LIVE 17:00 AMD presenterar Radeon RX 6000
m
Innehåller annonslänkar
Dagens deal, utvald av Feber!
Jämför priser
Razer BlackWidow tangentbord kostar nu bara 999 kr (tidigare 1449 kr)

Nya BMW M4 Competition redan som specialversion
Det här är Kith Edition

2011 grundade Ronnie Fieg företaget Kith som beskrivs som ett ställe som säljer dyrbara sneakers och kreddiga kläder till de som vill vara inne med det senaste. Det verkar gå helt okej för nu släpper BMW nämligen en M4 Competition i specialversionen Kith Edition. Endast 150 stycken exemplar kommer att tillverkas och dessa sticker ut genom saker som ett nytt emblem i nosen och på bakluckan, Kith-logga på taket och de klassiska M-färgerna på stolarna som också fått ett Kith-emblem. Även på nackstöden och armstödet i mitten hittar man loggan i lädret. Bland bilderna ser ni även en extremt fin E30 M3. Ronnie som är en stor BMW-entusiast skickade bilen från New York till BMW Classic i Tyskland som där genomförde en helrenovering ner till minsta skruv. Efter det har den modifierats en aning av Kith och fått namnet Ronnie Fieg Edition. Den röda M4:an på bilderna är lackad i samma färg som den - Cinnabar Red. En färg som man inte kan få längre hos BMW. Gillar du inte den kan du få specialversionen i Frozen Black som vi ser här eller i Dark Silver eller Frozen Brilliant White - alla tre är matta. Vad man får betala för specialaren framgår dock inte. Tumnagel
33.3°
+
Bobby Green
0

BMW släpper en Classic-version av R 18
Får vindruta, större framhjul och bönpall

I våras släppte BMW Motorrad glidarhojen R 18. Nu kommer den i ett Classic-utförande som innebär fler LED-strålkastare, ett större framhjul på 16 tum och en vindruta. Den har även en bönpall och packväskor där bak. Allt för att göra hojen lite mer bekväm på långturer. First Edition får specialsaker i svart och vitt och mer krom. Givetvis även ett gäng extra emblem som skvallrar att det handlar om en specialversion. Precis som vanliga R 18 har Classic en tvåcylindrig maskin på 1,8 liter som ger 91 hästar och 150 newtonmeter i vrid. Det svenska priset är från 279.900 kronor. Tumnagel
38.7°
+
Bobby Green
0

Prior Design fixar till nyllet på nya BMW M3 och M4
Ser bra ut

Nya BMW M3 och M4 är säkerligen de bästa versionerna någonsin och de har massvis med hästkrafter och kan sladda och såna grejer. Men det gör ändå inte att man kan undvika den mycket kontroversiella designen och jag syftar då givetvis på den massiva grillen i nosen. Detta vill Prior Design ordna till genom att erbjuda nya fronter som de just nu håller på att skissa fram, och i mina ögon ser det ganska så lovande ut faktiskt. Om mottagandet kring dessa ser bra ut är planen att tillverka och sälja dessa fronter i framtiden. Tumnagel
55.5°
+
Bobby Green
0

Dragrace mellan BMW E36 M3, E46 M3 och M2 Competition
Det gäller att få i rätt växel

Innan ni ens har klickat på den här videon vet ni ju att M2 Competition kommer gå segrande ur racet. Men hur mycket skiljer det sig mellan E36 och E46 egentligen? Bonusklipp nedan. Tumnagel
37.2°
+
Bobby Green
0

Under skalet på Taraschi Berardo bor en BMW i8
Har fått ny handknackad aluminium-kaross

Taraschi Berardo är namnet på en italiensk racerförare som 1947 började tillverka racerbilar. Nu har hans namn återuppstått och satts på den här nya italienska sportbilen. Eller den är egentligen inte ny. Det här är en BMW i8 som fått sig ett helt nytt utseende. Den nya karossen är handknackad i aluminium och inspirationen kommer från Giaur 750 Sport Champion från 1953 som var Taraschis mest populära modell. Jämfört med en i8 är specialbygget 30 centimeter längre och det mesta av detta finns baktill. Insidan är också helt omgjord med brunt läder och massa träinlägg. Mittkonsolen ser exempelvis ut som en fjällstuga. En i8 har 374 hästar original men denna ska ha 420 hästar och göra 0-100 km/h på 3,9 sekunder och sedan kunna toppa 280 km/h. Vill man ha mer pulver ska det även finnas versioner med 470 och 520 hästar. Hur många som kommer tillverkas och vad det står på prislappen är oklart för tillfället. Tumnagel
24.7°
+
Bobby Green
0

