion av M3 alltså. Nu får vi reda på att den i Competition-utförande endast kommer att erbjudas med automatlåda och fyrhjulsdrift. Under motorhuven kommer samma S58-maskin att sitta vilket innebär en rak sexa på 3,0 liter som ger 510 hästar och 650 newtonmeter i vrid. Competition tros även bli det enda alternativ man kan få modellen i. På vanligt M-manér får bilen även bredare skärmar, fläskigare utseende överlag, större bromsar och fyra stycken avgaspipor där bak. Tillverkningen väntas dra igång i november 2022. Visa det här inlägget på Instagram Ett inlägg delat av BMW M GmbH (@bmwm) Tumnagel
43.0°
0
2020
Nu är de här - nya BMW M3 och M4 Bättre på alla sätt - fast kanske inte utseendemässigt Nu är nya BMW M3 och M4 officiellt presenterade och det här blir något helt nytt utseendemässigt men samma recept fast vassare prestandamässigt. Under huven på bilarna sitter en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter som ger 479 hästar och 550 newtonmeter i vrid. Väljer man en Competition får man istället 510 hästar och 650 newtonmeter att leka med. Drivningen sker på bakhjulen och dit kommer kraften via en åttastegad automatlåda. Det går även att få en sexpetad manuell låda vilket är kul, dock ej till Competition. Den går dock att få med fyrhjulsdrift och aktiv M-diff. 0-100 km/h ska gå på 4,2 sekunder, 0-200 på 13,7 och toppfarten anges till 290 km/h om man har tillvalet M Driverx27s Package. Competition-versionerna klarar 0-100 på 3,9 sekunder, 0-200 på 12,5 men toppfarten är densamma. För bromseriet står sexkolvsok med 380 millimeter stora skivor fram och enkolvsok med 370 millieter stora skivor bak. Det finns även keramiska skivor på tillvalslistan och dessa mäter 400 respektive 380 millimeter. Vanliga M3 och M4 har 18-tummare fram, 19 bak. Competition har istället 19 respektive 20. Lansering sker i mars och priset för en M3 börjar på 855.000 kronor, en M4 kostar från 875.000 kronor. Competition-paketet kostar 51.000 kronor extra. Bilderna i slutet av bildspelet visar en M4 med M Performance-delar. Tumnagel
39.0°
0
2008
Uppdateringar hos BMW M M3, M5 & M6 får en liten facelift Alla M-modeller, bortsett Z4, får nu en nätt ansiktslyftning och lite tekniska uppdateringar. Trots att M3 i sedanversionen bara funnits ett par månader får den nu ta del av samma baklyktor som övriga 3-serien. Vidare får alla tre modellerna de nya framstolarna med aktivt nackskydd, nya kulörer, sjustegade DKG-lådan, förändrad mittkonsol samt det uppdaterade iDrive-systemet. Ett par av nyheterna för detta är en större skärm som mäter 8,8 tum, 80 gb hårddisk och internetuppkoppling via EDGE. M5 och M6 får i sin tur ta del av de nya backspeglarna, bromskraftsåtervinning, möjlighet att stänga av kompressorn till klimatanläggningen samt samma iDrive-system. Vidare kan man framöver beställa sin M6 coupé med ett Competition Package, där fronten sänks 12 mm och baken 10 mm. Vidare får man ett nyutvecklat aktivt chassi, nya fälgar samt en lite annorlunda motorhuv. Pressmeddelandet under "Läs mer". Tumnagel
37.0°
0
Slut på artiklar...