LIVE 11:00 Guldbron invigs!
m

Klassiska Bubblan - fast 40 procent större
Coolt bygge!

Familjen Tupper älskar sin lilla Volkswagen Bubbla cabriolet från 1959. För att spexa till det lite bestämde de sig för att bygga en replika av den, fast 50 procent större. Den skulle dock bli för stor för vägen och olaglig, så de fick nöja sig med 40 procent istället. Resultatet blev trots detta rätt så maffigt och en riktig nackvridare när de är ute och kör. Kopian är baserad på en Dodge-pickup och har en Hemi-V8:a på 5,7 liter under skalet. Tumnagel
47.6°
+
Bobby Green
0

Barcroft Cars tar sig en titt på Equus Bass
Modern muskelbil med klassisk design

Hösten 2013 skrev vi om Equus Bass. Det är ett custombygge med aluminiumram och en LS9-motor från Corvette ZR1 under huven. Den är på 6,2 liter, har kompressor och ger 650 hästar och 819 newtonmeter i vrid. Bilen ska göra 0-100 km/h på 3,4 sekunder och toppa 320 km/h. Hela tanken med Equus Bass är att kombinera modern teknik med klassisk design. Karossen som är i aluminium och kolfiber flörtar med 70-talets muskelbilar och här hittar man designelement från många olika amerikanska bilar - som Mustang, Camaro och Challenger. Prislappen för ett exemplar börjar på 230.000 dollar. Tumnagel
38.4°
+
Bobby Green
0

Restomod-Mustang som blir din för en miljon dollar
Har över 1000 bakhjulshästar

Om du verkligen inte är en original-nörd och vill ha en gammal Mustang som uppgraderats på samtliga fronter är kanske det här något för dig. Det är en 65:a som bland annat fått en helt ny handtillverkad kaross i plåt, mycket större bromsar än original, vassare chassi och en duktigt moddad V8:a under huven. På motorn har man smackat på en kompressor och dubbla turbo. Det ska ge över 1000 bakhjulshästar men kan skruvas upp till 1200 om man känner att man vill ha lite mer kräm. Till maskinen sitter en sexstegad sekventiell växellåda. Totalt ska över 10.000 timmar lagts ned på bilen och har du en miljon dollar över kan du få köpa den. Tumnagel
30.8°
+
Bobby Green
0
2019

En närmare titt på världens dyraste SUV
Karlmann King

Våren 2018 skrev vi om Karlmann King som är en SUV med knasigt utseende och som med sin prislapp från en miljon dollar har utnämnts till världens dyraste av sitt slag. Om man är riktigt galen kan man speca upp den till hela 3,8 miljoner dollar. Den baseras på chassiet till en Ford F-550 och karossen är designad av italienaren Luciano D’Ambrosio. Under huven sitter Fords V10:a på 6,8 liter och den ger omkring 420 hästar. Maskinen är kopplad till en sexstegad automatlåda och toppfarten ligger på 220 km/h. Väljer du dock att bepansra din Karlmann så sänks denna till 140 km/h. Barcroft Cars har fått sig en demonstration av bilen och det är det vi ser här ovan. Tumnagel
29.1°
+
Bobby Green
0

Par förvandlade militärlastbil till husbuss
Kul projekt

Att köpa en färdig husbil är bekvämt, men inte något som alla vill göra bara för att de är sugna på att dra ut och campa. Kourtney och Trevor Smithson köpte istället en gammal militärlastbil och byggde om den till ett rullande hem, precis som de ville ha den. Transformationen tog sex veckor och med inköpet av bilen har de spenderat omkring 37.000 dollar på sin dröm. Resultatet har de döpt till Wazimu och du kan följa deras resor med bilen på länken nedan. Tumnagel
40.6°
+
Bobby Green
0

Adam skapade sin egen superbil
Tog tio år att bygga

Adam Taylor ville ha en superbil som ingen annan hade så han skapade RX777. Den ser ut som något plockat från Hot Wheels-katalogen och är troligtvis något som många lär ha åsikter om. Bilen tog tio år att bygga och baseras på en Mazda RX-7 som breddats i plåt och fått Wankeln ersatt av amerikanska muskler. Motorn är en LS-V8:a som lämnar hela 950 hästar och en toppfart på 320 km/h ska vara möjlig. Vikten anges till 1 224 kilo. Bilens vikt alltså, inte Adams vader. Tumnagel
39.9°
+
Bobby Green
0
2018

Shawn är pappa till Tankenstein
Baseras på bandvagn från andra världskriget

Shawn Cormier från Ontario i Kanada la fem år på att bygga Tankenstein. Det är i grunden en gammal bandvagn från andra världskriget som fått diverse olika bildelar monterade på sig. Under huven sitter en Cheva-motor och karossen är en Mercury från 1947. Tumnagel
39.3°
+
Bobby Green
0

Balla rat rods byggda av David Jeffery
Lastbilen var riktigt cool!

Jag är inget jättestort fan av rat rods men jag fastnade för dessa som mekanikern David Jeffery byggt. Han började för sju år sedan med BellaRat som är döpt efter hans dotter Isabella och den tog ett år att bygga. På shower vann den priser och han bestämde sig för att bygga fler och har idag sex stycken olika byggen under sitt namn. Ballast i mitt tycke är helt klart SemiRat. Bonusklipp nedan. Tumnagel
41.3°
+
Bobby Green
0