Hypen kring BMW M3 E30
Villhöver

1986 presenterade BMW Motorsport den första M3:an. Den baserades på 3-seriens andra generation E30 och man hade breddat, bantat och trimmat. Under huven satt en fyra på 2,3 liter som gav mellan 195 och 215 hästar. Bromsar och hjulupphängning hämtade man från den större 5-serien. För att kunna klassa in modellen för racing var man tvungen att bygga 5000 stycken exemplar. Men bilen sålde så bra att man fick bygga fler, och den fick leva ända till 1992. Idag är bilen högt värderad som klassiker och ett måste i samlingen för en riktig BMW M-nörd. I det här klippet från Hypebeast får vi reda på mer kring den här bilens hype. Tumnagel
39.8°
+
Bobby Green
0

Nu kommer BMW:s elbilszoner även till Sveriges storstäder
Laddhybriden slår själv över till el med hjälp av geofencing

I våras skrev vi om BMW:s eDrive-zoner som är ett system som med hjälp av geofencing automatiskt ställer in en laddhybrid-BMW att bara köra på el när den kommer in i ett specifikt område. Nu utökas tekniken till att även fungera här i Sverige och först ut är städerna Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. Fler städer kommer att läggas till senare. eDrive-zoner finns i alla BMW:s laddhybrider med det senaste BMW-operativsystemet 7.0. Läs mer i pressmeddelandet nedan. Tumnagel
47.9°
+
Bobby Green
0

Nu är maskeringen på BMW 128ti borttagen
Röda detaljer = sportigt

För några veckor sedan fick vi se bilder och video på BMW:s nykomling 128ti. Nu har den extremt lätta maskeringen som var då tagits bort och under den fanns röda detaljer som ska få modellen att sticka ut lite extra. Det här är en bil som hamnar snäppet under M135i xDrive och i detta fall är det bara framhjulsdrift som gäller. Det gamla namnet ti (Turismo Internazionale) återupplivas och det är något BMW använt genom åren på sina lite sportigare modeller. Under huven sitter en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 265 hästar och som har 400 newtonmeter i vrid. Till den kopplas en åttastegad automatlåda och 0-100 km/h ska gå på 5,1 sekunder. Lansering sker i november och på prislappen står det 41.574 euro. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

Vi har provkört nya Kia Sorento
Stort och snyggt men inte riktigt premium

En Kia är svår att älska men lätt att gilla. Så är det även med nya Kia Sorento som man liksom gillar väldigt mycket som en kompis men som aldrig kommer att bli din passionerade partner. Men ibland är det mycket bättre med en bra vän än ett stormigt förhållande. Så här frän kommer inte Kia Sorento att vara i Sverige. Tyvärr! Nya Kia Sorento har fått en ny look som inte är lika rund som föregångaren. Attityden är klart bättre och jag tycker att man har lyckats få till en amerikansk känsla som ändå är bra och fungerar i Europa. Looken är inte riktigt lika fläskig som på den amerikanska storsuven Telluride, men det känns att de hör ihop. I USA har man dock vågat tuffa till specifikationerna en smula och erbjuder bilen i en X-line-version med mindre krom och svarta fälgar vilket kan blir rätt hiphop och coolt, men antar att svenska barnfamiljer inte riktigt är redo för det. Mest utstickande är de nya baklysena Tumnagel
38.2°
+
Roger Åberg
0

