m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Köp!
AirPods Pro kostar nu bara 2159 kr

Förvandla en ny BMW R nineT till en BMW R7 från 1934
Nytt kit ger dig äldre utseende

För ett år sedan började företaget Nmoto berätta att de hade ett nytt kit på gång till BMW:s motorcykelmodell R nineT. Nu är kitet färdigt och smackar du på detta på din hoj får du ett utseende inspirerat av modellen R7 från 1934. Kitet som heter Nmoto R sevenT kostar 6950 dollar och det består av en ny tank, soppapump, slangar till detta, skärmar fram och bak, nytt bakljus, flytt av oljekylaren, skydd över gafflarna och motorn, ny strålkastare, nya blinkers och en förlängning av avgassystemet. Motorn, fjädringen, chassiet, bromsarna och hjulen låter man vara orört. Vad tycker ni? Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

BMW Motorrad presenterar R 18 Dragster
Byggd av Roland Sands

Den världskända designern Roland Sands har fått lägga sin hand på BMW:s nya glidare R 18 som presenterades i våras och resultatet är R 18 Dragster. Så här förklarar Roland hur designtänket kring bygget gick: "With an engine that’s so visibly the center piece, I immediately thought of muscle cars. My family has always been into going fast and my dad was a drag racer, so I thought it made sense to strip the bike down to the essentials and shape it to go fast on a straight track." Det man har gjort är att sänka hela hojen, ta bort baken och modifierat både fram- och bakskärmen. Som ni kan se har man även plockat bort fjädringen bak. Avgassystemet är ett nytt tillverkat för hand i rostfritt stål. Broms- och kopplingshandtag är nytt och framgaffeln har man hämtat från en BMW R nineT. Frambromsarna kommer från BMW S 1000 RR. Den nya dynan är framtagen av företaget Saddlemen. Allt som allt tog bygget ungefär tre och en halv månad att få till. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Zillers Garage har byggt en riktigt låg BMW R NineT
Cool!

Den ryska designstudion Zillers Garage ligger bakom den här customiserade motorcykeln som började sitt liv som en BMW R NineT. Designen har ändrats helt och man har monterat luftfjädring så att cykeln kan läggas ned på backen ordentligt. Många roliga och snygga lösningar som får hojen att sticka ut, och det är nog få som kan se vilken modell den grundar sig på bara genom att titta på den. Tumnagel
50.5°
+
Bobby Green
0
2019

BMW firar 50 år av motorcykeln /5
Med specialversion av R nineT

Det är nu 50 år sedan som BMW Motorrad började tillverka motorcyklar i BMW-fabriken i Berlin Spandau. För att fira detta släpps en specialversion av modellen R nineT som hyllar den legendariska /5-serien. Klassikern släpptes som R 50/5, R 60/5 och R 75/5 och folk gillade hojarna för dess vägegenskaper, resekomfort och kördynamik. Idag är dessa modeller mycket populära att bygga så kallade café-racers av, men i mina ögon är de snygga helt original också. Specialversionen av R nineT som man kallar för R nineT /5 får klassiska färgsättningar, en stor rostfri ljuddämpare, ekerfälgar och kromade backspeglar. Motorn är betydligt större än originalet då det här sitter en boxermaskin på 1170 kubik som ger 110 hästar. På klassiskt manér är den dock luftkyld. Bromsskivorna fram mäter 320 millimeter och ABS är standard. Motorcykeln kommer att säljas i en begränsad upplaga men vad den kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
40.5°
+
Bobby Green
0