BMW presenterar X2 M Mesh Edition
Fräsar till din bil lite

M Mesh Edition är namnet på en ny specialversion av BMW X2 och så här ser den ut. Paketet erbjuds till X2 sDrive28i och X2 xDrive28i och här har man blandat in en del från M Sport X samtidigt som M Sport Exterior, Shadowline och Extended Shadowline-paketen är standard. Man kan välja mellan fem olika lackalternativ - Alpine White, Brooklyn Grey Metallic, Phytonic Blue Metallic, Black Sapphire Metallic och Sunset Orange Metallic. Till detta får man svarta och orange dekaler som får bilen att se lite fräsigare ut - eller som en sneaker. Vidare får bilen unika 19- eller 20-tumsfälgar som även dessa har svarta och orange detaljer. Insidan får bland annat M Sport-stolar i läder med kontrasterande sömmar. M Mesh Edition-kostar 3550 dollar extra. Tumnagel
35.4°
+
Bobby Green
0

Det här är nya BMW 4-serie Cabriolet
Har tygtak istället för hardtop

Nu har det blivit dags för BMW att visa upp nya 4-serien som Cabriolet och den ser väl antagligen ut som väntat. Modellen anammar den helt nya designen som släpptes i somras och till skillnad mot föregångaren har denna ett tygtak istället för en tredelad hardtop. Detta ger bland annat lägre vikt, en snyggare taklinje och lite mer plats i bagaget när taket är nedfällt. Där går det nu in 255 liter mot tidigare 221. Taket har en glasruta baktill, öppnas och stängs på 18 sekunder och det går att operera i hastigheter upp till 50 km/h. Modellen får samma motoralternativ som 4-serie Coupé och toppversionerna är M440i och M440i xDrive som bjuder på en rak sexa på 3,0 liter som ger 374 hästar. En M4-version lär dyka upp så småningom. Lansering sker i mars nästa år. 420i Cabriolet kostar från 526.000 kronor och det blir den billigaste. Sen har vi 420d MHEV för 542.000 kronor, 430i för 557.000 kronor och sist men inte minst M440i xDrive MHEV för 748.000 kronor. Tumnagel
25.5°
+
Bobby Green
0

Nu kommer även Audi Q5 som Sportback
Fler coupé-suvar till folket!

Audi tyckte tydligen att världen behövde fler suvar med sluttande taklinje så här har vi Q5 Sportback. Det här blir en utmanare till bilar som BMW X4 och Mercedes GLC Coupé. Utseendemässigt har bilen fått en ny grill och en helt ny bakdel som ser aningen avhuggen ut. Designen gör inte helt oväntat att utrymmet där bak minskar och jämfört med vanliga Q5 får man inte 40 liter mindre i Sportbacken. Fäller man baksätet ska man kunna lasta upp till 1480 liter vilket är 70 liter mindre. Modellen kommer börja säljas i december och i början av nästa år lanseras den som laddhybrid. De första leveranserna ska ske nästa sommar. Några svenska priser har vi tyvärr inte än. Tumnagel
25.3°
+
Bobby Green
0

Lyssna på nya BMW M4 Competition
Hiss eller diss?

Förra veckan presenterades nya BMW M4 och här får vi höra hur den låter i Competition-utförande. Bilen har en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter som ger 510 hästar. Vad tycker ni om ljudet? Tumnagel
37.8°
+
Bobby Green
0

BMW:s första eldrivna M-bil kommer nästa år
i4 M kommer dock inte klå vanliga M4

Innan året är slut väntas BMW presentera den helt nya elbilen i4. Även om den har en 4:a i namnet så handlar det om en sedan-modell och nu får vi reda på att den här kommer att bli den första eldrivna modellen som erbjuds i M-version. i4 M som den troligtvis heter kommer dock inte att utmana sitt prestandasyskon M4 utan vara snäppet tamare. Det har tidigare snackats om att i4 får dubbla elmotorer som tillsammans ger 530 hästar. Det ska räcka för att kunna ta sig från 0-100 km/h på runt fyra sekunder. Det här gäller alltså den vanliga versionen, i4 M lär bli ännu vassare. Nyligen presenterade M4 har som mest 510 hästar och går som snabbast 0-100 km/h på 3,9 sekunder. Hur man har tänkt att i4 M ska prestera sämre än M4 återstår att se men prestanda handlar ju som vi alla vet inte bara om att åka snabbt rakt fram. Tumnagel
37.6°
+
Bobby Green
0

BMW lanserar sin första M-motorcykel
Det här är M 1000 RR

Bokstaven M är synonym med prestanda hos BMW och M 1000 RR är den första motorcykeln man sätter den på. Det här är alltså det värsta man har att erbjuda och skapelsen blir din för 370.000 kronor. För pengarna får du en tvåhjuling med en totalvikt på 192 kilo och en vattenkyld radfyra som ger 212 hästar och 113 newtonmeter i vrid vid 11.000 varv. För att framhjulet inte ska vara i luften hela tiden när man är ute och kör sitter det vingar i kolfiber på kåporna som ser till att pressa cykeln mot marken. Dessa gör även att man kan gå på gasen snabbare och även att man kan bromsa senare. De ska också se till att kurvtagningen blir stabilare. Hojen har fem stycken olika körlägen, dynamisk traction control och wheelie-funktion. Tekniken Shift Assistant Pro gör att du kan växla ner och upp utan att koppla. Det finns även Launch Control och Hill Start Control Pro som håller kvar hojen när det sluttar så att du slipper stå med bromsen intryckt. När M 1000 RR lanseras framgår tyvärr inte. Tumnagel
47.7°
+
Bobby Green
0

Nu är de här - nya BMW M3 och M4
Bättre på alla sätt - fast kanske inte utseendemässigt

Nu är nya BMW M3 och M4 officiellt presenterade och det här blir något helt nytt utseendemässigt men samma recept fast vassare prestandamässigt. Under huven på bilarna sitter en dubbelturbomatad rak sexa på 3,0 liter som ger 479 hästar och 550 newtonmeter i vrid. Väljer man en Competition får man istället 510 hästar och 650 newtonmeter att leka med. Drivningen sker på bakhjulen och dit kommer kraften via en åttastegad automatlåda. Det går även att få en sexpetad manuell låda vilket är kul, dock ej till Competition. Den går dock att få med fyrhjulsdrift och aktiv M-diff. 0-100 km/h ska gå på 4,2 sekunder, 0-200 på 13,7 och toppfarten anges till 290 km/h om man har tillvalet M Driverx27s Package. Competition-versionerna klarar 0-100 på 3,9 sekunder, 0-200 på 12,5 men toppfarten är densamma. För bromseriet står sexkolvsok med 380 millimeter stora skivor fram och enkolvsok med 370 millieter stora skivor bak. Det finns även keramiska skivor på tillvalslistan och dessa mäter 400 respektive 380 millimeter. Vanliga M3 och M4 har 18-tummare fram, 19 bak. Competition har istället 19 respektive 20. Lansering sker i mars och priset för en M3 börjar på 855.000 kronor, en M4 kostar från 875.000 kronor. Competition-paketet kostar 51.000 kronor extra. Bilderna i slutet av bildspelet visar en M4 med M Performance-delar. Tumnagel
35.2°
+
Bobby Green
0

F1-föraren Robert Kubica bjuder på Ringen-åktur
Hej vad det går!

F1-föraren Robert Kubica var på Nürburgring och kände att han ville köra några varv så han fick nycklarna till en BMW M4. Misha Charoudin fick hänga med och så här såg det ut. Tumnagel
41.8°
+
Bobby Green
0

Nya BMW M3 och M4 läcker ut
Läckra?

Imorgon ska BMW dra täcket av nya M3 och M4 men officiella bilder på prestanda-versionerna har i vanlig ordning läckt ut. Den enorma grillen är som ni redan vet på plats och den får sällskap av dubbla luftutsläpp på huven, tjocka kjolpaket och fyra stycken avgaspipor baktill. Bilarna är lika på många punkter men bakljusen är mer slimmade på coupé-modellen M4. Mer information om modellerna kommer när de är officiellt släppta. Vad tycker ni om bilarna? Tumnagel
-0.3°
+
Bobby Green
0

Förvandla en ny BMW R nineT till en BMW R7 från 1934
Nytt kit ger dig äldre utseende

För ett år sedan började företaget Nmoto berätta att de hade ett nytt kit på gång till BMW:s motorcykelmodell R nineT. Nu är kitet färdigt och smackar du på detta på din hoj får du ett utseende inspirerat av modellen R7 från 1934. Kitet som heter Nmoto R sevenT kostar 6950 dollar och det består av en ny tank, soppapump, slangar till detta, skärmar fram och bak, nytt bakljus, flytt av oljekylaren, skydd över gafflarna och motorn, ny strålkastare, nya blinkers och en förlängning av avgassystemet. Motorn, fjädringen, chassiet, bromsarna och hjulen låter man vara orört. Vad tycker ni? Tumnagel
45.3°
+
Bobby Green
0

Nya BMW M3 presenteras på onsdag
Grönt är skönt

På onsdag är det dags för BMW att presentera nya M3 och det här är de senaste teaserbilderna vi får på prestanda-versionen. Som vi kan se blir lanseringsfärgen härligt grön och vi får en skymt av den nya fronten som kommer att innehålla den massiva grillen. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Det här är den långa versionen av nya BMW 5-serie
Framtagen för den kinesiska marknaden

I Kina gillar bilköparna bilar med rejäla baksäten. Nu visar BMW upp senaste 5-serien i ett 13 centimeter längre utförande som ska ge gott om benutrymme för den som blir transporterad runt och slipper köra. Under skalet återfinns laddhybrid-drivlinan från 535Le. Den består av en turbomatad fyra på 2,0 liter och en elmotor som tillsammans genererar 296 hästar. Den blandade förbrukningen anges till låga 0,15 liter per mil. Premiär blir det på Beijing Auto Show som öppnar sina dörrar den 26 september. Vad versionen kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
38.5°
+
Bobby Green
0

Vilka elbilar är billigast och dyrast att ladda hemma?
Tibber har gjort en lista

Tibber som är ett svensk-norskt elbolaget har gjort en lista över de bilmodeller som är billigast respektive dyrast att ladda hemma. Datan har Tibber samlat in från sina kunder och enligt listan ser vi att Hyundai Kona, BMW i3, Opel Corsa och Peugeot 208 är de som hamnar i topp och som är billigast att ladda hemma. Konan kostar 1,53 kronor per mil medan övriga tre alla ligger på 1,56 kronor. I Konans fall innebär det att man kan köra mellan Göteborg och Stockholm för 72 kronor. Tittar man istället på den andra sidan av skalan ser vi att Audis modell e-tron är den som kostar mest att ladda. Här är summan istället 2,32 kronor per mil. Jaguar I-Pace kommer tvåa med 2,29 kronor per mil och på tredje plats hittar vi Tesla Model X som kostar 2,21 kronor per mil. Tumnagel
38.2°
+
Bobby Green
0

BMW släpper utmanare till Volkswagen Golf GTI
128ti är 80 kilo lättare än M135i xDrive

Under den här otroligt kraftiga maskeringen (ironi) döljer sig BMW 128ti. Det är en halvbusig version av lilla 1-serien för dig som tycker att M135i xDrive är lite för extrem men ändå vill ha något med knuff i. En utmanare till Volkswagen Golf GTI helt enkelt. Namnet ti kommer från Turismo Internationale och det fanns bland annat även på 02-serien för en herrans massa år sedan. I det här fallet betyder det att bilen har en turbomatad fyra på 2,0 liter - samma maskin som sitter i M135i xDrive fast med mindre effekt. Här ger den 265 hästar och 400 newtonmeter i vrid. Till paketet sitter en åttastegad Steptronic-låda med Torsen-diff och 0-100 km/h ska gå på 6,1 sekunder. Bilen är 80 kilo lättare än M135i xDrive och det beror mycket på att 128ti endast är framhjulsdriven. Vidare sitter det M Sport-dämpare som sänker bilen en centimeter jämfört med 118i och det finns även M Sport-bromsar som man lånat från M135i xDrive. Utseendemässigt handlar det om lite aggressivare kjolpaket runt om och större fälgar. Lansering sker i november men vad denna version kommer att kosta är oklart för tillfället. Tumnagel
39.7°
+
Bobby Green
0

Patentritningar visar nya BMW 4-serie som cab
Inga överraskningar

Nästa år kommer nya BMW M4 Cabriolet. Det borde innebära att vanliga 4-serie Cabriolet dyker upp innan det. Nu har patentritningar på denna version läckt ut och det ser väl ut som väntat misstänker jag. Tumnagel
13.5°
+
Bobby Green
0

Gör mörkt tema att nya BMW 4-serie ser trevligare ut?
Specialversion för Abu Dhabi

Det finns många åsikter kring nya BMW 4-serie och de flesta cirkulerar kring den enorma grillen. Här ser vi bilder på specialversionen Dark Edition som är framtagen för Abu Dhabi och eftersom det är så mycket svarta detaljer försvinner grillen en del, vilket kanske är en fördel? Bilen är lackerad i Sapphire Black, har svarta insatser i strålkastarna och i princip överallt annars också. Den här versionen är utrustad med M Sport-paketet och massa andra M-prylar som finns på tillvalslistan. Man har utgått från 430i vilket innebär att det under huven sitter en turbomatad fyra på 2,0 liter som ger 258 hästar och 400 newtonmeter i vrid. Motorn driver bakhjulen och 0-100 km/h går på 5,8 sekunder medan toppfarten ligger på 250 km/h. Tumnagel
41.2°
+
Bobby Green
0

Är M5 E39 den bästa M5:an någonsin?
Det verkar många BMW-entusiaster tycka

Alla biltillverkare som har varit med i några år försöker hela tiden toppa sig själva men när man tittar i backspegeln är det många som redan haft sin topp. När det kommer till BMW:s modell M5 är det många som anser att den som tillverkades mellan 1998 och 2003 är den absolut bästa. En sådan har Doug DeMuro nu tagit sig en närmare kik på. Tumnagel
41.9°
+
Bobby Green
0

Alla nya BMW och Mini kan nu tanka HVO100
Om de har dieselmotorer

HVO100 verkar vara en rätt trevlig sak som inte smutsar ner naturen, även om det så klart inte är guld och gröna skogar. Råvaran till den HVO100 som säljs i Sverige kommer till exempel till 95 procent inte från Sverige utan från Indonesien och Malaysia. Hur som helst så berättar BMW Group nu att alla BMW och Mini-bilar med dieselmotorer som har sålts från och med mars i år har stöd för att köra på HVO100-bränslet. I rimlighetens namn borde bilar som har tillverkats innan dess också fungera, men BMW har gjort det enkelt för sig och satt det datumet. Tumnagel
40.0°
+
Roger Åberg
0

Steampunkad gammal BMW-motorcykel
Fräsigt bygge

Dirk Oehlerking från Kingston Customs ligger bakom den här skapelsen som började sitt liv som en BMW R100 RS från 1980. Hela hojen har byggts om totalt och som vi kan se har temat varit steampunk. Den har mängder av detaljer och det som kanske sticker ut mest är förvaringen av vin under sadeln och besticken till picknicken man hittar på motsatt sida om verktygssatsen. Bygget är döpt till Good Ghost och de strömlinjeformade kåporna är handknackade i aluminium. Under skalet döljer sig den klassiska boxertwinen och från den kommer två avgasrör som blir ett med designen. Det är Haas Moto Museum i Dallas som har beställt hojen och där kommer den nu att stå utställd. Tumnagel
51.1°
+
Bobby Green
0

Vi har provkört Volkswagens första riktiga elbil ID.3
Lovande start på en ny era

Elbilar är framtiden. Eller i alla fall en stor del av framtiden. Efter att ha varit rätt så motsträviga på den här punkten börjar bilvärldens jättar nu äntligen vakna på riktigt och nu vill även de leverera elbilar i stor skala. Problemet är att det går långsamt och segt, lanseringen av Volkswagens första riktiga elbilar ID.3 har blivit uppskjuten flera gånger. TL;DR Volkswagen ID.3 är imponerande rolig att se på och köra, men inredningen känns riktigt billig. Oavsett så kan det här bli en riktig succé för Volkswagen om de bara får igång tillverkningen! Tumnagel
47.1°
+
Roger Åberg
0
Nästa sida